Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?

Vierailija
08.10.2025 |

Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!

Kommentit (605)

Vierailija
561/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se noin mene. Joo, kukaan ei esimerkiksi kärsi vankilatuomiota kenenkään puolesta, mutta toinen ihminen voi rukoilla sielun ja hyvinvoinnin puolesta ja rukoukset kyllä tavoittavat kohteensa. Itsekin olen rukoillut parin naisen puolesta, jotka ovat tappaneet maailmasta pahaa. Sen lisäksi on pyhimyksiä ja saattaapa herra jeesuskin pitää kädestä kiinni, kun kulkee läpi kuoleman laakson tai minkä tahansa elollisen koettelemuksen. 

Even though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil, for you are with me; your rod and your staff, they comfort me.

Eivät nämä ole mitään tyhjiä sanoja vaan lupaus kulkea ihmisen rinnalla läpi kaikkien tämän koettelemusten. Ihminen voi ja ihmiset ovatkin tehneet minulle (ruumiilleni) pahoja asioita, mutta eivät koskaan murtaneet uskoani ja luottamustani. Olen tehnyt erittäin vaativia asioita ja muuttanut tätä maailmaa. Turha siitä on huolehtia, miten oikeuslaitos (ihminen) tuomitsee, sillä kaikki taivaan enkelit seuraavat tapahtumia ja tietävät totuuden. Yhtä lailla kuin jumala ei voi huijata sinua, ei jumalaltakaan voi mitään salata. Mitään.

Eri

Miksi olet rukoillut sellaisten naisten puolesta, jotka ovat tappaneet maailmasta pahaa?

Raamatusta:

Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: Älä tapa. Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion.

Ja

Teille on opetettu: Silmä silmästä, hammas hampaasta. 39Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin. 40Jos joku yrittää oikeutta käymällä viedä sinulta paidan, anna hänelle viittasikin. 41Jos joku vaatii sinut mukaansa virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. 42Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta.

43Teille on opetettu: Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi. 44Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, 45jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. 46Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? 47Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin? 48Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.

Vierailija
562/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yksikään vahinko- tai esim. miehen tai suvun painostuksesta syntynyt lapsi ei ole jumalan tahdon mukainen. "

Onpas. Esimerkiksi edellä mainitut Lotin tyttäret juottivat isänsä humalaan, että voisivat siittää tällä lapsia, Jumalan ilmaistun tahdon mukaisesti. Lopeta tulkitsemasta Raamatun Jumalaa omien moraalikäsitystesi läpi.

Todellakin tulkitsen raamatun oman sydämeni läpi ja siihen myös raamattu kannustaa. Eihän sielä kunnioiteta naisia ollenkaan. Nainen joka oli miehen kanssa tasavertainen, jopa jeesuksen puoliso ja prinsiippi, on sieltä poistettu. Jeesuksne sanat rakastamalleen naiselle hiljennetty. Lotin suku on ollut sairas tai tuo on suoranainen vale, sillä yksikään tytär ei isäänsä makaa ja kaikki tietävät sen, paitsi miehet. Sen sijaan lapsi voi tarjoilla isälle alkoholia ja isä raisata lapsensa, ja sitten miehisee

Raamatusta:

Pietari sanoi hänelle: Puhuit vertauskuvin. Selitä meille, mitä tarkoitit. Jeesus vastasi: Oletteko tekin yhä noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, että se, mikä menee suusta sisään, jatkaa kulkuaan vatsaan, ja sitten se ulostetaan. Mutta se, mikä tulee suusta ulos, on lähtöisin sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset. Nämä ne ihmisen saastuttavat, ei se, että syö pesemättömin käsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kuitenkaan pelastu omilla teoillaan, vain Jeesuksen ristinveri lunastaa. Ei pidä aloittaa toteuttamalla tekoja vaan lukemalla Jumalan antamaa Sanaa, katumalla, kääntymällä, menemällä kasteelle ja sitä kautta vastaanottamalla Pyhä Henki ja syntymällä uudelleen.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Tuo on kylläkin Evankeliumi, joten mikä on sinun versiosi? Kiellät siis Jeesuksen ristinkuoleman ja veren merkityksen, Jeesuksen sanat YOU MUST BE BORN AGAIN? Meinasit pelastua by WORKS, kuten fariseukset? Huh huh taas teidän kanssa.

Vierailija
564/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABD, CV -vacca AI assimilaatio https://m.youtube.com/@publicinformantaustralia

Vierailija
565/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kuitenkaan pelastu omilla teoillaan, vain Jeesuksen ristinveri lunastaa. Ei pidä aloittaa toteuttamalla tekoja vaan lukemalla Jumalan antamaa Sanaa, katumalla, kääntymällä, menemällä kasteelle ja sitä kautta vastaanottamalla Pyhä Henki ja syntymällä uudelleen.

