Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö miltä pian kuoleva hlö tuoksuu/haisee?

Vierailija
18.08.2011 |

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän aamuna kun kuoli syöpään, tuoksu jäänyt mieleen ja oli hiukan makea. Lisäks oli kamalan levoton ja jalat ja kädet kylmät. Kuoli 5 tuntia sen jälkeen kun lähdin sairaalasta.

Vierailija
22/52 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuvaili jonkun ihmisen tuoksua. Ja maalla eläimiäkin teurastettiin kotona ja siinäkin opetettiin...

20.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin vastausta sen vuoksi koska sisareni vieraili luonani eilen ja hän tuoksui oudon makealle! Hänellä on ollut verenvuotosairaus jo muutaman vuoden! Hän on 60 vuotias eläkeläinen! Hän ei ole koskaan ennen tuoksunut tuolta!

Vierailija
24/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli kirjoitti:

Etsin vastausta sen vuoksi koska sisareni vieraili luonani eilen ja hän tuoksui oudon makealle! Hänellä on ollut verenvuotosairaus jo muutaman vuoden! Hän on 60 vuotias eläkeläinen! Hän ei ole koskaan ennen tuoksunut tuolta!

Kyllä se sellainen happaman makean imelä haju on, mutta olen haistanut saman hajun myös ihmisissä jotka eivät ole kuolleet ihan lähiaikoina tai edes vuosien kuluttua, silloin on ollut tulossa jokin pahempi kuume ja tulehdus, tai henkilöllä on ollut paljon stressiä ja kiirettä.

Jos haju ei lähde pesemällä suosittelen lääkärintarkastusta.

Vierailija
25/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän... Sellaiselta hieman ällöttävän makeahkolta. Minulla tulee siitä yökötysreaktio enkä voi sille mitään. Yritän kuitenkin peittää sen ja menen esimerkiksi "käymään vessassa" jotta saan ilmaa.

Vierailija
26/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se pahin haju tulee uloshengityksestä, kun keuhkojen aineenvaihduntatuotteet eivät ole enää normaaleja.

Vierailija
27/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän... Sellaiselta hieman ällöttävän makeahkolta. Minulla tulee siitä yökötysreaktio enkä voi sille mitään. Yritän kuitenkin peittää sen ja menen esimerkiksi "käymään vessassa" jotta saan ilmaa.

Kuuluuko siis kuolema työhösi vai harrastuksiisi?

Vierailija
28/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut että ihminen kun päästää sen viimeisen henkäyksensä haju on kamala(ja nyt tarkoitan sitä vihonviimeistä henkäystä perän kautta, mikä joskus saattaa tulla varren kanssa.) Tämän takia joskus tarkastan onko mieheni hengissä kun hänen perähönkäykset haisevat joskus julmetun pahalta, vaikka niiden mukana ei tulekkaan lusikallista luvatonta.

Vierailija
29/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Olen hoitaja ja paljon kuolevien kanssa tekemisissä. Sen haistaa kun ihminen on lähellä kuolemaa.

Vierailija
30/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut läsnä äitini sekä isäni tehdessä kuolemaa. Mitään erikoista hajua en kyllä huomannut.

Vierailija
31/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkän linjan sh. Urani alkutaipaleilla huomasin potilaan ympärillä pahan, imelän ja hyvin epämiellyttävän hajun. Työpari ei haistanut mitään. Seuraavana päivänä töihin tullessani kuulin potilaan menehtyneen. Olen törmännyt tähän aina silloin tällöin kahdenkymmenen vuoden aikana. Muutama työkavereistani on haistanut saman kuin minä, ei kaikki. Jokainen ei vain haista kalman hajua.

Vierailija
32/52 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistan hajun. Kahdesti on käynyt niin ja max 2viikkoa on "yllättävään" kuolemaan ollut. En osaa sanoa miltä haju haisee, sen vaan tunnistaa.

Vierailija
33/52 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sillä tasolla ollaan täsäs ketjussa niin sovitaan niin että olen _aina_ oikessa.

Juuuh, se nyt vaan on yksi biologinen fakta, että kuolemaa jonkun aikaa odotellut ihminen haiskahtaa hieman makealle, pilaantuneelle makealle.

Tottakai asiassa on eroja juurikin mm siksi missä tilassa elimistö, sisäelimet jne ovat, kuinka kauan sitä kuolemaa on odoteltu jne mutta käsittääkseni kaikilla ihmisillä on erittävät ihohuokoset.

Ja ne erittävät muutakin kuin vaikkapa hikipisaroita.

Ylipäätään on paskamaista tulla väittämään henkilölle jolla oma/hlökohtainen kokemus asiasta, ettei varmasti ole haissut mikään.

Ei toisen kokemaa voi sillä tavalla lytätä ja kieltää.

mutta ehkäpä silloin 4½v ja 2v lapsillanikin oli sieraimissaan vikaa kun miettivät "miksi mummo on pahan hajuinen" ja mieheni oli myös väärässä, puhumattakaan minusta joka istuin äidin vieressä häntä silittäen ja kättä pidellen myös hänen kuolinyönään.

-7&11-

Laitat jotain tieteellistä tutkimusfaktaa väittämiesi tueksi. Oma kokemus ei sellaiseksi kelpaa.

Vierailija
34/52 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistan hajun. Kahdesti on käynyt niin ja max 2viikkoa on "yllättävään" kuolemaan ollut. En osaa sanoa miltä haju haisee, sen vaan tunnistaa.

Mitä ne yllättävät kuolemat ovat olleet?

Ilmoita sairaalaan, tuollaiselle asiantuntemukselle olisi varmasti käyttöä.

Vierailija
35/52 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan tämän makean/lievästi pahan hajun kuolevissa. Ei ole sellainen pesemättömän haju. Kaikella kunnioituksella kuolevia kohtaan, olen ollut useamman vuoden ajan tekemisissä (syöpään) kuolevien kanssa ja kyllä se haju on totta. En tupakoi tai käytä hajusteita juurikaan ja mulla on hyvä hajuaisti. Siinä on jotain samaa mikä leijuu sitten patologian laitoksella obduktiosalin luona, sellainen makean kalamaisen mätä/kalma. Vaikea kuvailla kauniisti, enkä ketään halua siis loukata. Kuolema vaan haisee, niin se on.

Vierailija
36/52 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haistanut mieheni saapuvan kuoleman jo jonkin aikaa, Vaikeaa, kun lähiomaiset eivät tahdo uskoa, että hän on huonossa kunnossa, Mies ei itsekään sitä usko! Kamalaa, kun mies ei suostu tekemään mitään sopimuspaperiasioita, että turvaisi perheen elämää jatkossa. Silti hän haluaa ajatella lasten etua!? Eikö yrityksen etu ole samalla lasten etu?!

Vierailija
37/52 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoleva ei haise sen kummemmalta kuin muutkaan sairaat ihmiset, jotka makaa kenties vähän hikisinä ja psemättöminä vuoteessa koko ajan. Vähän kunnioitusta hyvät ihmiset!

Eri asia sitten erikseen tilanteet, jotka aiheuttavat ulosteen/virtsan alle laskemista tai oksentamista.

Näinhän se on.

Mutta heti kohta kuoleman tapahduttua, voi alkaa tuntea jo kalman tuoksua johtuen että bakteerit aktivoituvat välittömästi ja alkavat työnsä.

Aloitus on todellakin mauton ja osoittaa täydellistä kunnioituksen puutetta.

Itse ammattini takia olen kohdannut monta ja monenlaista kuolemaa, ja aina se on yhtä pysäyttävä ja kunnioitusta herättävä asia. Ei tule mieleenkään "herkutella" yksityiskohdilla. Mikä nyky-ihmistä vaivaa?!! Miltä tuntuu ajatus sensaationhaluisista korppikotkista nuuskimasta oman tai läheisesi kuolinvuoteen vieressä? Häpeäisit.

Vierailija
38/52 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai haistaa koska elintoimintojen hiipuminen ja esimerkiksi kuivuminen vaikuttaa aineenvaihduntaan ja aineenvaihduntatuotteiden haju tihkuu ihosta ja hengityksestä.

Kuivuminen pelkästään aiheuttaa asetonin hajua (joka haisee mätäneviltä omenoilta) hengityksessä ja maksan vajaatoiminta ammoniakin hajua, joka muistuttaa maakellarin hajua.

Tietenkään tapaturmaista tai äkillisestä sairaskohtauksesta aiheutuvaa kuolemaa ei voi etukäteen haistaa.

Vierailija
39/52 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta ihmiseltä tietääkseni haisen, ja olen tehnyt henkisesti kuolemaa kohta 20 vuotta. Ikää siis 25 vuotta.

Vierailija
40/52 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tietynlainen haju nenään tunkee muun muassa syöpään kuolevien kohdalla. Aineenvaihdunta ei toimi.

Kun lapseni oli pieni, haistoin hänen korvatulehduksensa ja tiesin kiikuttaa hänet lääkäriin.

Nykyään haistan sen, milloin mieheni sokeritauti ei ole hyvässä hoidossa.

Ei pidä kiistellä asioista, jotka ovat kokemusperäisiä. Meillä on erilaiset nenät vissiinkin.