Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset haluavat asua Helsingissä?

Vierailija
08.10.2025 |

Onko se jokin mielenterveydenongelma vai mikäköhän tässä on taustalla

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on täällä. Palvelut ja työpaikat on täällä. Eikä tarvitse kahta autoa. Mutta harkitsen silti jonnekin muualle muuttamista. Ilmapiiri täällä on muuttunut vähän pelottavaksi ja ahdistavaksi. 

Vierailija
42/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä ihminen kotoaan lähtisi?

Minä lähdin, vaikka olen asunut siellä suurimman osan elämästäni. Sain tarpeekseni vihreiden sekoiluista, autovastaisuudesta ja palveluiden katoamisesta samasta syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savolaistollukat tuijottelevat lehemän ja hevoisen ulkosynnytintä, kun me syntyperäiset stadilaiset olemme syntymä- ja kotikaupunkimme monipuolisissa urheilu- ja kulttuuririennoissa ja/tai ravintoloissa. Eikä haise lanta.

Siksi on hienoa olla stadilainen.

Kivat sulle. Itse en ole stadilainen, vaan hesalainen. Stadi on Helsingin kantakaupunki. Asun kyllä Stadissa, mutta syntyisin Hesasta.

Miksi sä tuolleen erottelet? Mä olen sitten syntyjäni stadilainen mutta asun Hesassa.

Vierailija
44/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paljasjalkainen Stadilainen, enkä halua enää asua täällä. Punaviherkupla on mädättänyt stadin

Kukaan ei ole niin rasittava kuin stadilainen persu. Helsinki taas on parempi kuin koskaan.

Vierailija
45/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on upea kaupunki ja siellä on Suomen vähiten persuja.

Juu ja eniten muhamatteja ja ismaileja hakkaamassa ja ryöstelemässä suomalaisia nuoria ja peukkunistejä makaa joka kulmassa. Kesällä hanhenpaskaa pitkin puistoja ja kerjäläisiä piinaamassa ja kaikki ajaa skuuteilla kun hullut.

Ihana helsinki 🤢

Vierailija
46/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ihan kiva paikka joskus 5 aikaan arkiaamulla kun siellä ei ole ketään.

Vierailija
47/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt vain tykkäävät, että napurissa siipeilevät iloiset "puhesorisijat" painavat väkisin peräluukkuun pimeässä puistikossa tai porttikongissa.

Vierailija
48/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä saa peukkua halvemmalla.

Mistä tiedät? Mä en tunne yhtään narkkia enkä hintatasoa kun en käytä. Aikoinaan kaikki alkkikset valuivat Stadiin, samoin kaikki kodittomat. Ei eiköhän kaman käyttäjät ole pitkälti niitä samoja maaltatulleita, joiden nuppivika alkoi jo siellä kotikylässä.

Stadilainen

Me junantuomat olemme koulutettuja ja hyvissä duuneissa. Te buurit johannesbuurista olette sitten niitä peukkupaavoja ja peukkupirkkoja.

Vierailija
49/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie haluisin asua Helsingissä. Varmaan muutan sinne kunhan lapset aikuistuu ja riittää pieni asunto. En enää yhtään viihdy tässä pikkukaupungissa, tälleen liki 50-vuotiaana alkaa olla niin nähty ja ärsyttää, kun kaikki tuntee toisensa jotain kautta. 

Mie en sensijaan halua asua täällä Helsingissä, johon päädyin työn vuoksi. Muutan pois, kunhan olen saanut osuuteni täällä tehtyä. En ole varsinaisesti koskaan viihtynyt tässä suur(emmassa)kaupungissa. 

Vierailija
50/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on upea kaupunki ja siellä on Suomen vähiten persuja.

Juu ja eniten muhamatteja ja ismaileja hakkaamassa ja ryöstelemässä suomalaisia nuoria ja peukkunistejä makaa joka kulmassa. Kesällä hanhenpaskaa pitkin puistoja ja kerjäläisiä piinaamassa ja kaikki ajaa skuuteilla kun hullut.

Ihana helsinki 🤢

Hyvin tiivistetty. Keskustaan ei enää viitsi mennä ollenkaan. Ei ole mitään iloa opperoista.

Vierailija
51/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä ihminen kotoaan lähtisi?

Minä lähdin, vaikka olen asunut siellä suurimman osan elämästäni. Sain tarpeekseni vihreiden sekoiluista, autovastaisuudesta ja palveluiden katoamisesta samasta syystä.

Miten tuo "autovastaisuus" näkyy. Autoja saa väistellä joka kulmassa. Sanoisin että autoille rakennettu infra ja autot vievät pääosan julkisesta kaupunkitilasta. Ja Helsingissä on hädin tusjin syytä edes omistaa autoa, julkiset rullaavat busseista, raitsikoihin ja metroon. Ja palvelut katoavat ylisuurin tilavuokriin ja ihmisten romahtaneeseen ostovoimaan (joka nivoutuu yhteen ylisuurien vuokrien kanssa).

Vierailija
52/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkii rullaa täällä niin helposti, kaikki on saatavilla ja saavutettavissa helposti, autoa ei tarvitse omistaa, paljon uutta/uudehkoa asuntokantaa, saa olla halutessaan täysin tuntematon kaikille, terv. pahasti uupunut yksinasuja. Pikkukaupungissa asumisesta ei tullut mitään. "Sitten joskus" aion kyllä muuttaa jonnekin metsään rauhaan kaikelta.

Vierailija
53/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmannen polven stadilainen ja mietin poismuuttoa. Vanhempani kuolivat muutama vuosi sitten, lapseni (neljännen polven stadilainen) lähti opiskelemaan muualle, koska ei halunnut jäädä tänne. Minulla on toki ystäviä täällä, mutta en heitä edes joka kuukausi näe. Työ on ainut, joka minut pitää täällä.

Vierailija
54/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paljasjalkainen Stadilainen, enkä halua enää asua täällä. Punaviherkupla on mädättänyt stadin

Samoin ajattelen. Asuin jo muualla kymmenisen vuotta, nyt taas kolmisen vuotta stadissa. Keväällä muutan taas muualle, ei vaan tunnu stadi siltä mitä se oli lapsuudessa ja nuoruudessa. Ei siine päinkään.

Vierailija
55/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaisin heti veks jos vain olisi varaa muuttoon. Joo, muualla asuisin edullisemmin ja siinä ne muuttorahat säästyisi mutta kun ne pitäisi saada säästettyä etukäteen.

Vierailija
56/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie haluisin asua Helsingissä. Varmaan muutan sinne kunhan lapset aikuistuu ja riittää pieni asunto. En enää yhtään viihdy tässä pikkukaupungissa, tälleen liki 50-vuotiaana alkaa olla niin nähty ja ärsyttää, kun kaikki tuntee toisensa jotain kautta. 

Jep kukapa nyt yhteisöissä haluaisi elää kun vaihtoehtona on elää kasvottomana peukku-Helsingissä 😍

Mikä hiton yhteisö pikkukaupunki on? Tää on vaan sellasta että kun juttelee jonkun kanssa niin viidessä minsassa teillä on joku yhteinen tuttu. Ei siinä mitään yhteisöllistä oo. Mie ihan mielelläni olen osa jotain semmosta yhteisöä jonka voin ite valita, mutta ihan mieluusti oon muuten kasvoton. 

Tyhmää toi kauhee peukkupaniikkikin, ikään kuin siellä Helsingissä nyt vaeltaisi kauheat määrän peukkuzombeja

En tiedä missä nää peukut tosiaan vaeltelee, kahtena iltana noin puoliltaöin jouduin aseman suunnilla vaeltamaan ja itse asiassa kävelin Elielinaukion bussipysäkille. En yhtään halua väheksyä huumausaineiden haittoja mutta näin ihan tavallisia juoppoja.

Vierailija
57/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin aidosti kiinnostaa. Omilla käynneilläni monessa paikkaa on ollut turvaton fiilis ja levotonta ympärillä. Joitakin kauniita rakennuksia on ja muutenkin paikoin kaunista. Mutta niin on muissakin kaupungeissa, sellaisissa missä ei ole niin pelottavaa.

Vierailija
58/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten nähtävää ja koettavaa Suomen kaupungeista. Joo on Turku ja Tamperekin kivoja, mutta eivät pärjää Helsingin ravintola- ja kulttuuritarjonnalle. Helsingissä voi myös helpohkosti päästä akateemisten hyväosaisten kuplaan eikä tarvitse arjessa ihmeemmin altistua huono-osaiselle väestönosalle.

Vierailija
59/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri on enemmänkin miinusta kuin hieno juttu, valtaosan vuodesta laskee mukavuutta ja itse meri on pahanhajuinen, rumanvärinen melkein-meri

Vierailija
60/81 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutan heti pois, kun kerrot toisen paikan, jossa mulla on lyhyehkön kävelymatkan päässä pari kauppaa, rautatieasema, apteekki, kirjasto,  hyvät valaistut lenkkipolut ja paljon luontoa. 

Tämä viimeinen kohta viittaa siihen, että en halua asua minkään kaupungin keskustassa, myöskään pikkukaupungin. Tykkään lähiön rauhallisesta meiningistä, jossa ei tartte pakokaasuja haistella. 

Billnäs

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan