Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?

Vierailija
08.10.2025 |

Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!

Kommentit (234)

Vierailija
201/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä foliohattuja riittää. Vaikka on johtavien asiantuntijoiden kiistattomat todisteet Jumalan olemassa olosta niin ei tulla uskoon.

Vierailija
202/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun sain Pyhän Hengen.

Mutta eiköhän silti suurin osa tiedä syntyneensä ilman että sitä kukaan kertoo :D

Eri

Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt asian väärin. Pyhä Henki on jokaisessa. Se, kuinka suuressa määrin vaikutus ilmenee ihmisen toiminnassa, vaihtelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytäkää niin teille annetaan. Täysin raamatunmukaista siis. 

Eri

Kyllä. Ja se, kuuleeko Jumala rukouksia, on sitten eri asia. 

Jos kaksi tai useampi yhdessä rukoilee samaa asiaa niin se toteutuu varmasti, olipa mitä hyvänsä.

Ei toteudu, jos se on Jumalan tahdon vastaista.

Ei ole sellaista rajoitusta. Jumalan sanat tuohon liittyen olivat "mitä tahansa asiaa" eikä hän asettanut reunaehtoja.

Vierailija
204/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se uskoon tuleminen ole sinun tekemisistäsi kiinni. Jumala antaa uskon, jos on antaakseen. Ei ihminen voi itse itseään pakottaa uskomaan. 

Ihminen voi valita sen, että alkaa noudattamaan Jeesuksen opetuksia.

Vierailija
205/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Jos kaksi tai useampi yhdessä rukoilee samaa asiaa niin se toteutuu varmasti, olipa mitä hyvänsä.

Onnea matkaan.

Kiitos! Kiikastaa enää siitä että pitäisi saada joku toinen mukaan siihen kimpparukoukseen. Olisitko ehkä kiinnostunut?

Vierailija
206/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se uskoon tuleminen ole sinun tekemisistäsi kiinni. Jumala antaa uskon, jos on antaakseen. Ei ihminen voi itse itseään pakottaa uskomaan. 

Varmaan, mutta uskon saamiseen ei voi itse vaikuttaa.

Vierailija
207/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ei ole sellaista rajoitusta. Jumalan sanat tuohon liittyen olivat "mitä tahansa asiaa" eikä hän asettanut reunaehtoja.

Eri

Tässä asiassa tämä henkilö on oikeassa, jonka mukaan myös sellaiset asiat, jotka ovat Jumalan tahdon vastaisia voivat rukouksella toteutua. Kuitenkin on myös mahdollista, että rukous ei tule kuulluksi. Ihmisellä on mahdollisuus rukoilla vapaasti, kuten puhua ja tehdä vapaasti myös Jumalan tahdon vastaisia asioita. 

Vierailija
208/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Onnea matkaan.

Kiitos! Kiikastaa enää siitä että pitäisi saada joku toinen mukaan siihen kimpparukoukseen. Olisitko ehkä kiinnostunut?

Kiitos, kun kysyit, mutta ei. Rukoilen mielelläni vain Isä Meidän -rukousta.

Vierailija
209/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko tarkoittaa, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Jos uskoo sen verran, että haluaa noudattaa Jeesuksen opetuksia, uskoo riittävästi. Olen pahoillani, jos olet ymmärtänyt asian väärin.

Vierailija
210/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Eri

Tässä asiassa tämä henkilö on oikeassa, jonka mukaan myös sellaiset asiat, jotka ovat Jumalan tahdon vastaisia voivat rukouksella toteutua. Kuitenkin on myös mahdollista, että rukous ei tule kuulluksi.

Niin, jos vain yksi henkilö rukoilee niin ehkä voi olla ettei tule kuulluksi. Mutta useamman henkilön yhteisrukoukseen pätee Jumalan lupaama "mitä tahansa asiaa". 

Vierailija
211/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä seurakuntaan ja kysyä jos heillä on hengellisiä raamattukursseja. Meillä Helluntaiseurakunnassa on. Uskovien yhteys auttaa kasvamaan uskossa ja oppimaan Jumalasta.

Vierailija
212/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se uskominen välttämättä edellytä voimakasta kokemusta. Se kokemusperäisen uskon korostaminen on hellareilla.  Itselleni ev.luterilaisena riittää ihan tavallinen uskominen Jeesukseen ja  rakkauden kaksoiskäsky elämän ohjenuoraksi. 

Oletko syntynyt uudesti. 

Eri

Oletko sinä? Jos luulet olevasi, niin etkö ymmärrä, että se on vain oma kokemuksesi?

