Dynaaminen hinnoitteĺu tulossa Toriin
Tori myyjät voivat edelleen asettaa lähtöhinnan jonka he haluavat tuotteistaan kuten ovat voineet tähänkinnasti tehdä mutta jatkossa Tori alkaisi algoritmin ja tekoälyn avulla säätelemään alustalla myytävien tuotteiden hintoja, esimerkiksi katsomalla liikennettä kuten kuinka moni käy katsomassa myytävää tuotetta ja klikkaa sitä mikä voi tapauskohtaisesti joko nostaa tai laskea myyjän asettamaa lähtöhintaa automaattisesti.
Kommentit (34)
Kai tuohon pitää antaa lupa, ettei kaikki mene alehintaan jos ei halua niin.
On kyllä paskaksi mennyt koko tori.
Kuulostaa siltä, että Tori luo haamuostajia, jotka korottelee hintaa, jos jokin on menossa liian halvalla vaikka kiinnostaa useita.
Tyhmille kysymyksille ja tinkimisviesteille voisi myös asettaa dynaamiset hinnat, minimissään 5 euroa per typerä kysymys tai tinkausyritys.
Saisko Toriin toiminteen jolla se "minä ostan" tyyppi
1) Tulee sovittuna aikana noutamaan tuotteen (ei siis ghostaa, tule kun jaksaa tai laita kaveria keskellä yötä oven taakse)
2) Maksaa sen summan mikä on kauppasumma eikä ala vinkumaan tinkimisestä
Ois eri kiva namiska sellainen!
Vierailija kirjoitti:
1) Tulee sovittuna aikana noutamaan tuotteen (ei siis ghostaa, tule kun jaksaa tai laita kaveria keskellä yötä oven taakse)
Jokaiselle ostajalle pitäisi asettaa pakollinen luottokorttiveloitus tai vaihtoehtoisesti 50 euron etukäteen maksettava depositti joka siirrettäisiin myyjälle välittömästi jos ostaja tekee oharit.
Vierailija kirjoitti:
En tunne toridiiliä joten siinä voi olla jo tällainen toiminto, mutta tämähän ratkeaisi sillä että kun painaa sitä ostopainiketta niin sen jälkeen tulisi paytrail-sivu esiin ja tuotteista perittäisiin maksu pankkikortilla tai verkkopankkitunnuksilla. Tämän jälkeen hakuinnostus kasvaisi aika huomattavasti. Eikä myyjä siinä mitään häviäisi jos ostaja ei tuotetta hakisi.
95% torissa myytävästä tavarasta on ylihinnoiteltua. Siksi en siltä mitään ostakaan. Myyn vanhat omani oikealla hinnalla, jolloin ne menevätkin parin ekan päivän aikana kaupaksi. Ihme paikka, kun jotkut koittaa tehdä siellä jotain businesta vanhalla paskallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen kuuluisu mennä niin että jos tavaralla ei ole kiinnostusta ja kysyntää niin hinta laskee sen sijaan että se seisoo vuodesta toiseen listattuna Toriin odottamassa sitä päivää jolloin joku ehkä ostaisi sen. Torissa on edelleenkin myymättömiä tuotteita jotka ovat olleet siellä myynnissä vuodesta 2016 ja 2017 asti.
Akat käyttää Toria ja valittaa. Samaan aikaan huuto.netissä voi myydä huoletta ja helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne toridiiliä joten siinä voi olla jo tällainen toiminto, mutta tämähän ratkeaisi sillä että kun painaa sitä ostopainiketta niin sen jälkeen tulisi paytrail-sivu esiin ja tuotteista perittäisiin maksu pankkikortilla tai verkkopankkitunnuksilla. Tämän jälkeen hakuinnostus kasvaisi aika huomattavasti. Eikä myyjä siinä mitään häviäisi jos ostaja ei tuotetta hakisi.
Tuo olisi puolittainen ratkaisu. ToriDiilhän on nimenomaan escrow-ratkaisu, missä myyjäkin saa rahansa vasta, kun ostaja hyväksynyt saaneensa tuotteen. Tarkoitus pienentää vastapuoliriskiä molemmin puolin.
Lähettäminen myös ratkaisee tuon veivaamisen noutojen sopimisesta.
Itse myyn Torissa minimissään useamman satasen arvoisia tuotteita, joten jaksan viedä paketin kyllä postiin kaupassa käynnin yhteydessä. Mutta en jaksa alkaa säätämään noutojen kanssa. Yli tonnin kamppeissa sopinut noutoja vasta.
En ymmärrä ihmisiä, jotka kaupittelee jotain parin euron romua. Siinä hommasas ei yksinkertaisesti tuntipalkoille pääse. Helpompaa viskata roskiin.
Ei tule. Jos sinulle ei kelpaa se hinta jota myyjä pyytää niin ei ole pakkoa ostaa, aina ja lopulta löytyy kuitenkin asiakas joka suostuu maksaman ja ostamaan kohteen pyydetyllä hinnalla. Ja minä myyn jatkossakin tavarat juuri sillä hinnalla minkä itse haluan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sellainen myyjä joka kuvittelee reikäisten, paskaisten kalsareiden olevan edelleen lähes uudet ja hinta vastaa uusien hintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjälle tämä olisi ikävä tilanne jos ostaja ei hae tuotetta vaikka on sen maksanut. Sitä ei voi laittaa uudelleen myyntiin ja ostaja voi saapua vaatimaan tuotetta joskus parin kuukauden päästä.
Voisko Tori bannata vihdoinkin asiakkaat jotka valittaa hinnoista ja koittaa jatkuvasti tinkiä ja kiskoa pyydettyjä hintoja alas?
Dynaamisessa hinnoittelussa hinnat eivät laske. Muutenkin torikauppakin on jäissä. Ihmiset ei uskalla kuluttaa.