Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (672)
Älä yritä mitään ,varsinkaan väkisin.Se tapahtuu sitten kun tapahtuu.Toimi kuten lähimmäinen toimii ja elä elämääsi.Saatat jossain vaiheessa huomata jotain,mitä et ennen ole huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen itsekin miettinyt, että miten tullaan uskoon. Todennut, että ehkä usko on sisäsyntyinen asia minussa, olen siihen kasvanut. En ole mitään suurta valaistumista tai muutosta, kirkkauteen astumista tai muuta sellaista kokenut missään kohdassa elämääni. Uskon, että on taivas, uskon, että on Jeesus ja Jumala. Itselleni tuntuu itsestäänselvältä asialta, tuntunut aina. En tiedä kuuluisiko tulla uskoon jollain erityisemmällä tavalla. Usko kai tarkoittaa joka ihmisen kohdalla eri asiaa, erilaista kokemusta.
Jumalan tahdon noudattamisen näkökulmasta tärkeää on tietoinen suuntautuminen Jumalaa kohti tekojen ja ajatusten kautta. Ei siis se, mitä uskottelee itselleen. Sanotaanhan, että Saatanakin uskoo. Uskominen ei siis riitä. Mutta itseasiassa Saatana kylläkin tietää eikä usko.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on päättänyt, että ap joutuu helvettiin. Kuuluu sen suureen suunnitelmaan.
Rikoit kommentillasi 8. käskyä.
Vierailija kirjoitti:
Laita köder ristiin ja pyydä Jumalaa ilmaisemaan itsensä sinulle
En suosittele tätä.
Vierailija kirjoitti:
Älä yritä mitään ,varsinkaan väkisin.Se tapahtuu sitten kun tapahtuu.Toimi kuten lähimmäinen toimii ja elä elämääsi.Saatat jossain vaiheessa huomata jotain,mitä et ennen ole huomannut.
Kuten mitä? Sanokaa nyt herrajumala kerrankin jotakin konkreettista! Nämä jutut ovat aina kuin perhosen lento; ei mitään mihin tarttua, ja sen vuoksi nousee syvä epäilys että jokainen on ihan omasta päästään kehitellyt koko uskoontulonsa! Mitä tapahtuu siellä ortodoksisessa liturgiassa kun tulee uskoon, ja mitä tällä yllä olevalla kommentilla haluttiin sanoa - paitsi höpistä tätä samaa scheissea mitä aina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut aivan samaa, mutta ei tule "kutsua" uskoon tulosta.
Et tarvitse kutsua. Voit lukea Raamatusta, mitä Jeesus opetti. Evankeliumeista voi aloittaa ja jos haluat ymmärtää enemmän, voit lukea muutakin. Tärkeää olisi kuitenkin tehdä samalla muitakin asioita, kuten noudattaa elämässään kymmentä käskyä ja käydä jumalanpalveluksissa.
Kiitos paljon viestistäsi ja rohkaisusta. 🌿
Olen viime aikoina kokenut olevani jotenkin kaukana Jumalasta, ja päivä on muutenkin ollut vaikea. Tänään kuitenkin eteeni tuli teksti juuri kymmenestä käskystä ja siitä, että muita tulisi kohdella niin kuin toivoisi itseään kohdeltavan. Se pysäytti minut ja toi lohtua kuin pieni muistutus siitä, ettei Jumala olekaan kaukana, vaikka siltä joskus tuntuu. Mietin, että oliko tuo merk
Ehdottomasti en suosittele sitä, että kukaan alkaisi odottamaan tai seuraamaan merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas suosittelen juurikin yrittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistu ortodoksisen kirkon jumalanpalvelukseen.
Tarkennatko miten tämä liittyy uskoontuloon? Olen osallistunut, useastikin.
Ortodoksinen kirkko on on alkuperäinen Kristuksen kirkko, jolla on katkeamaton yhteys alkukirkkoon. Ortodoksisessa jumalanpalveluksessa on mahdollista päästä lähelle Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten mitä? Sanokaa nyt herrajumala kerrankin jotakin konkreettista! Nämä jutut ovat aina kuin perhosen lento; ei mitään mihin tarttua, ja sen vuoksi nousee syvä epäilys että jokainen on ihan omasta päästään kehitellyt koko uskoontulonsa! Mitä tapahtuu siellä ortodoksisessa liturgiassa kun tulee uskoon, ja mitä tällä yllä olevalla kommentilla haluttiin sanoa - paitsi höpistä tätä samaa scheissea mitä aina?
Ei uskoon tulla haluamalla,urpo.Lavenna ajatusmaailmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistu ortodoksisen kirkon jumalanpalvelukseen.
Tarkennatko miten tämä liittyy uskoontuloon? Olen osallistunut, useastikin.
Ortodoksinen kirkko on on alkuperäinen Kristuksen kirkko, jolla on katkeamaton yhteys alkukirkkoon. Ortodoksisessa jumalanpalveluksessa on mahdollista päästä lähelle Jumalaa.
Meillä kaikilla on katkeamaton yhteys ja läheisyys Jumalaan koko ajan, vaikka emme olisi siitä tietoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut aivan samaa, mutta ei tule "kutsua" uskoon tulosta.
Et tarvitse kutsua. Voit lukea Raamatusta, mitä Jeesus opetti. Evankeliumeista voi aloittaa ja jos haluat ymmärtää enemmän, voit lukea muutakin. Tärkeää olisi kuitenkin tehdä samalla muitakin asioita, kuten noudattaa elämässään kymmentä käskyä ja käydä jumalanpalveluksissa.
Kiitos paljon viestistäsi ja rohkaisusta. 🌿
Olen viime aikoina kokenut olevani jotenkin kaukana Jumalasta, ja päivä on muutenkin ollut vaikea. Tänään kuitenkin eteeni tuli teksti juuri kymmenestä käskystä ja siitä, että muita tulisi kohdella niin kuin toivoisi itseään kohdeltavan. Se pysäytti minut ja toi lohtua kuin pieni muistutus siitä, ettei Jumala olekaan kaukana, vaikkaEn odota enkä seuraa merkkejä, mutta tuo tuo ko. teksti kymmenestä käskystä tuli vain niin yllättäen eteeni, joten aloin miettimään asiaa ja sen tarkoitusta.
Jos uskot että Jeesus Kristus on voittanut kuoleman ja sovittanut kaikki synnit olet armon alla.
Mikäli haluat itse omilla teoillasi pelastua olet lain alla.
En odota enkä seuraa merkkejä, mutta tuo tuo ko. teksti kymmenestä käskystä tuli vain niin yllättäen eteeni, joten aloin miettimään asiaa ja sen tarkoitusta.
Sinun ei kannata ajatella tuollaisia asioita. Jos alat tosissasi seurata Jeesusta, niin saat Saatanan kimppuusi. Pidä hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot että Jeesus Kristus on voittanut kuoleman ja sovittanut kaikki synnit olet armon alla.
Mikäli haluat itse omilla teoillasi pelastua olet lain alla.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Nykyajan tieteen mukaan uskonnon maailma ei ole kovin todennäköinen, siis sen mitä kirjoitettu.
Ja mielesi tajuaa tämän.
Uskonnon opetukset olisi pitänyt laatia tarkemmin jotta saa ihmiset vakuutettua.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan tieteen mukaan uskonnon maailma ei ole kovin todennäköinen, siis sen mitä kirjoitettu.
Ja mielesi tajuaa tämän.
Uskonnon opetukset olisi pitänyt laatia tarkemmin jotta saa ihmiset vakuutettua.
Maailma on aika monimutkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mielesi tajuaa tämän.
Ja taas sanahelinää ja perhosen lentoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mielesi tajuaa tämän.
Minä olen kulkenut useampien todellisuustasojen läpi. En tarkoita uskomuksia. On hieman haastavaa selittää asioita, kun teidän muiden mielet eivät pysty ottamaan vastaan sitä, mitä minä yritän kertoa. Jumala tavallaan leikkii piilosta ja haluaa, että hänet löydetään. Miksi näin on, sitä en todellakaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mielesi tajuaa tämän.
Minä olen kulkenut useampien todellisuustasojen läpi. En tarkoita uskomuksia. On hieman haastavaa selittää asioita, kun teidän muiden mielet eivät pysty ottamaan vastaan sitä, mitä minä yritän kertoa. Jumala tavallaan leikkii piilosta ja haluaa, että hänet löydetään. Miksi näin on, sitä en todellakaan tiedä.
Jatkan tätä kommenttia vielä hieman. En tiedä, miten voisin kertoa tämän suoremmin ja selvemmin. Ihmiset eivät voi ymmärtää juuri mitään. Jos pyrkii noudattamaan Jumalan tahtoa, niin ymmärrys saattaa lisääntyä. Aluksi olisi suositeltavaa käydä jumalanpalveluksissa ja pyrkiä noudattamaan kymmentä käskyä. Jos valitsee sen, ettei aio tehdä tuota, niin on ajanhukkaa yrittää ymmärtää.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.