Mikä idea siinä pienessä matkalaukussa jonka voi ottaa lentokoneessa matkustamoon mukaan?
Kommentit (319)
Kaiken välttämättömän, esim. uimapuvun, vaihtovaatteet, lääkkeet, laturit.. mitä nyt tarvitsee 1-2 päivän aikana jos sattuu niin ikävästi että matkalaukku eksyy jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä sais ihan lailla kieltää. Ei olla ikinä tarvittu moista riesaketta ja meitä matkustaa sentään 4. Laukut kuuluu ruumaan. Pikku reppu sitten läppärille ym hilavitkuttimille jos jollain sellaisia on.
Joskus matkustin 1 yön keikkoja, silloinkin vain reppu mukana.
Joka lennolla sama juttu, ei se ihmisten ahneus lopu. Ihan kuin olisi PAKKO jokaisen tuoda se 8 kg laukku koneeseen. Ei ne tahdo edes mahtua mukaan...
Jospa se pikku reppu olisikin pieni. Mutta kun on edessä lastautumassa koneeseen niitä, joilla on koko omaisuus ja kahden viikon eväät siinä repussa. Sellainen kun seisoo edessä ja käännähtää, se reppu on sinun naamassa. Kokemusta on. Siinä sitten seisot silmälasit solmussa. Jos vain sen äärimmilleen pakatun repun voisi ottaa pois selästä koneeseen menon ajaksi! Vedettävää cabin bagiahan ei edes saa roikkumaan selkään niin, että sillä voisi murjoa naapuria kasvoihin. Kiitos.
Niin, ja Kaukoidässä on kiva laskeutua helteeseen, jos se iso matkalaukku uikkareineen ei tulekaan linjalle samaa matkaa kuin sinä.
Lyhyillä (alle viiden päivän reissuilla kaiken tarvitsemani, pidemmillä reissulla, tai sellaisilla johon tarvitsee monenlaista vaatepartta esim eri ilmastoihin, tai todella erilaisiin aktiviteetteihn pakkaan lentolaukkuun, kaiken arvokkaan, plus kaiken tarpeellisen pariksi ekaksi päiväksi. On nimittäin todella rasittavaa viettää reissun eka päivä ostoksilla perustarvikkeita hankkien jos ruumalaukku ei saavukaan samalla koneella.
Vierailija kirjoitti:
Lentolaukku riittää ainakin miehillä parinkin viikon reissuun. Naisilla ei jostakin syystä edes pariin päivään.
Ei ole totta! Olin äskettän duunimatkalla miespuolisen kollegan kanssa, itse olin reissussa kolme päivää pidempään (yhteensä 6 päivää) ja mulla oli läppärilaukku, käsilaukku ja lentolaukku, kollegalla valtava matkalaukku ja se ihmetteli paluumatkalla check innissä miten pärjäsin niin vähällä ja vaikka mulla oli ollut keskimäärin kaksi asunvaihtoa joka päivä....
T: tyylikäs tehopakkaaja
Vierailija kirjoitti:
Pikkuiseen matkustamolaukkuun mahtuu paljon kun: ostat esim. Rustasta sellaisen euron maksavan pussin, johon laitat matkatavarat ja vetäset ilman pois pölynimurilla! Viikon vaatteet mahtuu hyvin. Paksuimmat vaatteet tietty päälle ja kun kone on noussut otat ylimääräiset vaatteet taskussa olevaan taittokassiin
Laminaatin hotellissa siivoojilta pölynimuriin paluumatkaa ajatellen?
Kaiken, en laita mitään ruumaan.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyillä (alle viiden päivän reissuilla kaiken tarvitsemani, pidemmillä reissulla, tai sellaisilla johon tarvitsee monenlaista vaatepartta esim eri ilmastoihin, tai todella erilaisiin aktiviteetteihn pakkaan lentolaukkuun, kaiken arvokkaan, plus kaiken tarpeellisen pariksi ekaksi päiväksi. On nimittäin todella rasittavaa viettää reissun eka päivä ostoksilla perustarvikkeita hankkien jos ruumalaukku ei saavukaan samalla koneella.
Mitä pidempi reissu, sen pienempi laukku. Muutin maailman toiselle puolelle pelkillä käsimatkatavaroilla. Miksi raahata omaisuutta mukanaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään (yli 20 vuotta) pakannut lentomatkalle mukaan ison matkalaukun. Sellainen jättikokoinen pitkälle lomalle tarkoitettu, tilavuudeltaan noin 100-litrainen laukku. Pyörät alla ja vetoaisa päällä. Laukkua ei siis tarvitse kantaa, koska se rullaa kätevästi perässä jopa silloin kun laukku on pakattu täyteen. Lentoyhtiö sallii 32-kiloiset laukut, joten minä en turhaan kotona punnitse laukkua. Se painaa mitä painaa. Tiedän kyllä, minun laukkuni voi ärsyttää lentoyhtiötä ja kanssamatkustajia. Hyvä juttu. Minua huvittaa ajatus siitä, että joku pakkomielteinen "grammanviilaaja" saa fyysisiä oireita (vihareaktio, adrenaliinipurkaus, verenpaineen nousu) kun hän näkee matkalaukun.
Joo, ja sit teitä näkee tropiikissa rahtaaamassa niitä laukkuja🤣 on onneksi on vain reppu itellä.
Siinä saa tavaraa mukaan matkalle, matkalta.
Koko reissun lääkkeet on pakko ottaa mukaan matkustamoon. Itse laitan lääkkeiden kanssa samaan laukkuun hygieniatarvikkeet, kohdemaahan sääoloihin sopivia vaatteita pariksi päiväksi sekä erityisruokavalioon sopivia tuotteita.
Jos ruumassa ollut isompi laukku ei tulekaan perillä tai jää kokonaan koneesta, kuten jokin aika sitten tapahtui, on kuitenkin tarpeelliset mukana.
Kaikki n. viikon matkat matkustan käsimatkatavaralla. Samsoniten Re-Lite spinneriin mahtuu viikon lääkkeet, alusvaatteet ja sukat, yöpaita, kapselivaatteet, pieni korupussi, kengät, litran nestepussi, käsityö, iPad, laturit, niskatyyny, pashmina. Eikä tee tiukkaakaan.
Miksi seisoisin lentoasemalla ensin jonossa laittamassa isoa laukkua ruumaan ja kohteessa odottamassa, että laukku tulee (jos tulee) hihnalle. Olen jo hotellissa siinä vaiheessa, kun laukkujen odottelijat seisovat taksijonossa. Minulle optimi on saapua kentälle ja kävellä sen läpi suoraan koneen portille joutumatta odottelemaan, mennä ensimmäisten joukossa koneeseen, laukku hyllylle ja istun odottamaan, että muut tulevat paikoilleen ja päästään matkaan.
Mä niin toivon, että lentofirmat alkaisi oikeesti rajoittamaan ja valvomaan näiden käsipakaasien kokoa. Koneiden boardaus kestää tolkuttoman kauan kun niitä helvetinmoisia pussukoita yritetään saada mahtumaan niihin lokeroihin.
Riippuu ihan matkan kestosta ja tarkoituksesta, tuleeko kabiinilaukku mukaan tai mitä sinne pakataan. Viimeksi minulla oli matkustamoon tuleva laukku mukana ja siellä oli nämä: läppäri, laturit, hiusharja, aurinkolasit, hammasharja, deodorantti, kosteuspyyhkeitä, nenäliinoja, pari pikkuhousunsuojaa, meikkipussi, vähän vaihtovaatetta, pieni rasia evästä (pilkottuja hedelmiä ja ruisleipää). Matka kesti 36 tuntia ja siinä oli 2 vaihtoa. Kaikki mainittu oli tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin toivon, että lentofirmat alkaisi oikeesti rajoittamaan ja valvomaan näiden käsipakaasien kokoa. Koneiden boardaus kestää tolkuttoman kauan kun niitä helvetinmoisia pussukoita yritetään saada mahtumaan niihin lokeroihin.
Moni lähtee viikon turistireissulle pelkällä käsimatkatavaralla, koska ruumaan menevästä laukusta joutuu maksamaan ekstraa. Se näkyy koneeseen tulevien pussukoiden koossa ja määrässä. Kun on itsepalvelulähtöselvitys, niin on helppo ottaa ylimääräistä. Se pitäisi vahtia portilla.
Minulla on yleensä käsimatkatavaroissa: lääkkeet, vaihtovaatteet (alusvaatteet, housut, pusero, sukat), laturit, ja pikkupussi ns. "nesteitä" eli käsirasva, huulirasva. Jos ole matkalle jonnekin lämpimään, niin uimapuku on myös käsimatkatavaroissa ja jotain luettavaa/ristikkolehti. Ja syitä tähän on toki se, että pärjää 1-2 päivää, jos matkalaukku tulee viiveellä omia reittejään ja myös siksi, että yhdellä lennolla lapsi oksensi toisen matkustajan päälle, siinä kohden on kiva, että olisi vaihtovaatteet mukana. Äiti lähti kuljettamaan huonovointista lasta pitkää käytävää pitkin vessaan ja ei onnistunut, vaan lapsi oksensi siinä matkalla yhtäkkiä yhden miehen päälle. Äiti aika kovan saarnan lentoemänniltä, että miksi on olemassa se oksennuspussi siinä omalla paikalla, ja miksi kannattaa pysyä siellä ja pyytää apua sinne.
kaksi kuukautta pattayalla . käsimatkatavaroilla. lääkkeet, piilolasit, salmiakit, muutamat alushousut, sukat. kirjat.tietokone. varavirtalähde.
Ärsyttää kun jengillä on niin paljon tavaraa laitettavana sinne ylähyllylle, että kaikkien pikku reput ei mahdu. Eli se yksi tyyppi valtaa koko hyllyn ja sitten joutuu sen ainoan repun laittamaan tuolin alle. Joku raja pitäis olla.
Ei sitten raksuta sulla korvien välissä...
Mulla on avanne ( katso googlesta) ja sen hoitotarvikkeet ja välineet ovat erittäin oleellisia. Lisäksi jos pussi pettäisi lentokoneessa.... olisi kaikilla epämukavaa. Niin vaihtovaatteita ja pesupyyhkeitä ym. Lisäksi Mulla on paljon lääkkeitä aivan mahdotonta lopettaa niitä yhtäkkiä.
Lääkkeiden kanssa tarvitaan shengen todistukset jne. Lisäksi lääkärinlausuntoja ym. Terveystietoja kertyy aika paksu pinkka.
Siinä tapauksessa että minä saavun etelä-afrikkaan ja ruumassa ollut matkalaukku Kanadaan....
Olisin kirjaimellisesti välittömästi kusessa....
Avannetarvikkeita ei edes ostella rahalla mistään apteekeista jne. Lisäksi itselleni sopivat mallit jne.se loma on pilalla jos kaikki meni ruumassa ja päätyi sinne Kanadaan. Se pieni käsimatkatavara on mulla täynnä elintärkeitä lääkinnällisiä asioita.
Että sellaista laitan käsimatkatavaralaukkuun. Ja sen ei ole varaa kadota. Toki em. Tuotteita on lisää ruumassa koska jos oleskelu etelä-afrikassa kestääkin yllättäen viikon pidempään jne. Niin ei ole heti hätä. Ja tarvikkeet on hajautettu.
Bussin matkatavaraluukusta kerran vietiin/varastettiin mun matkalaukku, että kaikkea voi sattua missä vaan. Onneksi menin vaan Helsinkiin. Että iltabussilla takaisin "poriin".
Että joo jollakin ihmisellä käsimatkatavara käsittää muutakin kuin hammastahnan ja tohvelit.
On muitakin tilanteita ja asioita jotka pitää olla ihan siinä lähellä ja omassa valvonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki n. viikon matkat matkustan käsimatkatavaralla. Samsoniten Re-Lite spinneriin mahtuu viikon lääkkeet, alusvaatteet ja sukat, yöpaita, kapselivaatteet, pieni korupussi, kengät, litran nestepussi, käsityö, iPad, laturit, niskatyyny, pashmina. Eikä tee tiukkaakaan.
Miksi seisoisin lentoasemalla ensin jonossa laittamassa isoa laukkua ruumaan ja kohteessa odottamassa, että laukku tulee (jos tulee) hihnalle. Olen jo hotellissa siinä vaiheessa, kun laukkujen odottelijat seisovat taksijonossa. Minulle optimi on saapua kentälle ja kävellä sen läpi suoraan koneen portille joutumatta odottelemaan, mennä ensimmäisten joukossa koneeseen, laukku hyllylle ja istun odottamaan, että muut tulevat paikoilleen ja päästään matkaan.
No vaikka siksi, että jos et aina ole menossa noin viikon matkalle sellaiseen paikkaan, missä pärjää yksillä vaihtokengillä ja pienellä määrällä kapselivaatteita. Joskus voi olla kuukauden tai kahden matka, jossa monenlaista ohjelmaa, eikä perillä ole välttämättä valmiina mitään. Usein olen ottanut matkustamolaukun lisäksi täyden ruumalaukun ja silti joutunut jättämään esim. pasminan ja niskatyynyn pois, kun eivät ole mahtuneet. Toki pelkällä käsimatkatavaralla on kiva ja huoletonta matkustaa, mutta ei se vain aina ole mahdollista.
Sorry, kunnon matkalaukkua....