Kyllä olen. Uudestisyntyminen on kuin fyysinen syntyminenkin, se tapahtuu vain kerran ja sen kyllä huomaa. 

Eikö muuten loppujen lopuksi kaikki ole vain "omaa kokemusta"? 

Tuo, että eikö muuten loppujen lopuksi kaikki ole vain omaa kokemusta, kuulostaa juuri sellaiselta kommentilta, jonka voisi sanoa sellainen henkilö, joka uskottelee itselleen olevansa uudestisyntynyt.  

Joskus kyllä koitin sitä uskotella itselleni, silloin kun olin vielä siinä luulossa että "lapsi uudestisyntyy kasteessa". Koitin tsempata parhaani mukaan, kun kerran pappikin niin sanoo, vaikka sen kyllä itse tiesin, ettei tässä nyt oikeasti mikään uudestisyntynyt ollut.

Vierailija
213/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko tarkoittaa, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Jos uskoo sen verran, että haluaa noudattaa Jeesuksen opetuksia, uskoo riittävästi. Olen pahoillani, jos olet ymmärtänyt asian väärin.

Kaikki eivät kyllä allekirjoittane tuota otaksumaa kun pohjautuu ilmaisuihin "sen verran" ja "riittävästi". Olettaisin että aika moni edellyttää jonkinmoista kertaluontoista käänteentekevää tapahtumaa, jossa "tullaan uskoon", "saadaan uskon lahja" tms. Mutta enpähän kyllä mikään asiantuntija ole.

Vierailija
214/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä kun sain Pyhän Hengen.

Mutta eiköhän silti suurin osa tiedä syntyneensä ilman että sitä kukaan kertoo :D

Eri

Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt asian väärin. Pyhä Henki on jokaisessa. Se, kuinka suuressa määrin vaikutus ilmenee ihmisen toiminnassa, vaihtelee.

Missä niin sanotaan? Siis että uskosta osattomilla tai jopa Jumalan vihaajilla olisi Pyhä Henki?

Vierailija
215/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Jumalan pyhyys on se rajoitus. Ei Jumala voi olla ristiriidassa itsensä kanssa. 

Vierailija
216/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei kuitenkaan omilla teoillaan pelastu. 

Vierailija
217/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia haluat tulla uskoon? Mitä odotat saavuttavasi uskoontulolla? 

Haluan päästä taivaaseen. Ap

Ehkä syy on siinä, että haluat tulla uskoon puhtaasti itsekkäistä syistä etkä ole tippaakaan kiinnostunut Jumalasta. 

Uskossahan ollaan nimen omaan itsekkäistä syistä, kun luullaan että on taivas ja helvetti ja pelätään että joudutaan viimeksi mainittuun.

Jos noita kahta käsitettä ei olisi, ei olisi kristinuskoakaan.

Vierailija
218/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Jumalan pyhyys on se rajoitus. Ei Jumala voi olla ristiriidassa itsensä kanssa. 

Sitähän Jumala on kaiken aikaa. Kaikkivaltias ja kaikkitietävä, joka tahtoo vain hyvää ja kumminkin tapahtuu kaikkea muuta kuin hyvää.

Vierailija
219/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Eri

Tässä asiassa tämä henkilö on oikeassa, jonka mukaan myös sellaiset asiat, jotka ovat Jumalan tahdon vastaisia voivat rukouksella toteutua. Kuitenkin o

Jätit yhdessä sopien -kohdan pois. Mutta muuten, olet oikeassa. Jos kaksi yhdessä sopien maan päällä rukoilee jotain, Raamatun mukaan he saavat sen Jumalalta. Yritin miettiä, että oletko ymmärtänyt tuon kohdan jotenkin väärin, mutta et ole, kyllä se menee noin.

Raamatusta:

Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.

Vierailija
220/234 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoon ei voi tulla omasta päätöksestä. Jumala antaa uudestisyntymän ja Pyhän Hengen lahjana, kun ihminen tulee sellaiselle paikalle, että hän tajuaa tarvitsevansa Pelastajaa, voidakseen pelastua.

Ennen uskon lahjaa Jumala antaa etsikonajan, johon voi liittyä myös vaikeuksia tai muita asioita, jotka laittavat kiinnostumaan elämän ja kuoleman kysymyksistä.

Kristillisyydestä/kristinuskosta voi kyllä olla kiinnostunut, lukea Raamattua, olla mukana seurakunnan toiminnassa jne. ilman uskoontuloakin, mutta kristinuskon harrastelu ei vielä kanna taivaaseen asti, jos ei jossain vaiheessa myös uudestisynny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme