Mistä tiedän, onko vika minussa vai parisuhteessa?
Millaisista asioista päättelette, onko toimimattoman tai epätyydyttävän parisuhteen takana omat henkilökohtaiset ongelmat vai onko kyse parisuhteen dynamiikasta?
Olen usein pohtinut tätä rajanvetoa, kun koen tyytymättömyyttä suhteeseen. Milloin parisuhde voidaan pelastaa muuttamalla itseään ja milloin se on tuhoontuomittu?
Näkemyksiä, kokemuksia?
Kommentit (6)
Yleisemmin ongelma on kummassakin ja huonossa kommunikaatiossa
Parisuhde on käsite, parisuhde on IHMISET ja niiden toiminta ja kemiat. Meillä ei ainakaan kemiat toimi lainkaan, tapellen ja riidellen viemme asiat maaliin, rapatessa roiskuu sanotaan. Jos jotain haluan sen toteutan ja siihen ei puolisolla ole mitään jakoa olla vastaan. Parisuhde koostuu ihmisistä jotka tutkivat itseään ja katsovat, miten toimivat keskenään. Yhtään kaksosta ei ole mennyt keskenään naimisiin ! Jotkut asiat vain ylikävellään, piste !
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on käsite, parisuhde on IHMISET ja niiden toiminta ja kemiat. Meillä ei ainakaan kemiat toimi lainkaan, tapellen ja riidellen viemme asiat maaliin, rapatessa roiskuu sanotaan. Jos jotain haluan sen toteutan ja siihen ei puolisolla ole mitään jakoa olla vastaan. Parisuhde koostuu ihmisistä jotka tutkivat itseään ja katsovat, miten toimivat keskenään. Yhtään kaksosta ei ole mennyt keskenään naimisiin ! Jotkut asiat vain ylikävellään, piste !
Miksi suhteenne on olemassa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suhteenne on olemassa??
Siksi, koska en oleta löytäväni täsmälleen samanlaista ihmistä kuin itse olen enkä edellytä sitä myöskään toiselta.
Itse on tehnyt sellaisen päätelmän, tai oikeastaan ratkaisun, että puoliso ei ole viihdyttäjä. Olen naimisissa asiapertin kanssa. Kuivakkaan, mutta kunnollisen. Hankin itse väriä ja viihdykettä elämääni harrastusten kautta ja joihinkin juttuihin saan hänetkin mukaani. Saattaa olla, että ap lopulta löytäisi sen oikean puoliskonsa parisuhdetta vaihtamalla, mutta todennäköisyys on pieni. Suurin osa joutuu sopeutumaan ja ottamaan vastuun omasta elämänilostaan. Joku viihtyy yksin hiljaisuudessa, toinen kaipaa vilskettä. Joku odottaa päivittäisiä rakkauden tunnustuksia, vaikka puoliso vaihtaa autosi talvirenkaat. Täytyy älytä, että renkaiden vaihto on rakkauden teko.
Anyone?