Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut naiset vastustavat, jos mies seurustelee paljon nuoremman naisen kanssa?

Vierailija
05.10.2025 |

Jokaisella täysi-ikäisellä on oikeus sopia suhteensa vapaasti. Kaikki perustuu täysi-ikäisten aikuisten suostumukseen.

Missä on siis ongelma jos esim 40v seurustelee 20v+ ikäisen kanssa?

Kumpikin on vapaaehtoisesti suhteessa. Ei ole pakotettu ketään. Kumpikin voi lähteä milloin tahansa. Jos tekevät virheen kumppanivalinnassa, se on heidän asiansa. He eroavat ja se on siinä. Ei kuulu muille.

Tuleeko joillekin pelko, että nuoremmat naiset vievät oman miehen?

Tuleeko joillekin huono itsetunto ja kateus, kun tajuaa, ettei itse ole nuori?

Kertokaa järkiperäinen syy vastustaa aikuisten ihmisten oikeutta elää suostumuksellisessa suhteessa? Kun eihän kukaan muu voi edes siitä päätää joten sitä oudompaa on öyhöttää?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittävää jahdata 20 vuotta nuorempia naisia

Vierailija
22/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tiedän, kuinka lapsellinen olin itse 19-vuotiaana. 19-vuotiasta on helppo käyttää hyväksi, jos on selkeästi enemmän elämänkokemusta, rahaa ja vakiintuneet rutiinit. 25-vuotiaskin on vielä aivan eri elämänvaiheessa, kuin 40-vuotias. 

Sinä olit. Mutta ovatko kaikki muut maailman naiset?

Kyllä ikänsä puolesta ovat ihan eri asemassa, vaikka olisi ns. fiksu nuori nainen. Pitää olla jotain puutoksia ajattelussa, jos ei tajua eroa 20-vuotiaan ja 40-vuotiaan kehityksen välillä. 

Miksi nainen ei saa valita puolisoaan vapaasti ja miksi vastustat sitä?

Miksi inhoat naisten oikeuksia niin paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt ap vaan lopettaisi sen jankkauksen ja jo tajuaisi ihan tilastojenkin perusteella ettei ole 40-vuotiaana mitään toivekamaa parisuhteeseen nuorille parikymppisille naisille. Harhaista. 

Vierailija
24/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uli uli... mene vaikka ostoksille sen parikymppisen päiväunelmanaisesi kanssa josta haaveilet. 

Ap kysyi järkiperusteluja. Voisitko kertoa niitä? Tunteisiin ja toisen henkilöön meneminen on lapsellista ja kertoo yleensä että argumentit ovat loppuneet.

Järkiperustelu on se, että normaalit 40-vuotiaat muistavat, millaisia olivat parikymppisinä ja tiedostavat, ettei heillä ole enää mitään yhteistä parikymppisten kanssa. 

Vierailija
25/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säälittävää jahdata 20 vuotta nuorempia naisia

Miksi vastustat ihmisten oikeutta mennä parisuhteeseen ja rakastaa toisiaan?

Sinäkö päätät ketkä saavat olla yhdessä?

Ajatteletko olevasi muita parempi ihminen?

Vierailija
26/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorta on helppo manipuloida

Vierailija
27/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos nyt ap vaan lopettaisi sen jankkauksen ja jo tajuaisi ihan tilastojenkin perusteella ettei ole 40-vuotiaana mitään toivekamaa parisuhteeseen nuorille parikymppisille naisille. Harhaista. 

Nyt ei ole kyse siitä mitä tilastot sanoo, vaan siitä, että kun sellaisia naisia ja miehiä on olemassa jotka haluavat elää ikäerolla --> miksi heidän ei anneta olla rauhassa?

Miksi toisten onnellisuus herättää niin kovaa triggeröintiä?

Vierailija
28/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei parikymppiset naiset halua jotain 40-vuotiasta tavista, jos et ole miljonääri elokuvanäyttelijä. Moni nainen voi varmaan todeta, ettei ole koskaan kuolannut nuorena jonkun 20 -vuotta vanhemman tavisäijän perään. Kyllä naisilla on ihan omanikäiset miehet pääsääntöisesti mielessä. Ihan sama mitä joku tampio täällä väittää. 

Oletko sinä kaikkien maailman parikymppisten naisten puolestapuhuja vai mistä revit nämä "totuudet"?

Aika ylimielistä polkea alas muiden naisten mielipide ja väittää että itse edustaa toisia naisia, kysymättä heidän lupaa.

Meitä, jotka joskus olemme olleet 20 vuotiaita, on paljon. En itse ei kukaan ystävistäni ole koskaan halunnut seurustella huomattavasti itseä vanhemman miehen kanssa. Miehet ovat pääsääntöisesti olleet plus/miinus muutama vuosi omasta iästä, viisi vuotta on jo harvinaista. Kuten aikaisempi kommentoija sanoi, niin pääsääntöisesti naiset etsivät saman ikäistä miestä eikä sitä jankutuksesi tällä palstalla muuksi muuta. Juu juu, Niinistö ja Danny, mutta harvinaista se on.

Vierailija
29/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuorta on helppo manipuloida

Se ei ole silloin parisuhde vaan hyväksikäyttöä.

Nyt puhuttiin aikuisista ihmistä jotka rakastavat toisiaan aidosti.

Vierailija
30/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei parikymppiset naiset halua jotain 40-vuotiasta tavista, jos et ole miljonääri elokuvanäyttelijä. Moni nainen voi varmaan todeta, ettei ole koskaan kuolannut nuorena jonkun 20 -vuotta vanhemman tavisäijän perään. Kyllä naisilla on ihan omanikäiset miehet pääsääntöisesti mielessä. Ihan sama mitä joku tampio täällä väittää. 

Oletko sinä kaikkien maailman parikymppisten naisten puolestapuhuja vai mistä revit nämä "totuudet"?

Aika ylimielistä polkea alas muiden naisten mielipide ja väittää että itse edustaa toisia naisia, kysymättä heidän lupaa.

Meitä, jotka joskus olemme olleet 20 vuotiaita, on paljon. En itse ei kukaan ystävistäni ole koskaan halunnut seurustella huomattavasti itseä vanhemman miehen kanssa. Miehet ovat pääsääntöisesti olleet plus/miinus muutama vuosi omasta

sama

Vierailija
31/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset olemme olleet 20-vuotiaita, joten tiedämme, mitä nuori nainen ajattelee vanhasta miehestä. Eikä se, ikävä kyllä, ole mitään hyvää. Sinä olet vanha mies, joten et voi arvioida naisten ajatuksia. Siksipä emme usko haaveisiisi, että nuori nainen haluaisi todella sinua.

Vierailija
32/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. Melania ja Donald Trump. Yksi sama se mulle, että ovat yhdessä, mutta kyllähän siitä kaikki näkee, että on kulissiavioliitto ja eivät rakasta toisiaan. 

Vierailija
33/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä, jotka joskus olemme olleet 20 vuotiaita, on paljon. En itse ei kukaan ystävistäni ole koskaan halunnut seurustella huomattavasti itseä vanhemman miehen kanssa. Miehet ovat pääsääntöisesti olleet plus/miinus muutama vuosi omasta iästä, viisi vuotta on jo harvinaista. Kuten aikaisempi kommentoija sanoi, niin pääsääntöisesti naiset etsivät saman ikäistä miestä eikä sitä jankutuksesi tällä palstalla muuksi muuta. Juu juu, Niinistö ja Danny, mutta harvinaista se on.

Mutta jos joku nainen haluaa elää eri tavalla, miksi naista ja hänen puolisoaan täytyy mustamaalata? Onko se hyvän ihmisen toimintaa mustamaalata naapureita, tuttuja yms jotka elävät eri tavalla kuin itse?

Onhan maailmassa eri uskontojakin, eri ihonvärejä. Koittakaa hyväksyä erilaisuus älkääkö osallistuko koulukiusaajamaiseen seläntakanapuhumiseen.

Vierailija
34/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me naiset olemme olleet 20-vuotiaita, joten tiedämme, mitä nuori nainen ajattelee vanhasta miehestä.

Paitsi että et tiedä kaikkien maailman naisten mielipidettä, haluja ja toiveita.

Harhaista kuvitella että puhut yhden sulupuolen puolesta.

Jokainen on yksilö, etkä voi tietää mitä joku toinen sinulle vieras nainen haluaa elämältään ja kumppaniltaan.

Vierailija
35/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. Melania ja Donald Trump. Yksi sama se mulle, että ovat yhdessä, mutta kyllähän siitä kaikki näkee, että on kulissiavioliitto ja eivät rakasta toisiaan. 

Kukaan ei pakota siihen, kummatkin saavat siitä jotain.

Se on tietysti vain yksi esimerkki. Jokainen suhde on erilainen.

Vierailija
36/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni on pari 22v ikäerolla, mies oli 45v keskiportaan johtaja ja nainen taideopiskelija. Jos ulkopuolinen uskoo hyvään, niin suhde on edelleen 10+ vuotta myöhemmin rakastava ja onnellinen; jos ulkopuolinen haluaa olla ilkeä, voi nähdä molempien hyväksikäyttävän toisiaan.

Lähipiirissäni on pariskunta 11v ikäerolla, miehellä oli firma ja okt, naisella kaunis tukka ja vakavia mt-ongelmia. 

Omassa suhteessani nainen on 8v vanhempi kuin mies, seurustelu alkoi miehen ollessa parikymppinen opiskelijapoika. Nuorukaisen ei tarvinnut asua koirankopin kokoisessa solussa kun nainen kävi töissä, reissuillekin pääsi halvalla kun nainen "tahtoi matkustaa."

Oikeasti en jaksa välittää millä vaikuttimilla parit ovat yhdessä, kunhan molemmille on säännöt selvät.

Vierailija
37/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos joku nainen haluaa elää eri tavalla, miksi naista ja hänen puolisoaan täytyy mustamaalata? Onko se hyvän ihmisen toimintaa mustamaalata naapureita, tuttuja yms jotka elävät eri tavalla kuin itse?

Onhan maailmassa eri uskontojakin, eri ihonvärejä. Koittakaa hyväksyä erilaisuus älkääkö osallistuko koulukiusaajamaiseen seläntakanapuhumiseen.

Onko sinulla selvästi nuorempi puoliso ja sinua mustamaalataan sen vuoksi? Jos ei ole, niin olet kehitellyt päässäsi olkiukon, jonka puolesta pahastua. Tietysti lähes kaikki isät ja äidit kehottavat lastaan harkitsemaan uudemman kerran, jos hän aikoo seurustella itseään huomattavasti nuoremman tai vanhemman kanssa, sukupuoleen katsomatta. 

Vierailija
38/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään ja annetaan muiden elää. Viimeksi kun ihastuin mies oli 32 v, minä 54 v. Ja yleensä näillä nuoremmilla on joku narsistinen vamma, äitiongelma tai muu, mutta ei voi mitään, parannellaan sitten sitä... Tommonen esimerkinmukainen 40+ äijä menee alas vielä chilin ja viinin kanssa, jos on vatsalihaksia.. 45-v plösöt ovat jo vahvasti friendzonella :D 

Mutta minkäs teet - tykkään nuoresta ihosta ;-) - vai miten se Jane Fonda jossain haastattelussaan niin härskin itsevarman sikamaisen ihanasti lausui.

Vierailija
39/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla on harhoja.

Vierailija
40/76 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuimme kun minä olin 43 ja mieheni 60.