Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dynaaminen hinnoitteĺu tulossa Toriin

Vierailija
07.10.2025 |

Tori myyjät voivat edelleen asettaa lähtöhinnan jonka he haluavat tuotteistaan kuten ovat voineet tähänkinnasti tehdä mutta jatkossa Tori alkaisi algoritmin ja tekoälyn avulla säätelemään alustalla myytävien tuotteiden hintoja, esimerkiksi katsomalla liikennettä kuten kuinka moni käy katsomassa myytävää tuotetta ja klikkaa sitä mikä voi tapauskohtaisesti joko nostaa tai laskea myyjän asettamaa lähtöhintaa automaattisesti.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas aivan silkkaa keksittyä baskaa. *haukotus*

Vierailija
22/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori diili pitäisi korjata. Itselle kun on tärkeää että en luovuta tavaraa asiakkaalle ennen kuin rahat näkyvät omalla pankkitilillä mutta Tori diilin takia olen jättänyt viemättä tuotetta asiakkaille ja perunut kaupat kun rahoja ei ole näkynyt samana päivänä tilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko Tori bannata vihdoinkin asiakkaat jotka valittaa hinnoista ja koittaa jatkuvasti tinkiä ja kiskoa pyydettyjä hintoja alas?

Kiitos kyllä. Menee hermot ja järki näihin jankkaajiin jotka koittaa saada alennusta vaikka olen sanonut että myyn farkut tai hupparin stasella ja yhtään halvemmaksi en hintaa aio laskea.

Vierailija
24/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori diili pitäisi korjata. Itselle kun on tärkeää että en luovuta tavaraa asiakkaalle ennen kuin rahat näkyvät omalla pankkitilillä mutta Tori diilin takia olen jättänyt viemättä tuotetta asiakkaille ja perunut kaupat kun rahoja ei ole näkynyt samana päivänä tilillä.

No älä käytä sitä sitten. Vastaavasti ostajan näkökulmasta myyjään liittyy suuri vastapuoliriski, enkä antaisi rahoja myyjälle ennen kuin näen tavaran ja saan sen välittömästi mukaani. 

Tätä dilemmaa varten se koko ToriDiiili on olemassa. 

Vierailija
25/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vasta joskus tulevaisuudessa jos tulee. Kyseessä oli vain joku ehdotus.

Vierailija
26/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteiden hinta vaihtuu 15 minuutin välein. Osta siis heti ennen kuin hinta muuttuu. Osta nyt saamari äläkä mieti.

Vierailija
27/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dynaamisessa hinnoittelussa hinnat eivät laske. Muutenkin torikauppakin on jäissä. Ihmiset ei uskalla kuluttaa.

75 TUHATTA pakettia kiinasta JOKA PÄIVÄ ja ei muka kuluteta? Haloooooo!

Vierailija
28/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinat kyllä yleensä hoitavat tuon dynaamisen hinnoittelun ihan itsekin. 

Case-esimerkkinä ostin lapselle uusia aloittelija-tason laskettelusuksia viime vuonna. Täysin samoja suksia löytyi hintahaarukassa 50€-150€. Samat sukset maksavat kaupassa n. 250€. Myydyt sukset olivat kaikki n. samassa kunnossa, eli yhden kauden laskettuja. Noilla suksilla ei kukaan laske kilpaa, joten yleiskunto on järjestään hyvä. 

Arvatkaa, mitkä sukset liikkuivat nopeaan ja mitkä roikkuivat siellä vielä kevättalvellakin, kun saman kauden mallit sai alesta jo 199€. Kuka ostaa käytetyttyjä sitten enää 49€ (miinus postikulut syömään eroa vielä) käytettynä?

Riittävä ratkaisu olisi rajata saman tunnuksen takaa saman tavaran ilmotuksen pituus ja uudelleenilmoittamisen ajankohtaa. Jälkimmäinenkin olisi nykyään todella helppo toteuttaa sillä kuuluisalla tekoälyllä (kuvantunnistus, tekstin normalisoiminen jne.)

Vierailija
29/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi tori-diili sellainen, että sitä tavaraa ei tosiaan voi noutaa? Typerää?

Sitten huomasin, että noissa ei voi esittää kysymyksiä ollenkaan ja tiedot voivat olla hyvinkin puutteelliset?

Miten tuollaisen voi sitten ostaa?

Jos tuote on saapuessaan vaikkapa rikki, niin onko se sitten sana sanaa vastaan, kuka palkkaa jonkun asian ajajan jonkun 20e tai 50e tai 100e tuotteen takia, onko monella sellaiseen edes varaa?

Ei vaikuta siltä, että tuo toisi lähetystapauksissa mitään turvaa, lopulta se on vain sana sanaa vastaan, jos myyjä vain väittää "kyllä mä sen lähetin" vaikka ei olisi mitään lähettänyt, mistä sitä kukaan selvittää, joku toriko muka soittelee jotain postin keskuksia läpi ja etsii pakettia jota ei ole edes olemassa???

Vierailija
30/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dynaamisessa hinnoittelussa hinnat eivät laske. Muutenkin torikauppakin on jäissä. Ihmiset ei uskalla kuluttaa.

Temu on kohta ainoa mihin suomalaiset kuluttaa pakollisen ruuan lisäksi. Kiittäkää siitä kokoomusta.

Vierailija
31/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu on kohta ainoa mihin suomalaiset kuluttaa pakollisen ruuan lisäksi. Kiittäkää siitä kokoomusta.

Entä jos Sanna Marin onkin Temun perustaja ja omistaja ja kyse on yksi Marinin monista juonista Suomea vastaan?

Vierailija
32/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toi tori-diili sellainen, että sitä tavaraa ei tosiaan voi noutaa? Typerää?

Sitten huomasin, että noissa ei voi esittää kysymyksiä ollenkaan ja tiedot voivat olla hyvinkin puutteelliset?

Miten tuollaisen voi sitten ostaa?

Jos tuote on saapuessaan vaikkapa rikki, niin onko se sitten sana sanaa vastaan, kuka palkkaa jonkun asian ajajan jonkun 20e tai 50e tai 100e tuotteen takia, onko monella sellaiseen edes varaa?

Ei vaikuta siltä, että tuo toisi lähetystapauksissa mitään turvaa, lopulta se on vain sana sanaa vastaan, jos myyjä vain väittää "kyllä mä sen lähetin" vaikka ei olisi mitään lähettänyt, mistä sitä kukaan selvittää, joku toriko muka soittelee jotain postin keskuksia läpi ja etsii pakettia jota ei ole edes olemassa???

Miksi noutaisit ToriDiilillä, sehän on tarkoitettu vain helpompaan postittamiseen. Jos noudat, maksat samalla MobilePaylla. Itse parit kaupat joutunut perumaan, kun ostaja yrittänyt tunkea käteistä eikä uponnut, ettei ota montaa sataa euroa käteisenä. Minulla ei ole luottoa niiden aitouteen, enkä pysty niitä itse sujuvasti missään käyttämään. Voi mennä viemään ne käteiset tilille läheisen kaupan eteisessä olevalla automaatilla ja palata maksamaan MobilePaylle - tai mennä muualle. 

Nykyisellään alkaa myös SEPA-pikamaksut toimimaan pikkuhiljaa kaikkien pankkien välillä, joten myös sillä pystyy maksamaan nopeasti ja luotettavasti. 

Oma lukunsa on sitten erilaiset tukien varassa toimijat, joilla ei voi pankkitilillä näkyä mitään tapahtumai KELAn takia. Mutta se ei ole minun risti kannettavaksi. 

Vierailija
33/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko Tori bannata vihdoinkin asiakkaat jotka valittaa hinnoista ja koittaa jatkuvasti tinkiä ja kiskoa pyydettyjä hintoja alas?

Kiitos kyllä. Menee hermot ja järki näihin jankkaajiin jotka koittaa saada alennusta vaikka olen sanonut että myyn farkut tai hupparin stasella ja yhtään halvemmaksi en hintaa aio laskea.

Oletko tosiaan niin tyhmä, että pidät kynsin ja hampain hautaan asti kiinni "satasen hupparistasi" vaikka joku haluaisi ostaa sen esim. 90 eurolla? No kivaa loppuelämää vaan sulle. 

Vierailija
34/34 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosiaan niin tyhmä, että pidät kynsin ja hampain hautaan asti kiinni "satasen hupparistasi" vaikka joku haluaisi ostaa sen esim. 90 eurolla? No kivaa loppuelämää vaan sulle. 

100€ on sata euroa. Ei 90€.

Basaaria jos kaipaa, kannattaa suunnata etelämpään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan