Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (607)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut Vanhan Testamentin lainkohdat, eikö Jeesus sanonut että ei tullut muuttamaan näistä ensimmäistäkään?
En ole, mutta Jeesus sanoi, ettei tullut kumoamaan niitä. Hänen opetuksensa olivat lisävaatimuksia.
Kyllä. Oletan että et kerää tikkuja sapattina. Tästähän rankaisu on kuolema.
Käsittelin tätä asiaa Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta? -ketjussa. En oikein jaksaisi kirjoittaa samoja asioita moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin tänään kuinka joku oli tullut uskoon yksinään kotonaan ja sen jälkeen hakeutunut seurakuntaan toisten uskovien yhteyteen. Myös minä tulin aikanani uskoon ihan vain penkissä istuen Raamattutuntia kuunnelleen. Joku kirjoittikin että usko tulee kuulemisesta, kun kuuntelemme Jumalan sanaa. Tai sitten Raamattua lukiessa (Matteus, Markus, Luukas ja Johannes hyviä alkuun).
Jännä. Itse totesin samoilla eväillä että EN ole kristitty. Raamattu(ja) minulla toki edelleen on, King James versio kirjallisilta eväiltään kiinnostavin. Pentti Saarikosken käännös Matteuksen Evankeliumista on hyvä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut Vanhan Testamentin lainkohdat, eikö Jeesus sanonut että ei tullut muuttamaan näistä ensimmäistäkään?
En ole, mutta Jeesus sanoi, ettei tullut kumoamaan niitä. Hänen opetuksensa olivat lisävaatimuksia.
Käsittelin tätä asiaa Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta? -ketjussa. En oikein jaksaisi kirjoittaa samoja asioita moneen kertaan.
Sattumalta löysinkin sen helposti. Tässä se on:
Yhteenveto (minun, ei mistään suoraan kopioitu):
Lain noudattamiseen pyrkiminen valmistaa siihen, että voi tulla vanhurskaaksi uskosta. Vaikka lakia ei voi täysin noudattaa, lain noudattamisen yrittäminen on tärkeä valmistava askel. Siksi Jeesus sanoi, ettei hän kumoa lakia. Jeesus sanoi, että jos haluat päästä elämään sisälle, pidä käskyt. Siitä täytyy aloittaa. Jeesus sanoi niin! Mutta sitten, jos uskoo evankeliumin, Henki johtaa, eikä ole enää lain alainen. Jos uskoo evankeliumin, niin pyrkii noudattamaan sitä, mitä Jeesus opettaa. Jeesuksen vaatimukset eivät kuitenkaan ole helpommat kuin lain noudattamisen vaatimukset, vaan vaikeammat. Olkaa täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen. Se on se vaatimus. Jos ei usko sitä, että täytyy tulla täydelliseksi, ei usko evankeliumia eikä ole lain noudattamisesta vapaa. Ettekö tienneet tätä? Nyt tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan. Jeesus sanoi, että ei tullut muuttamaan vanhoja lakeja. Yksi mainituista "laeista" on että sapattina ei tule "työskennellä", esimerkkinä Raamatussa teloitetaan kivittämällä mies joka keräsi tikkuja sapattina. Tämä on selvä. Ikävää, jos sinulla on tulkinta näistä Raamatun jakeista joilla sallit itsellesi mm. tikkujen keräämisen sapattina :) Sellaista se on kun itse kukin tulkitsee näitä "pyhiä tekstejä", jännä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittelin tätä asiaa Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta? -ketjussa. En oikein jaksaisi kirjoittaa samoja asioita moneen kertaan.Ei tarvitsekaan. Jeesus sanoi, että ei tullut muuttamaan vanhoja lakeja. Yksi mainituista "laeista" on että sapattina ei tule "työskennellä", esimerkkinä Raamatussa teloitetaan kivittämällä mies joka keräsi tikkuja sapattina. Tämä on selvä. Ikäv
Jokainen voi tehdä oman tulkintansa tietysti. Minä en kuitenkaan ole kuka tahansa.
"Jokainen voi tehdä oman tulkintansa tietysti. Minä en kuitenkaan ole kuka tahansa."
Kuka sinä sitten olet?
Vierailija kirjoitti:
"Jokainen voi tehdä oman tulkintansa tietysti. Minä en kuitenkaan ole kuka tahansa."
Kuka sinä sitten olet?
Tämä on anonyymi keskustelupalsta. Täällä on tarkoitus keskustella anonyyminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinä sitten olet?
Aijaa. Mutta siis sinun tulkintasi Raamatun teksteistä ovat juuri ne oikeat?
Jeesuskin sanoi: Tahtoa ihmisellä on, mutta luonto on heikko.
