Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ei kuluta, kun ei ole rahaa!!

Vierailija
07.10.2025 |

Kuluttajat | Neljä kuviota paljastaa, miksi suomalaisilla menee muuta Eurooppaa huonommin

https://www.hs.fi/talous/art-2000011532712.html

Haloo! Tiedoksi EK:n ja VVM:n isopalkkaiset kermaperseet! Moni elää kuukauden sillä rahalla, mitä nämä käyttävät yhteen hyvään päivälliseen illassa. 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kulutusrahani menee suoraan ulkomaille. Tätä ne kermaperzeet ovat halunneet. En ostele enää Suomesta jos ei ole pakko

Vierailija
2/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä mitään ostettavaakaan sen puoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset luota enää valtioon, ei eläkkeisiin ei hoitoihin siksi me säästämme 

Vierailija
4/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiset luota enää valtioon, ei eläkkeisiin ei hoitoihin siksi me säästämme 

Ei jää kyllä mitään säästöön.

Vierailija
5/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuhlannut, ostanut lähinnä tarpeeseen -> mulla on säästöjä, mutta säästössä ne pysyykin.

Vierailija
6/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen ja se leikattiin. Kun saa pätkätöitä pitää kaikki palkkarahat säästää työttömyysajan ruokaan ja vuokraan. 

Vierailija
7/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei riitä työttömän rahat edes kaikkeen tarpeelliseen, saatikka sitte "kulutukseen".

Vierailija
8/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, mutta minulla ei ole tarvetta kuluttaa. Maailma hukkuu tavaraan, eikä kampaajallakaan voi viikoittain käydä.

Vierailija
9/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät eivät kuluta. Kyllä minä vakituinen työntekijä kulutan ihan entiseen malliin.

Vierailija
10/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät eivät kuluta. Kyllä minä vakituinen työntekijä kulutan ihan entiseen malliin.

Kyllä ne kuluttaaa. varaa on tilata jopa neljää 150 euron pakettia kuukaudessa kiinasta. Lisää eivät nähtävästi tukia tarvitse 

Vierailija
11/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei riitä työttömän rahat edes kaikkeen tarpeelliseen, saatikka sitte "kulutukseen".

Ei ne riitä työssäkäyvänkään. Varsinkin jos on nuoria opiskelijoita joita pitää/haluaa elättää. En minä rupea kuluttamaan itseeni samalla kun lapseni joutuvat ottamaan syömävelkaa.

Vierailija
12/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava juttu. Kun linkiksi laitetaan maksumuuri.

Alkutekstistä päätellen en maksa. Jutussa kerrotaan ekonomistin arvio. Ettei pidä paikkaansa, jotta ei kuluteta työttömyyden pelossa ja leikkausten takia.

Aha. Työttömänä vuosituloni olivat jotain 10 000. Nyt olin puoli vuotta töissä ja sen ansio 19 000. Olen lopun vuotta ehkä työttömänä joten 5000 on tulot.

Ja sitten laittaisin koko 19 tonnia haisemaan vai???????

En. Koska en voi tietää kestääkö Työttömyys viikon, puoli vuotta vai jopa 2 vuotta.

Vierailija
13/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä rahaa pitää sitten työllä tienata, jotta sitä voi kuluttaa. Niin yksinkertaista, mutta Palsta-Pirjot ja Jonnet eivät sitä tajua.

Vierailija
14/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta, kuluta ja kuluta. Mihin sitä tällainen keski-ikäinen sitten kulutaa kun se elämän perusta on kunnossa? Onko se kuluttaminen joku helvetin tutti kun elämällä ei ole perustaa? 

Vierailija
15/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vein kuluta, vaikka töitä ja varaa on, koska tulevat työelämäheikennykset ja yleistuki tulee viemään kaikki rahat perus elämiseen.

Vierailija
16/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluta, kuluta ja kuluta. Mihin sitä tällainen keski-ikäinen sitten kulutaa kun se elämän perusta on kunnossa? Onko se kuluttaminen joku helvetin tutti kun elämällä ei ole perustaa? 

Siitä puhe mistä puute. Ne Temu-mekot ja muu krääsä lohduttaa kun ei ole rahaa ruokaan. 

Vierailija
17/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ollaan huomattu. Harvase päivä tatuoitu yhäri itkee, kun omakotitalon, auton, lasten, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei jää rahaa ruokaan.

Vierailija
18/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaminen ja koko markkinatalous on antikristus. Sen mukana tuhoutuu myös siihen takertuneet syntiset. 

Vierailija
19/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ostaa koko rahalla ruokaa, juomaa, vuokran/vastikkeen, sähköä, netin, ehkä bensaa, loput vähät he varmaan tuhlaa että on edes jotain extraa.

Vierailija
20/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheimmät jotka tunnen on velaton eläkeläispariskunta joilla kesämökiT ja ihan kaikki, eläkkeet netto varmaan yht 4000 kuussa.. melkein mitään ei hennota ostaa normaalihinnalla, edes ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi