Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (605)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voisit esimerkiksi arvioida sitä, onko sinulle annettu käsky todella Jumalalta. "
On se. Mitä nyt teen?
Jos minä olisin tuollaisessa tilanteessa, niin arvioisin sitä, onko käskyn noudattaminen oikein. Jos se ei olisi minusta oikein, en tekisi sitä, vaikka olisin varma, että käsky tulee Jumalalta. En tiedä, olisiko se oikea valinta, mutta minä tekisin niin.Aivan. Eli ehdotat että arvioidaan moraalikäsityksemme ja toimintamme ihan ilman Raamatun tarinoita ja viittauksia sen jumalaan. Ja itsekin sanoisin, että "tappamatta ja r aiskaamatta" jättäminen olisi hyvä.
Jeesuksen seuraamisen tarkoituksena on oman tahdon ja Jumalan tahdon yhdistyminen eli oman moraalikäsityksen vähittäinen yhdistyminen Jumalan moraalikäsityksen kanssa. Omaa ajattelua ja moraalia ei pitäisi hylätä, vaan sitä pitäisi yhteensovittaa Jumalan tahdon kanssa. Tästä on kyse siinä, kun kehotetaan valitsemaan Henki Lihan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voisit esimerkiksi arvioida sitä, onko sinulle annettu käsky todella Jumalalta. "
On se. Mitä nyt teen?
Jos minä olisin tuollaisessa tilanteessa, niin arvioisin sitä, onko käskyn noudattaminen oikein. Jos se ei olisi minusta oikein, en tekisi sitä, vaikka olisin varma, että käsky tulee Jumalalta. En tiedä, olisiko se oikea valinta, mutta minä tekisin niin.
Hyvä näin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluat tulla uskoon? Mitä odotat saavuttavasi uskoontulolla?
Haluan päästä taivaaseen. Ap
Ehkä syy on siinä, että haluat tulla uskoon puhtaasti itsekkäistä syistä etkä ole tippaakaan kiinnostunut Jumalasta.
Niin no tämä voi olla totta. Huomaan esimerkiksi että en ole tarpeeksi kiitollinen että Jeesus kuoli syntieni puolesta. Ap
Onko joku meistä tarpeeksi kiitollinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluat tulla uskoon? Mitä odotat saavuttavasi uskoontulolla?
Haluan päästä taivaaseen. Ap
Ehkä syy on siinä, että haluat tulla uskoon puhtaasti itsekkäistä syistä etkä ole tippaakaan kiinnostunut Jumalasta.
Niin no tämä voi olla totta. Huomaan esimerkiksi että en ole tarpeeksi kiitollinen että Jeesus kuoli syntieni puolesta. Ap
Onko joku meistä tarpeeksi kiitollinen?
Ei tarvitse yrittää olla kiitollinen, vaan kannattaa yrittää noudattaa Jeesuksen opetuksia.
Ei niitä mielenterveysongelmia ja harhoja kukaan tilaamalla ja pyytämällä saa, pitää luistaa hihnan jo valmiiksi. Sulla vaan toimii aivot liian normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Mitä nyt teen?
Jos minä olisin tuollaisessa tilanteessa, niin arvioisin sitä, onko käskyn noudattaminen oikein. Jos se ei olisi minusta oikein, en tekisi sitä, vaikka olisin varma, että käsky tulee Jumalalta. En tiedä, olisiko se oikea valinta, mutta minä tekisin niin.Aivan. Eli ehdotat että arvioidaan moraalikäsityksemme ja toimintamme ihan ilman Raamatun tarinoita ja viittauksia sen jumalaan. Ja itsekin sanoisin, että "tappamatta ja r aiskaamatta" jättäminen olisi hyvä.
Jeesuksen seuraamisen tarkoituksena on oman tahdon ja Jumalan tahdon yhdistyminen eli oman moraalikäsityksen vähittäinen yhdistym
No ei ole. Siinä on kyse kirjaimellisesti siitä että lopettaa lihalliset nautinnot ja esim. lisääntymisen. Kristittyjä kehotetaan elämään hengessä, ei lihassa. Niitä ei tule yhdistää sen enempää kuin mitä ne nyt jo toisiaan rasittavat.
Vierailija kirjoitti:
On se. Mitä nyt teen?
Jos jumala on sinulle sanonut tekemään jotain ja olet siitä täysin vakuuttunut ja varma, niin voit sen tehdä. Lailliset seuraukset tietysti ovat silti olemassa, mutta jumala tietää paljon asioita, mitä ihminen ei, ja siksi omaa tietoaan ei kannata asettaa jumalan tiedon yläpuolelle. Jumalan voi kuitenkin myös haastaa, eikä hänen tapoihinsa kuulu huijata. Tästä oli itse asiassa mielenkiintosita pohdintaa jossain, että se että jumala valehtelisi, on paradoksi ja tuhoaisi jumalan. Jumala ei siis voi valehdella. Jumalaa ei kuitenkaan voi täysin ymmärtää, ennen kuin asiat aikanaan valkenevat, ja siksi tarvitaan usko ja luottamus. Asiat kyllä myös valkenevat aikanaan. Usein vasta jälkikäteen, tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Mitä nyt teen?
Jos jumala on sinulle sanonut tekemään jotain ja olet siitä täysin vakuuttunut ja varma, niin voit sen tehdä. Lailliset seuraukset tietysti ovat silti olemassa, mutta jumala tietää paljon asioita, mitä ihminen ei, ja siksi omaa tietoaan ei kannata asettaa jumalan tiedon yläpuolelle. Jumalan voi kuitenkin myös haastaa, eikä hänen tapoihinsa kuulu huijata. Tästä oli itse asiassa mielenkiintosita pohdintaa jossain, että se että jumala valehtelisi, on paradoksi ja tuhoaisi jumalan. Jumala ei siis voi valehdella. Jumalaa ei kuitenkaan voi täysin ymmärtää, ennen kuin asiat aikanaan valkenevat, ja siksi tarvitaan usko ja luottamus. Asiat kyllä myös valkenevat aikanaan. Usein vasta jälkikäteen, tosin.
Eri
Kannattaa muistaa, ettei kukaan sinua neuvova kanna seurauksia siitä, mitä teet. Olet itse vastuussa siitä, mitä valitset.
Liikaa demoneita, oletko miten paljon elänyt aiem synnissä? Demonit estää Raamatun lukemisen. Aloita luopumalla tai eds yrittämällä luopua pahimmasta synnistä, esim.masturbointi. Herra tulee sinua vastaan kun rulet synnin tuntoon, pyrit parannukseen. Sinuna muutenkin avaisin sen Raamatun koska Jeesus on tulossa TODELLA pian, voisit ehkö vielö säilyttää henkesi etkä joutuisi viiniprässiin. CV injektio jolla kaikki kansat petettiin, se pyhä vacca -lehmä, oli ja on pedon merkki, hävityksen kauhistus, charagma, palisade, grapho grafeiinilla ja geenimanipulaatio lucifeRASElla. Kiinan lohikäärme sylkäisi käyntiin kirkon vainon ja myrkyn ja babylonian kauppiaat petti kansat, mutta maa eli maailman kansat nielaisi myrkyn, Herran omat ei.
"Jos jumala on sinulle sanonut tekemään jotain ja olet siitä täysin vakuuttunut ja varma, niin voit sen tehdä. "
Suositellaan kuitenkin edellisen vastaajan lailla, että ei tehtäisi, jos tämä Jumalan kehoitus on "tappaa ja r kata tyttölapsia".
Olisi varmaan hyvä, vaikka kuinka vakuuttunut olisikin että on "Jumalan asialla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Liian korkea älykkyysosamäärä?
Uskon merkitystä liioitellaan. Ei se ole tärkeää koska satuolentoja ei ole, mutta tärkeää on muistaa mitä Jeesus opetti lähimmäisyydestä ja toimia sen mukaan, koska se on ainut järkevä tapa elää.
Me ihmiset olemme täällä toisiamme auttamassa, emme kiusaamassa ja tuomitsemassa. Päivinkin toivoisi muistavan sen.
Ateisti, joka on seurakunnan vapaaehtoistyöntekijä
Ootko varma että et ole uskossa. Miksi ateisti haluaisi olla seurakunnassa vapaaehtoisena?
Valtionkirkossa monet papitkin ovat ateisteja.
Just näin. Saahan siitä papin duunista palkkaa siksi näitä sanotaankin leipäpapeiksi. Ja luterilainen kirkko on kyllä viimeinen paikka minne menisin jeesusta etsimään. Tekopyhyys leijuu ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa demoneita, oletko miten paljon elänyt aiem synnissä? Demonit estää Raamatun lukemisen. Aloita luopumalla tai eds yrittämällä luopua pahimmasta synnistä, esim.masturbointi. Herra tulee sinua vastaan kun rulet synnin tuntoon, pyrit parannukseen. Sinuna muutenkin avaisin sen Raamatun koska Jeesus on tulossa TODELLA pian, voisit ehkö vielö säilyttää henkesi etkä joutuisi viiniprässiin. CV injektio jolla kaikki kansat petettiin, se pyhä vacca -lehmä, oli ja on pedon merkki, hävityksen kauhistus, charagma, palisade, grapho grafeiinilla ja geenimanipulaatio lucifeRASElla. Kiinan lohikäärme sylkäisi käyntiin kirkon vainon ja myrkyn ja babylonian kauppiaat petti kansat, mutta maa eli maailman kansat nielaisi myrkyn, Herran omat ei.
