Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pian alkaa syysloma ja lapsen kaveri taas meillä aamusta alkaen

Vierailija
05.10.2025 |

Ovikello soi viimeistään klo 8.00 ja hän on koko päivän leikkimässä, tulee vähän kuin hoitoon.

Vaikka olenkin loman lapseni kanssa kotona, niin ei silti tarvitsisi olettaa, että olen mikään hoitotäti.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos otat yhteyttä kaverin vanhempaan ja kerrot napakasti ettei teille nyt tänä lomana tulla, koska te tahdot olla kotona omissa oloissanne ja koet ongelmaksi tämän ilmiön ja ilmoitat ettet halua sitä enää, eikä se käy lainkaan, piste. Ei keskustelua, poistut keskustelemasta ja blokkaa numero vaikka. Poista ovikellon paristo etukäteen. Pysy lujana. :) 

Vierailija
42/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei ole näitä köyhien ongelmia. Olemme joka lomalla matkoilla eikä kukaan rahvaan kakara pääse häiriköimään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi mukava jos voisin auttaa. En käännytä lapsia pois oveltani.

En itsekään käännyttäisi, jos lapsen kaveri tulisi esim. lounaan jälkeen ja menisi kotiinsa päivälliselle. Aamulla kello 8 en avaa kenellekään ovea, koska herään klo 9 kun olemme lomalla. 

Vierailija
44/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen, onko lapsen kotiolot kunnossa? Ehkä tulee teille kun kotona on niin kamalaa.🥺

Ja se kamala on vissiin, että molemmat vanhemmat ovat kokopäivätyössä. 😱

Syysloma on idioottien keksimä. Vanhemmista vain opettajat ovat lomalla silloin.

Ylipäänsä yhteiskunta olettaa, että kaikki tekevät kokopäivätyötä kaikkina kellonaikoina ja saavat täyttä palkkaa, mutta samalla voivat koko ajan mihin vain aikaan tulla vanhempainvartteihin, kevätjuhliin ja lisäksi vahtia lapsia 24/7.

Älä höpötä. Kyllä me muutkin voimme lomailla syyslomalla. Monella alalla ei ole kuin järjestelykysymys.

t. en voisi ikinä olla opettaja, mutta ole lomalla viikon 42 kuten lapsenikin

Mä en ole ikinä voinut pitää syyslomaa. Aina olen ollut töissä.  Terveisiä hoitoalalta.

Vierailija
45/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa suusi ja ota yhteyttä lapsen vanhempiin, äläkä täällä kitise

Johan nyt järkikin sanoo ettei kyläluudan himassa ole asiat kunnossa. Tylsä tilanne, itse sanoin lapselle että pitäisikö sun mennä jo kotiisi, ja nappula kirkkaalla äänellä ettei mun tarvii🙄Äitinsä elämä oli risaista, tosi hirveää. Luojan kiitos tuota kesti vain puoli vuotta!

Vierailija
46/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen, onko lapsen kotiolot kunnossa? Ehkä tulee teille kun kotona on niin kamalaa.🥺

Syysloma on idioottien keksimä. Vanhemmista vain opettajat ovat lomalla silloin.

Ylipäänsä yhteiskunta olettaa, että kaikki tekevät kokopäivätyötä kaikkina kellonaikoina ja saavat täyttä palkkaa, mutta samalla voivat koko ajan mihin vain aikaan tulla vanhempainvartteihin, kevätjuhliin ja lisäksi vahtia lapsia 24/7.

Luultavasti. Vanhemmat on töissä ja lapsen aika ei kulu yksin.

Vierailija
47/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo noi muuten kannattaa tarkistaa. ja jos ok peruspilarit, eväät, tai vuoropäivät milloin syödään toisen luona.. ai kaikki  ateriat vai yksi. puhukaaaa-pelisäännöt. jos pinellä paha olla kotona, ruuatta-muut syyt. niin haetaan apua sille-jooko- tuntosarvet nyt pystyyn - mutta muuten- moinen ei käy moinen vakioilmestys kello 8, ei ei,ei- ellei sovita erikseen jos vanhemmat työmatka tms sairaus-synnytys. puhukaa,mutta nätisti.

Vierailija
48/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä höpötä. Kyllä me muutkin voimme lomailla syyslomalla. Monella alalla ei ole kuin järjestelykysymys.

t. en voisi ikinä olla opettaja, mutta ole lomalla viikon 42 kuten lapsenikin

Mä en ole ikinä

No se on sinun ongelmasi. Elämä on valintoja. Mutta se, että sinä et voi pitää lomaa, ei tarkotia, että vain opettajat voivat lomailla syyslomalla. Minäkin olen ollut hoitoalalla ja jopa siellä onnistui loman pitäminen syyslomalla. 

Vierailija
49/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärän!!!! Voisit ottaa yhteyttä lapsen vanhempiin heti- jotkin pelisäännöt -ruokarahaa- ilmeisesti tuo lapsi syökin teillä. Kun selität tarkoin- jos eivät ymmärrä sitten porttikielto. Todella paska juttu. Avaa keskustelu.. Kerro miten män juttelu tai viestintä, haluun teitää- Onko jokin täystaukki siellä toisessa päässä. Fiksut vanhemmat sopii aina. siis aina!!! pelisäännöt-milloun meidän x  saa-voi ola teilla. Itse laitamme aika hyviäkin eväitä mukaan. ja joo kahdestai noille " sijaisvanhemmille"  vaikka vaan. eikä mikään- vaan ABC lahjakortti seisovan lounas, siellä niin monipuolisesti hyvää ruokaa ja voi valita listoilta sen x pöivän jolloin just omia lemppareita. Toi ollut  muuna lisänä-kiitos kun olet sietänyt meidän inpanoita. Ja joo on laitettu aina eväät sillai että on oma pentu ruokittu ja kylöilyn lapsi saa hyvää. Toi sun tilanne hei nyt kondikseen. Auta armias kun  jos kun tulee se vaihe, että teinarin r

Saiko tuosta sepustuksesta kukaan selvää? Minä en.

Vierailija
50/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä näyttää siltä, vettä teidän perheelle on ulkoistettu vieraan lapsen lomahoito 

Vierailija
51/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä avaa ovea äläkä vastaa luuriin tai anna lapsesi vastata. Verhot kiinni ja vietät laatuaikaa oman lapsesi kanssa. Kun lähdette esmes kaupungille ja yrittää tunkea mukaan niin kysyt että onko rahaa, Sää et sen kuluja maksa. Yleensä ei ole, sen takia ne ei oo sille hoitajaakaan palkannu.

Vierailija
52/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta hyväksikäyttämiseltä. Syyllinen di ole tämä lapsi, kuka teidän oven taakse ilmedty klo 8 aamuisin, vaan sen lapsen vanhempi/ vanhemmat, ketkä annavat tämän tapahtua. Älä ole lapselle thly. Selvitä asia vanhempien kanssa. Jis et tunne niitä, lähetä sen lapsen kanssa kirje hänen vanhemmille, missä kirjoitat kellonajat, milloin teille sopii tämän lapsen vierailu.

Vierailija
53/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillekin voi puhua. Selität nätisti, että teille saa tulla, mutta vasta iltapäivällä eikä joka päivä. Kouluikäinen lapsi kyllä ymmärtää puhetta. 

Vierailija
54/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä voinut pitää syyslomaa. Aina olen ollut töissä.  Terveisiä hoitoalalta.

Minä olen ollut montakin kertaa lomalla syysloman aikaan. Meillä on kiertävä lomalista ja aina joku on syyslomankin aikaan lomalla. Terveisiä hoitoalalta. 

Vierailija
55/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lapsen vanhemmat ovat varmasti narkkareita. 

Vierailija
56/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo lapsen kysymättä lähettäminen loppui siihen kun kersa taas oli ovella niin sanoin ettei käy. Sen lapsen vanhemmatkin lähti kotoa siis mitään sanomatta ja heidän lapsi sitten oli tunteja yksin ulkona pakkasessa pimeällä. Eipä mun oikeastaan olis ees tarttenu tietää, et siellä ei ole ketään kotona,mutta satuin näkee et auto lähti pihasta. Ja mulle riitti, et vaan lähetetään lapsi meille sopimatta ja kysymättä onko meille ok.

Vierailija
57/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut joskus suomalaisessa lomakohteessa, jossa joku lapsi oli ulkoleikkipaikalla aamusta iltaan. Ilmeisesti ei saanut mennä sisälle lomahuoneistoonsa tms. 

Että ei ole hyvin asiat välttämättä niilläkään lapsilla, jotka pääsevät lomalla reissuun.

Ja kyllä jäi vaivaamaan mieltä tuo lapsi. Vaikka silloin lomalla en ehtinyt enempää häneen tutustua tai hänen tilanteestaan kysellä.

Vierailija
58/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva provo😂

Onhan noita tilanteita mutta jos tämä olisi todellinen tapaus ap olisi tullut kommentoimaan. Eikä kukaan ole oikeasti noin hyväksikäytettävä että avaisi kiltisti ovet vieraalle kakaralle aamuvarhaisella joka hemmetin päivä. Tai kattelisi vierasta kakaraa kotonaan aamusta iltaan. Ikäkään ei selvinnyt kuis ollakaan mutta tuskinpa ihan pienistä lapsista kyse. Olevinaan.

Vierailija
59/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on joskus tuotu lapsi autokyydillä leikkimään. Mutta saattaja ei ollut tietoinen, emme ole kotona vaan lomamatkalla; oli vain jättänyt lapsen pihaamme.

Oli vieläpä talvipakkanen. Lapsella olisi ollut useampi kilometri käveltävää kotiin. Onneksi naapurimme huomasi tilanteen ja saattoi tytön kotiinsa. 

Vierailija
60/68 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin menin ala-asteikäisenä kaverin luokse loma-aikona heti aamupäivästä. Kävin vain sitten illalla kotona syömässä ja menin takaisin. Omat kotioloni olivat ahtaat ja ei ollut omaa huonetta. Samoin kaverin asuinpiiri oli jännempi. Mutta ei meitä tarvinnut kenenkään valvoa tai olla hoitotätinä. Ei olisi voinut enempää kiinnostaa joku kyttäävä aikuinen. Voi kun saisikin takaisin tuon ajan kun joku tykkäsi seurastani niin paljon. Aikuisena siitä on voinut vain haaveilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä