Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulli vaikeuksissa Kiinan verkkokaupan kanssa. Pitäisi saada loppumaan kokonaan

Vierailija
06.10.2025 |

Älkää hyvät ja pahat ihmiset tilatko Kiinasta minkään vuoksi

https://yle.fi/a/74-20182083

Kommentit (410)

Vierailija
261/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia Suomen kaupoissa myytäviä tuotteita testata, vain osa.

Ei tietenkään kaikkia testata, mutta maahantuoja on vastuussa myymiensä tuotteiden turvallisuudesta ja siitä, että ne täyttävät vaaditut kriteerit.

Linkki vastuusta

Täältä löytyy: https://tukes.fi/tuotteet-ja-palvelut/maahantuojan-velvollisuudet

Vierailija
262/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin ostanut maton Rustasta tai Tokmannilta, mutta tosi huonot valokoimat.

Temussa hienot matot myynnissä.

Onko uusi matto aivan välttämätön ostos? Et pärjää ilman sitä? Löytyisikö sopiva matto esim. kirpputorilta, kierrätyskeskuksesta, Torista tms.? Ihmisten pitäisi kaiken kaikkiaan päästä eroon turhasta materian kuluttamisesta. Ei kukaan tarvitse vuosittain uusia mattoja, liinavaatteita, verhoja ja joulukoristeita.

Ei löydy. Olen katsonut.

Tilaan Temusta. Ei ole mun vika, jos Suomen kaupoilla on huonot sisäänostajat. Osa matoista maksaa yhtä paljon Temussa, mutta siellä on hienompia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu tekee tiedon kalastelua. Tämäkin vielä!! 

Samoin tekee google ja moni muu. Säkin oot varmaan aika moneen paikkaan syöttänyt sun tiedot. Kaikki ne käyttää omalla tavallaan sun tietoja hyväkseen. Ihan jo pelkästään se, että käytät nettiä, niin susta saa tosi moni taho jo sitä kautta tietoa ihan ip-osoitetta myöten.

Siinä on vain se euro että Google toimii demokraattisessa liittolaismaassa, kun taas temut ja tiktokit avoimen länsivihamielisessä kommunistidiktatuurissa. 

Oikeestiko sä luulet, että se pelastaa :) Kukaan ei varmaan käytä myöskään mitään muuta, kun googlea :) Aika harhaista. Itse tämmösen parissa työskentelevänä on aika hyvä käsitys näistä asioita.

Taidat olla hieman tyhmä, kun et osaa erottaa liittolaisia ja vihollisia :( 

Vierailija
264/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia Suomen kaupoissa myytäviä tuotteita testata, vain osa.

Ei tietenkään kaikkia testata, mutta maahantuoja on vastuussa myymiensä tuotteiden turvallisuudesta ja siitä, että ne täyttävät vaaditut kriteerit.

Linkki vastuusta

Täältä löytyy: https://tukes.fi/tuotteet-ja-palvelut/maahantuojan-velvollisuudet

Tarkastukset koskee tiettyjä tuotteita.

Jos pidät vaatekauppaa oletko testannut kaikki vaatteet?

Vierailija
265/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko uusi matto aivan välttämätön ostos? Et pärjää ilman sitä? Löytyisikö sopiva matto esim. kirpputorilta, kierrätyskeskuksesta, Torista tms.? Ihmisten pitäisi kaiken kaikkiaan päästä eroon turhasta materian kuluttamisesta. Ei kukaan tarvitse vuosittain uusia mattoja, liinavaatteita, verhoja ja joulukoristeita.

Ei löydy. Olen katsonut.

Tilaan Temusta. Ei ole mun vika, jos Suomen kaupoilla on huonot sisäänostajat. Osa matoista maksaa yhtä paljon Temussa, mutta siellä on hienompia.

Toivottavasti käytät sitä sinulle mieluisaa Temusta ostamaasi mattoa lopun elämäsi etkä keksi vuoden päästä jotain typerää tekosyytä taas uuden maton ostamiselle.

Vierailija
266/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy. Olen katsonut.

Toivottavasti käytät sitä sinulle mieluisaa Temusta ostamaasi mattoa lopun e

Toivottavasti et lennä lentokoneella Espanjaan, se vastaa vuoden autoilua Suomessa.

Vierailija
267/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentämisestä kyselleelle: En lennä minnekään. Olen lentänyt viimeksi v. 2008 ja olin tuolloin vielä niin pieni, ettei se ollut oma valintani.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rustan ja Tokmannin sisäänostajat vaihtoon.

Suomi on väestömäärältään pieni maa ja siksi kauppojen ei ole järkevää hankkia myyntiin tavaroita, jotka ehkä miellyttäisivät vain pienen kuluttajaryhmän silmää. En tilaa Temusta mitään, mutta kun olen jotain ruvennut googlettamaan, niin ensimmäisenä tulee Temun mainoksia. Kun yritän etsiä jotain sen tyylistä suonmalaisista kaupoista, niin eipä löydy. Ei tämä ole ollut mulle mikään yllätys. Olen jo sen ikäinen, että muistan hyvin ajan, jolloin kauppiaat päättivät, miten pukeudun, miten sisustan, milaisista astioista syön (ja mitä syön) jne. 1970-luku taisi olla ihan loistoesimerkki tästä. Jos et halunnut kulkea leveälahkeisissa farkuissa, kuitenkin ostit sellaiset ja sitten itse kavensit farkkujesi lahkeet. Sisustus oli ihan oma lukunsa ja kun siirryttiin 1980-luvulle, kaikki 1970-luvun retro oli aivan out etkä enää edes löytänyt mistään vaikkapa uutta sohvaa, joka olisi sopinut 1970-luvun sisustustyyliin. Ei ollut nettiä eikä verkkokauppoja vaan oli ostettava sitä, mitä kauppias myi. Tai oltava ilman. 

Vierailija
269/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tuotu viime vuonna alle 30 miljoonaa pakettia Kiinasta. Hollantiin samaan aikaan viety 1100 miljoonaa pakettia Kiinasta. Voitte tilata 40 kertaa enemmän Temusta kuin tähän asti. 

Vierailija
270/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisen Made In China urheilukellon latauskaapeli Prismassa 25 euroa, Temulla 2.48 euroa.

Arduinon RTC-moduli, marmoritiskillä 13 euroa, Temu 1.99 euroa.

Muoviosien korjauslaite, Motonet 69 euroa, Temu 14 euroa.

Se nyt vain on tyhmää maksaa liikaa.

Vierailija
271/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tässä on kysymys paljon muustakin. Kotimainen yrittäjä kohtelee huonosti työvoimaansa ja maksimoi oman tulotasonsa ilman mitään hajuakaan solidaarisuudesta. Minäminäminäminäminä. Yrittäjä elää kansan suusta ja jos kansa päättää olla ruokkimatta yrittäjää niin voivoi. Meneehän siinä työpaikkoja mutta pitäisikö silloin katsoa peiliin siinä suhteessa että pitääkö sille myytävälle tavaralle väkisin määritellä 500% kate vai riittäisikö vähempikin? Niinniin ne kustannukset jotka yrittäjälle lankeavat. Voivoi kun ne taas eivät ole muutoin kuin palkan osalta sen työntekijän syytä. En koe minkäänlaista häpeää noudattaessani kapitalismin pyhän kirjan ohjeita. Osta halvalla (ja myy kalliilla).

Vierailija
272/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaisen Made In China urheilukellon latauskaapeli Prismassa 25 euroa, Temulla 2.48 euroa.

Mihin näitä tarvitaan? Eikö kellon mukana tullut latauskaapelia? En ole eläessäni saanut rikki yhtäkään latausjohtoa.

Vierailija
273/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion ostaa Temusta maton. Suomen kauppojen matot tylsiä.

Mitä kemikaaleja saatkaan sen mukana kotiisi. 

Vierailija
274/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion ostaa Temusta maton. Suomen kauppojen matot tylsiä.

Mitä kemikaaleja saatkaan sen mukana kotiisi. 

Ihan sama. Ei ole töitäkään, sama jos kuolee pois.

Vierailija
275/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo isojen markettien kosmetiikka tuotteet testataan. Mulle tuli 700 lääkärireissu, monta lääkärikäyntiä ja lääkkeitä. Siellä on myös oudon merkkisiä kuorintavoiteita sun muita naamioita. 

Kannattaa ennen tuotteen ostamista vilkaista valmistaja ja ainesosaluettelo.

Näin juuri. Lumene on kotimainen tuote, ei ole siitä ongelmia minulle, herkkäihoiselle tullut. 

Vierailija
277/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on väärin kulutettu. Pitää tilata sama tuote 5x hinnalla kotimaiselta kauppiaalta.

Ei ole sama tuote. Niitä suoraan tuotuja ei valvota mitenkään. Niissä voi olla syöpää aiheuttavia ja vaarallisia materiaaleja ja todennäköisesti onkin, koska vaarattomat materiaalit käytetään brändättyihin tuotteisiin, joita virallisesti tuotetaan.

Ei yritysten maahantuomia tuotteitakaan kuin satunnaisesti tarkasteta. Meillä yritys tuo Kiinasta jälleenmyyntiin tuotteita, joita ei Euroopassa valmisteta (eikä juurikaan ole saatavissa myöskään suoraan vähittäismyyntiin Kiinasta), kertaakaan 10 v. aikana ei ole tehty mitään pistotarkastuksia.

Vierailija
278/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan nimikin on pahan enne. Kaikki valittaa, kun venäjä vyöryttää tänne ihmisiä, mutta kaikki hyväksyy kritiikityömästi Kiinan hybridivaikuttamisen. 

Vierailija
279/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentämisestä kyselleelle: En lennä minnekään. Olen lentänyt viimeksi v. 2008 ja olin tuolloin vielä niin pieni, ettei se ollut oma valintani.

Mutta moni muu lentää. Lentokenttä on taas kohta opettajia täynnä, kun on syyslomat.

Vierailija
280/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin näitä tarvitaan? Eikö kellon mukana tullut latauskaapelia? En ole eläessäni saanut rikki yhtäkään latausjohtoa.

Oletko varma, ettet ole joidenkin odottama Jeesus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme