Pitäisikö minun maksaa mökistä oma osuuteni ja kenelle
Olen vasta vähän aikaa seurustellut erään miehen kanssa. Menin hänen mukaansa mökille, joka on hänen vanhempiensa omistama lomaosake. Siellä oli myös miehen veli ja hänen vaimonsa. Nyt mies keksi, että minun pitäisi maksaa hänelle osuuteni mökistä. Oli katsonut netistä, mitä vastaavan mökin viikkovuokra on ja siitä neljäsosa. Kysyin sitten ohimennen miehen veljen vaimolta, että paljonko he maksaa viikosta ja he ei maksa mitään. Vanhemmat hoitaa vastikkeen, joka on vieläpä vähemmän kuin se mitä mies yritti laskuttaa minulta.Minusta minun kuuluisi maksaa suoraan miehen vanhemmille, jos jollekin, eikö?
Kommentit (33)
Ota maksu seksistä jälkikäteen. Sano, että unohdit kertoa, että se muuten maksaa...
Totta puhuen, jos tuossa tilanteessa jotain mies pyytäisi maksamaan, niin kysyisin miehen vanhemmilta, että mitä ajattelevat viikkovuokran olevan ja maksaisin 1/4 siitä ja häipyisin paikalta. Etukäteen sovitaan, jos jotain maksetaan.
Kellekään ei tarvi maksaa mitään jos on kutsuttu eikä etukäteen sovittu maksuista. Vaadi mieheltä korvausta avec -palvelusta, jonka hänelle tarjosit. Ruokakuluihin on hyvä osallistua.
Et tietenkään maksa mitään, koska sut kutsuttiin sinne.
Ja lopeta suhde tuon ääliön kanssa, se on pummi, varas ja valehtelija.
Jos kutsui vieraaksi, että maksa mitään. Jos kutsuu uudelleen, sovitte etukäteen kustannuksista, mutta tuskin kannattaa jatkaa
Jos mieskaverisi vanhemmilla on tarvetta vuokrata lomaosakettaan ja ansaita siitä se on myös veronalaista tuloa. Lisäksi pitää olla lomaosakeyhtiön lupa vuokrata asuntoa eteenpäin, vieraalle, joten tietääkö mieskaverisi näistä yksityiskohdista mitään? Joten jos haluat maksaa osuutesi ota yhteys lomaosakeyhtiöön tai vuokravälittäjään ennen kuin annat mieskaverillesi senttiäkään rahaa.
Olen samaa mieltä aiempien vastaajien kanssa, että juokse ja lujaa sen äijän luota. Sinua kusetetaan. Karmea tyyppi elämässäsi, hyi.
Joo, ei muuta kuin seurustelurahalasku miehelle, ja kun maksu tulee tilille, välit poikki.
Rahat pois idiooteilta.
Tuli mieleen nuoruudesta. Poikaystävä antoi lahjaksi korvikset ja hetken päästä pyysi maksamaan velkani . Tätä ennen oli ollut hänen synttärit ja en ollut antanut hänen toivelahjaa, n 100 e partavettä. Tein huivin, hänellä,ei ollut ja käytti sitä. Mm hänen äitinsä krhui sitä.
Isoelkeisesti antoi korvikset, arvo n 30 e ja pyysi rahoja takas.
Kerroin mulla meni n 10 h huivin tekemiseen, lanka maksoi 20 e. Mikä sen arvo on ? Erottiin aika välittömästi tämän jälkeen
Otat yhteyttä vanhempiin ja kerrot tulossa olevasta maksusta ja maksat kerrotun summan pojalle.
Voit sitten sopivan tilaisuuden tullen kysellä suvun sunnuntaipäivällisellä kovaan ääneen muistiko poika antaa rahat vanhemmille?
Jos ei, niin tarjoa varaamaasi summa vielä pahoitellen miehen muistamattomuutta käteisenä vanhemmille ja jätä ne pöydälle. Kysy myös vanhemmilta ovatko merkinneet vuokran veroilmoitukseen vuokratuotoksi.
Raha-asiat on parasta selvittää aina kunnolla.
Mies tietysti maksaa 50 % asumiskuluista niiltä 24h vuorokausilta jotka viettää luonasi. Muista että vakuutukset, netti, sähkö ovat asumiskuluja.
Pyytääkö kortsupaketin hinnasta puolet ?
Ei ainakaan kannata tuollaisen miehen kanssa ostaa mitään yhteistä. En maksaisi mitään, varmaan kun loma on ohi sanoisin että mitä veljensä kertoi.
Älä maksa mitään koska e ole mökin omistaja etkä perhettä vaan olet vieras eikä vieras maksa mitään. Mies yrittää huijata ja käyttää sinua hyväksi.
Juokse. Se mies yrittää kusettaa sulta rahaa.