Tuo on kylläkin Evankeliumi, joten mikä on sinun versiosi? Kiellät siis Jeesuksen ristinkuoleman ja veren merkityksen, Jeesuksen sanat YOU MUST BE BORN AGAIN? Meinasit pelastua by WORKS, kuten fariseukset? Huh huh taas teidän kanssa.

Ei se ollut evankeliumi. Evankeliumit voi kuka tahansa lukea Raamatusta, joten ei minun tarvitse kirjoittaa niistä omaa versiota.

Vierailija
566/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, et voi tulla uskoon, ellet usko.

Mutta hän voi päättää alkaa noudattaa Jeesuksen opetuksia.

Kuuntelin tänään puheen jossa avattiin mitä on usko. Kreikankielisissä kirjoituksissa sana "pisti" eli usko oli pikkasen moniulotteisempi mitä meillä Suomessa. Se tarkoittaa esimerkiksi sitoutumista, luottamusta, uskollisuutta ja lojaalisuutta. Kun ihminen lähestyy Jumalaa ja alkaa puhua hänelle ja päättää sitoutua Jumalaan, se merkitsee että ihminen luottaa Jumalaan, on Hänelle uskollinen ja lojaalinen ja sitoutuu vain Häneen. Se sulkee pois sen, että oltaisi uskollisia ja lojaaleja enää synnille ja sille mitä tämä maailma vaihtoehtoisesti tarjoaa. Siksi usko on läsnä uskovan ihmisen elämässä joka päivä, koska ihminen päättää joka päivä uudelleen että tänäänkin olen uskollinen tälle Jumalalle, lojaali tälle Jeesukselle jota olen päättänyt seurata. Ja siitä syntyy elävä suhde joka on kaksisuuntainen. Ei vain ihmisen vikinää taivaaseen vaan Jumalan puhetta ja huolenpitoa ihmisestä.

Jos tämä usko ei toimisi käytännössä, ei maailmassa olisi yhtään Jeesuksen seuraajaa. Olisi silkkaa hulluutta olla valmis kuolemaan jonkun tyhjän takia.

Vierailija
567/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä teen väärin kysymys aloittaja kysyy. Et mitään, sinähän et halua tulla uskoon. Eli et tee mitään.

Te tutkitte kirjoituksia,mutta ette halua tulla minun tyköni, Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntään ettekä nähneet hänen kasvojaan, eikä hänen sanansa pysy teissä, sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt. Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän ja nehän juuri todistavat minusta. Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.

Vierailija
568/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee mitään väärin. Se tarkoittaa vain, että järkesi toimii.

Vierailija
569/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut evankeliumi. Evankeliumit voi kuka tahansa lukea Raamatusta, joten ei minun tarvitse kirjoittaa niistä omaa versiota.

Kielsit että Jeesuksen kuolema ristillä, hautaus, ylösnousemus kolmantena päivänä ja syntien hyvitys Hänen verellään ei olisi Evankeliumin ydinsanoma? Tämä ON se hyvä sanoma. En todin usko ollenkaan että olet uskossa, olet vielä synneissäsi. Muuten et noin kehtaisi väheksyä Jeesuksen ristinkuolemaa ja  sitä kautta koko Evankeliumia.

Jesus Christ, both God and man, was miraculously born at Gods appointed time to be Israels promised King/Messiah and the Savior of the world. He lived a perfect life in obedience to His heavenly Father, something no one and no people were able to do. He taught truth, He performed miracles both indicating that the Kingdom of God was at hand. He proved to be the servant King who came to die a death to bring in the new covenant for Gods kingdom people.

This death was necessary because the penalty for sin had to be paid, the wrath of God had to be satisfied, and the righteousness of God proven. This death was also a demonstration of the love, mercy, and grace of God since God through His Son was taking the initiative to restore a right relationship with mankind. Death was far from the end of the story.

Jesus Christ rose again from the dead conquering the grave and He bore witness to His disciples for forty days before ascending to heaven. He is exalted on high as Lord of all right now, and has sent His Spirit to indwell in His followers and empower them to live for Him and to fulfill His mission.

This mission is to spread the gospel message of salvation for the glory of God to all the nations. And all those who acknowledge Jesus Christ as their Lord and Savior, repenting of their sins and believing in Him, will gain the covenant blessings of forgiveness of sins, a right standing with God, the gift of the Holy Spirit, eternal life and more! Jesus Christ will come again to receive His people to Himself, to bring judgment for those who have rejected Him, and to bring in the consummation of the kingdom and fulfill Gods eternal plan.

Vierailija
570/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä,  se on Jumalan armolahja Jeesuksessa, ikuinen elämä. Jokaiselle tarjolla sitähän ilosanoma, evankeliumi tarkoittaa. Lahja, joka pakattu arkiseen kääröön mutta silti arvokkainta mitä voit saada.

Voi pohtia sitten tulevaisuudessa aikaa varmaan riittävästi oliko väärin valittu ja miksi ei kelvannut. 

Vierailija
571/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tänään puheen jossa avattiin mitä on usko. Kreikankielisissä kirjoituksissa sana "pisti" eli usko oli pikkasen moniulotteisempi mitä meillä Suomessa. Se tarkoittaa esimerkiksi sitoutumista, luottamusta, uskollisuutta ja lojaalisuutta. Kun ihminen lähestyy Jumalaa ja alkaa puhua hänelle ja päättää sitoutua Jumalaan, se merkitsee että ihminen luottaa Jumalaan, on Hänelle uskollinen ja lojaalinen ja sitoutuu vain Häneen. Se sulkee pois sen, että oltaisi uskollisia ja lojaaleja enää synnille ja sille mitä tämä maailma vaihtoehtoisesti tarjoaa. Siksi usko on läsnä uskovan ihmisen elämässä joka päivä, koska ihminen päättää joka päivä uudelleen että tänäänkin olen uskollinen tälle Jumalalle, lojaali tälle Jeesukselle jota olen päättänyt seurata. Ja siitä syntyy elävä suhde joka on kaksisuuntainen. Ei vain ihmisen vikinää taivaaseen vaan Jumalan puhetta ja huolenpitoa ihmisestä.

Jos tämä usko ei toimisi käytännössä, ei maailmassa olisi yhtään Jeesuksen seuraajaa. Olisi silkkaa hulluutta olla valmis kuolemaan jonkun tyhjän takia.

Tuo kaksisuuntaisuus ei välttämättä mene siten kuin kuvaat. Ihminen ei välttämättä koe Jumalan huolenpitoa ja puhetta, vaikka uskoisikin. Sellaisessa tilanteessa sitoutuminen, luottamus, uskollisuus ja lojaalius testataan. 

Vierailija
572/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todellakin tulkitsen raamatun oman sydämeni läpi..."

Tiedän. Kuten kuka tahansa (uskovainen), tulkitset Raamattua sen ulkopuolisten moraalinäkemystesi pohjalta. Täälläkin keskustelussa on vastakkain useampi kristitty "sielunveli", joista yhdelle evankeliumit liittyvät lopun ajan CV-injektioihin ja toinen pyrkii vain seuraamaan näkemystään Jeesuksen opeista.

Ja jotkut meistä eivät tulkitse Raamattua ollenkaan moraalikäsitystemme tueksi.

Vierailija
573/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Selvä. Onnea matkaan.

Vierailija
574/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Kuten kuka tahansa (uskovainen), tulkitset Raamattua sen ulkopuolisten moraalinäkemystesi pohjalta. Täälläkin keskustelussa on vastakkain useampi kristitty "sielunveli", joista yhdelle evankeliumit liittyvät lopun ajan CV-injektioihin ja toinen pyrkii vain seuraamaan näkemystään Jeesuksen opeista.

Eri

Omaa moraalikäsitystä ei pidä hylätä. On eri asia käyttää Raamatun tekstiä oikeuttamaan omaa moraalikäsitystään kuin sovittaa omaa moraalikäsitystään yhteen Raamatun moraalikäsityksen kanssa. Oman järjen ja oman moraalin hylkääminen johtaa ongelmiin. Samoin luottamalla täysin vain omaan järkeensä ja moraalikäsitykseensä päätyy ongelmiin. Yhdistyminen on se kapea tie.

Vierailija
575/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä,  se on Jumalan armolahja Jeesuksessa, ikuinen elämä. Jokaiselle tarjolla sitähän ilosanoma, evankeliumi tarkoittaa. Lahja, joka pakattu arkiseen kääröön mutta silti arvokkainta mitä voit saada.

Voi pohtia sitten tulevaisuudessa aikaa varmaan riittävästi oliko väärin valittu ja miksi ei kelvannut. 

Jeesus ei sanonut, että kertokaa kaikille ilosanoma. Hän sanoi näin:

18Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.

Vierailija
576/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä teen väärin kysymys aloittaja kysyy. Et mitään, sinähän et halua tulla uskoon. Eli et tee mitään.

Te tutkitte kirjoituksia,mutta ette halua tulla minun tyköni, Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntään ettekä nähneet hänen kasvojaan, eikä hänen sanansa pysy teissä, sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt. Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän ja nehän juuri todistavat minusta. Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.

Tuleminen Jeesuksen luokse tarkoittaa Jeesuksen opetusten noudattamista tai siihen pyrkimistä. 

Vierailija
577/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Omaa moraalikäsitystä ei pidä hylätä. On eri asia käyttää Raamatun tekstiä oikeuttamaan omaa moraalikäsitystään kuin sovittaa omaa moraalikäsitystään yhteen Raamatun moraalikäsityksen kanssa. Oman järjen ja oman moraalin hylkääminen johtaa ongelmiin. Samoin luottamalla täysin vain omaan järkeensä ja moraalikäsitykseensä päätyy ongelmiin. Yhdistyminen on se kapea tie.

Olen samaa mieltä oman järjen ja moraalikäsityksen hylkäämisestä. Se ei ole suositeltavaa. "Yhdistymistä" Raamatun moraalikäsityksiin en pidä itse relevanttina. Olen uskonnoton. Ja sinä varmaan huomaat, että nämä näkemykset "Raamatun moraalista" ovat varsin eriävät uskonveljiesi ja sisariesi parissa (vaikkapa tämän keskustelun pohjalta)?

Vierailija
578/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The 5 year+ Vexation of having to watch the Blind Masses BOTH in the World and the Church...first line up for miles to receive the Abomination 💉🧬into their bodies...then to shrug it all off for 2 Years while the Prophetic Wars raged it the Middle East is ALMOST OVER!! We are on the cusp of SUDDEN NUCLEAR FIRE DESTRUCTION and the Department Store I work at is PACKED OUT with people...some still wearing masks 😷...buying stuff they don't need! COMPLETELY OBLIVIOUS to the DAY OF THE LORD THAT IS ABOUT TO RAIN DOWN ON THEIR HEADS! 💥🔥 IT'S SURREAL! Churches...ALL BUSINESSES AS USUAL...packing out their auditoriums! Lit up with purple lights and smoke machines...saying they are Charlie Kirk now and wearing FREEDOM shirts. VEXATION OF SPIRIT!! Lot was vexed by Sodom's Ungodliness daily before being delivered. Sodom's sin wasn't ONLY sexual perversion it was FULNESS OF BREAD AND NOT CARING FOR THE POOR! TODAY'S WORLD IS THE SAME! EATING, DRINKING AND GOING AFTER STRANGE FLESH!💉🧬 DELIVER US FROM EVIL LORD! COME LORD JESUS!!

Vierailija
579/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The 5 year+ Vexation of having to watch the Blind Masses BOTH in the World and the Church...first line up for miles to receive the Abomination 💉🧬into their bodies...then to shrug it all off for 2 Years while the Prophetic Wars raged it the Middle East is ALMOST OVER!! We are on the cusp of SUDDEN NUCLEAR FIRE DESTRUCTION and the Department Store I work at is PACKED OUT with people...some still wearing masks 😷...buying stuff they don't need! COMPLETELY OBLIVIOUS to the DAY OF THE LORD THAT IS ABOUT TO RAIN DOWN ON THEIR HEADS! 💥🔥 IT'S SURREAL! Churches...ALL BUSINESSES AS USUAL...packing out their auditoriums! Lit up with purple lights and smoke machines...saying they are Charlie Kirk now and wearing FREEDOM shirts. VEXATION OF SPIRIT!! Lot was vexed by Sodom's Ungodliness daily before being delivered. Sodom's sin wasn't ONLY sexual perversion it was FULNESS OF BREAD AND NOT CARING FOR THE POOR! TODAY'S WORLD IS THE SAME! EATING, DRINKING AND GOING AFTER STRANGE FLESH!

Mitä on "strange flesh"?

Vierailija
580/605 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Omaa moraalikäsitystä ei pidä hylätä. On eri asia käyttää Raamatun tekstiä oikeuttamaan omaa moraalikäsitystään kuin sovittaa omaa moraalikäsitystään yhteen Raamatun moraalikäsityksen kanssa. Oman järjen ja oman moraalin hylkääminen johtaa ongelmiin. Samoin luottamalla täysin vain omaan järkeensä ja moraalikäsitykseensä päätyy

Ei sillä ole mitään merkitystä, mitä muut ajattelevat. Raamattu on jokaisen lukutaitoisen luettavissa.