Uskoon tuleminen on yhtä helppoa kuin töihin meno. Menet vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinä sitten olet?
Aijaa. Mutta siis sinun tulkintasi Raamatun teksteistä ovat juuri ne oikeat?
Minä kerron omia näkemyksiäni, koska ymmärrän näitä asioita paremmin kuin suurin osa ihmisistä. Korjaan väärinkäsityksiä. Te ette tiedä mitään ja minä tiedän jotain. Sillä perusteella minulla on tietynlainen yliote hengellisiä asioita koskevissa keskusteluissa. Ja tiedän toki, että monilla on kokemuksia. Minulla on jotain muuta. Minulla on oikeaa tietoa
Vierailija kirjoitti:
Kuulin tänään kuinka joku oli tullut uskoon yksinään kotonaan ja sen jälkeen hakeutunut seurakuntaan toisten uskovien yhteyteen. Myös minä tulin aikanani uskoon ihan vain penkissä istuen Raamattutuntia kuunnelleen. Joku kirjoittikin että usko tulee kuulemisesta, kun kuuntelemme Jumalan sanaa. Tai sitten Raamattua lukiessa (Matteus, Markus, Luukas ja Johannes hyviä alkuun).
Yksin kotona olin minäkin. Tulin tulokseen että on aika lopettaa jahkailu ja alkaa seuraamaan Jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Jeesuskin sanoi: Tahtoa ihmisellä on, mutta luonto on heikko.
Haluaisin kommentoida tähän, että Jeesus tarkoittaa kykyä noudattaa Jeesuksen opetuksia. Heikko luonto viittaa taipumukseen valita Liha Hengen sijaan, kun tarkoitus olisi ponnistella ja pyrkiä valitsemaan Henki Lihan sijaan. Siihen monilla olisi tahtoa, mutta heikon luonnon vuoksi onnistumista ei tapahdu.
Kapea on se tie, joka vie elämään. Ehkä se on niin kapea, että se edellyttää nöyrtymistä siihen, että ottaa vastaan opetusta vauvapalstalta.
Raamatusta:
Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. 14Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mistään tulemisesta ole kiinni, vaan lahjan vastaanottamisesta.
Mutta sen jälkeen pitäisi niinsanotusti pysyä Kristuksessa.kauheeta pinnistelyä ja ponnistelua.
Ihan kuin saisit tädiltäsi joululahjan, mutta sen jälkeen sinun täytyy aina olla tädille kiltti ja mieliksi, muuten lahja otetaan pois. Ei sellainen ole lahja vaan kauppatavara.
Ei taivaaseen päästetä ihmisiä jotka eivät halua hylätä syntiä. Taivashan turmeltuisi synnistä. Tällaisen ihmisen paikka on Helvetissä ikuisessa rangaistuksessa synnistä. Sielä sielusi haluaa tehdä syntiä mutta ei voi enää. On vain ikuinen rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sen jälkeen pitäisi niinsanotusti pysyä Kristuksessa.kauheeta pinnistelyä ja ponnistelua.
Ihan kuin saisit tädiltäsi joululahjan, mutta sen jälkeen sinun täytyy aina olla tädille kiltti ja mieliksi, muuten lahja otetaan pois. Ei sellainen ole lahja vaan kauppatavara.
Ei taivaaseen päästetä ihmisiä jotka eivät halua hylätä syntiä. Taivashan turmeltuisi synnistä. Tällaisen ihmisen paikka on Helvetissä ikuisessa rangaistuksessa synnistä. Sielä sielusi haluaa tehdä syntiä mutta ei voi enää. On vain ikuinen rangaistus.
Minä olen se, jolla on oikeaa tietoa ja minusta vaikuttaa siltä, että Jumalaa kohti voi kulkea kaikissa tilanteissa. Jos on olemassa helvetti (ilmeisesti on, mutta minä en tiedä sitä), voi olla mahdollista sieltäkin kurottaa kohti Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika julma tyyppi tuo Jumala on... Tappaa puolisoni syöpään. Useampi pieni lapsi jää ilman isää. Mitä enemmän rukoilen sitä pahemmaksi on mennyt tilanne...
Tilanteesi kuulostaa julmalta ja sietämättömältä. Miten olet jaksanut?
Erittäin huonosti. Mutta täytyy esittää vahvaa että jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se, jo
Mut tarkoittaa se että sinulla on oikeaa tietoa ja mitä on tämä oikea tieto? Kertoisitko muillekin tästä vähäsen? Aina voi kulkea kohti Jumalaa, tämähän pitäisi olla kaikilla jo tiedossa.
Siis mitä tarkoittaa se että sinulla on oikeaa tietoa? Korjaus edelliseen kommenttiini.