Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottamuksen takaisin saaminen

Vierailija
08.10.2025 |

Mieheni petti minua suutelemalla vierasta naista. Tapahtuneesta on jo reilu vuosi.

Tapahtuma kuitenkin jätti minuun epäluottamuksen, joka muuttuu sietämättömäksi erityisesti tilanteissa, joista en tiedä tarkalleen kaikkea. Jos mies on vaikkapa illanvietossa ilman minua, en enää osaa olla rauhassa ja luottaa, etteikö pettämistä taas tapahtuisi.

Olen monesti yrittänyt selittää tätä syntynyttä luottamusongelmaani miehelle. Kun perustelen, että kaikki on seurannut siitä ''pusu-episodista'' - siis siitä että luottamukseni on petetty ihan todellisesti - mies kokee asian esilleoton syyttelynä itseään vastaan. Hän lähes aina korottaa ääntä, turhautuen ''miksi siihen täytyy aina palata''.

''Etkö usko, että tahdon vain sut, aliarvioit itseäsi kun epäilet, että jotkut muut naiset voisi kiinnostaa minua''. (- kuitenkin niin tapahtui) 

''Lopeta itkeminen ja valittaminen, ajat kohta itse minut pettämään sua''.

Olen ymmärtänyt, ettei mieheni osaa rauhoitella minua kriisini keskellä. Vaikka niin onkin, että hän on itse sen minulle aiheuttanut.

Eivätkä sanat kaiketi olekaan ratkaisu luottamuksen palauttamiseen. Vaan teot. 

Niinpä olen pyytänyt, että olisimme läpinäkyvämpiä toisiamme kohtaan.

Viimeviikonloppuna vahingossa näin miehen näytöllä vieraan naisen haikailevat viestit sekä monet soittoyritykset. Mies vakuutteli että nainen olisi joku merkityksetön monen vuoden takainen suhde, joka yksipuolisesti yritti huhuilla.

Sanomattakin selvää, että epäluottamukseni on jälleen noussut pinnalle. Olen vahdannut miehen puhelimelle ilmestyviä ilmoituksia - salaa. Mieheni huomasi tämän ja huomautti asiasta. Tämän jälkeen hän on pitänyt puhelinta visusti itsellään ja tarkkailee, etten katsoisi hänen näyttöään.

Tuntuu, että epäluottamus on loputtoman syvä onkalo, jonne koko ajan putoan syvemmälle. En saa apua avunhuutoihini, joten ikävien tuntemusten noustessa olen monesti päätynyt olemaan hiljaa. Tavallisistakin tilanteista on tullut minulle epämiellyttäviä ja epäilyksiä herättäviä. Todellisuuden ja kuviteltujen uhkien raja on hämärtynyt. Itsetuntoni on täysi nolla.

Miten tässä tilanteessa voisi saada luottamuksen takaisin? Näkökulmia sekä minun että mieheni puolesta? Mitä tehdä?

Ero ei ainakaan vielä ole vaihtoehto.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on vaihtoehto.

Älä kiusaa itseäsi turhaan. Jotkut ihmiset eivät vain ole luottamuksen arvoisia.

Vierailija
2/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitset, päätätkö luottaa toisen kerran. Uskotko miestä, kun hän vakuuttaa, ettei sekaannu enää muihin? Jos et usko, sinuna päättäisin suhteen. Tuolla epäröinnillä ja jatkuvalla pelolla sairastutat vain itsesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se luottamus palaudu. Itsensä tässä vain hajottaa. Liika rakkaus toiseen on/voi olla tuhoisaa. 

Vierailija
4/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se luottamus palaudu. Itsensä tässä vain hajottaa. Liika rakkaus toiseen on/voi olla tuhoisaa. 

Rakastaminen pitäisi aloittaa omasta itsestään. Itsestään on vastuussa ja vähintäänkin itsensä kanssa on pystyttävä koko elämä elämään.

Vierailija
5/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pettää, jos houkutus on kyllin suuri. Tervetuloa reaalimaailmaan. Pidä huoli itsestäsi, älä kiusaa itseäsi roikkumalla petturissa. Hänhän jo edeltä käsin syyttää sinua mahdollisista pettämisestä. Lähde.

