Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä on rahat vähissä ja pitäisi äkkiä saada halvalla jotain herkkua tehtyä perheelle, mikä teidän perheen luottoherkku on?

Vierailija
07.10.2025 |

Meillä on pellillinen mokkapaloja. Niitä leivotaan meillä vähintään kerran kuussa. 

Halvalla saa ison pellillisen herkkuja kun on monta suuta syötettävänä ja makeanhimo iskee. 

Toki saat kertoa, jos teidän perheessä tykätään enemmän suolaisista herkuista. Mutta mikä on se yleisin herkku teidän perheessä, minkä saa aina tehtyä vaikka olisi kuinka vähän rahaa käytettävissä?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aineksia valmiina niin ei oo mitään.

Vierailija
42/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen ranskalainen sipulikeitto, sherryä sekaan. On aivan taivaallisen hyvää, mutta suuritöinen niin ei kovin usein tule tehtyä, hapanjuurileivän haen siihen leipomosta. Laadukas gruyere tietysti päälle lopuksi ja uuniin paahtumaan. 

Koko perhe aina tämän kaapii viimeistä pisaraa myöten, ja tuntuu että tätä ei koskaan tee tarpeeksi. Ehkä pitäisi ostaa kolmaskin paistinpannu sipulien karamelisoimiseen. 😀 (karamelisoin kahdella pannulla 1,5-2h)

Kuulostaa koukuttavalta, varmasti ihan parasta tämä herkku. Onko vinkkiä paistinpannun merkille, Le Creuset? Köyhänhän ei kannata ostaa halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurakeksit.

Nyt puhuttiin herkusta. 

Suomeksi: Sinä et itse osaa leipoa. Omapa on häpeäsi.

Just. Kyllä av-akka tietää mitä kukin osaa. 🤦🏻

Vierailija
44/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurakeksit. Voi tehdä ison satsin ja laittaa pakkaseen (ovat kylmänä ja kovempana vieläkin parempia).

Voitte lopettaa, aiheena on herkut. 

Mitä sinä sönkötät? Hyvin tehdyt kaurakeksit ovat todellista herkkua.

Sano vielä että lantturaastetta jossa on rusinoita on myös!

Vierailija
45/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä herkutella, en opeta lapsia siihen, että aina kun joku himo iskee niin se pitää toteuttaa.

Vierailija
46/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankukakku tai suklaakiisseli. Letut tietysti joo, mutta harvoin jaksan nähdä sen paistamisen vaivan. Kerran tai kaksi talvessa puuhellalla paistan - sähköliedellä ei saa yhtä hyviä. Mutakakku on nopea ja helppo herkku. Kaurakeksit myös helppoja. Joskus mulla oli ohje suht terveellisiin kaurapalleroihin, mutta olen sen valitettavasti hukannut.

Ja pulla olisi edullinen ja siihen tulee ihan perusainekset. Jos ei viitsi pyöritellä tai pitko ei maistu, entäs peltipulla? Taikinan kohotus ja vaivaus vie kyllä oman aikansa mutta samalla vaivalla saa ison määrän pullaa pakastimeenkin.

Mummo voi painua 1950-luvulle sen kiisselin kanssa. 

Vierailija
47/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurakeksit.

Nyt puhuttiin herkusta. 

Suomeksi: Sinä et itse osaa leipoa. Omapa on häpeäsi.

Kaurakeksit tunnetusti onkin konditoriataidon suurin ylistys 😆😂

Vierailija
48/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tein lapsena/nuorena itsekseni maito- tai suklaakiisseliä tai kaura-toskaomenia. Ei ollut mitenkään tavarantäyteiset kaapit meillä, mutta noihin ainekset.

Vierailija
49/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurakeksit. Voi tehdä ison satsin ja laittaa pakkaseen (ovat kylmänä ja kovempana vieläkin parempia).

Nää kaurakeksit näyttää jakavan mielipiteitä, mutta pakko sanoa, että itse tehdyt (voihin) kaurakeksit on herkkua ja hyviä makeannälkään. Eihän noita itsetehtyjä voi verrata mihinkään kaupan mauttomiin kaurakekseihin.  Ne eivät ole herkkua.

eri

Vierailija
50/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakku

Vierailija
51/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sillä tavalla rahasta puutetta, että pitäisi hirveästi ruuassa pihtailla, mutta mikään leivonnainen ei meillä käy herkusta. Kukaan ei tykkää kakuista tai kekseistä tai pullasta.

Pakastimessa on aina jäätelöä ja marjoja ja jääkaapissa jugurttia, niistä saadaan aikaan helposti jälkkäreitä.

Ja sitten se suurin lasten herkku, jota ei arkena saa eli briejuustoa ja kirsikka-tai viikunahilloa.

Vierailija
52/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin syksyllä oma herkku on vispipuuro. Halpaa ja hyvää.

Vierailija
53/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankukakku tai suklaakiisseli. Letut tietysti joo, mutta harvoin jaksan nähdä sen paistamisen vaivan. Kerran tai kaksi talvessa puuhellalla paistan - sähköliedellä ei saa yhtä hyviä. Mutakakku on nopea ja helppo herkku. Kaurakeksit myös helppoja. Joskus mulla oli ohje suht terveellisiin kaurapalleroihin, mutta olen sen valitettavasti hukannut.

Ja pulla olisi edullinen ja siihen tulee ihan perusainekset. Jos ei viitsi pyöritellä tai pitko ei maistu, entäs peltipulla? Taikinan kohotus ja vaivaus vie kyllä oman aikansa mutta samalla vaivalla saa ison määrän pullaa pakastimeenkin.

Mummo voi painua 1950-luvulle sen kiisselin kanssa. 

Taas tämä sama. On aihe mikä tahansa niin aina tulee mukaan joku ilkeilijä. Tämäkin olisi ollut mukava ketju ja  monia hyviä ehdotuksia.

Vierailija
54/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipatti maidosta ja halvasta sianlihasta. Sosekeitto kaalista ja perunasta. 

Vierailija
55/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenahyve.

Vierailija
56/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen aika vähävarainen, noin köyhä en sentään ole. 

Vierailija
57/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aamiaiskaapissa aina varalla Coopin, Lidlin tai K-Menun vanukkaita. 

Luottoherkkumme jolla ruokkii kaikki suut.

Vierailija
58/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilta kysytään, niin fariinisokeriset uuniomenat vaniljajäätelöllä. Toinen on marjarahka tai smoothie banaaneista, jugurtista ja marjoista.

Kiisseleitä tai marjapuuroa olen syönyt viimeksi mummolassa v.1978. Ajatuskin syömisestä tuntuu pahalta.

Vierailija
59/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika halvalla saa Lidlistä paketillisen tuutteja. Alle kaks euroako se makso ja onkos siinä 8 tuuttia. Oikein halvalla köyhiä ritareita. Pannaria tai lettuja. Mut sit jos mulla rahat vähissä,on mulla kaapeissa ainekset kuiten vaikka tiikerikakkuun tai marjapiirakkaan.

Prismassa kahdeksan vaniljatuuttia 1,18€

Vierailija
60/110 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tein lapsena/nuorena itsekseni maito- tai suklaakiisseliä tai kaura-toskaomenia. Ei ollut mitenkään tavarantäyteiset kaapit meillä, mutta noihin ainekset.

Maitokiisseli 🤮.  Otan osaa traumaattisen lapsuutesi takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan