Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥ TAMMENTERHOT viikonloppu ♥~

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans tuli toi vau kirjan paketti!

Hieman repesin!!

Pitääs laittaa vähä palautetta kyllä..

Ei muuten iskenyt meidän taaperoon se levy,hoki vaan:po-iis,po-iis..

Vierailija
22/47 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta hurahti jonnekin ja ennen kun sain pikkuisen nukkumaan, oli jo tosi myöhä. Kummallista, minne se aika oikein katoaa... Sain vihdoin jonkun tolkun siitä, missä mennään. Kun muutamaan päivään en lukenut viestejä, niin tipahdin kelkasta melko tehokkaasti. Mutta:

VAIPPA-G: Meillä tytöllä kestovaipat, olleet sairaalasta kotiutumisesta asti. Hyvin ovat toimineet useammallakin eri variaatiolla, mitä nyt välillä on sattunut pieniä vuotoja, mutta ei mitään katastrofaalista. En ole edes vaippojen pesua kokenut hankalaksi, kone pyörii kerran kahdessa tai kolmessa päivässä.

HUITOMIS-G: Lentoon ollaan lähdössä useampaankin otteeseen päivän aikana ja varsinkin iltaisin kädet viuhtovat todella. Suuhun menee kaikki mahdollinen siinä samalla, eli lähinnä peitot ja jos joitain muita liinoja lähellä sattuu olemaan.

HIUSTENLÄHTÖ-G: En ole huomannut ainakaan varsinaista hiustenlähtöä raskauden, mutten myöskään imetyksen aikana, vaikka kuulin jostain, että kumpanakin ajankohtana tuo lienee tavallista. Saas nähdä mitä tapahtuu kun lopetan imettämisen...

Pääkaupunkiseudun tapaamisesta olisin kiinnostunut, jos sellainen saadaan järjestettyä. Uskoisin saavani itseni raahattua ainakin sellaiseen kohteeseen, johon Helsingin puolelta pääsee julkisilla.

Nyt voin jo todeta, ettei tänään sattunut mitään kamalaa, päivämäärästä huolimatta. Toivotankin siis vain kaikille hyvää viikonloppua ja menen juomaan kupin teetä ja järjestelemään papereita (kyllä, keskellä yötä), sekä odottamaan, että mies tulee vapaaehtoistoiminnasta kotiin. Nukkumaan ei viitsi vielä mennä, kun vauva nukkuu ja on kerrankin taas hetki omaa aikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla ihan pikaisesti ennen tanssimaan lähtöä kertomaan, että ihan turhaan olen taas ollut huolissani maidon riittävyydestä =) Viime yönä pikkumies nukkuin ihan maratooniunet 5½t, 2t ja lopuksi 3t! Eli kaikki noi heräilyt kuukauden ajalta tais sittenki vain olla sitä maidon tilailua, mut tilauskaavake olikin hieman pitkä... Aika hassua että nyt just tuli käänne kun sitä illalla tilitin! Toivottavasti näin jatkuu!

Nytpäs lähden tanssaamaan,

-Rainy

Vierailija
24/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaippaG: mä ostin jo niitä Lidlin vaippoja ja testasin yhden paketin verran ja täytyy sanoa, että mä petyin niihin ;/ Eli kuulin myös kehuja ja luin testejä netistä, joissa ne valiittiin parhaiksi.. No, meillä ne oli sit vain päiväkäytössä sen yhden paketin verran ja lisää en aio ostaa, ennenkuin neiti vähän kasvaa, sit vois kokeilla uudestaan.. MUTTA siis ongelma mun mielestä oli niissä se, että pissa jäi vain siihen yhteen kohtaan, eli siihen vaippaan tuli sellainen muhkura heti ensimmäisen pissaamisen yhteydessä ja musta se ei oo kiva lapselle, että se vaippa ei tunnu enää kovin kivalta, kun siinä on sellainen " patti" edessä. Mutta ehkä ne ei kaikilla vauvoilla toimi noin, jos pissaa vähemmän kerralla tms. Lisäksi siitä Lidlin vaipasta jäi sitä sellaista valkoista ainetta tytön pyllyyn ja nivustaipeet oli täynnä sitä aina vaipan vaihdon yhteydessä.. Vaikka yritin sit vaihtaa lyhyemmälläkin vaihtovälillä, niin aina sitä ainetta ehti kertymään sinne.. Eli meillä on nyt käytössä Liberot ja Pampersit sen mukaan, että kummat on tarjouksessa, lisäksi ajattelin kokeilla noita Pirkka, Daily ym. halvempia vaippoja, kunhan muistasin joskus niitä kaupassa käydessä ostaa.

Sinda: juu, mulla tulis varmasti myös itku, jos menisin parkkitaloon tuon meidän auton kanssa, joten parempi olla menemättä, joskus tuntuu, että itku tulee isommallakin parkkipaikalla ;) Mutta hyvin on selvitty ja kerran sain jopa miespuoliselta työkaverilta kehuja, kun parkkeerasin sitä työpaikan parkkiksella ja se meni hienosti ekalla yrittämällä suoraan (ahtaaseen) ruutuun ;) Mutta poislähteminen onkin yleensä se vaikeampi osuus, eikä meillä ole peruutustutkaa..

Juu, katsotaan sitä tapaamista sitten kesäkuussa, että miten se järjestyy ;) Jos vaikka saan isommat lapset mummolaan hoitoon,niin sit voin harkitakin vaikka Sindan kyytiin lähtemistä :) Mutta toisaalta kyllä helpompaa varmasti olisi omalla autolla, niin mahtuu kunnolla vaunut mukaan jne.. Mehän asutaan täällä K-niemessä. Vois sitä tosiaan joku päivä yrittää vaikka treffata, kun olet täällä eteläosassa kuntaa vaunuttelemassa, käyt vaikka meillä päiväkahvilla :) Tai sit mä voin lähtee seuraksi vaunuttelemaan, mutta se onnistuu vain iltaisin (kun mies kotona) tai sit jos isommat lapset olis hoidossa, niin sellaisena päivänä sit myöskin päivällä. Kun ei noiden isompien kanssa voi lähtee tosiaankaan minnekään vaunukävelylle (muutakuin silloin ku on pakko). Vaikka kyllä 3v poika aika reippaasti kävelee, mutta sitten kun tulee väsy, niin ei se liiku laisinkaan.. ;( Tai onhan meillä myös se seisomisteline vaunuihin, mutta siinä tulee itselle heti hiki, jos ottaa 20 kiloa lisäpainoa tuosta 3-vuotiaasta työnnettäväksi.

Mutta nyt aamutoimiin, kun tänään pitää mennä kummipojan synttäreillekin.

-äitiliini ja tytteli3kk1vko1pvä (viikot on mennyt sekaisin jo ajat sitten)

Vierailija
25/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on 7 astetta lämmintä jo tähän aikaan päivästä, taitaa tulla tosi lämmin päivä! Meillä tiedossa sanoisinko, että aivan kamala päivä. Ensin hautajaiset, sitten illalla anopin 60v kaffit ja päivän päätteeksi tiedossa viime hetken leipomukset huomisia ristiäisiä varten. Huh huh, älytön viikonloppu.

VaippaG: meillä poikasella käytössä Liberon ja Pampersin vaipat, kummat nyt kulloinkin on tarjouksessa.

Zatulle piti vielä kommentoida siitä 5v mielistelyvaiheesta: meillä myös halaillaan ja tunteillaan normaalisti, mutta tämä mielistelyvaihe on kaikkea muuta kuin normaalia tytön käytökseen kuuluvaa ja toisinaan todella ärsyttävää :/ mutta kaippa on joku vaihe taas, eli ohikiitäväääää..

Cec: käyhän tuikkaamassa meseosoite blogiin, niin saadaan taas turista vaikka koko tammikuun jämäporukan kanssa ;)

Ariella: meillä on tytöt alkaneet saada kiinteitä juuri ennen 3kk päiväänsä. Yöt nukkuivat ihme kyllä silloin hyvin, mutta päivisin olivat tosi kärttyisiä. Kummasti rauhoittuivat, kun alotettiin kiinteät. Eli ei muuta kuin perunat tulelle ;) Niin kätevää evästä kun rintamaito onkin, huomioi myös oma jaksamisesi.

HiustenlähtöG: toistaiseksi tukka päässä ja tukevasti pönsäkin pystyssä ;) Kakkosen jälkeen kävi aikamoinen kato, onneksi kasvoi entiselleen. Sindalta on ripset lähteneet, multa lähti kakkosen jälkeen toisesta kulmakarvasta melkein puolet pois. Jälkitarkastuksessa kysyin asiaa lääkäriltä. Lääkäri totesi vain, että onpa mystinen juttu. :/ ei ollut ollenkaan sitä mieltä, että olisi imetykseen liittyvää karvakatoa. Mutta kasvoi onneksi takaisin. Ostin hius-kynsi-hivenaineita kaupasta, olisko jotain tekemistä ollut sillä karvan kasvun kanssa?!

Myrtti: onneksi tytön lonkka asia selvisi tässä vaiheessa! Ja hyvä, kun tutkitaan kunnolla, vaikka kaikki näyttääkin olevan ok.

Jestas kun tuo aika rientää! Poikanen tuola nukkuu vielä. Huvittunein ilmein seurailee sitteristä mun höyryämistä leipomusten äärellä :) ei tiedä moisesta hössötyksestä vielä mitään. On tuo vauva kyllä niin suloinen pakkaus, että välillä tuntuu liian hyvältä ollakseen totta.

Aurinkoista päivää kaikille ja kevään lämpöä!

L ja Mooses Matias 6500g

Vierailija
26/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja +10 astetta luvattu. T pitäis ssaha laitettua nukkumaan ulos. Roikkuu tässä tissillä nyt.. :)

Meiilä esikoistyttö sairastui tostainaoksutautiin ja nyt mennyt ohi. Eilenkään ei tullut mitään enää ulos. Ei ole tarttunut vielä muille.. toivottavasti ei tuukkaan.

VAIPPAG: Minä vannon Lidlin vaippojen nimeen! :D On halpoja ja todella hyviksi todettu meidän muksuilla. Pojallekkin oon ostanut sitä pienintä kokoa 5-9kg kun alkoi sopimaan niihin. Ei ole tullut kertaakaan 2-3 vuoden aikana sitä valkoistä möhnää mita ÄITILIINI78 kertoi. Sulla on varmasti sattunut viallinen vaippapaketti! Minäkin esikoiselle käytin pelkästään Liberoa ja Pamperssia ja sit ku kuulin pelkkää hyvää lidlin vaipoista, niin siirryttiin testaamaan kakkoselle. Hyviä ovat. Toista merkkiä mitä käytän pojalla on Daily, jos varastosta on loppunut lidlin vaipat.

HUITOMISG: Kyllä ne kädet viuhtoo välillä joka suuntaansa. Käsiä myös ihmetellään ja pyöritellään kämmeniä silmien seuratessa, että mitä ne nämä ovat.

TIHEÄÄ IMUTTELUA meillä ei ole ollut vielä koskaan. Ainakaan tosi tiheää esim. tunnin välein. Yöt menee vielkin 22-05 ja nukutaan pari tuntia 07 asti. Syödään ja nukutaan vielä tunnin-puolentoista unoset. Tosin saattaa kukkua tuossa aamu seittemän aikaa tissuttelun lomassa tunnikin, ennen kuin uni maittaa uudestaan.

HIUSTENLÄHTÖG: Kyllä niitä tippuu, mutta on niitä mistä tippuakkin. Mulla on kauheen paksut ja karkeat hiukset. Ei kyllä näy että hiuksia tippuu, muuta ku imuroidessa sitten. Mies marmattaa aina niistä, että on joka paikassa mun hiuksia. :)

SINDALLE kiitos kun laitoit noita jumppaohjeita. Pitää ihan ottaa ylös ne ja alkaa testaan T:n kanssa.

Nyt täytyy poika viiä nukkuun..nukahti rinnalle.

palaan taas joku päivä...

mellum ja T tasan 3kk tänään

Vierailija
27/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD00CD]Anoppi ja appiukko oli viime yön kylässä ja lähtivät just kotiin. Meidän perheen miesväki meni päiväunille, joten äidillä on aikaa pinoutua :)

Pääsin eilen kampaajalle laittamaan vähän väria ja uutta tyyliä hiuksiin. Mun luottokampaajani sanoi, että minun hiukset ovat muuttuneet todella paljon karkeammiksi kuin ennen raskautta / raskausaikana. Hassua! Sen lisäksi niitä lähtee päästä ihan valtavasti.

Meillä alkaa tänään vauvauinti. Muutaman tunnin päästä mennään pojun kanssa ensimmäistä kertaa uimaan :) Jännittävää!

VAIPPAG: Enimmäkseen me käytämme Liberon ja Lidlin vaippoja. Molemmat TOSI hyviä! Myös Dailyn vaipat ovat ihan hyviä hintaansa nähden, niistä vaan jää geeliä pieninä paloina pyllyyn, jos vaippa tosi märkä. Pampers ja Muumi minusta huonoimpia. Pampers ei istu mitenkään meidän pojan pyllyyn ja Muumi-vaipat minusta epämukavan tuntuisia.

Sindalle kiitos jumppaohjeista!

CINZA: Sun tekstisi kuulosti aivan kuin minun tekstiltäni tuossa kuukausi sitten. Meillä näytetään edelleen tunteita tosi voimakkaasti silloin kun on jotain mistä harmistua. Ja vielä tuossa kuukausi sitten meidän kossi ei viihtynyt yksin missään, ainoastaan sylissä oli hyvä ja mielellään niin että syli liikkui :) Nykyään onneksi poika viihtyy jo sitterissäkin ja puuhamatolla pieniä aikoja (15-20 minuuttia kerrallaan). Myös pinnasängyssä viihdytään, kun mobile pyörii. Myös päiväunia meillä on aina nukuttu huonosti. Yleensä 45-60 minuuttia kerrallaan.

Mutta nyt ruokaa laittamaan, että ehditään uimaan :)

Viikonlopun jatkoja kaikille Terhoille ja heidän perheilleen!

Sulina + poju 15vk 1pv

Vierailija
28/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoa piisaa, kyllä on ihanaa! Meillä tytöt vaihteeksi yhtä aikaa päiväunilla, ihan on tuuletuksen paikka *tuulettaa innoissaan*. Eilen esikoinen jätti päiväunet väliin, mutta hyvin jaksoi loppupäivän ja yöunille nukahti tosi nopeesti. Mie paistoin just välipalalle maidottomia ja munattomia amerikkalaisia pannukakkuja ja vaikuttivat aika hyviltä. Saas nähä, kuinka tekkööt kauppansa.

Cinza: meilläkin on samanlainen " vaativa" vauva, joka viihtyis vain sylissä. Leikkimatolla viihtyy, jos istuu vieressä ja naurattaa, muttei itekseen. Sitterissäkään ei ole kiva olla. Päiväunet on kans lyhyitä pätkiä ja sen kyllä huomaa iltahuudoista, kun neiti on väsynyt.

Bien: myö päästään tutkimuksiin neuvolalääkärin kautta, mutta jos eivät ois siellä ottaneet vakavasti, nii oisin mennyt yksityiselle. Meidän paikkakunnalla otetaan vauvojen yliherkkyydet vakavasti, eikä kauheesti tarvii vääntää kättä lääkäreiden kans.

VaippaG: meillä aloitettiin Pampersin baby-vaipoilla, mutta Lillukan iho ei tykännyt, niin siirryttiin Liberoihin ja ne on toiminut hyvin. Mites nuo Cien-vaipat; onko niissä voiteita niinkuin Pamperseissa? Jos ei ole, nii vois kokeilla niitä. Kestovaippailua myö kokeiltiin tässä, mutta se ei ollut miun juttu ollenkaan, nii jatketaan kertiksillä.

Tänään ois ohjelmassa vierailu esikoisen kummin luona, muuten perinteistä lauantaimeininkiä. Tää viikko on ollut ihana, kun miehellä on talviloma. Se on käynyt esikoisen kans leikkipuistossa ja mie oon saanut nukkua yheksään joka aamu pikkuisen kanssa. :)

Nuo jumppaohjeet pitääkin ottaa talteen, jos vaikka tulis kokeiltua jossain vaiheessa.

Jos tästä läksis päiväteen keittoon. Voikaahan hyvin ja nauttikaa auringosta!

T: Monttu ja Lillukka (s. 22.12.)

Vierailija
29/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laitatte vauvalle päälle vaunuihin suht lämpimällä esim.+16-18 ?

Täälläpäin on taas hienot aurinkoiset kelit ja takapihan mittari näyttää noita lukemia ja aurinko paistaa suoraan takapihalle. Poitsu oli äsken päiväunilta herätessää aika hikinen ja päällä oli pitkähihainen body, potkuhousut, ohut pitkähihainen paita, äippäpakkauksen vanupuku ja töppöset, kypärälakki ja aika ohkaset tumput. Nukkui makuupussissa, joka oli vähän raollaan. Eli liikaa oli topattu, mutta en oikeen uskalla vähentääkään vaatetta kun toi kevätsää on petollista ja aika ajoin käy melko kylmäkin tuuli. Tuli vaan mieleen, että pitää varmaan katsella jotain välikausipuvun tyyppistä? Mistähän löytyis hyvä? Reimalla ja Travallella on, muttei kovin kivoja värejä. Mutta kertokaapa te muut omia pukemisvinkkejä. Mulla on aina tapana pukea vähän liikaa kun oon itse sellainen vilukissa, mutta nää mun pojat on kai aika kuumaverisiä tyyppejä. Tällaisia täällä mietin, nyt tarvii mennä viihdytteleen tuota vauvaa.

Vierailija
30/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaippaG:Meillon liberoo käytössä.yhen vaipan kokeilin pampers actife fit(ehken se kirjotettiin joteskii tolleen)Akuliini teki niska***kat ja IISOT pisut..falskas nii hyvästi et kaikki kuteet (ulkovaatteita myöten,onneks ei hirmu paljon kerinny ulkovaateisiin) meni pesuun..Oltiin sairaalassa lastentautien poliklinikalla sillon.no paketti sitä merkkiä outtelloo..liekkoö pojul liian rimpula jalat viel sillon...

huitomisG:vasen käsi vispaa hirveetä kyytiä,oikee vähän hitaammin mutta onneks kumminkin liikkuu,eikä ole ihan velttona.jalat sätkii nii kovaa et ei pienekskää hetkeks voi jättää itekseen hoitopöyvälle.rupee liusumaan alaspäin kohti reunaa

HiksenlähtöG:en oo huomannu normaalia enempää hiustenlähtöö,vaikka vähän on tuota lähtövaraa..on ini hiivatin paksut et on aina takussa.Typsyn aikaan lähti ihan reilusti tuota hiusta..

Mansemamma: teehän se uus testi...jänskättää ainakii mua täällä...muistaakseni(korjatkee jos oon väärässä)sitä raskaushormonia voi vielä olla muutaman kuukauven synnytyksen jälkeen...

ainii ja jaksuja sulle.Onko/oliko sun läheinenkii kaveri?

Rätti päivä:

Eilen alko mullakii ja onneks ei ollu saman laista ku esikon aikaan...ainetta tuli samalla tavalla ku lapsvettä,ihan hulahtamalla...varma kyl en oo onko nää nyt ekat vai tokat kun oli tuo vuoto vähän ihmeellistä...

viime pinoista en oo lukenu ku n. puolet ja tääkii pino meinas mennä sivu suun,mulku tapana lukee edelliset viestit ennen ku menen uusia lukemaan..

juu ja käykää ottaan mun mese tuolt blogista ja jos satun oleen sit kirjautuneena nii huhuilkaa..jos vaik sais sinne meseen yhtä aktiivisen keskustelun ku chatiskii ol..sinnehän pystyy myös järkkään " ryhmäsession"

juu ja täs yhtenä päivänä sattu hassu tapaus..A:n syöttö väli oli 11 h!!!Ja nukku viel ison osan tuosta (n. viimoset 9 ja 1/2 h)

nii ja viel autoista.myö vaihettiin Isoon maanteiden laivaan chevy vaniin..ja en varmaan kokeile ihan heti sen parkkeeraamista(IIIIK)kokeilin varpaisjärventiellä sillä ajjoo noin kilometrin päästä sannoin ukolle et jatkappa sää...oompahan koekilllu autooni..(siin on automaattiloota oon tainnu tasan yhen kerran ajaa semmosella)mut kaaran koko+automaatti=katellaan joskus myöhemmin sitä ajeluu..nii ja silleen et muksut ei oo kyyvis..

joo tulipahan kirjoteltua..see the next time...

T:MK kera M:n1wee4kk ja A:n 11 vko

Vierailija
31/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on hiljainen kun poitsu simahti toisella yrittämisellä ja mies on pokeria pelaamassa....ja koirakin nukkuu hiljaa jaloissa!

Tosin saakin olla aika hiljaa kun kakkas tänään sisälle...:/

On nyt parina aamuna herättänyt meidät vinkumisellaan klo: 04-05 eli taitaa olla vatsa nyt vähän nurinkurin raukalla, tai sitten hakee mustasukkaisuuttaan huomiota! Mene ja tiedä....

Nyt on talo puhtoinen kun mieskin osallistui tänään ihme ja kumma siivoamiseen, niin saatiin koko kämppä kerralla puts blank!

Pölyt pyyhitty, imuroitu, lakanat vaihdettu, lattiat pesty & leipomukset väännetty huomiselle!

FABLE- täällä kans ollaan ihan äimänkäkenä kun pitäis osata pikkuista pukea tuonne ulos vaunuihin näillä keleillä....

Meillä aamulla (klo: 9) oli +6-7 astetta ja laitoin pojalle vaunuihin pitkähihaisen bodyn, ohuet puolipotkarit, ruskovillan ohuen villahaalarin, puuvilla kypärämyssyn+ päälle ohut myssy, villasukat, tumput (puuvillaiset), ja vielä äp-vanuhaalarin. Oli ihan sopiva kunnes aurinko alkoi lämmittämään (vaunut kyllä aina varjossa!) ja lämpötila nousi nopeasti tuonne + 12-+14 eli oli sittenkin liikaa päällä koska oli hieman hikinen kun heräs!

Iltapäivällä jätin sitten pois villahaalarin sekä toisen myssyn (se myssy vaan pitää sitä kypärämyssyä niin hyvin paikallaan, koska poitsu kääntelee päätään ja se menee silmille ja herää siihen!) ja poika tuntui nyt olevan ihan sopivan lämmin kun heräs! Mittari näytti tuolloin jo +16-+17.

Tää on kyllä niin vaikeeta, kokeilemalla oon tämänkin asian selvitellyt, mutta kun joka päivä on eri tilanne: joko tuulee tai ei jne.!

Jumppaamisesta vauvan kanssa: itse venyttelen vaunujen kanssa tuossa pihalla, tekee hyvää varsinkin selälle kun kipeytyy kanniskelusta! Ja samalla poika vaipuu uneen.... Naapuri varmaan ihmettelee touhujani....:)

HIUSTENLÄHTÖ G: hieman oon huomannut että pojan vaatteissa olisi mun hiuksia, ainakin enemmän kuin ennen.

Mutta ei esim. harjaan jää hirveesti...Mulla tosin on sen verran hiuksia että saakin lähteä, varsinkin kesäks, tulee helposti hiki ellei pidä kokoajan kiinni hiuksia! Useimmiten pidänkin ponnarilla, just tänään mietinkin että pitäiskö leikata kesäks hieman lyhyempi malli, toisaalta on niin helppoa aina laitta ponnari, ei tässä omia hiuksiaan paljoa kerkee laitella ku jonnekin lähtee....

PÄÄKAUPUNKISEUDUN MEETING: olis tosi kiva tavata just joku viikonloppu iltapäivä vaikka jossain Sellossa tms! Sinnehän kulkee juna ja bussit keskustasta hyvin, joku sitä kyseli!

Ehdotelkaapa jotain päiviä niin katotaan löydetäänkö joku joka passaa kaikille!

Tarkemmat ajat + tiedot voidaan sitten ilmoittaa blogissa/ sähköpostilla tai mikä olis helpoin tapa?

Mulle käy kesällä melkeinpä kaikki muut päivät paitsi jokatoinen sunnuntai ja sitten se ylioppilasviikonloppu (oon töissä).

Tai en siis vielä tiedä meidän lomasuunnitelmia, selviää sit ku mies saa tietää koska pitää lomansa!

Sinne hävis naamaan suklaajätskituutti, kauheeta ku tulee kesä niin jätski alkaa taas maistumaan...!

Minähän en muuta syönytkään viime heinäkuussa ku oli niin paha olo, mansikka-puffetti (vai mikä sen nimi onkaan...) oli melkein ainoa joka uppos...ja niitä muuten uppos...ja sit ihmettelin mun 26 raskauskiloa!

Niistä edelleen se vajaa 10 roikkuu tuossa mahassa/vyötäröllä....;/

Mitä turhaan valittelen, herkut vähemmälle niin johan lähtis! En oo tosin vielä valmis vieroitukseen ;)

Löysin nimittäin uuden herkuttelukohteen: Marianne crisp-patukka!

On muuten hyvää, tummaa suklaata (rakastan, rakastan!), rapeita muroja ja jotain mäihää vielä lisäks, nam!

Nyt jos lösähtäis toviks soffalle teekupposen kanssa ja sit menis poitsulle uniseuraks! Tuostahan tuo kohta taas heräilee tissille....

Mukavaa viikonlopun jatkoa & voikaahan hyvin!

Pupina & poitsu, huomenna tasan 3 kk!

Vierailija
32/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinda kiitos jumppavinkeistä! Miehelle jo vihjasin että sellanen kuntopyörä olis kiva tähän yläkertaan tv:n ääreen. Samalla voisi kuunnella kun lapset nukkuu. Kovasti koitin vihjailla että äitienpäivä on tulossa. Vaikka minä en ole ollenkaan sellainen materiaali-ihminen, vaan tärkeintä on koko perheen yhteinen aika. Esim käydä koko perhe uimassa, pyöräilemässä, syömässä tms...Siitäpä tuli idea että kyselläämpä:

ÄITIENPÄIVÄ LAHJATOIVEG: Minä siis toivon yhteistä aikaa (ja ehkä sitä kuntopyörää)...

Vaippag:Meillä esikoisella käytettiin lopuksi lidlin vaippoja ja tykkäsin. Nyt pojalla on käytetty pampperssin active fittejä niitä kolmosia. Hyvin on pitäneet. Pitkiä kakkavälejä tosin poju pitää. Viikon välein kakataan...

Yöllä syödään pari kertaa ja pelkällä rintamaidolla mennään.

Meillä esikoien oksensi torstaina ja kaikki oltu tosi räkäsiä koko viikko. Kukaan ei ole oikeen nukkunut. Ja nyt sitten vielä torstaina minun mummo tuli huonoon kuntoon...rytmihäiriöitä. Siitä on nyt ollut huoli, omien lasten sairastelun lisäksi. Tänään oltiin koko päivä siivoamassa ja leipomassa leipää mummolla, kun oli tehnyt puskun jo valmiiksi niin pakko ne oli jonku leipoa...

Minulla siis ollu raskas ja itkunen viikko. Olen aina ihan maassa kun lapset sairastaa...Onko muilla havaittavissa sellaista.

No mutta nyt on alettu parantua ja mummokin oli virkeä kun illalla soitin, eli ELÄMÄ VOITTAA! Onneksi ilma oli tänään piristävä!!!

Nyt nukkumaan kun voi! Jos menis miehen kainalon kautta kumminkin...

t.Evelyn79 & S 6/04 & A 1/07 & H 10/76

Vierailija
33/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä sopis paremmin vaikka tuo Jumbo näkemispaikaks, eiks siitä paikasta olla yhtään innostuineita :)

Siis kakkaako monenkin lapset tosi harvoin, evelynkö siitä puhui, että viikon välein??

Meidän Ronja kakkaa yleensä kerran päivässä. Ja sit jos sitä ei kerran päivässä tuu, tiedän heti, että on vatta kovalla. En kyllä ikinä odota montaa päivää ennenku vähän avustelen, että saa kakan ulos. Sitten onkin hyvin helpottuneen näköinen aina sen jälkeen...

Mulla nyt ei vielä oo kokemusta silleen lapsen sairastelusta. Mutta osaisin kuvitella, että olis tosi huono mieli jos lapsi sairastuu, ku oon muutenkin niin tällänen hössö,,, Et varmaan panikoisinkin, vaikka kyse olis vaan jostain ihan tavallisesta...

äitienpäivälahjag: Enpä tiedä niin... Ensimmäinen äitienpäivä, jolloin myös minua juhlitaan... Aika hieno tunne. Ehkäpä se ajatus siitä, että olen Ronjan äiti riittää :) Ja ehkä sitten sellanen just perheen yhteinen aika. Enpä mitään erityistä lahjaa tarvii. Vaikka jos kukkia sais, se riittäis :)

käytin tänään taas Ronjan kylvyssä. Kyllä me ollaan jokatoinen päivä käytetty nyt. Ja huomaa siitä, että ku on nyt just useammin käyty, niin Ronja onkin tottunut siihen veteen ihan eritavalla. Ennen säpsy paljon enemmän. Nyt osaa jo relata siinä :)

nojoo.. Ehkä sitä pitäis mennä unille kohta. Tai nyt on kyllä niin hyvä kirja kesken, että täytyis sitä varmaan lukee taas...

Hih.. Tänään ollut miehen kanssa puhetta, että mitäs, jos tehtäisiin sittenkin Ronjalle pikkusisko tai pikkuveli nyt heti..... Silleen heti ku onnistuis:) Tuntuu toisaalta houkuttelevalta ajatukselta, toisaalta pelottavalta... Enpäs tiedä... Mitenköhän sitä kannattais.... ??? Hmm...

Hyvää yötä kaikille :)

myrtti- ja Ronja

Vierailija
34/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIUSTEN LÄHDÖSTÄ:

Moni juuri synnyttänyt säikähtää äkillistä runsasta hiustenlähtöä. Se on kuitenkin aivan normaalia, ja johtuu siitä, että raskauden aikana estrogeenin runsas määrä elimistössä on estänyt hiusten lähtöä. Estrogeeni vaikuttaa hiusnystyihin siten, että se pidentää hiuksen elinkaarta. Suhteellinen aktiivinen kasvuvaihe lyhenee jonkin verran, mutta hius pysyy päässä pidempään. Synnytyksen jälkeinen runsas hiustenlähtö johtuu etupäässä tilanteen normalisoitumisesta, joskin sitä osaltaan kiihdyttää synnytyksen aikainen fyysinen rasitus.

tämmösen löysin netistä

ja tämmösen:

http://www.tukkacure.com/yleistietoa/hiukset/mitahiustenlahtotarkoittaa/

nyt maate..

Vierailija
35/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Taitaa tulla mahtavan lämmin päivä, kuten eilenki oli. (Nyt alotettaan vähä " puhtaammin" tää keskustelu.) ;) Joten pitää olla mahollisimman paljon pihalla. Tiiä jos vielä takatalvi tuleepi. .

Pitkästä aikaa piti pumpata, ku ruutaamiseen heräsin nyt aamulla. Tai no Kossi herätti ähinällään, mut harso märkänä piti kiiruhtaa pumppua kaapista koluamaan pikimmiten. Sitten ei saaliiksi kummiskaa kovin hirveesti maitoo tullu. Omituista.

Mitä muistan niin yöllä Kossi alko syömään, mut aika pian jatkoki sit tyytyväisenä uniaan. Ja eka kerran ku otin viereen niin nukahti samantein ilman tankkausta. Joten ei ihme, ett varastot tursusi ylimääräset pihalle.

Liekkö eilisiltasella olusella ollu osuutta asiaan, koska eikös sen pitäs tehostaa maidon tuotantoo *hmm*.

Eka kerran ns. kävin istumassa iltaa. Tunteroisen olin siis todellisuuessa pois kotoo, ku kaverin kans kävin yhellä. Lähtiessä sanoin mihin aikaan akan olla nukkumassa. Olikin sit valveilla mun tullessa ja itkua väänsi, ku oli ollu ikävä!! Ukon mielestä ei ollu näyttäny väsyneeltä. Just.

Ollessani melkein kotona, ukko kerkes jo soittaa ja taustalta kuului Kossin itkua. Ku pääsin kotio niin unissaan vielä yritti ukon sylissä itkeskellä. Otin miekkosen ja halailin, kannoin sänkyyn ja sinne jäi nukkumaan. Akkaa piti vielä toistamiseen halailla ja pyyhkiä kyyneleitä, että sille oli rankempaa mun pikkunen oman ajan ottaminen.

Jää nähtäväksi millon pääsen tanssimaan. Tosin joskus ku lähtee niin pitää oottaa, ett molemmat lapsoset on jo untenmailla ennen ku lähtee.

Jotain galluppeja oli->

[b]Vaippag:[/b] Pampersin midit on yleisimmät mitä ostetaan. Istuu tosi hyvin Kossilla ja mikä tärkeintä imuteho on hyvä :) Liberot on ihan ok, mut turhan isoja malliltaan. Nyt midit jo istuvat paremmin, mut ei lähimainkaan niin hyvin ku P:t. Ukko mielellään ostaaki Pamperseja, vaikka mä haluisin kerätä merkkejä. .

Dailya ostettiin eka paketti ja ne meni ihan hyvin päivävaippoina. Ei valittamista, mut ei näkyny olevan juuri hintaeroo Pampersiin. Joten voip olla ettei niitä sit pahemmin ostella.

Muista merkeistä ei toistaseksi pahemmin vielä kokemuksia. .

[b]Pinus[/b] toivottavasti teillä jo poitsu kunnossa.

[b]Cinza[/b]lle voimia arjenpyörityksiin.

[b]Ceciliah[/b] kuin myös voimia sulle ja toivotaan, että isommat itkut on itketty jo.

[b]Taneli[/b] vähä vihreenä täällä luen sun onnistunutta shoppailua. .tai no löysin mieki perjantaina yhet puolipotkarit ja haalarin miekkoselle + akalle t-paitoja.

[b]Ariella[/b] vaikka et korvikkeista perusta niin mulla ei ainakkaa maidon tuotanto ehtyny siihen turvautuessa. Muista aatella nyt itsekkäästi omaa jaksamista ja anna ukkos antaa vähä korviketta iltasella niin saat huokasta välillä.

[b]Katskula[/b] sä oot ahkerana jo käyny jumpassa :)

[b]Mansemamma[/b] *halaa* voimia, voimia ja jaksamista. Noin kauheita asioita on vaikea käsittää miksi niitä sattuu ja sitä varmasti miettii olisiko jotaki voitu tehä toisin ettei niin ois käyny.

[b]Fable[/b] tiiän tunteen :) ku esikko on yökylässä niin on niin omituisen hiljasta ja sen huone jotenki sanoin kuvaamattoman tyhjä.

*hmm* Sulla on ehkä voinu olla tuo makuupussi liikaa.

[b][size=3]Liinailijat ois kiireellinen kysymys[/b] kaveri haluis tietää mikä ois hälle aloittelijana paras näistä. Elikkäs Babyideasta olivat suositelleet Mamecoa. Onko se hyvä? Vai kenties hug a bub?? Vai ihan joku muu ylitse muiden??? Kiitos, jos joku vastais nopsaan :) :)[/size]

[b]Rainy[/b] et oo siis antanu korviketta? Ite jo meinasin antaa velliä, mut sit alkoki vähä yöt paraneen, joten korviketta on annettu tarvittaessa. Välillä ku meillä iltasella tankattiin niin, ett kossi huusi baareilla ku ei tarpeeks nopeeta saanu sieltä niin korvike toi helpotuksen. Nyt ei oo sitte tarvinnu sitä antaa, ku tilanne tasottu :)

[b]Mitä päälle vaunuihin[/b] eilettäin en kattonu mittariin aamupäivällä, mut täällä oli tosi lämpimän tuntunen päivä. Tuulikaan ei ollu kylmä. Pehmyt kantokoppa käytössä, Kossilla oli päällä puolipotkarit, body, kypärälakki, ä-pakkauksen sellanen valkee pipo, töppöset ja tumpuiksi ohuet versiot sitten villahaalari. Tarkastin välillä ja ihan lämpösenä oli.

Toiset unoset varsinki päivällä veny pitkiksi ja vaatetus oli sama.

Myöhemmin sain tietää, että päivällä oli ollu +14 astetta. Niin ja meillä tuon pehmeen kantokopan päälle tulee viel sellanen suojapussi mikä ei päästä tuulta/sadetta läpi. Ja tuulisuoja oli kuomussa paikallaan.

[b]Mustakissa[/b] voi antasin mitä vaan automaatista :) kerran meillä oli Fleetside (Chevy sekin) ja se oli i h a n a ajettava. Muistan, ett ihan alussa tuntu vähä hassulle, mut pian sitä ajo ku mitä tahansa muutaki pirssiä.

Eikä mun mielestä auton koko mihinkää vaikuta. *uppoutuu haaveisiin V8:sta*. .

[b]Evelyn[/b] voimia ja parantavia säteitä. Mua kans huolettaa, jos lapset sairaina. Tuntuu ett kanaemona häärään sit ihan taukoomatta ja sehän syö voimia. Mutta jokainenhan tietää kuinka korvaamattomia omat lapset on :) niin niitten puolesta tekee sit mitä vaan.

Nyt ajatukset karkas. .käväsen myöhemmin uuestaan.

Z ja Kossi s.29.1

Vierailija
36/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneen kanssa liinaillessa on tärkeintä materiaali. Joustavampi trikoinen tai neulottu on parempi, kuin tiivis kankainen. Se joustaa vauvan muotojen mukaan paremmin, eikä vahingossa kiristä selkää liian suoraksi ja siten vahingoita lasta.

Muu melkein onkin makuasia. Mulla on trikoinen Baby Bundler, johon oon ollu jo kahden lapsen verran tyytyväinen. Pitkähän se on, mutta sillä sujuu sitten ne vaativammatkin sidonnat, kun lapsi kasvaa. Muista en oikein mitään sitten tiedäkään. Toivottavasti joku muu osaa auttaa asiassa.

Sunnuntaita!

¨c¨ja iso-O 3.1

Vierailija
37/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miulle tul perjantaina kantoliina.Ikinä en ollu liinaillu enkä kyllä oo nähu kertaakaan miten liina sidottiin.ja oon helkkarin huono oppimaan uusia asioita..mutta opin yhden sidonnan missä A viihtyy hyvin(=nukahtaa) se sidonta ohje tuli mukana.Aattelin alottaa halvalla liinalla ja ostaa sitten jos onnistuu tuo liinailu vähän kalliimman.

Eli Hobbarilta tilasin MaM eart kantoliinan,pituutta 5 metriä hinta tais olla 49 ¿..ja minusta sopii erittäin hyvin alottelijalle.

äitienpäivälahjaG:toivoisin hierontalahjakorttia mutta epäilen että mun lahja jääpi siihen et mennään käymään tivolissa ja saan käyvä kahdessa hurjimmissa laitteissa...tää on traditio..nii mää rakastan sitä tunnetta ku tuntuu mahan pohjassa...(mihkähän sitä joutus jos olis liian aikuinen)..

T:ikuinen lapsi MK+pesue

Vierailija
38/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää sunnuntaita kaikille arvot leidit! Meilläkin palataan viimein normaaliarkeen ja rytmiin sairastelun jälkeen. Pojalla oli siis lääkärin mielestä keuhkoputkentulehdus, ja sai siihen 3 päivän antibiottikuurin (vaikuttaa 10 pv). Vieläkin poju on tosi limainen ja yskä on kamalan kuuloista. Nyt sentään syö normaalisti. Huusi välillä kun peijooni, kun ilmeisesti kurkku tai suu oli kipeä ja syöminen aventin jäykällä silikonitutilla ei käynyt. älysin sitten vaihtaa tutin löysempään luonnonkumiseen ja samalla tietysti toinen tuttipullo. Tämän sairastumisen ohella ei ole oikein päässyt selvyyteen erikoiskorvikkeen sopivuudesta, mutta on ainakin nukkunut heräilemättä päiväunia, ja siten sitten paremmalla tuulella hereilläolleessaan. Kakka on kyllä ihan vetistä, mutta antibiootti voi kai sen sotkea. annan relatippoja nyt kyllä lisäksi. Eikä muuten piereksi niin kamalasti, ja haise pahalle. Naamassa on edelleen kuivia punaisia läikkiä rasvauksesta huolimatta.

Mitäs kyseltiin.. VAIPOISTA. Meillä nyt Pampersin vaipat. Alkuun käytettiin Liberoa. Ostan näitä yleensä, että kumpi on tarjouksessa. Halpisvaipat menee mielestäni päivävaippoina.

HIUKSISTA sitten. Nyt on alkanut lähteä enemmän. Raskausaikoina ei ole lähtenyt juuri ollenkaan eli Marian tieto hormonivaikutuksista pitänee minulla paikkansa.

PUKEMISESTA. Meillä suunnilleen sama vaatekerta kuin Fablella, mutta poju nukkuu varjossa (+10-12 astetta). Ja ihan lämmin on. Viittä vaille on että ei ole hikinen. Tää poika on tosi kuumaverinen kanssa. En muista että tyttö ois vauva-aikana koskaan ollut hikinen. Uskon, että voit ihan hyvin vielä tuosta vähentää vaatetta, jos tosiaan oli hikinen herätessään. Mutta hankalaa näiden pienien pukeminen on, vaikka luulisi että on jo yhden lapsen kokemus minullakin...

BIEN: Meillä ei suhtauduttu neuvolassa mitenkään pojun iho-, suolisto- ja nukkumisoireisiin. Petyin tosi pahasti. Varasin sitten ajan yksityiseltä, ja sainkin sen 1,5 viikon päähän heti. Tämä lääkäri on myös keskussairaalan lääkäri, joten altistukseen pääsee sitten sairaalaan. Altistus vie kuulemma sen verran aikaa, että sitä ei tehdä tällä lääkäriasemalla. toivottavasti teillä neuvola ottaa paremmin epäilynne asiakseen!! Mielestäni omat vanhemmat ovat lapsensa parhaat asiantuntijat. Minulla ainakin on ollut semmoinen tunne, että kaikki ei ole pojulla kunnossa. Mielestäni terve lapsi nukkuu päiväunet (oli ne sitten 0,5 h tai 3 h) heräilemättä vähän väliä. Meillä ei nukahtaminen ole ongelma, vaan tuo heräily vähän väliä. Tuntuu, että johonkin vaivaan herätään, mutta kuitenkin selvästi haluaisi nukkua. Sitten lisäksi on meillä olleet nuo iho- ja suolisto-oireet, jotka kaikki yhdessä ovat minun epäilyni herättäneet. Toivon kyllä todella, että poju ei olisi maitoallerginen, mutta täytyyhän tähän joku syy sitten löytyä.

Mutta laitetaanpa viikonlopun piristykseksi vähän lasten suusta juttuja. Ne on niin ihania :-). Meillä neiti 3 v:n suusta:

- Pikkuveljellä on raapiset kynnet! (siis pitkät kynnet, jotka raapii)

- Äiti, annatko minulle vielä sitä limaa! (siis simaa)

- Sitten ennen joulua olimme Prismassa, joka oli tupaten täynnä ihmisiä. Likka huusi kovalla kirkkaalla äänellä yhtäkkiä: " Äiti, tuolla on pikkuinen ukko." Käännyin katsomaan, ja siellä oli lyhytkasvuinen nainen ostoksilla. Itseäni nauratti ja hävetti yhtäaikaa, mutta lyhytkasvuinen ihminen oli tietty ihan uusi ja outo asia. Toivottavasti tämä lyhytkasvuinen nainen ei lapseni huudahduksesta loukkaantunut. Se oli jotenkin niin spontaani. Yritin sitten parhaani mukaan selittää asiaa likalle..

Nyt lähden isommalle kirjaa lukemaan. Jos vaikka sen sais sitten päikkäreille..

-pinus ja poika s. 3.1.-

Vierailija
39/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tuolla ulkona aurinko paistaa lähes 15 astetta lämmintä!!! Jihuu kesä tulee.

Myrtti: me asumme jokelassa, siis ihan hyvinkään kupeessa. Kuulumme B_hepatiitti rokotetutkimukseen kun rota-käynti peruuntu kun pikkuinen oli kipeä. Oletkos sinäkin lähihoitaja? minä olen :) missäpäin teet keikkaa jos saapi kysyä?

Heh taitaa VAU kirjalla olla postittajat sekaisin sillä mekin saatiin tuo vauvapaketti viimeviikolla!

Ardisia: meillä kans tisutellaan nyt lähes kokoajan, entiset 4h päikkärit on tipahtanut tuntiin :( ja sit aina pitää tisua saada. Mutta neiti on kuitenkin syönnin päälle tyytyväinen jonkun aikaa 1-2h joten kait se on sitä tiheää imua.

Mansenmammalle jaksuja!!

cecilialle myös jaksuja vauva-arkeen, olettekos kokeillut vyöhyketerapiaa? meillä auttoi...

mutta nyt minä lähtisin kahville!

heippa taas!

äityli ja pikku tilliäinen oliskos 3kk?!?

Vierailija
40/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Kerron kaverille niistä eteenpäin. Jonkun liinan oli tosiaan tilannut mikä oli muistaakseni ollut vaan 4,5m pitkä ja sitä ei ollu saanu sidottua. Oli nyt sitä vaihtamassa toiseen.

Niin tähänki mun piti vastata eli [b]Ä-lahja g->[/b] mä en ite asiassa sillon oo " oppinu" lahjoja saamaan ;) kukka ns. kuuluu asiaan. Kukilla oon aina omaa äitiäni muistanu. Nyt on ihanaa, ku akalta saa kortin :) mitään muuta en kaipaa.

Ollaan nassikoitten kans oltu ulkona ja käyty kävelyllä. Nautittu mahtavan lämpimästä päivästä ja auringosta. Vanha mittari näyttää +15, mutta se voi horistakki. Varjossa Kossi nukkuu samalla varustuksella mitä aiemmin kerroin.

Nyt menis syömään. .