Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kaupan muovikassin pitäisi maksaa että lopettaisit niiden käytön?

Vierailija
05.10.2025 |

Aika moni niitä kuitenkin käyttää, eli ei ole vielä tarpeeksi kalliita.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestomuovikassi maksaa prismassa ja alkossa n. 1,3€. On muuten paljon parempi kuin tuo onnettoman ohut ja helposti repeävä kertakäyttökassi. Ja kyllä alle kympillä saa pieneen tilaan meneviä kangaskassejakin.

Mulla Marimekkoa ja nekin unohtuu kotiin.

Vierailija
62/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sa itket ainoastaan muovipussien käytöstä, niin kun se olisi ties kuinka suuri pahe. Se tehdään kierrätysmuovista jo. Käytettään kaupan kotiinkuljetukseen, sitten otetaan roskapussiksi ja taas se joutuu kierrätykseen. Oletko ajatellut niitä lukemattomia pumppusaippuapulloa, shampoopulloja? Niile pitäisi tehdä jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän niitä myös roskapusseina sen jälkeen kun eivät ole enää kasseja.

Vierailija
64/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka itkee muovipusseja.. Aja vaikka motaria  El Ejidosta Almeriaan. Maa on päällystetty paksun muovin alle silmänkantamattomiin.  Valtavia muovikasoja on siellä täällä, kun menee lähemmäs. Se on aika lohduton näky, mutta tomaatit maistuu.

Ei siinämuovipillillä tai pussilla ole enää merkitystä

Vierailija
65/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestomuovikassi maksaa prismassa ja alkossa n. 1,3€. On muuten paljon parempi kuin tuo onnettoman ohut ja helposti repeävä kertakäyttökassi. Ja kyllä alle kympillä saa pieneen tilaan meneviä kangaskassejakin.

Meinaatko että on järkevää joka kerta ostaa kestokassi, kun kaupassa ei ole omaa kassia mukana?? Ei ole. 

Vierailija
66/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuraja on jo ylitetty! Prisma ja Citymarket veloittaa 0,35e ja S-market 0,39e mikä on törkyhinta. Eilen ostin paperikassin sittarista hintaan 0,25e joka on semiok hinta.

Vierailija
67/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, oon rikas.

Vierailija
68/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksiköhän sinä hevon v haiseva kusimutteri luulet, että minun tai kenenkään muunkaan muovipussin käyttö tai käyttämättömyys kuuluu sinulle yhtään mitenkään?

Nosta jonkun sellaisen asian hintaa mieluummin, jota sinä käytät ja minä en.

Vierailija
69/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varmaan vuosikymmeneen ostanut kuin ehkä yhden tai kaksi muovikassia kaupasta.  Mulla on yleensä aina mukana sellainen kaupan kestokassi, jotka kestävät käyttöä todella kauan.

Kyllä ne kestävät kauan, mutta eivät ole ikuisia.

Vierailija
70/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ikinä ollut omaa kassia kaupassa mukana, ostan aina muovikassin. Isälläni sen sijaan oli aina minun lapsuudessa ja nuoruudessa oma kangaskassi kaupassa mukana, se oli sellainen kokoontaitettava ja mahtui erittäin pieneen tilaan. Itselläni ajatus omasta kassista ei toimi, siis käsilaukkuni on pieni ja monesti ei taskuihin mahdu mitään kassia niin mihin laittaisin sen oman kassin? Tuntuisi hankalalta kulkea ostoskori ja oma kassi kädessä kun tekee ostoksia. Toisekseen olen huomannut että jos ostan vaikka pyykinpesuainetta tai fairy tiskikonetabletteja niin niistä lähtee kauhea haju enkä voi laittaa niitä samaan kassiin ruokien kanssa vaan ostan niille oman muovikassin. Joskus joistain ruokapakkauksista myös valuu jotain nestettä esim. maksalaatikosta niin sitten kangaskassi olisi likainen. 2 kertaa myös nestesaippua on auennut muovikassissa ja saippuaa valunut kassiin.

Mälaitan aina maksalaatikon ja muut vastavat tuotteet hedelmäpussiin. Pysyy kassi ja muut ostokset puhtaana. Ei ole jonkun ituhipin mielestä hyvä ratkaisu, mutta toimii minulla.

Vierailija
71/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli noita varmaan 20 yhteen aikaan kaapin perällä. Halusin päästä eroon, joten aloin viemään näissä pullot ja tölkit kauppaan ja heitin kassin lopuksi roskiin. En nyt tiedä kuinka järkevää tämäkään oli.

Vierailija
72/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintatalon kassissa oli talous vatupassissa. Ei ole enää. 

Vierailija
73/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sä haluat avohakkuilla metsää noihin MC ja hes burgereiden paperimääriin mikä päivittäin menee .  MIETI KUULE TÄTÄ. 

Vierailija
74/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko kiinaiseen tyyliin sisäelimet .  Riisi.  Kerrotaan no sulle että sä syötä kanan ja ties minkä maksaa kuin yleensä minkä elukan veriä.   

Vierailija
75/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipuraja on jo ylitetty! Prisma ja Citymarket veloittaa 0,35e ja S-market 0,39e mikä on törkyhinta. Eilen ostin paperikassin sittarista hintaan 0,25e joka on semiok hinta.

Juuri äsken kassalla joku osti paperikassin ja pakkasi ostokset, todeten ettei siihen mahdu kuin pieni osa siitä mitä muovikassiin olisi mahtunut. Osti sitten kaksi paperikassia lisää.

Vierailija
76/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian muovipaska . Suurin osa on pakolaisten veneillä tulleet yöpyneet teltoissa . Ne on niiden massa siirtolaisten jätteitä. Laittomien.  Ne jatkaa matkaa Amerikkaan tai Suomeen tai Ranskaan .  Ne on niiden.  Syyrian pakolaisten kuin evakkojen. Libyan ja Tunisian.   Ne paskantaa ryöstää kaiken.  MUTTA kierrätys ammattilaiset kuten kiina kyllä äkkiä sulattaa muovista uusia pöytiä tuoleja myös Ikea tekee niin. Kierrätys vesipullot ei ole terveellisiä . Älä osta jos pullossa lukee kierrätetty muovi. Se ei ole elintarvike muovia. Mutta kankaan jämät voi polttaa energia laitoksella ja muun. Kyseessä on lajittelun puute. Sieltä voi löytyä myös kuolleita ja kuolleita vauvoja koska oli Covid ja koska tietyt kouluja käymättömät synnyttää erityisesti laittomat mihin sattuu. Balsamoijat on meilläkin niitä kuolleita kellareihin laittanut pakastimiin Egyptistä tulleet. Kun jos on vielä rikollinen tausta. Elikkä sinne vaan ITALIAAN evakkojen jätteistä energiaa ja uutta. Suomeen on tuotu kertaalleen pylly pyyhittyä WC paperia Liettuasta s market. Kierrätettyä paperia. 

Vierailija
77/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAKKUUT METSISSÄ TUHOAA MEIDÄN JA ELUKOIDEN RUUAT JUOMAVEDET MARJAT KUIN KASVIT . ÄLÄ OSTA PAPERIPUSSEJA ÄLÄ SYÖ MC HES BURGERIN PAPERI TUHLAAJIA. 

Vierailija
78/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut kaivaa roskista jätteet levittää niitä pihoille ja rannoille eikä ihmiset. 

Vierailija
79/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan biokassin aina, kun sellainen on tarjolla. 

Vierailija
80/87 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös pidän omaa ostoskassia yleensä mukana. Eli ostan muovikassin silloin, kun se on unohtunut tai tila loppuu tms. ja ostokset on sellaisia, ettei niitä voi sellaisenaan kuljettaa (tyyliin säilyketölkkejä). Muovikassin hinta ei siis minun käytössäni ole sinänsä kynnyskysymys, mutta kyllä tää 40 tjsp. sentin hinta alkaa jo motivoida siihen omien kassien käyttöön mahdollisimman tarkkaan. Ostan silti muovikasseja kuukausittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä