Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (672)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei sillä ole mitään merkitystä, mitä muut ajattelevat. Raamattu on jokaisen lukutaitoisen luettavissa."
Kyllä ja onhan se.
Mutta ei kenenkään ymmärrettävissä. Ei järjen ja logiikan häivää siinä sepustuksessa.
Minä ymmärrän monia olennaisia asioita Raamatusta. Mutta minä olenkin käynyt läpi aika paljon asioita päästäkseni tähän tilanteeseen. Tässä yksi olennainen asia: Jumala ei ole rakkaus, vaan Jumala on rakastava. Sen lisäksi Jumala on myös totinen.
Kuka sinulle niin kertoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YouAreMe kirjoitti:
Suosittelen meditoimaan, rakastamaan kaikkia ja kunnioittamaan kaikkea elämää - kannattaa siis lopettaa lihansyönti :)
Meditoinnin suhteen haluaisin huomauttaa, että kannattaa valita huolellisesti se tapa, miten meditoi.Niin, esimerkiksi rukoilu on huono tapa.
Paitsi Isä Meidän -rukous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei sillä ole mitään merkitystä, mitä muut ajattelevat. Raamattu on jokaisen lukutaitoisen luettavissa."
Kyllä ja onhan se.
Mutta ei kenenkään ymmärrettävissä. Ei järjen ja logiikan häivää siinä sepustuksessa.
Minä ymmärrän monia olennaisia asioita Raamatusta. Mutta minä olenkin käynyt läpi aika paljon asioita päästäkseni tähän tilanteeseen. Tässä yksi olennainen asia: Jumala ei ole rakkaus, vaan Jumala on rakastava. Sen lisäksi Jumala on myös totinen.Kuka sinulle niin kertoi?
Ei kukaan.
I looked for God. I went to a temple and I didnt find him there. Then I went to a church and I didnt find him there. The I went to a mosque and I didnt find him there. Then finally I looked in my heart and there he was.
~Rumi~
Vierailija kirjoitti:
I looked for God. I went to a temple and I didnt find him there. Then I went to a church and I didnt find him there. The I went to a mosque and I didnt find him there. Then finally I looked in my heart and there he was.
~Rumi~
Exitin ja Pekka Simojoen sanoin: Vielä tänään etsikää Herraa, vielä tänään aikaa on, vielä tänään kolkuttakaa, ovi auki on elämän.
Room. 3:23-24: "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa."
Vierailija kirjoitti:
~Rumi~
Shh, tämä on liian valaistunutta kristityille. Heille ei ole annettu lupaa valaistua, pitää vain juoksennella jeesuksen perässä.
Jeeus sanoi aikalaisilleen: "Kun ilta tulee, sanotte te, 'Tulee selkeä ilma, sillä taivas ruskottaa', ja aamulla: 'Tänään tulee rajuilma, sillä taivas ruskottaa ja on synkkä'. Taivaan muodon te osaatte arvioida, mutta aikain merkkejä ette osaa. Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja hän jätti heidät ja meni pois." (Matt 16:2-4)
Jos Jeesuksen aikalaisille ei paljon merkkejä annettu (ja annettiinhan niitä. Jeesuksen elämä, kuolema ja ylösnousemus oli melkoinen merkki) niin meidän ajalle on annettu merkkejä kun vain avaa silmänsä ja katsoo. Lopunajan merkit vilisevät silmiemme edessä. Ja vielä tänään käy kutsu katua syntejään ja tulla uskoon. Tänään voi liittyä Jeesuksen joukkoihin. Hakeutukaa seurakuntaan Jumalan sanan kuuloon.
Vierailija kirjoitti:
Neuvo: älä kuuntele hengellistä musiikkia, rukoile kuitenkin joka päivä useasti.
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Jumala on päättänyt, että ap joutuu helvettiin. Kuuluu sen suureen suunnitelmaan.
Ehkä ap tekeekin jotain oikein.
Olen pohtinut aivan samaa, mutta ei tule "kutsua" uskoon tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse kutsua. Voit lukea Raamatusta, mitä Jeesus opetti. Evankeliumeista voi aloittaa ja jos haluat ymmärtää enemmän, voit lukea muutakin. Tärkeää olisi kuitenkin tehdä samalla muitakin asioita, kuten noudattaa elämässään kymmentä käskyä ja käydä jumalanpalveluksissa.
Ei ole etsikkoaikasi. Kukaan ei voi tulla jumalan luo, ilman että häntä kutsutaan. Ihmistä kutsutaan kahdesti tai jopa kolmesti.
Sitä olen itsekin miettinyt, että miten tullaan uskoon. Todennut, että ehkä usko on sisäsyntyinen asia minussa, olen siihen kasvanut. En ole mitään suurta valaistumista tai muutosta, kirkkauteen astumista tai muuta sellaista kokenut missään kohdassa elämääni. Uskon, että on taivas, uskon, että on Jeesus ja Jumala. Itselleni tuntuu itsestäänselvältä asialta, tuntunut aina. En tiedä kuuluisiko tulla uskoon jollain erityisemmällä tavalla. Usko kai tarkoittaa joka ihmisen kohdalla eri asiaa, erilaista kokemusta.
Laita köder ristiin ja pyydä Jumalaa ilmaisemaan itsensä sinulle
Vierailija kirjoitti:
Laita köder ristiin ja pyydä Jumalaa ilmaisemaan itsensä sinulle
kädet ristiiin
Osallistu ortodoksisen kirkon jumalanpalvelukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse kutsua. Voit lukea Raamatusta, mitä Jeesus opetti. Evankeliumeista voi aloittaa ja jos haluat ymmärtää enemmän, voit lukea muutakin. Tärkeää olisi kuitenkin tehdä samalla muitakin asioita, kuten noudattaa elämässään kymmentä käskyä ja käydä jumalanpalveluksissa.
Kiitos paljon viestistäsi ja rohkaisusta. 🌿
Olen viime aikoina kokenut olevani jotenkin kaukana Jumalasta, ja päivä on muutenkin ollut vaikea. Tänään kuitenkin eteeni tuli teksti juuri kymmenestä käskystä ja siitä, että muita tulisi kohdella niin kuin toivoisi itseään kohdeltavan. Se pysäytti minut ja toi lohtua kuin pieni muistutus siitä, ettei Jumala olekaan kaukana, vaikka siltä joskus tuntuu. Mietin, että oliko tuo merkki Jumalalta?
Kiitos vielä, että jaoit ajatuksesi. Ne merkitsivät minulle paljon tänään.
Vierailija kirjoitti:
Osallistu ortodoksisen kirkon jumalanpalvelukseen.
Tarkennatko miten tämä liittyy uskoontuloon? Olen osallistunut, useastikin.
Niin, esimerkiksi rukoilu on huono tapa.