Kuinka paljon kaupan muovikassin pitäisi maksaa että lopettaisit niiden käytön?
Aika moni niitä kuitenkin käyttää, eli ei ole vielä tarpeeksi kalliita.
Kommentit (110)
Pitäisikö keskittyä todellisiin ongelmiin
Muovikassi on hyvä tuote, kun olet viikkoja metsässä tap-pamassa russukoita rynkyllä
Se tulee, muovikassi on pienin ongelmistamme
Vierailija kirjoitti:
Jos kävisi niin, että oma kassi unohtui, niin ostaisi paperikassin.
Ja peruste tähän on ?
Siis järjellinen peruste.
Suomessa menee noin 300 miljoonaa muovikassia pelkästään ruokakaupoissa.
Paljonko luulet kauppiaan tienaavan kun nostaa vaikka hintaa 10 centtiä kassilta ?
Kyllä. 30 miljoonaa euroa kilahtaa kassaan joka vuosi lisää =)
Mulla on aina laukussa muovikassi jos tulee yllättäen mentyä ostoksille. Ja muulloin otan aina muovisen kestokassin kauppareissulle, ja jos siihen ei mahtuisi, niin kaivan laukusta sen muovikassin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina laukussa muovikassi jos tulee yllättäen mentyä ostoksille. Ja muulloin otan aina muovisen kestokassin kauppareissulle, ja jos siihen ei mahtuisi, niin kaivan laukusta sen muovikassin.
Mahtuuko Muovikassiisi uusi Televisio tai Sohva ?
Tai se Olohuoneen Matto. Eikä ole luonnolle hyväksi mennä yllättäen ostoksille.
Kun ostat sen uuden Maton niin tuhoat luontoa miljoonan Muovikassin verran.
Käytän muovi kassia 10-20 kertaa ja sitten se joutuu kissan hiekkis kannelliseen ämpäriin. Täydellinen koko ja kestävyys siihen tarkoitukseen. Sitten kun se on täynnä kätsysti saa vietyä kissan tuotokset poies.
Kestokassia olen käyttänyt nyt noin 10 vuotta, sitä ennen ostelin kaupan muovipusseja. Olen tyytyväinen, kestokassi on tilava ja kestävä ja sillä saan tuotua ruokaostokset, mihin ennen olisi tarvittu 2 muovipussia. Kestokassini, vaikka on iso ja tilava, on viikattuna pieneksi olkalaukussani ja mukana siis aina myös muutoinkin shoppaillessa kuin lähikaupan ruokaostoksilla. Olen tyytyväinen, minusta kestokassi on ollut upea keksintö.
Voi jumalauta tätä lapsellista pelleilyä taas. Muovipussi! Aikamme ongelma! Ongelma on siinä, kun niitä muovipusseja heitellään mereen. Katsokaa sen homman perään, ei siis mitään jätteiden kuljetusta eteläisempiin maihin. Onko tätä (enää) edes Suomessa, taitaa kaikki mennä polttoon?
Vituttaa nämä muovipussien, tupakan, bensan hintojen nostot. Aina samat saatanan laulut, ja siinä unohtuu pahemmat asiat kuin vaikka pikamuoti, joka on pilannut koko vaateteollisuuden, Kiinan ote kaikesta, sähköautojen akkujen mineraalit ja niiden kaivannot ja mitä vielä. Syyllisiä kaikkialla! Paitsi joku ihana Taylor Swift joka varmaan lentää L.A.:n ykkösasunnolta kakkosasunnolleen.
En ole ostanut ainuttakaa ostoskassia(muovi,pahvi tai kesto) melkein kymmeneen vuoteen. Aina omat kassit,laukut ja/reppu mukana.
Jos kävisi niin, että oma kassi unohtui, niin ostaisi paperikassin.