CV injektio ei ole pedon merkki. Pedon merkki viittaa siihen, ettei valitse Jeesuksen seuraamista ohjaamaan ajatuksiaan ja tekojaan. Synnistä ei tarvitse erityisesti luopua. Kun pyrkii noudattamaan Jeesuksen opetuksia, synti jää hiljalleen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Liian korkea älykkyysosamäärä?
Uskon merkitystä liioitellaan. Ei se ole tärkeää koska satuolentoja ei ole, mutta tärkeää on muistaa mitä Jeesus opetti lähimmäisyydestä ja toimia sen mukaan, koska se on ainut järkevä tapa elää.
Me ihmiset olemme täällä toisiamme auttamassa, emme kiusaamassa ja tuomitsemassa. Päivinkin toivoisi muistavan sen.
Ateisti, joka on seurakunnan vapaaehtoistyöntekijä
Ootko varma että et ole uskossa. Miksi ateisti haluaisi olla seurakunnassa vapaaehtoisena?
Valtionkirkossa monet papitkin ovat ateisteja.
Just näin. Saahan siitä papin duunista palkkaa siksi näitä sanotaankin leipäpapeiksi. Ja luterilainen kirkko on kyllä viimeinen p
Eri
Jeesusta ei tarvitse etsiä. Kannattaa noudattaa tai pyrkiä noudattamaan Jeesuksen opetuksia. Jumalanpalveluksiin osallistuminen on myös hyvä idea.
"Kannattaa noudattaa tai pyrkiä noudattamaan Jeesuksen opetuksia. "
Mitä Jeesus opettaa?
Vierailija kirjoitti:
"Kannattaa noudattaa tai pyrkiä noudattamaan Jeesuksen opetuksia. "
Mitä Jeesus opettaa?
Erinomainen kysymys. Jeesuksen tärkein opetus on tämä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Jumalan rakastaminen taas tarkoittaa tätä: Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
Raamatusta:
Autuaaksijulistus
1Nähdessään kansanjoukot Jeesus nousi vuorelle. Hän istuutui, ja opetuslapset tulivat hänen luokseen. 2Silloin hän alkoi puhua ja opetti heitä näin:
3Autuaita ovat hengessään köyhät,
sillä heidän on taivasten valtakunta.
4Autuaita murheelliset:
he saavat lohdutuksen.
5Autuaita kärsivälliset:
he perivät maan.
6Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano:
heidät ravitaan.
7Autuaita ne, jotka toisia armahtavat:
heidät armahdetaan.
8Autuaita puhdassydämiset:
he saavat nähdä Jumalan.
9Autuaita rauhantekijät:
he saavat Jumalan lapsen nimen.
10Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan:
heidän on taivasten valtakunta.
11Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. 12Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä.
Suolana ja valona maailmassa
13Te olette maan suola. Mutta jos suola menettää makunsa, millä se saadaan suolaiseksi? Ei se kelpaa enää mihinkään: se heitetään menemään, ja ihmiset tallaavat sen jalkoihinsa.
14Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella. 15Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville. 16Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa.
Jeesus ja laki
17Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Vihasta ja riidasta
21Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: Älä tapa. Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. 22Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: Senkin hölmö, on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: Sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen.
23Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, 24niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi.
25Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan. 26Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.
Aviorikoksesta
27Teille on opetettu tämä käsky: Älä tee aviorikosta. 28Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. 29Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 30Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.
31On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. 32Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.
Vannomisesta
33Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: Älä tee väärää valaa ja Pidä, mitä olet Herralle valalla vannonut. 34Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, 35älkää maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa koroke, älkääkä Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki. 36Älä myöskään vanno pääsi kautta, sillä et sinä pysty muuttamaan ainuttakaan hiustasi mustaksi etkä valkoiseksi. 37Kun myönnätte, sanokaa vain: Kyllä, kun kiellätte, sanokaa: Ei. Enempi on pahasta.
Rakastakaa vihamiehiänne
38Teille on opetettu: Silmä silmästä, hammas hampaasta. 39Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin. 40Jos joku yrittää oikeutta käymällä viedä sinulta paidan, anna hänelle viittasikin. 41Jos joku vaatii sinut mukaansa virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. 42Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta.
43Teille on opetettu: Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi. 44Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, 45jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. 46Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? 47Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin? 48Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.
Voinko "rakastaa lähimmäistäni kuten itseäni", mutta sivuuttaa rakkauden mainittua jumalaa ja hänen käskyjään kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Voinko "rakastaa lähimmäistäni kuten itseäni", mutta sivuuttaa rakkauden mainittua jumalaa ja hänen käskyjään kohtaan?
Se riippuu siitä, mitä tarkoitat sillä, että sivuuttaisit muut asiat paitsi lähimmäisen rakastamisen.
Aivan. Eli ehdotat että arvioidaan moraalikäsityksemme ja toimintamme ihan ilman Raamatun tarinoita ja viittauksia sen jumalaan. Ja itsekin sanoisin, että "tappamatta ja r aiskaamatta" jättäminen olisi hyvä.