Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (234)
Liian vähän päihteitä. Kokeile höpöheinää, sieniä ja uusinta uutta eli peukkua. Johan on kumma jos ei ala kuupassa heittämään, sillä uskonnollisuus on psykoosi.
Joskus kyllä koitin sitä uskotella itselleni, silloin kun olin vielä siinä luulossa että "lapsi uudestisyntyy kasteessa". Koitin tsempata parhaani mukaan, kun kerran pappikin niin sanoo, vaikka sen kyllä itse tiesin, ettei tässä nyt oikeasti mikään uudestisyntynyt ollut.
Sanovatko papit noin? Valitettavasti he ovat käsittäneet väärin.
Kaikki eivät kyllä allekirjoittane tuota otaksumaa kun pohjautuu ilmaisuihin "sen verran" ja "riittävästi". Olettaisin että aika moni edellyttää jonkinmoista kertaluontoista käänteentekevää tapahtumaa, jossa "tullaan uskoon", "saadaan uskon lahja" tms. Mutta enpähän kyllä mikään asiantuntija ole.
Ei se minua haittaa. Minä puhun siitä, mikä on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyytäkää niin teille annetaan. Täysin raamatunmukaista siis.
Eri
Kyllä. Ja se, kuuleeko Jumala rukouksia, on sitten eri asia.
Jos kaksi tai useampi yhdessä rukoilee samaa asiaa niin se toteutuu varmasti, olipa mitä hyvänsä.
Ei toteudu, jos se on Jumalan tahdon vastaista.
Ei ole sellaista rajoitusta. Jumalan sanat tuohon liittyen olivat "mitä tahansa asiaa" eikä hän asettanut reunaehtoja.
Eri
Tässä asiassa tämä henkilö on oikeassa, jonka mukaan myös sellaiset asiat, jotka ovat Jumalan tahdo
"Jätit yhdessä sopien -kohdan pois. Mutta muuten, olet oikeassa. Jos kaksi yhdessä sopien maan päällä rukoilee jotain, Raamatun mukaan he saavat sen Jumalalta. Yritin miettiä, että oletko ymmärtänyt tuon kohdan jotenkin väärin, mutta et ole, kyllä se menee noin."
Mikä mahtaa olla syynä kun tuo nyt ei ilmeisesti kumminkaan toimi. Kai nyt jossakin on vähintään kaksi ihmistä yhdessä rukoillut että loppuisi sodat, nälänhädät, ympäristöongelmat jne. Rukousaiheita kyllä olisi vaikka millä mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä seurakuntaan ja kysyä jos heillä on hengellisiä raamattukursseja. Meillä Helluntaiseurakunnassa on. Uskovien yhteys auttaa kasvamaan uskossa ja oppimaan Jumalasta.
Näihin tilaisuuksiin "kannattaa" mennä ainoastaan mikäli haluaa tulla aivopestyksi ja hyväksikäytetyksi. Viisas kiertää nämä mahdollisimman kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun sain Pyhän Hengen.
Mutta eiköhän silti suurin osa tiedä syntyneensä ilman että sitä kukaan kertoo :D
Eri
Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt asian väärin. Pyhä Henki on jokaisessa. Se, kuinka suuressa määrin vaikutus ilmenee ihmisen toiminnassa, vaihtelee.
Missä niin sanotaan? Siis että uskosta osattomilla tai jopa Jumalan vihaajilla olisi Pyhä Henki?
Pyhä Henki on osa kolmiyhteistä Jumalaa, joka vaikuttaa meissä kaikissa. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat meissä kaikissa. Jeesuksen mukaan hän on meissä. Samoin Jumala ja Pyhä Henki ovat meissä. Kaikissa ihmisissä. (Selitän tämän viitaten Raamattuun ja kirkon oppiin, mutta oikeasti minä tiedän tämän ilman mitään tekstiä tai oppia.)
Raamatusta:
Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt kamalinta mustaa syntiä ja siksi palat ikuisesti Belsepoolin Pizza-Oonissa.
Ja sinähän olet siis niitä vähäjärkisimpiä persuja, joiden paikka olisi pakkohoidossa. Kikattelet itseksesi muna kourassa.
Ja taas tähänkin ketjuun pitää mainita persut. Persuja näet joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se uskoon tuleminen ole sinun tekemisistäsi kiinni. Jumala antaa uskon, jos on antaakseen. Ei ihminen voi itse itseään pakottaa uskomaan.
Ihminen voi valita sen, että alkaa noudattamaan Jeesuksen opetuksia.Varmaan, mutta uskon saamiseen ei voi itse vaikuttaa.
Usko tarkoittaa, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Jos uskoo sen verran, että haluaa noudattaa Jeesuksen opetuksia, uskoo riittävästi. Olen pahoillani, jos olet ymmärtänyt asian väärin.
Ihminen ei kuitenkaan omilla teoillaan pelastu.
Armo koskee niitä, jotka uskovat Jeesukseen eli uskovat, mitä Jeesus sanoo eli noudattavat tai pyrkivät noudattamaan Jeesuksen opetuksia.
Vierailija kirjoitti:
Uskoon ei voi tulla omasta päätöksestä. Jumala antaa uudestisyntymän ja Pyhän Hengen lahjana, kun ihminen tulee sellaiselle paikalle, että hän tajuaa tarvitsevansa Pelastajaa, voidakseen pelastua.
Ennen uskon lahjaa Jumala antaa etsikonajan, johon voi liittyä myös vaikeuksia tai muita asioita, jotka laittavat kiinnostumaan elämän ja kuoleman kysymyksistä.
Kristillisyydestä/kristinuskosta voi kyllä olla kiinnostunut, lukea Raamattua, olla mukana seurakunnan toiminnassa jne. ilman uskoontuloakin, mutta kristinuskon harrastelu ei vielä kanna taivaaseen asti, jos ei jossain vaiheessa myös uudestisynny.
Vai etsikkoaika. Ehkä se on kuitenkin ihan vain eksistentiaalinen kriisi, jolloin ihminen miettii olemassaolon tarkoitusta. Ei mikään jumalan antama etsikkoaika. Mutta siis kaikenhan voi perustella aina sillä, että jumala näin tahtoi ja teki.
Vierailija kirjoitti:
Uskoon ei voi tulla omasta päätöksestä. Jumala antaa uudestisyntymän ja Pyhän Hengen lahjana, kun ihminen tulee sellaiselle paikalle, että hän tajuaa tarvitsevansa Pelastajaa, voidakseen pelastua.
Ennen uskon lahjaa Jumala antaa etsikonajan, johon voi liittyä myös vaikeuksia tai muita asioita, jotka laittavat kiinnostumaan elämän ja kuoleman kysymyksistä.
Kristillisyydestä/kristinuskosta voi kyllä olla kiinnostunut, lukea Raamattua, olla mukana seurakunnan toiminnassa jne. ilman uskoontuloakin, mutta kristinuskon harrastelu ei vielä kanna taivaaseen asti, jos ei jossain vaiheessa myös uudestisynny.
Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt väärin.
Eli loppujen lopuksi ei kumminkaan ole väliä sillä noudattaako Jeesuksen opetuksia vai ei. Pitää saada uskon lahja ja se vasta auttaa.
Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt väärin.
oot menny uskoon niitä hulluja jotka uskoo. ei se tarvi muutakun pyytettöntä rakkautta, niinku jeesuskin sano ei se mitään kirkkoja tarvi. se on sun asias miten uskot
Mikä mahtaa olla syynä kun tuo nyt ei ilmeisesti kumminkaan toimi. Kai nyt jossakin on vähintään kaksi ihmistä yhdessä rukoillut että loppuisi sodat, nälänhädät, ympäristöongelmat jne. Rukousaiheita kyllä olisi vaikka millä mitalla.
Tätä asiaa minä en ymmärrä tällä hetkellä. Ehkä joskus myöhemmin ymmärrän.
Eli loppujen lopuksi ei kumminkaan ole väliä sillä noudattaako Jeesuksen opetuksia vai ei. Pitää saada uskon lahja ja se vasta auttaa.