Kuinka paljon kaupan muovikassin pitäisi maksaa että lopettaisit niiden käytön?
Aika moni niitä kuitenkin käyttää, eli ei ole vielä tarpeeksi kalliita.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo lopettanut noin 19 vuotta sitten.
EN ole IKINÄ ostanut muovikassia!
Haluatko jonkun mitalin.🎖
Mulla on kestokasseja joka paikassa, että käytän niitä. Mutta joskus niitäkään ei ole tarpeeksi tai sitten on jäänyt autoon tms. Helposti tulee revittyä niitä muovikasseja sitä kassalta. Huomannut esim teineillä, että heillä on aina kaupan muovikasseja mukanaan..
Se on niin moni vuosikymmeninen tapa, että osaako niitä olla ostamattakaan vaikkei tarvis. Joskus isoja ostoksia tehdessä huomaan, että tulee revittyä kassi tai kaksi ylimääräistä jopa. Aivan älytöntä!
En osaa mitään hintaa sanoa, mutta luulen että myyntitavan pitää radikaalisti muuttua ennen kuin mä herään.
Kertokaa nyt joku, että mitä ne muovikassit sitten maksaa tällä hetkellä. En ole minäkään ostanut moneen vuoteen yhtäkään kassia.
Viimeisen muovikassin ostin pari-kolmekymmentä vuotta sitten. Kauppaan mennessä on aina mukana selkäreppu, jossa kangaskassi vielä varmuuden vuoksi.
Aloituksessa kysytään paljonko muovipussin pitäisi maksaa että lopettaisitte niiden käytön.
Vastaajat kertovat etteivät ole ostaneet muovipusseja. Mitä näiden päässä oikein liikkuu??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut vuosiin muovikassia kaupasta. Aina oma iso kangasveska mihin mahtuu viikon ruoat. Ei mitään hajua mitä muovipussit nykyään maksaa.
Ostatko kangaskassit roskillekin?
Ohis vastaa, en. Roskat laitetaan puulaatikoihin. Muovit omaansa, lasit omaansa, metallit...Sitten kun täyttyy, niin käyn kippaamassa koko laatikon Sorttiin. biojäte menee kanamunakennoissa tai sellaisenaan kippaan kompostiin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt joku, että mitä ne muovikassit sitten maksaa tällä hetkellä. En ole minäkään ostanut moneen vuoteen yhtäkään kassia.
Näköjään 39 senttiä Keskimaan kaupoissa. Ruokatilauksien pahvilaatikot on 60 senttiä
Joku pari kymppiä. Sitten voisi jo miettiä ihan kunnon jätesäkin ostos
Minäkin voisin keksiä teille vihreille maksettavaa, koska minua vituttaa teidän paska ideologianne, joudutte maksamaan 100.000 (satatuhatta) euroa minulle vuodessa korvauksia aiheuttamastanne henkisestä vitutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kävisi sillä tavalla, että en enää kävisi kotimatkalla kaupassa vaan wolttaisin hesestä. Kauppa ottaisi takkiin ihan kunnolla.
Et oo vissiin ikinä woltannut. Muovipussiin ne ostokset pakkaa ja laskuttaa sen
En edes tiedä mitä muovikassi maksaa. Otan aina muovikassin ja käytän sen roskapussina. Roskapusseja en ole ostanut 20 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut vuosiin muovikassia kaupasta. Aina oma iso kangasveska mihin mahtuu viikon ruoat. Ei mitään hajua mitä muovipussit nykyään maksaa.
En minä ainakaan. Puuropaketit jne laitan vinted paketteina, muovit muovikeräykseen, biot kompostiin.
En kaipaa muovipusseja
Montako kiloa niitä muovipusseja piti käyttää, että yltäisivät samaan ympäristötuholuokkaan sen kusisen puuvillakassin kanssa? Luku oli muistaakseni aika suuri.
No jos yli euron alkaa mennä. Rullapussit on surkeita roskapusseja, ja nekin maksaa 15-18 senttiä kappale, joten miksi maksan niistä, kun voin saada hyvä roskapussin kaupan ostospussista? Ja niitä pusseja käytetään usein myös siinä välissä johonkin, kun viedään pulloja kauppaan tai mitä nyt milloinkin. Poltettavaksi lopulta päätyvät. Ja kaupan kassit on jo valmiiksi kierrätysmuovista tehtyjä vähintään 90%. En näe siis niiden käytössä mitään ongelmaa, vaikka olen vihreä.
n51
Muutamia vuosia sitten testasivat näitä ihmisten kestokasseja ja puuvillakasseja. Sisälsivät valtavia määriä uloste- ja ruokamyrkytysbakteereja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kävisi sillä tavalla, että en enää kävisi kotimatkalla kaupassa vaan wolttaisin hesestä. Kauppa ottaisi takkiin ihan kunnolla.
Et oo vissiin ikinä woltannut. Muovipussiin ne ostokset pakkaa ja laskuttaa sen
Mikä hese pakkaa tuotteet muovipussiin? Ihan niiden omia paperipusseja käyttävät eikä maksa senttiäkään ekstraa.
Pari euroa että ehkä vähentäisin. En ole vuosiin ostanut kun pari pussia/v, koska roskis vaihtui isompaan niin kaupan kassi on liian pieni.
Minulla ei ole ikinä ollut omaa kassia kaupassa mukana, ostan aina muovikassin. Isälläni sen sijaan oli aina minun lapsuudessa ja nuoruudessa oma kangaskassi kaupassa mukana, se oli sellainen kokoontaitettava ja mahtui erittäin pieneen tilaan. Itselläni ajatus omasta kassista ei toimi, siis käsilaukkuni on pieni ja monesti ei taskuihin mahdu mitään kassia niin mihin laittaisin sen oman kassin? Tuntuisi hankalalta kulkea ostoskori ja oma kassi kädessä kun tekee ostoksia. Toisekseen olen huomannut että jos ostan vaikka pyykinpesuainetta tai fairy tiskikonetabletteja niin niistä lähtee kauhea haju enkä voi laittaa niitä samaan kassiin ruokien kanssa vaan ostan niille oman muovikassin. Joskus joistain ruokapakkauksista myös valuu jotain nestettä esim. maksalaatikosta niin sitten kangaskassi olisi likainen. 2 kertaa myös nestesaippua on auennut muovikassissa ja saippuaa valunut kassiin.
En osta muovipusseja enkä roskapusseja. Käytän kangaskassia ostoksiin ja roskat pakkaan ruokaostosten pakkauksiin (muovit leipäpussiin tai wc-paperin kääreeseen, pahvit maitopurkkiin tai hiutalepakettiin jne.)