Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kaupan muovikassin pitäisi maksaa että lopettaisit niiden käytön?

Vierailija
05.10.2025 |

Aika moni niitä kuitenkin käyttää, eli ei ole vielä tarpeeksi kalliita.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut tänä vuonna yhden muovikassin ruokakaupasta. Nettikauppojen vaatteet tulevat  muovikasseissa. Niitä tulee 4-6 kpl vuodessa.

Vierailija
42/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs kattoo paljonko on yhden roskapussin hinta rullassa........................................

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ikinä ollut omaa kassia kaupassa mukana, ostan aina muovikassin. Isälläni sen sijaan oli aina minun lapsuudessa ja nuoruudessa oma kangaskassi kaupassa mukana, se oli sellainen kokoontaitettava ja mahtui erittäin pieneen tilaan. Itselläni ajatus omasta kassista ei toimi, siis käsilaukkuni on pieni ja monesti ei taskuihin mahdu mitään kassia niin mihin laittaisin sen oman kassin? Tuntuisi hankalalta kulkea ostoskori ja oma kassi kädessä kun tekee ostoksia. Toisekseen olen huomannut että jos ostan vaikka pyykinpesuainetta tai fairy tiskikonetabletteja niin niistä lähtee kauhea haju enkä voi laittaa niitä samaan kassiin ruokien kanssa vaan ostan niille oman muovikassin. Joskus joistain ruokapakkauksista myös valuu jotain nestettä esim. maksalaatikosta niin sitten kangaskassi olisi likainen. 2 kertaa myös nestesaippua on auennut muovikassissa ja saippuaa valunut kassiin.

Kumpa vaan joku olisi keksinyt jonkun vaihtoehdon ostoskorille. Esim vaikka jonkun kärryn, mitä ois helppo työntää. Joku vois myös keksiä jonkun laitteen, millä vois pestä esim. vaatteita ja kangaskasseja.

Vierailija
44/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan vuosikymmeneen ostanut kuin ehkä yhden tai kaksi muovikassia kaupasta.  Mulla on yleensä aina mukana sellainen kaupan kestokassi, jotka kestävät käyttöä todella kauan.

Vierailija
45/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kysytään paljonko muovipussin pitäisi maksaa että lopettaisitte niiden käytön.

Vastaajat kertovat etteivät ole ostaneet muovipusseja. Mitä näiden päässä oikein liikkuu??

Eli maksavat liikaa ja ovat maksaneet liikaa jo kauan. Ja tietty se ilmeisin syy.

Vierailija
46/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestomuovikassi maksaa prismassa ja alkossa n. 1,3€. On muuten paljon parempi kuin tuo onnettoman ohut ja helposti repeävä kertakäyttökassi. Ja kyllä alle kympillä saa pieneen tilaan meneviä kangaskassejakin.

Vierailija
47/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäs kattoo paljonko on yhden roskapussin hinta rullassa........................................

N. 6 -11 c/kpl

Vierailija
48/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€/kpl

Vierailija
49/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaa kassin ehkä kerran 5 vuodessa, niin en usko, että edes huomaisin vaikka maksaisi 10 euroa. Se olis joka tapauksessa todennäköisesti sellainen tilanne, että olisi jotkut yllätysisot ostokset, eikä kaikki omat kestokassit riittäisi. Loppuhinta olisi joka tapauksessa iso ja tuo muovikassin hinta hautautuisi sinne sekaan.

Toinen juttu on sitten se, tulisiko tällainen tilanne ikinä vastaan. On nuo kuitenkin kaupalle sellainen varma rahasampo, ettei siitä kannata itseään täysin ulos hinnoitella.

Vierailija
50/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ajat sitten tein  12  kauppakassia  Marimekon veroista.  Toimivat vieläkin.  Osa on autossa niin ei pääse unohtumaan...  Nyt  ajattelin tehdä  kasan kasseja nuorelle parille. Kirppikseltä paksut verhot 3e .  😊😊😊😊

Vierailija
51/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä tilanne, että käytät sen muovipussin muovinkeräykseen jolloin lähtee kierrätykseen jäteyhtiölle..

Vierailija
52/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut 1 muovipussista. Olin vahan holmistynyt ja pahoitin mieleni, mutta jos kassin tarvitsee minkas teet.

Vierailija
53/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut vuosiin muovikassia kaupasta. Aina oma iso kangasveska mihin mahtuu viikon ruoat. Ei mitään hajua mitä muovipussit nykyään maksaa.

Moneen kertaan käytettävät kassit muuttuu epähygieenisiksi. Kylmät tuotteet kosteuttavat ja pakaste saattaa vuotaa ja munakennot ei mitään puhtaita ole. 

Olen käyttänyt kaupan samaa muovikassia noin 4 kertaa, jolloin se alkaa jo rikkoontua. 

Vierailija
54/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa pitää omia kuppakasseja mukana sinne livahtaa kivasi maksamattomia tavaroita

-varas kiittää

Vierailija
55/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2€ kassi on mun kipuraja.

Vierailija
56/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta niin pitkään, kun mun mies maksaa kauppalaskun ja kassit riittää roskapusseiksi.

Vierailija
57/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta niin pitkään, kun mun mies maksaa kauppalaskun ja kassit riittää roskapusseiksi.

Viimeksi tultiin kotiin kolmen kauppakassin kanssa lauantaina. Yksi niistä meni, kun leikkasin syreenit kuolleet kukat roskiin.

Vierailija
58/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää paksua muovia kun siivoan kissanvessoja. Noita ohuita liruja pitää laittaa useampi päällisin ettei ole hiekat lattialla.

Vierailija
59/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän ostamista jo nyt.

Vierailija
60/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa kun joutuu ostamaan kun ei muisteta ottaa kassia mukaan. Yleensä tilataan noutoon ja pakasteet on muovikassissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi