Siis olenko ymmärtänyt nyt oikein: Suomella ei riitä rahat eläkkeiden maksuun, joten eläkeikää nostetaan. Samalla nuoret ei pääse töihin.
Eli halutaan että eläkeikää lyhennetään ja eläkkeitä pienennentään sillä, että pidetään vanhukset entistä kauemmin töissä. Samalla aiheutetaan se, ettei nuorille, eli niille joiden tulisi päästä töihin maksamaan niitä vanhuksien eläkkeitä, ei riitä työpaikkoja, koska niissä notkuu hautaan asti ne vanhukset, joiden eläkkeet näiden nuorten tulisi maksaa?
Siis täähän on aivan karmea ja järjetön himmeli! Olen sanaton O_o
Kommentit (174)
"Eläkkeiden indeksikorotukset nostivat vanhempien ikäluokkien säästöjä.
Mutta 18-24 - vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui. Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."
"Nykyiset maksut eivät riitä kattamaan tulevaisuuden eläkkeitä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on halvempaa pitää ihmistä sllä peruspäivärahalla työttämänä kuin maksaa eläkettä.
Tässä on kyse rahasta. Lisäksi eläkkeet (ne luvatut) leikkaantuu mukavasti yhä useammalta, kun eivät ole eläkeikään töissä ja voi sanoa, että "no, olisit saanut sen luvatun eläkkeen, mutta valitettavasti olit viimeiset viisi vuotta työtön..."
Ts. miettikääpä. Ennen pääsi eläkkeelle vaikka 60 tai 63. Nyt tyyppi tungetaan työttömäksi 60-vuotiaana ja jatkossa saa olla joku 66-vuotiaaksi työtön ja valtaosa ajasta peruspäivärahalla. Onhan se halvempaa kuin maksaa sitä kohtuullista työeläkettä. Lisäksi eläke tosiaan jää vajaaksi sovitusta, kun kerran tuli niitä työttömyysvuosia lopussa.
Niin, kaikki tuo tietysti julmaa ja pirullista, mitta tätähän ei esim. Iltalehti paljasta yhtä ahkerasti kun paljastelee onlyfan
Maailmaa johtavat sosiopaatit ja psykopaatit. 100% fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee, kun ei haluta eläkkeiden suuruuteen koskea.
Tänään juuri IS/IL (en muisat kumpi) oli juttua elinikäindeksistä, joka laskee lähitulevaisuudessa eläkkeitä karmeaa vauhtia (5-10%). Sen lisäksi vielä tuo, että eläkeikä myös samalla nousee. Eli entistä vähemmän ja lyhytkestoisempana tiedossa jatkossa.
Suuret ikäluokat sen kun porskuttaa. Heihin tämä ei tietenkään vaikuta.
Niin , aattele suuria ikäluokkia on 1,6 milj eläkkeellä eikä ketään muita. Kaikki olleet hirvittävän suuripalkkaisia ja nyt saavat hirvittävän suuria eläkkeitä.
Olihan tää sarkasmia, olihan?
Näinhän täällä aina kerrotaan, suuret ikäluokat saavat koko 40 miljrdin eläkepotin kun heitä on 1, 6 milj . Minkä minä mahdan ihmisten tietämättömyydelle?
"Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus - ja kulttuuriministeriön selvitys.
Syntyvyys vähenee entisestään."
Vierailija kirjoitti:
"Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus - ja kulttuuriministeriön selvitys.
Syntyvyys vähenee entisestään."
Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.
Puolet Suomen opettajista irtisanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 48 v työtön nainen. Eläkeikä 68 v. Eli vielä 20 v olen työttömänä? En tosiaan jaksa. Im mielessä usein. Nyt vielä alaikäiset lapsrt niin pitää yrittää jaksaa.
Meinaat sitten jatkaa nykyisillä eväillä tulevat 20 vyuotta? OIlet sen ikäinen että joudat suoraan kouluun opettelemaan uutta. Uusi ammatti, uusi tutkinto ja töihin. Tietenkin se vaatii uhrauksia mutta herranjesta onko 20v työttömänä oikeasti mikään urasuunnitelma! Häpeällistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvattu liian isot eläkkeet liian pienillä maksuilla ja lisäksi työssä olevien määrä on laskenut. Nyt sitten työssä olevat joutuvat maksamaan järjettömiä maksuja kunnes tämä himmeli romahtaa.
Nykyisen maksettavat eläkkeet on todellakin aivan liian suuret. Omat keskituloiset vanhemmat saa saman verran eläkettä nettona, kuin itse saan palkkaa korkeakoulutettuna 20+ vuotta työelämässä olleena.
Kiva heille, mutta eihän tuo ole millään tavalla kestävää.
Että viitsit satuilla.
Mitä sillä muka saavuttaisin? Vanhempien nettoeläke 2340/kk. Oma nettopalkka 2380/kk. Vanhemmat oli valtion ja kunnan virkamiehiä. Itse olen y
Jos saa käteen 2400 eläkettä se on liki neljän tonnin brutto. Ja ja 8000 kuussa tienannut onko enää keskituloinen vai hyvätuloinen?
"Hallitus aikoo leikata apteekeilta 30 miljoonaa euroa. Sivuapteekit voivat loppua."
Ja perskokkareet ei suostu leikkaamaan eläkeleäisiltä, kun heiltä sulaa niin suuri osa kannattajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 48 v työtön nainen. Eläkeikä 68 v. Eli vielä 20 v olen työttömänä? En tosiaan jaksa. Im mielessä usein. Nyt vielä alaikäiset lapsrt niin pitää yrittää jaksaa.
Meinaat sitten jatkaa nykyisillä eväillä tulevat 20 vyuotta? OIlet sen ikäinen että joudat suoraan kouluun opettelemaan uutta. Uusi ammatti, uusi tutkinto ja töihin. Tietenkin se vaatii uhrauksia mutta herranjesta onko 20v työttömänä oikeasti mikään urasuunnitelma! Häpeällistä.
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Työkkärissä on työryhmä, joka päättää saatko luvan opiskeluun eli tukeeko uusi tutkinto työllistymistäsi.
Jep ja syntyvyys sakkaa kun nuorilla ei ole talouden vakautta.
Suomalainen yhteiskunta on se joka syö omat lapsensa selviytyäkseen.
Taitaa olla nykyisin niin, että nuoret lähtevät valmistuttuaan ulkomaille töihin. Saavat sitten täällä geriatriset potilaat ihmetellä kuka heidät hoitaa. Ja kuka maksaa ko.hoivan.
"Kela säästää : väki vähenee noin 150 henkilöllä vuodessa. Palvelupisteitä vähennetään 28."
Vierailija kirjoitti:
Ja perskokkareet ei suostu leikkaamaan eläkeleäisiltä, kun heiltä sulaa niin suuri osa kannattajista.
Oliko tuo vitsi vai osoititko taas kuinka vähän palstanaiset ymmärtävät politiikasta?
Vierailija kirjoitti:
Taistele vastaan! Älä luovuta!
Hallitus leikkaa Valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa. Kuntien valtionosuuksista leikataan 75 miljoonaa euroa.
Ihan oikein sinä olet ymmärtänyt ja tilannetta pahentaa osaltaan se, että yhä useampi nuori ja eläkeikää kolkutteleva seniori on työtön. Mitä pidempään se työttömyys kestää, sitä vaikeampaa on päästä töihin.
Eläkejärjestelmä luotiin aikana kun Suomella oli vahva metsäteollisuus ja Nokia. Nyt kun niitä ei enää ole- ja yhä useampi syrjäytyy työmarkkinoilta eikä uusia lapsia synny niin kannattaa vain totutella siihen, että eläkeikä tulee kasvamaan ja eläkkeitä tullaan myös leikkaamaan rajulla kädellä
Spämmäri tuli paikalle. Keskustelun loppuosaa turha enää lukea, kohta kuulemme miten kotisairaanhoito ei hae polttopuita liiteristä vanhukselle. Hyvää iltapäivää!
Heillä siis on ollut yli 7000 euroa kuukausitulonsa liki koko työuransa. Suurilla ikäluokilla eläke määräytyi jo koko työuran mukaan. Jos ovat vanhempia saattoivat saada parempaa eläkettä kun laskelmat tehtiin 4 -10 viimeisen työvuoden mukaan, ajankohdasta riippuen