Mitä ostit aikaisemmin, mutta nyt pidät turhana(säästövinkkejä)
Miten olet korvannut asiat, joita aikaisemmin ostit, mutta et osta säästön vuoksi enää.
Sisustuslehdet: käytän ilmaista e-lehti kirjastoa / käyn lukemassa lehdet kirjastossa
Kampaamoshampoot ja muut tuuhentavat tuotteet: harvensin pesuväliä, käytän halpustuotteita, metsästän tuotteita ilmaiseksi roskalavaryhmistä. Kuivashampoona käytän ruisjauhoja.
Roskapussit: kerään pussit pullonpalauruspisteestä
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Juusto, leikkeleet
Mitä tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juusto, leikkeleet
Mitä tilalle?
Mun mielestä ruislripä pelkällä Oivariinilla on herkullista.
Yhtään tehtyä matkaa en ole katunut. Niihin on menny tähän mennessä n. 150 000 euroa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin käyttämästä hoitoainetta hiuksiin pesun jälkeen. Mitään pelottavaa ei tapahtunut. Lakkasin myös puhdistamasta kasvojen ihoa puhdistusaineilla (tai saippualla). Iho parani, eikä ole kuivia ja punaisia läikkiä enää.
Hoitoaine viensähköisyyden tukasta ja helpottaa pitkän tukan kampaamista. Mutta joku halpa vartalovoide käy siihen myös, tosin hintaero on mitätön.
Meikit. Omalla naamalla olen ne korvannut.
Tukkaa olen leikannut itse melkein koko aikuisiän. Tasotan kun tarvetta tulee, en mitään ihme leikkauksia tee.
En ole ikinä matkustellut ulkomailla, mutta jos olisin, se olisi turhin asia, ei kiinnosta yhtään.
Tässä ketjussa on kyllä sellaisia ankeuttajia että. Ei teillä ainakaan hauskaa ole.
En ole 20 vuoteen käynyt kampaajalla.
Leikkaan ite pitkien hiusten latvat enkä värjää hiuksia.
En ole ikinä käyttänyt tekokynsiä enkä tekoripsiä. Omasta takaakin löytyy.
En ole ikinä polttanut enkä käytä alkoholia.
Olen säästänyt 20 vuodessa kymmeniä tuhansia, olen käyttänyt ne itselleni mieluisiin asioihin.
En osta enää hyllyjä täyteen eri pesuaineita kasvoille, vartalolle ja hiuksille. Ostan Tokmannilta aina litran purkin Lactolinea, se käy kasvojen, vartalon ja hiusten pesuun. Ja pienemmän purkin esim uimahalliin tai reissuille mukaan otettavaksi. On kyllä kätevää.
Ostin aikaisemmin jos sain jotain halvalla. Esim vaatteita. Nyt en osta vaikka kuinka halvalla saisi. Tavoite karsia tavarat niin minimiin että ne mahtuu asuntoautooni. Sitten lähden pitkälle matkalle. Takaisintulopäivämäärää ei ole päätetty. Ehkä en tule enää takaisin.
Asioilla käydessäni aina on omat eväät ja kahvit termarissa .
Ei talouspaperia, huuhteluainetta, hiustenhoitoainetta.
Ei ulkona syömistä, kahviloita, karkkeja yms.
Terveelliset elämäntavat ja riittävästi unta niin kaikki menee paremmin.
Kaikki kalliimmat ekologiset ja muut eettiset vaihtoehdot. Ei ole varaa. Ostan halpaa, jos en nyt ihan aina kaikkein halvinta. Ihan sama missä orjatallissa ne on tehty tai paljonko vettä tuhlattiin valmistusprosessissa. En minä pienituloinen pysty pelastamaan maailmaa.
Olen vähentänyt kirjojen ostamista. Kirjastokin on keksitty ja siellä käyminen on kivaa.
En maksa liikuntapalveluista enää. Ulkokuntosali, lenkkeily, kotona voimistelu, omat käsipainot. Riittää hyvin.
Suomessa ostetut tavarat, jotka ois temuttamalla saanut halvemmalla. Siis aivan sama tavara.
Vierailija kirjoitti:
Sänky. Patjaa voi pitää lattiallakin.
Totta. Sänkyä kuitenkaan tarvitse ostaa jatkuvasti uudestaan. Lattialla voi vetää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kyllä sellaisia ankeuttajia että. Ei teillä ainakaan hauskaa ole.
Tuhlailustako se hauskuus elämään tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kengät ja vaatteet. Välillä meinaan vetää lipat, kun kengänpohja nauraa. Kampaaja. Teen itse. Leipää vähemmän, puuroa enemmän. Surkea liksa.
Kengänpohjat saa kuntoon liimaamalla.
Ei saa, nämä nykyiset kengänpohjat kun murenevat. Jos saatkin liimattua, ne murenevat keskemmältä eli liimaus on vain ajanhukkaa.
Tilaa pohja ja liima EU:n ulkopuolelta, missä muovin lahoamista ei ole säännelty. Itse tilaan Kiinasta. Saman sääntelyn takia eurooppalaiset liimat menettävät tehon parin vuoden sisällä, siksi suutarillekaan ei kannata viedä korjattavaksi.
Juusto, leikkeleet