Vierailija
6/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko varma ettet ole jaarittelija-Pasi, jolla on taipumus väsätä tällaisia paskoja Harlekiini-satuja? Vilkaisepa housuihisi.

Vierailija
7/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teet kärpäsestä härkäsen ja toisaalta roikut paskassa tyypissä koska olet läheisriippuvainen. Sulla on pahoja itsetunto-ongelmia, jotka ei tuolla jankkaamisella ja vatvomisella korjaannu.

Vierailija
8/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei koskaan voi saada menetettyä luottamusta takaisin ja nainen ei voi menettää luottamusta kun kaikkien pitää luottaa naiseen aina. Ja jos näyttää siltä että nainen voisi menettää luottamuksen pitää sitä naista puolustaa kaatamalla kaikki syyllisyys miehen niskaan että naisella pysyy luottamusta. Tästä syystä miehen tekemään pettäminen on aina omaa vikaa ja jos nainen pettää sekin on aina miehen vikaa

Vierailija
9/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pettää, jos houkutus on kyllin suuri. Tervetuloa reaalimaailmaan. Pidä huoli itsestäsi, älä kiusaa itseäsi roikkumalla petturissa. Hänhän jo edeltä käsin syyttää sinua mahdollisista pettämisestä. Lähde.

Ei kaikki petä.

Vierailija
10/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän uskoa. Mutta miten hiljentää harhaluulot ja pelkoajatukset, jotka tulevat esiin nykyään siis ihan normaaleissa ja viattomissa tilanteissakin (esim. joku nainen moikkaa ulkona ollessamme, naistarjoilija on mukava miehelleni)?

Vierailija
11/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei koskaan voi saada menetettyä luottamusta takaisin ja nainen ei voi menettää luottamusta kun kaikkien pitää luottaa naiseen aina. Ja jos näyttää siltä että nainen voisi menettää luottamuksen pitää sitä naista puolustaa kaatamalla kaikki syyllisyys miehen niskaan että naisella pysyy luottamusta. Tästä syystä miehen tekemään pettäminen on aina omaa vikaa ja jos nainen pettää sekin on aina miehen vikaa

No höpö höpö.

Vierailija
12/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätän uskoa. Mutta miten hiljentää harhaluulot ja pelkoajatukset, jotka tulevat esiin nykyään siis ihan normaaleissa ja viattomissa tilanteissakin (esim. joku nainen moikkaa ulkona ollessamme, naistarjoilija on mukava miehelleni)?

Kukaan ei neuvonut uskomaan. Olet omillasi. Saat siis itse keksiä miten luot luottamusta sinne missä sitä ei ole.

Vierailija
13/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi luottaa ihmiseen joka ei ole luotettava? Sinulla on vakava ongelma, kun et pysty löhtemään suhteesta, jossa sinua petetään ja hajotat itsesi.

Vierailija
14/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo epävarmuus ja jatkuva muistutus tuosta pususta on todella turn-off ja ajaa teidät kauemmaksi toisistanne. Joko käsittelet sen asian tai eroatte. Ei kyllä miehesikään kovin luottamuksen arvoiselta vaikuta jos puhelintaan pitää piilotella. Itse ollut nyt tovin sinkkuja ja välillä kaipuuta parisuhteeseen kunnes aina välillä lukee näitä avauksia ja muistaa miten paskaa ja tuskallista se osaa välillä olla

Vierailija
15/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollutta mikä mennyttä, ap.

Vierailija
16/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista sattuu kun kännää. Haluatko olla juopon kanssa.

Vierailija
17/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin jo jättänyt.

Vierailija
18/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo boldattu teksti kertoo, että kyseessä on trolli/provo aloitus. Tän kirjoitustyylin jo tunnistaa nykyään saman henkilön kirjoittamaksi.

Eli turhaa vastaatte tälle, ei ole kuin pelkkää tarinaa ja yrittää saada keskustelua.

Vierailija
19/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/0

Vierailija
20/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan tehkö lasta tuohon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi