Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niiiiin väsynyt naapurin lapsiperheen jatkuvaan meteliin

Vierailija
05.10.2025 |

En vihaa lapsia, mutta inhoan meteliä. Naapurin 3 lasta huutavat koko ajan sisällä ja ulkona. En ymmärrä miksei lapsille voisi opettaa, että jatkuva huutaminen ei ole kaunista eikä tarpeellista käytöstä?

Olen kroonisesti sairas ja kaipaisin hiljaisuutta ja rauhaa. Maalle tai omaan taloon ei ole mahdollisuutta muuttaa. Toivoisinkin, että olisi olemassa lapsettomia kerrostaloja, senioritaloon olen vielä liian nuori.

Vanhemmat pliis, opettakaa lapsillenne toisten huomioonottamista, johon kuuluu myös (seinä)naapurit. 

Kommentit (207)

Vierailija
81/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat nykyään niin laiskoja, että he eivät jaksa viedä lapsiaan leikkimään ulos. Aiemmat sukupolvet kirmailivat ulkona ja purkivat siellä energiansa.

Lapsilla sitä energiaa riittää vaikka olisivat olleet koko päivän ulkona. 

Joo, mutta sisällä ei silti saa riehua. Se on ihan kasvatuksesta ja rajoista kiinni. 

Kyllä minä veljen kanssa riehuin sisällä 80-luvulla. Osakesalkussa on tällä hetkellä velattomana noin 400 000 euroa ja kirjoitin pitkästä matematiikasta kaupungin parhaan arvosanan vuonna 1998.

Vierailija
82/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoijat riehumisikäisinä lapsina varmaankin vain lukivat nurkassa raamattua. 

Menipäs sulla nyt tunteisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoijat riehumisikäisinä lapsina varmaankin vain lukivat nurkassa raamattua. 

Meillä ainakin oli joku kuri kotona, eikä oltu maailman napoja. Osattiin leikkiä hiljaakin ja osattiin myös lukea. Itse luin jo 5 vuotiaana. Raamattua en lukenut, mutta ihan kirjoja. Muutakin kuin Aku Ankkaa.

Miksi et halua kasvattaa pentujasi?

Vierailija
84/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä Suomi kyllä yksi valittajien maa. Aloittaja voisi mennä vaikka johonkin hoitoon.

On tää Suomi kyllä yks epäoikeuden maa, kun joillakin on eri vapauksia rikkoa sääntöjä .

Koirat jaa haukkua ja lapset huutaa, mutta minä en saisi soittaa musiikkia edes kerran vuodessa PÄIVÄLLÄ. Sillä minusta kello 22:00 pitää olla hiljaa siis täysin hiljaa ! Mitään ääntä joka voi kuulua naapuriin ei saa kuulua eli siis yli 30db . 

Aina tuo sama lässytys hommaa korvatulpat tai muuta maalle.

Mitä jos te menisitte itse maalle kararoineen ja koirineen päivineen leikkimään Kiljusen herrasväkeä niin ei tarvitse muiden kärisiä 

Niih

Vierailija
85/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat nykyään niin laiskoja, että he eivät jaksa viedä lapsiaan leikkimään ulos. Aiemmat sukupolvet kirmailivat ulkona ja purkivat siellä energiansa.

Joo, mutta sisällä ei silti saa riehua. Se on ihan kasvatuksesta ja rajoista kiinni. 

Kyllä minä veljen kanssa riehuin sisällä 80-luvulla. Osakesalkussa on tällä hetkellä velattomana noin 400 000 euroa ja kirjoitin pitkästä matematiikasta kaupungin parhaan arvosanan vuonna 1998.

Et ymmärrä miten nolo olet.

Vierailija
86/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin miten mielellään tuollainen meluava lapsiperhe asuisi itse meluavan lapsiperheen naapurissa.... 

Meillä on tämä koko alue täynnä lapsiperheitä eikä haittaa kyllä yhtään jos kuuluu lasten ääniä. Voi kyynel sentään. Ukrainassa sentään on ihan oikeita ongelmia. Koirien ääniä en kyllä siedä yhtään. Ne eivät kuulu sinne missä on ihmisiä.

Vierailija
87/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin oven takana sanomassa, kun tuntui jo, että katto tipahtaa niskaan - sitä pomppimista, rynnimistä ja juoksemista ja tavaroiden paiskomista ja kiljumista. Ainakin 5 lasta ja järkyttävä meteli. Tuli hiljaista... suosittelen suoraa kommentointia. Voihan olla, etteivät tiedä, miten naapuritkin kurittomuudesta kärsivät. (En tarkoita kaiken leikin hiljentämistä, mutta järkyttävän hyppimisen niin että naapurilta tippuu lamput katosta)

Minulla on kaksi pientä lasta ja on ihan turha luulo että meitä vanhempia itseä ei muka haittaisi mikään. Lasten äänistä voi saada jopa pysyvän kuulovaurion. Käytän usein korvatulppia itse. Mutta jos ymmärtäisit lapsista yhtään mitään niin jotain väsynyttä ja nälkäistä lasta ei voi vain komentaa olemaan hiljaa kuten jotain koiraa.

No anna sitten niille lapsille ruokaa ja pistä nukkumaan. T. Neljän äiti

Vierailija
88/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun itse  muualta muuttaneiden taloissa ja kaikki häiriköt n.10-15 v  niin tytöt kuin pojatkin ovat juuri näitä. tai olivat, eivät asu enää täällä kun pistin vauhtia asioihin niin lähtivät ihan itse.  pahimmat oli suomen itäpuolelta kotoisin sukulaisineen.

Vierailija
89/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei tässä elämässä ole normaalimpaa kuin se, että lapsista lähtee ääntä, voi hyvää päivää sentään!

Ai sellaista tuntikausia kurkku suorana kiljumista, karjumista, huutokiljuntaa, pattereiden hakkaamista, pallopelit sisätiloissa? Ootko tosissas vai trollailetko? Sama ilmiö toistuu yleisissä paikoissa, kiljumista, vanhemmilta karkuun juoksemista, kaupan käytävissä juoksemista, huutoa!! 

Vierailija
90/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa lasten äänet yhtään. Ei voi enää mitään luonnollisempaa olla. Hyvä, että joku vielä nykyään ylipäätään tekee lapsia jonkun mielisairaan koiranpaapomisen sijaan.

Vierailija
91/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei tässä elämässä ole normaalimpaa kuin se, että lapsista lähtee ääntä, voi hyvää päivää sentään!

Ai sellaista tuntikausia kurkku suorana kiljumista, karjumista, huutokiljuntaa, pattereiden hakkaamista, pallopelit sisätiloissa? Ootko tosissas vai trollailetko? Sama ilmiö toistuu yleisissä paikoissa, kiljumista, vanhemmilta karkuun juoksemista, kaupan käytävissä juoksemista, huutoa!! 

Juu täälläkin naapurit pelaa esim. sählyä sisällä.

ap

Vierailija
92/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin oli joku kuri kotona, eikä oltu maailman napoja. Osattiin leikkiä hiljaakin ja osattiin myös lukea. Itse luin jo 5 vuotiaana. Raamattua en lukenut, mutta ihan kirjoja. Muutakin kuin Aku Ankkaa.

Kerran huusin lapsena pihalla äiti tuli tiukasti sanomaan, että huutaa ei saa,koska joku voi luulla että on joku hätä. Ja leikki ei saa häiritä muita.

Isä ois antanut tukkapöllyä jos olisin pihalle mennyt kirkumaan tai kotona huutanut, mutta ei tarvinnut koska ymmärsin jo lapsena sen häiritsevän muita joten leikit oli hiljaisia. 

Vierailija
93/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuri ja kuri. Lasten on tarkoitus olla lapsia eikä jotain patsaita nurkassa. Se ei ole huonoa käytöstä, että lapset leikkivät. Ei hyvää päivää!

Vierailija
94/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei puhuttu yhtään mitään pattereiden hakkamisesta.

Vierailija
95/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olit samanlainen.

Vierailija
96/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menipäs sulla nyt tunteisiin. 

Alitajuisesti idioottikin osaa hävetä kyvyttömyyttään vanhempana, mutta kun pää on täynnä keltaista nestettä, niin mitään toimenpiteitä ei tehdä, jotta ne lapset ei aihettaisi muille kärsimystä.

Alhainen ihminen haukkuu ja vihaa niitä kenelle aiheuttaa itse häiriötä.

Kyvyttömyys itsereflektioon ja itsekkyys.

Vierailija
97/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä miten nolo olet.

Taisi mennä työttömän ja monivaivaisen sontaluuserin ihon alle?

Vierailija
98/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olit samanlainen.

Älä puhu paskaa.

Vierailija
99/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia on useampia, aaniä kyllä ylensä kuuluu.  Hetken päästä he ovat teinejä, jotka ovat hiljaa kännyköidensä äärellä.  Jos aloittaja kävisi ystävällisesti keskustelemassa naapurin kanssa, se voisi tuottaa paljon paremmin tulosta, kuin isännöitsijälle valittaminen.  Ehkä naapurit eivät ole edes tulleet ajatelleeksi ja isännöitsijältä tullut huomautus varmasti ärsyttää. Mikäli asiaan ei apua löydy, suosittelen aloittajalle todella oman asumiskuvion harkitsemista ja olisiko mahdollisessa muutossa järkeä.  Itse olen asunut erilaisissa kerrostaloissa eskä lasten kanssa ja ilman ja niiden äänieristeissä on todella suuria eroja.

Vierailija
100/207 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle lopetuspiikki. Minä hyötyä tuollaisesta saastasta on yhteiskunnalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi