Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä terveysteon olet itsellesi tehnyt kuluneen vuoden aikana?

Vierailija
06.10.2025 |

Minä lopetin tupakoinnin. Lisäsin liikuntaa reilusti ja aloin syömään terveellisesti. Painoa pudonnut tähän mennessä lähes 20 kg.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoin ja viimein otin tosissani pitkään jatkuneet sydämen rytmihäiriötuntemukset. Pidin pintani, että pääsen tutkimukseen, vaikka hoidontarpeen arviota tehnyt hoitaja vähätteli tuntemuksia, kun "kaikillahan sydän vähän pompsahtelee". Ekg varmisti, että minulla oli rytmihäiriö, kohtauksittainen eteisvärinä. Se voi tulla nuorillekin ja pahimmillaan aiheuttaa hoitamattomana aivoinfarktin. Vasta tuli somessa vastaan 27-vuotias nainen, joka oli oireettoman eteisvärinän seurauksena saanut sen. Itsellä oli onneksi oireita ja onneksi kerrankin pidin pääni, että pääsen oireitten vuoksi tutkimuksiin ja en ehtinyt saamaan vakavia komplikaatioita. Muistakaa tunnustella pulssia

Minä pyysin myös tutkimusta (Holter) rytmihäiriöiden vuoksi. Sen saa enää kardiologin kautta eli käytännössä pitää ensin saada sydänkohtaus ja jos jää henkiin, hoidetaan. EKGssä ei minun rytmihäiriöt näy, tulee sen verran harvakseltaan. Mutta hyvä että sinä sait avun.

Vierailija
42/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin kirjan atopian hoidosta ruokavaliolla ja aloin noudattaa sitä uskollisesti. Vaikea ihottuma katosi ja huomasin suolistoni sietävän dieetillä ollessa ruoka-aineita, jotka olivat aina ennen olleet ongelmallisia. Lisäksi tulin raskaaksi, vaikka sen ei pitänyt olla PCOS:n ja ikäni vuoksi mahdollista. 

Ihmeellistä on sekin, että raskauden myötä minulta katosivat selkä- ja nivelkivut, joihin olen joutunut syömään vuosien mittaan aika kovia lääkkeitä. Tämä on ollut ihana vuosi!

Ruoka on lääke, aika usein. Onnittelut sinulle ja vauvallesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut oireiden loppumisesta! Nyt kiinnostaa tietää mitä tällainen ruokavalio pitää pääpirteittäin sisällään. Voisit myös kuvailla entistä ruokavaliotasi.

Vierailija
44/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieraissut, eli päästellyt vähän ylimääräisiä paineita.

Vierailija
45/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun, syön terveellisesti, elän säännöllistä elämää, rentoudun jne. Monta vuotta näin. En nyt keksi mitään uutta juttua tälle vuodelle, jos sitä tarkoitit.

Vierailija
46/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut lisätyn sokerin syönnin ja lisännyt kasviksia. Olen pyrkinyt myös vähentämään leivän syöntiä, kun sitä on mennyt liikaa. Syön päivittäin liharuoan. Paino on pudonnut kolme kiloa viime keväästä. 

Vierailija
47/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoistani poiketen olen käynyt lääkärissä, kun on ollut tarvetta.

Vierailija
48/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut stressaamisen erään läheisen asioista. Hän sotkee elämänsä yhä uudestaan, mutta kaikki on aina toisten vika. Toki pidän yhteyttä, mutta en enää sekaannu hänen asioihinsa enkä odota minkään muuttuvan. Paljon kevyempi olo.

Vierailija
49/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä ja mummolla on vyöruusu, ja se on aika kettumainen tauti. Olen harkinnut rokotteen ottamista mutta se on kallis ja sitä saa kai vain yksityiseltä tai ainkin sitä uudempaa. Toisaalta olisi mulla siihen nyt varaakin.

Ruusurokote ilmeisesti jonkun verran hidastaa dementoitumista.

Mää aina vatvon tuollaisia asioita kauankin ja sitten jonain päivänä vain terhakoidun päätän tilata ajan.

Vierailija
50/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut sairaan aikataulu rytmin lasten kanssa (=aina kiire seuraavaan paikkaan ja taukoon) Ks homman lisäksi lopetin muussakin huonossa naisseurassa olemisen (=ikuista arvostelua ja kateutta) En kuuntele pahoja ihmisiä työssä enkä vapaalla. Mieluummin vaikka toimin pienyrittäjänä tai siivoan, kun menetän elämänlaatua ilkeiden naisten kanssa (=ovat yleensä hieman iäkkäämpiä katkeria kutipäitä).

Tiedän että moni kitkuttelee erityisesti sosiaalialalla tuollaisten kanssa. Hyvä puoli on se että valtaosa on jäänyt tai jäämässä eläkkeelle. Ai että kyllä meillä kelpaa noin kymmenen vuoden kuluttua 👍

Vierailija
51/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kuulotutkimuksessa ja nyt odottelen aikaa kuulopolille, saan varmaan kuulolaitteen. Varasin ajan hammaslääkärille.

Vierailija
52/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin sokeristen herkkujen syömisen. Iho ja ylipäätänsäkin terveys kiittää. Rahaakin säästyy pidemmällä tähtäimellä sen verran, että sillä voi jossain vaiheessa ostaa vaikka etelänloman (hyvinvointiteko sekin).  

Lisäksi olen alkanut kiinnittämään huomiota kemikaalikuormitukseen. Suosin luonnollisia aineosia kosmetiikassa ja siivousaineissa. Vaatteet mielellään luonnonkuitua ja ainakin osa ruuasta luomua (sen verran kuin opiskelijabudjetti antaa myöten). 

Vierailija
53/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kuntotestissä vaikka se hirvittikin minua. Kannatti käydä: olen joiltain osin paremmassa kunnossa kuin luulin. Toki parantamisen varaa on ja otinkin tavoitteekseni aerobisen liikunnan harrastamisen tyyliin edes jotain pientä päivittäin. Tämän olen pitänyt ja tämä on piristänyt minua paljon. Varsinkin kun pääsee siihen että jatkaa liikkumista vaikka on tehnyt jo ne määrätyt jutut....

Vierailija
54/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jatkanut reilu vuosi sitten aloitettua painonhallintaa useimpina päivinä. Paino vaihtelee, mutta vuoden alusta -6kg, ja vuoden takaiseen verrattuna - 11 kg. Sitten sain vihdoin käytyä myös näyttämässä ja poistattamassa mieltä vaivanneen ihopolyypin, aina lykkäsin ja lykkäsin "huomiseen", kun se oli paikassa, joka jää vaatteiden alle. Onneksi se ei ollut pahanlaatuinen.

Vierailija
55/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin takaisin salitreeneihin ja kyllä on kannattanut! En ole enää niin väsynyt ja huomaan, kuinka kroppa on alkanut pienentyä, vatsa etenkin. Lisäksi olen lisännyt kasvisten määrää ruokavaliossani

Vierailija
56/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin pois huonosta suhteesta.

Vierailija
57/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana keskustelu! 

Vierailija
58/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden karkkilakko. Ennen meni pahimmillaan kilo viikossa. Olen siis syönyt 20-25kg vähemmän höttöhiilaria. Paino laskenut 4-5 kg.

Nyt olen lopettanut täyslakon, mutta syön karkkia lähinnä vain, jos joku tarjoaa.

Vierailija
59/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavoistani poiketen olen käynyt lääkärissä, kun on ollut tarvetta.

Samoin. Puoliso teki oman "uniapnea"-diagnoosinsa mulle jo kymmenen vuotta sitten. En pitänyt kiirettä asian selvittämisen suhteen.

Mielenkiintoisesti vaimo oli osittain oikeassa, mutta osittain väärässä. Eli tuloksena tuli lievä uniapnea tietyssä asennossa (juuri siinä, mikä puolison mukaan oli hiljaisin ja (hänelle) paras, ja johon olin yrittänyt itseni opettaa). Cpap-laite ei kuulu tähän versioon, vaan sopivat nukkuma-asennot.

Vierailija
60/60 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt sen kummempaa kuin muinakaan vuosina, kävelyä ja pyöräilyä jonkinverran, vasta eilen kävin viimeksi kävellen lähikaupassa.

M50v