Miksi ihmiset haluavat asua Helsingissä?
Onko se jokin mielenterveydenongelma vai mikäköhän tässä on taustalla
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa paikka Suomessa joka tuntuu edes jonkinlaiselta kaupungilta. Tuokaa Suomeen joku 10 miljoonan asukkaan kaupunki, niin muutan pois Helsingistä saman tien.
Mä asun 10 miljoonan kaupungissa ja Helsinki tuntuu mulle pikkukaupungilta. Ihan hyvässä mielessä tosin.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ainoa kaupunki Suomessa, missä on teattereita, ooppera, useita konserttisaleja, elokuvateattereita, gallerioita, museoita ja kulttuuritapahtumia.
Tampereelta löytyy myös nuo mainitsemasi asiat.
Paljon ilmaistakin koettavaa, kulttuuria, meri. Monipuolisesti tekemistä ja näkemistä.
Tykkäsin asua siellä siksikin, että sain hukkua massaan: ohikulkijoille oli ihan sama miltä näytin, mistä tulin tai mitä tein. En ollut "sen-ja-sen-vaimo-joka-asuu-siinä-talossa-ja-kuivattelee-usein-muumilakanoita-narulla-ja-4-vuotta-sitten-jätti-tervehtimättä-Mairea", kuten pikkukylissä ennen ja jälkeen sen tuntuu yllättävän usein olevan. Itsellänikin, siis. Luonnollista, mutta en siltikään tykkää ajatuksesta.
Muutan heti pois, kun kerrot toisen paikan, jossa mulla on lyhyehkön kävelymatkan päässä pari kauppaa, rautatieasema, apteekki, kirjasto, hyvät valaistut lenkkipolut ja paljon luontoa.
Tämä viimeinen kohta viittaa siihen, että en halua asua minkään kaupungin keskustassa, myöskään pikkukaupungin. Tykkään lähiön rauhallisesta meiningistä, jossa ei tartte pakokaasuja haistella.
Vierailija kirjoitti:
Siellä saa peukkua halvemmalla.
Mistä tiedät? Mä en tunne yhtään narkkia enkä hintatasoa kun en käytä. Aikoinaan kaikki alkkikset valuivat Stadiin, samoin kaikki kodittomat. Ei eiköhän kaman käyttäjät ole pitkälti niitä samoja maaltatulleita, joiden nuppivika alkoi jo siellä kotikylässä.
Stadilainen
Sianlihakielto tulee ensimmäisenä Suomessa voimaan Heseissä.
Pitää sitten jouluna syödä Trumpin kalkkunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä saa peukkua halvemmalla.
Mistä tiedät? Mä en tunne yhtään narkkia enkä hintatasoa kun en käytä. Aikoinaan kaikki alkkikset valuivat Stadiin, samoin kaikki kodittomat. Ei eiköhän kaman käyttäjät ole pitkälti niitä samoja maaltatulleita, joiden nuppivika alkoi jo siellä kotikylässä.
Stadilainen
Ymmärrän että tykkäät olla kärkevä, mutta eiköhän se ole niin, että ihan kaikki helsinkiläiset narkomaanit eivät ole junantuomia, vaan siellä on tää sama mikä on muillakin paikkakunnilla: huono-osaisuun periytyy ja ne kaduilla pyörivät tyypit saattavat olla jo kolmannen polven päihteiden käyttäjiä :(
Sama mukava anonyymiys ja rentous on kaikissa radanvarsikunnissa ainakin Riihimäkeen saakka, väitän. Joten jos Stadin hintataso on liikaa, passaa katsella radanvarsikuntia. Ei sinne peräpersulan homekyliin kannata jämähtää jos ei siellä viihdy. Menee elämä hukkaan naapurien kyylätessä ja juorutessa.
Vierailija kirjoitti:
Sianlihakielto tulee ensimmäisenä Suomessa voimaan Heseissä.
Pitää sitten jouluna syödä Trumpin kalkkunaa.
Kukapa sika siitä pitäisi, että hänet paistetaan ja syödään?
Vierailija kirjoitti:
Muutan heti pois, kun kerrot toisen paikan, jossa mulla on lyhyehkön kävelymatkan päässä pari kauppaa, rautatieasema, apteekki, kirjasto, hyvät valaistut lenkkipolut ja paljon luontoa.
Tämä viimeinen kohta viittaa siihen, että en halua asua minkään kaupungin keskustassa, myöskään pikkukaupungin. Tykkään lähiön rauhallisesta meiningistä, jossa ei tartte pakokaasuja haistella.
Hervantahan tuon täyttää. Ei täytä sinun Helsinkikään, koska käytät lähijunaa päästäksesi isommalle asemalle, niin tässä tapauksessa voimme käyttää ratikkaa.
Ap:n mielenterveysongelma oireilee muiden solvaamisena ja muiden ihmisten elämän kyseenalaistamisena.
Etkö pysty katsomaan kriittisesti omaa elämääsi ja valintojasi, ap?
Eikö se peritty pohjalainen hometalo vuotavine kattoineen ja kylmine lattioineen olekaan niin kiva kun sähkölaskujen kasvua pakkasia kohti mennessä katselee?
Kun rönttöisestä pihasta on huomautelleet kaikki naapurit ja kylillä kiertää juttu, että sinä vain ryyppäät etkä ole ilmeisesti missään töissäkään.
Helsinki on monia Helsinkejä. Varmasti jokaiselle on siellä olemassa nurkka josta tykkää. ILMOITIN KESKUSTELUN POLIISILLE!
Savolaistollukat tuijottelevat lehemän ja hevoisen ulkosynnytintä, kun me syntyperäiset stadilaiset olemme syntymä- ja kotikaupunkimme monipuolisissa urheilu- ja kulttuuririennoissa ja/tai ravintoloissa. Eikä haise lanta.
Siksi on hienoa olla stadilainen.
Vierailija kirjoitti:
Savolaistollukat tuijottelevat lehemän ja hevoisen ulkosynnytintä, kun me syntyperäiset stadilaiset olemme syntymä- ja kotikaupunkimme monipuolisissa urheilu- ja kulttuuririennoissa ja/tai ravintoloissa. Eikä haise lanta.
Viikissä pääsee kyllä katsomaan lehmiäkin. Varsin koreita ovat. Lantakin haisee, jos sitä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Kivat sulle. Itse en ole stadilainen, vaan hesalainen. Stadi on Helsingin kantakaupunki. Asun kyllä Stadissa, mutta syntyisin Hesasta.
Voi tulla yllätyksenä mutta koko Helsinki ei ole kuin piritori.
Itse asun rauhallisella ja siistillä puutarhamaisella alueella josta pääsee autolla 20minuutissa ydinkeskustaan ja julkisillakin noin puolessa tunnissa. Kaikki oman alani työmahdollisuudet ovat täällä samoin kuin suurin osa tutuista ja sukulaisista. Harrastusmahdollisuudet, kulttuuririennot, matkustusmahdollisuudet jne jne.
Lähes mitä tahansa mitä Suomessa haluaa tehdä voi Helsingissä tehdä paremmin kuin missään muualla. Poikkeuksena ehkä metsästys ja perhokalastus.
Sitä en kyllä kiellä etteikö kaupunki olisi mennyt vihreiden valtakaudella huonompaan suuntaan. Liikenne, päihdepolitiikka, muualta tulleet jotka eivät tunne tai kunnioita paikallisia tapoja ,keskustan näivettyminen ja byrokratian lisääntyminen ovat asioita joita olen viimeisen 15v aikana nähnyt.
Hesen kullankimalluksesta ja kaikkinaisesta pintaliidosta ei ole syötäväksi, kun vatsassa kurnii.
On ainoa suurkaupunki 500 km säteellä jossa nuori elämänhaluinen voi saada töitä, asunnon, kumppanin, samanhenkisiä kavereita, harrastaa kulttuuria ja juhlimista oikein kunnolla. Helsingissä ne kauniit ja nuoret ovat, Pihtiputaat ym ovat mummoja varten.
Se on toi Raatteentie lähinnä eli Hesari. Muualla rauhallista. Joku Kontula nyt on sitten ihan omansa kanssa, mutta toisista syistä.