Olen niiiiin väsynyt naapurin lapsiperheen jatkuvaan meteliin
En vihaa lapsia, mutta inhoan meteliä. Naapurin 3 lasta huutavat koko ajan sisällä ja ulkona. En ymmärrä miksei lapsille voisi opettaa, että jatkuva huutaminen ei ole kaunista eikä tarpeellista käytöstä?
Olen kroonisesti sairas ja kaipaisin hiljaisuutta ja rauhaa. Maalle tai omaan taloon ei ole mahdollisuutta muuttaa. Toivoisinkin, että olisi olemassa lapsettomia kerrostaloja, senioritaloon olen vielä liian nuori.
Vanhemmat pliis, opettakaa lapsillenne toisten huomioonottamista, johon kuuluu myös (seinä)naapurit.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin oven takana sanomassa, kun tuntui jo, että katto tipahtaa niskaan - sitä pomppimista, rynnimistä ja juoksemista ja tavaroiden paiskomista ja kiljumista. Ainakin 5 lasta ja järkyttävä meteli. Tuli hiljaista... suosittelen suoraa kommentointia. Voihan olla, etteivät tiedä, miten naapuritkin kurittomuudesta kärsivät. (En tarkoita kaiken leikin hiljentämistä, mutta järkyttävän hyppimisen niin että naapurilta tippuu lamput katosta)
Minulla on kaksi pientä lasta ja on ihan turha luulo että meitä vanhempia itseä ei muka haittaisi mikään. Lasten äänistä voi saada jopa pysyvän kuulovaurion. Käytän usein korvatulppia itse. Mutta jos ymmärtäisit lapsista yhtään mitään niin jotain väsynyttä ja nälkäistä lasta ei voi vain komentaa olemaan hiljaa kuten jotain koiraa.
Korvatulppia? Ja todellakin lapsia komennetaan, opetetaan ja kasvatetaan. Ruokaa ennen kuin on nälkä ja nukkumaan ennen kuin väsyttää.
Tuollainen kroonisesti sairas aloittaja kun tulisi ulisemaan minun ovelleni kesken lasten nukuttamisen niin pääsisi kyllä vaivoistaan.
Vanhemmat ovat nykyään niin laiskoja, että he eivät jaksa viedä lapsiaan leikkimään ulos. Aiemmat sukupolvet kirmailivat ulkona ja purkivat siellä energiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kyllä täysin vieraantuneet lapsista ja lasten kasvattamisesta. Jos kommentoijilla olisi omia lapsia niin myös toisten lasten "meteliä" sietäisi paljon paremmin. Ette tekään vain istuneet lapsia hiljaa nurkassa rukoilemassa, mutta sehän arvatenkin Eri Asia (tm).
Älä puhu paskaa.
Ei ennen lapset kirkuneet kuin nykyään nämä ketä ei ole kasvatettu mitenkään.
Lol...hanki omia lapsia ennen kommentointia asiasta josta et ymmärrä yhtään mitään :D
Oletpa tyhmä ihminen. Lapsia on mahdollista kasvattaa nykyäänkin. Miten selität, että on sellaisia perheitä joissa pennut ei ole samanlaista pska sakkia mitä teillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin oven takana sanomassa, kun tuntui jo, että katto tipahtaa niskaan - sitä pomppimista, rynnimistä ja juoksemista ja tavaroiden paiskomista ja kiljumista. Ainakin 5 lasta ja järkyttävä meteli. Tuli hiljaista... suosittelen suoraa kommentointia. Voihan olla, etteivät tiedä, miten naapuritkin kurittomuudesta kärsivät. (En tarkoita kaiken leikin hiljentämistä, mutta järkyttävän hyppimisen niin että naapurilta tippuu lamput katosta)
Minulla on kaksi pientä lasta ja on ihan turha luulo että meitä vanhempia itseä ei muka haittaisi mikään. Lasten äänistä voi saada jopa pysyvän kuulovaurion. Käytän usein korvatulppia itse. Mutta jos ymmärtäisit lapsista yhtään mitään niin jotain väsynyttä ja nälkäistä lasta ei voi vain komentaa olemaan hiljaa kuten jotain koiraa.
Korvatulppia? Ja todellakin
Hanki omia lapsia ennen tuota lässytystä niin tajuat ettei kaikki ole niin mustavalkoista ja helppoa kuin kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kyllä täysin vieraantuneet lapsista ja lasten kasvattamisesta. Jos kommentoijilla olisi omia lapsia niin myös toisten lasten "meteliä" sietäisi paljon paremmin. Ette tekään vain istuneet lapsia hiljaa nurkassa rukoilemassa, mutta sehän arvatenkin Eri Asia (tm).
Älä puhu paskaa.
Ei ennen lapset kirkuneet kuin nykyään nämä ketä ei ole kasvatettu mitenkään.
Lol...hanki omia lapsia ennen kommentointia asiasta josta et ymmärrä yhtään mitään :D
Oletpa tyhmä ihminen. Lapsia on mahdollista kasvattaa nykyäänkin. Miten selität, että on sellaisia perheitä joissa pennut ei ole samanlaista pska sakkia mitä teillä?
Niin tai miksi minä olen DI ja sinä olet työtön sontakasa?
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ovat nykyään niin laiskoja, että he eivät jaksa viedä lapsiaan leikkimään ulos. Aiemmat sukupolvet kirmailivat ulkona ja purkivat siellä energiansa.
Tai eivät osaa ärähtää, vaan sössöttävät, lässyttävät, lepertelevät ja kyselevät maailman napa pershedelmiltään mitä he suvaitsee haluta ja mitä he on mieltä.
nykyisin ainakin vantaalla kaupungin taloissa kun tekee valituksen jossa on kolme nimeä niin se menee aina suoraan oikeuteen ja sitä kautta tulee päätös häädöstä tai vuokrasopimuksen purusta. jos siis on varoitukset alla. häädön saanut ei saa tietää valituksen tehneiden nimiä eikä valituksen tehneille ilmoiteta onko asukas saanut häädön. yli vuoden asuneella on puoli vuotta aikaa muuttaa. vsopimuksen purku voi tulla voimaan nopeastikin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla sitä energiaa riittää vaikka olisivat olleet koko päivän ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Helsingissä asuu äänekkäitä suurperheitä, sieltä muutettava pois.
Ne on levinneet jo länteenkin.
Kommentoijat riehumisikäisinä lapsina varmaankin vain lukivat nurkassa raamattua.
Kyllähän lapsista lähtee ääntä ja saa jonkin verran lähteäkin. Siinä vaiheessa kun huuto ja meteli on JATKUVAA, niin ei ole mielestäni enää reilua naapureille. En muista, että olisin itse ikinä lapsena sisällä tai ulkonakaan huutanut ja kiljunut jatkuvalla syötöllä, se vaan ei ollut sallittua. On muuten ketjussa tosi asiattomia kommentteja. Toivoisi aikuisilta ihmisiltä vähän käytöstapoja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kroonisesti sairas aloittaja kun tulisi ulisemaan minun ovelleni kesken lasten nukuttamisen niin pääsisi kyllä vaivoistaan.
Oletpa alhainen jätekasa sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
On tämä Suomi kyllä yksi valittajien maa. Aloittaja voisi mennä vaikka johonkin hoitoon.
Hän on jo hoidon piirissä, sillä on sairas. Osta sinä jostain minimarketista empatiaa.
Hanki omia lapsia ennen tuota lässytystä niin tajuat ettei kaikki ole niin mustavalkoista ja helppoa kuin kuvittelet.
Minulla on lapsia. Eivät huuda tai juokse kerrostalossa. Ne leikit hoidetaan leikkipuistossa. Sisällä tehdään muuta hiljaisempaa. Eivät myöskään raivoa vaan osaavat keskustella kuten on opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat nykyään niin laiskoja, että jättävät lapset tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lapsia ei päästetä lähellä sijaitsevaan puistoon vaan haluavat pitää ne pihassa, jossa näkevät ne koko ajan. Siinä sitten kaikki asukkaat kärsii, kun kaiku alla sisäpihalla riehuu lauma sokerihumalaisia ipanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla sitä energiaa riittää vaikka olisivat olleet koko päivän ulkona.
Joo, mutta sisällä ei silti saa riehua. Se on ihan kasvatuksesta ja rajoista kiinni.
Mikään ei tässä elämässä ole normaalimpaa kuin se, että lapsista lähtee ääntä, voi hyvää päivää sentään!
Vanhaan aikaan lapset sai näkyä mutta ei kuulua. Olis ihan hyvä periaate nykyaikaankin. Kosta niille, möykkää kun hiljasuus loppuu eli kaiketi klo 7 ja siihen asti kunnes päättyy eli kaiketi klo 22. Laita humppakone täysillä popille ja poistu itse kotoa. Ja jos tiiät mihin aikaan metelijöitsijäkersat ottaa nokosia niin vie se metelöinti rappukäytävään, hissiä saa tilata niin paljon kuin haluaa ja puukengillä saa kopsutella rappusissa.