Mies ei suostu(nut) koskettamaan intiimisti
Muistot tulvi taas päähän, ja haluaisin jotain näkemyksiä ymmärtääkseni, että mikähän voi olla syynä, että mies ei koskaan suostunut koskettamaan fyysisesti intiimeiksi luokiteltuja alueita, ilman seksiaikeita. Esimerkkinä esim. sellainen taka-ajatukseton pakaroiden tai sivutissin hipsutus vaikka illalla sängyssä/sohvalla elokuvaa katsoessa, kainalokkain. Joskus vuosia sitten vielä yritin pyytää, tai ohjata kättä hienovaraisesti mutta ei. Nyt jo pitkältä ikuisuudelta tuntuvan ajan jälkeen, tuo muisto jatkuvasta torjunnasta vaan palasi mieleeni - olen siis luovuttanut edes toivomasta jo ihan he le vetin kauan sitten. En vaan ymmärrä, miksi se oli hänelle niin hankalaa - me oltiin (ja kai vieläkin jossain määrin) kuitenkin molemmat nuoria ja kauniita (ns.).
Silloin, kun suhteessa vielä oli seksiä, niin siinä hän ei kyllä arastellut kosketella. Että sikäli ei voi sanoa hänen ujostelleen ainakaan.
Ja minulla oli tapana useinkin silitellä, hipsutella ja kosketella myös ihan vaan paijausmielessä. En kuitenkaan muista kertaakaan, että minua olisi esim. sivelty rinnoista, vyötäröltä, pakaroita, ilman aktiajatusta.
Ja niille, joilla ensimmäisenä mielessä ulkonäkö: olen kyllä aina pitänyt itsestäni siltä osin huolta.
Kommentit (40)
Voi uittu nyt! Sivutissin hipsutus-ulina🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on seksuaalista ahdistelua jos itse ohjaat toisen kättä intiimialueillesi silloin kun hän ei niihin halua koskea. Taas on kaksoisstandardit: nainen saa ahdistella ja kosketella miten haluaa halutonta miestä, jos mies tekisi saman, käskisitte heti erota.
Joo, no aika radikaaliksi vedit. En mä nyt väkivalloin häntä pakottanut. Ja lopultahan siitä tuli myös itselle erittäin vastenmielinen ajatus, että miten kehtaan edes kysyä tai ehdottaa mitään. Loppui se lopulta, että eipä itseänikään enää mikään kohta kehossani herätä yhtään mitään.
Niinhän ne sanovat myös miehet jotka kourivat naisia ilman lupaa. Mieti itse miltä tuntuisi, jos olisit selkeästi haluton ja toinen ohjaisi kätesi intiimialueilleen. Ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi pitäisi pakaroita tai sivutissiä hiplata? Sekö on toisen rakastamisen mittari? Eikö siis normaali kosketus käsivarteen tai hartioihin kelpaa? Vaikutat ihmiseltä jolla itsetunto-ongelmia: yhyy, mies ei koske tissiin, yhyy mies ei tykkää
Ei ikinä. Siis ei kertaakaan sellaista imartelevaa kosketusta, yli kymmenen vuoden aikana. Ellei kyseessä ollut seksiviritys. Ei myöskään verbaalista kehua, ei edes seuraavaa katsetta.
Vierailija kirjoitti:
Käden ohjaaminen väkisin omille intiimialueille on seksuaalista ahdistelua. Kyllä, myös parisuhteessa voi ahdistella. Ja myös mies voi kokea ahdistelua.
Kukaan ei ole ohjannut mitään minnekään väkisin :D rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet ällöttävä.
Ehkä.
Minä en saa vaimolta minkäänlaista kosketusta, läheisyyttä. Lipputankokin vastaa halaamiseen lämpimämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on seksuaalista ahdistelua jos itse ohjaat toisen kättä intiimialueillesi silloin kun hän ei niihin halua koskea. Taas on kaksoisstandardit: nainen saa ahdistella ja kosketella miten haluaa halutonta miestä, jos mies tekisi saman, käskisitte heti erota.
Joo, no aika radikaaliksi vedit. En mä nyt väkivalloin häntä pakottanut. Ja lopultahan siitä tuli myös itselle erittäin vastenmielinen ajatus, että miten kehtaan edes kysyä tai ehdottaa mitään. Loppui se lopulta, että eipä itseänikään enää mikään kohta kehossani herätä yhtään mitään.
Niinhän ne sanovat myös miehet jotka kourivat naisia ilman lupaa. Mieti itse miltä tuntuisi, jos olisit selkeästi haluton ja toinen ohjaisi kätesi intiimialueilleen. Ahdistavaa.
Minusta tuntuu, että sinä nyt jostain syystä mietit pelkkiä kul leja tai pil luja.
Ihoa se on pakarakin.
Itse miehenä toivoisin tuollaista, että intiimiä koskettelua olisi myös ilman, että se johtaisi orgasmiin ja nopeatempoiseen kosketteluun tarkoituksena saavuttaa orgasmi. Toki tavallinen seksi on tärkeää, mutta kaiken seksin ei tarvitse olla yhdyntään tähtäävää, vaan seksihän tarkoittaa oikeastaan hyväilyä eikä sitä ole rajattu yhdyntään, tietynlaiseen suuseksiin jne.
Kuitenkin tekstissäsi oli huolestuttava kohta:
"Silloin, kun suhteessa oli vielä seksiä".
Jäin miettimään, että mitä helvettiä tuo tarkoittaa? Miksi seksiä ei enää ole?
Eikö mies halua mitään seksiin liittyvää?
Vai oletko sinä lopettanut seksin, ja kuitenkin haluat mieheltä tuollaista kosketusta, mikä ymmärrettävästi loukkaa ja suututtaa miestä?
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä toivoisin tuollaista, että intiimiä koskettelua olisi myös ilman, että se johtaisi orgasmiin ja nopeatempoiseen kosketteluun tarkoituksena saavuttaa orgasmi. Toki tavallinen seksi on tärkeää, mutta kaiken seksin ei tarvitse olla yhdyntään tähtäävää, vaan seksihän tarkoittaa oikeastaan hyväilyä eikä sitä ole rajattu yhdyntään, tietynlaiseen suuseksiin jne.
Vai oletko sinä lopettanut seksin, ja kuitenkin haluat mieheltä tuollaista kosketusta, mikä ymmärrettävästi loukkaa ja suututtaa miestä?
Ei, vaan kaikki kosketus loppui. Myös seksi. Enkä todellakaan ole itsekään odottanut enää itseeni kohdistuvia kosketuksia pitkään aikaan. Joskus vielä saatan käydä silittämässä miestä esim kyljestä, jonkun arkisen askareen lomassa mutta siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei välitä tuollaisesta. Ihmiset on erilaisia. Itse olen naisena se, jolle riittää vähempikin haliminen.
Mie taas tykkään haleista. Mutta ihme perseen tai sivutissin hiplaus ei ole sitä lisärakkautta, jota suhteessa tarvii myös. Ihmissuhteessa kun on monta elementtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kaikki kosketus loppui. Myös seksi. Enkä todellakaan ole itsekään odottanut enä
Teillä vaikuttaa olevan suurempia ongelmia, kuin se, että miehesi ei "hipsuta sinun sivutissejäsi".
Taitaa olla ihaan normaali mies. Minä varmaan viihtyisin hänen kanssaan. En ole koskaan voinut siteää mitään hipsutteluja. Seksi on kyllä aina sopinut.
Kuulostaa nyt kieltämättä tosi oudolta.
Ollaan oltu melkein pari vuosikymmentä yhdessä. Silti vieläkin, tuollainen, itsekin kuvailet, intiimien paikkojen hiveleleminen sillä odotuksella, ettei siinä ole mitään seksuaalista, tuntuu aika mahdottomalta ajatukselta.
Esileikiltähän tuo kuulostaa.
Itsekin todennäköisesti voisin innostua. Miehestäni nyt puhumattakaan. Itseasiassa, jos ei tuollaisesta kiihottuisi, niin alkaisin varmaan miettimään, onko meidän välillä kaikki hyvin tai onko hän ihan kunnossa.
Voidaan kyllä olla lähekkäin, halailla ja helliä ilman mitään sen kummempaa seksuaalista, samoin semmoiset ohimennen intiimimmät kosketukset täysin mahdollisia.
Oikeastiko toivot, ettei hän reagoi koskiessaan sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan oltu melkein pari vuosikymmentä yhdessä. Silti vieläkin, tuollainen, itsekin kuvailet, intiimien paikkojen hiveleleminen sillä odotuksella, ettei siinä ole mitään seksuaalista, tuntuu aika mahdottomalta ajatukselta.
Itsekin todennäköisesti voisin innostua. Miehestäni nyt puhumattakaan. Itseasiassa, jos ei tuollaisesta kiihottuisi, niin alkaisin varmaan miettimään, onko meidän välillä kaikki hyvin tai onko hän ihan kunnossa.
Voidaan kyllä olla lähekkäin, halailla ja helliä ilman mitään sen kummempaa seksuaalista, samoin semmoiset ohimennen intiimimmät kosketukset täysin mahdollisia.
Joo sori. Kesti vähän ymmärtää. Teidän välillä ei siis taida tapahtua juuri minkäänlaista kosketusta. Ongelmalliselta kuulostaa. Pitäisikö sun miettiä pystyykö tuota enää korjaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Hän ei nimenomaan reagoi(nut), en ole yrittänytkään enää aikoihin. Eikä vastaavasti koskettanut minua, muuta kuin seksimielessä.
Onko tosiaan täysin vierasta kuvitella kenenkään muun elämässä sellainen, että pötköttelet kanssasi pari vuotta parisuhteessa olleen kumppanisi kanssa lauantai-iltana elokuvan äärellä, mukavalla fiiliksellä, ja kaipaisit pientä romanttista otetta, ilman seksiä, ja pyydät puolisoasi esim. silittelemään vaatteiden päältä alaselkä-pakara-takareisiosastoa? Siis todellako tuo pyyntö on jotenkin härski, vaikka niin kovasti kehotetaan kaikissa parisuhdeoppaissa kertomaan, jopa seksiasioissa omia toiveitaan? Mutta nyt viaton vaatteet päällä tapahtuva hyväily on jotenkin ihan kammottavaa.
AP:n mies ei suostunut sellaiseen ja ap lopetti pyytämästä.
Mun mies taas ei osaa halata ym. ilman, että hipelöi tissejä tai takapuolta. En tykkää ollenkaan, kun aina ollaan tisseissä kiinni kuin imeväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kaikki kosketus loppui. Myös seksi. Enkä todellakaan ole itsekään odottanut enä
Meillä on aivan sama tilanne kuin olet ketjussa kuvaillut. Lopulta selvisi että erektio-ongelma ja ei mitään kiinnostusta seksiin kenenkään kanssa. Eikä minkään näköistä halua tehdä asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa vaimolta minkäänlaista kosketusta, läheisyyttä. Lipputankokin vastaa halaamiseen lämpimämmin.
Kosketatko sinä vaimoa muulloin kun on seksi mielessä? Toisen kosketusta alkaa välttää kun huomaa, että aina vain sitä seksiä eikä ikinä läheisyyttä tai hellimistä.
Käden ohjaaminen väkisin omille intiimialueille on seksuaalista ahdistelua. Kyllä, myös parisuhteessa voi ahdistella. Ja myös mies voi kokea ahdistelua.