Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulli vaikeuksissa Kiinan verkkokaupan kanssa. Pitäisi saada loppumaan kokonaan

Vierailija
06.10.2025 |

Älkää hyvät ja pahat ihmiset tilatko Kiinasta minkään vuoksi

https://yle.fi/a/74-20182083

Kommentit (556)

Vierailija
441/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan kehtaisi antaa temun lahjoja 😁

Niin, mutta jos ei kerro mistä ne on ja luulee, ettei saaja muka huomaa mitään. Saaja vaivihkaa heittää roskiin temun, kun temuttaja on selkänsä kääntänyt ja taas tuli mikromuovia ja roskaa lisää Suomeen 

Missähän vihreät muuten nyt ovat? Hiljaista on 

Vierailija
442/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tyhmiä. Ilman temutusta pärjää vallan mainiosti. 

Ootpa viisas. Ihanko ite kekkasit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue vaihtaa sairaanhoitajia lähihoitajiin ja hoiva-avustajiin, pienempi palkka. 

https://yle.fi/a/74-20186243

Vierailija
444/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tyhmiä. Ilman temutusta pärjää vallan mainiosti. 

Ja lopulta rahaakin säästyy, kun jättää turhan ostamatta 

Vierailija
445/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu ei saa koskaan minun tietojani niin että ne itse lahjoittaisin ja vielä maksaisin että saan ne luovuttaa.

Samasta syystä en tilaa My Heritage tms. En maksa siitä että saan luovuttaa heille tietoni jolla tekevät bisnestä.

Eikä sulla ole somea mihin olisit antanut tietojasi. 

Kaikkien ei ole pakollista kuulua face bookkiin. Sulle varmaan outoa, kun hyväksyt aina kaikki evästeetkin 

Vierailija
446/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat jo kertoneet, että temusta ostelusta on aiheutunut riippuvaisuus. On pakko tilata ja tilata

Vierailija
447/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin elokuussa ostaessani 19e maksavat kevyttoppatakin, että katsotaan vain että hajoaa ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Ja niin kävi!

Ostin kesäkuussa Hollannista aleista tuolla 20 eurolla toppatakin, joka paitsi vaikuttaa laadukkaalta, on myös väreissä mitä ei ikinä täältä saisi (kaikki aina jotain mustaa). 

Kannattaa käydä vaateostoksilla kun ulkomaan reissuilla. Kaikki mun nykyvaatteet ovat joko USA:sta, muualta Euroopasta tai Japanista. 

Vierailija
448/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialue vaihtaa sairaanhoitajia lähihoitajiin ja hoiva-avustajiin, pienempi palkka. 

https://yle.fi/a/74-20186243

Ne tilaa temusta hoitajat, mutta tavaran temuttelija on vain tyytyväinen kun löytää hyvinvointialueelta kaverin itselleen 

Vierailija
449/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on väärin kulutettu. Pitää tilata sama tuote 5x hinnalla kotimaiselta kauppiaalta.

Onko jokainen kulutuspäätös oikeasti perusteltu? Selviäisikö sillä, että tietty esim. vaate, päähine tai kenkäpari jäisi tilaamatta ja käyttäisi aiemmin hankittuja?

Vierailija
450/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu ei saa koskaan minun tietojani niin että ne itse lahjoittaisin ja vielä maksaisin että saan ne luovuttaa.

Samasta syystä en tilaa My Heritage tms. En maksa siitä että saan luovuttaa heille tietoni jolla tekevät bisnestä.

Kaikkien ei ole pakollista kuulua face bookkiin. Sulle varmaan outoa, kun hyväksyt aina kaikki evästeetkin 

Ei ole facebookkia enkä hyväksy evästeitä, mutta joskus voin Temusta jotain tilata. Ei ne köyhien tietoja halua. 

Vierailija
451/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat jo kertoneet, että temusta ostelusta on aiheutunut riippuvaisuus. On pakko tilata ja tilata

Se on varmasti totta. 

Vierailija
452/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole facebookkia enkä hyväksy evästeitä, mutta joskus voin Temusta jotain tilata. Ei ne köyhien tietoja halua. 

Siellä ne sun tietosi ovat. Itse olet ne sinne antanut ja vielä maksanut siitä. Olet varmaan kirjautuneena myös tik tokiin 

Vierailija
453/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ne sun tietosi ovat

En ole tilannut omalla nimellä Temusta. Puoliso tilaa ja siirrän rahat sinne. 

Ja mitä väliä, jos mun tiedot siellä olisi. Ei tilillä ole koskaan paljon rahaa. 

Eria asia olisi, jos olisi lääkäri, asianajaja tai poliisi ammatiltaan. 

Vierailija
454/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhää voida koskaan kiristää, kun ei ole tilillä rahaa. Mitä väliä missä mun tiedot on. 

Vierailija
455/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos köyhä antaa huijaus puhelussa vanhingossa tiedot niin ulkomainen huijari saa tililtä 2 euroa. 

Vierailija
456/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei nyt tämä kuvio alkaa tosin vähän myös avautua - ketjussa on mainittu toistuvasti köyhyys. Eli tähän (turhan krääsän?) tilailuun onkin näillä joku oma köyhyysperuste myös. 

Vierailija
457/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja siitä menee osa vuokraan. Ei huijarit köyhiltä koskaan paljon mitään saa. 

Vierailija
458/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei nyt tämä kuvio alkaa tosin vähän myös avautua - ketjussa on mainittu toistuvasti köyhyys. Eli tähän (turhan krääsän?) tilailuun onkin näillä joku oma köyhyysperuste myös. 

Kuulemma eläkeläiset tilaa askartelu - ja käsityötarvikkeita, luki lehdessä. 

Vierailija
459/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhää voida koskaan kiristää, kun ei ole tilillä rahaa. Mitä väliä missä mun tiedot on. 

Tuoltahan saa Klarna laskun, ei ole pakko mitään kortin tietoja antaa ja maksat vasta, kun tavara tulee.

Vierailija
460/556 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset tilaavat Temusta. 

"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse." https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot

Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi