Mikä idea siinä pienessä matkalaukussa jonka voi ottaa lentokoneessa matkustamoon mukaan?
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Mä niin toivon, että lentofirmat alkaisi oikeesti rajoittamaan ja valvomaan näiden käsipakaasien kokoa. Koneiden boardaus kestää tolkuttoman kauan kun niitä helvetinmoisia pussukoita yritetään saada mahtumaan niihin lokeroihin.
Kyllä e kuule näiden nykyisten light-lippujen myötä tarkistavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki n. viikon matkat matkustan käsimatkatavaralla. Samsoniten Re-Lite spinneriin mahtuu viikon lääkkeet, alusvaatteet ja sukat, yöpaita, kapselivaatteet, pieni korupussi, kengät, litran nestepussi, käsityö, iPad, laturit, niskatyyny, pashmina. Eikä tee tiukkaakaan.
Miksi seisoisin lentoasemalla ensin jonossa laittamassa isoa laukkua ruumaan ja kohteessa odottamassa, että laukku tulee (jos tulee) hihnalle. Olen jo hotellissa siinä vaiheessa, kun laukkujen odottelijat seisovat taksijonossa. Minulle optimi on saapua kentälle ja kävellä sen läpi suoraan koneen portille joutumatta odottelemaan, mennä ensimmäisten joukossa koneeseen, laukku hyllylle ja istun odottamaan, että muut tulevat paikoilleen ja päästään matkaan.No vaikka siksi, että jos et aina ole menossa noin viikon matkalle sellaiseen paikkaan, missä pärjää yksillä vaihtokengillä ja pienellä määrällä kapseli
Satuitko lukemaan, että kirjoitin n. viikon matkat? Toki minäkin ruumalaukun pakkasin mukaan, kun kiertelin kolme viikkoa E-Amerikkaa ja toiset kolme viikkoa E-Afrikkaa. Mutta viikon tai alle business-matkan pärjää käsimatkatavaroilla.
Sen pikku nyssykän saa ottaa matkustamoon ilmaiseksi. Saahan sinne viedä isommankin, hyllylle laitettavan, laukun. Mutta se maksaa. Siellä hyllyllä on usein ahtautta, pikku laukut pannaan edessä olevan penkin alle. Näin hyllylle jää enemmän tilaa, pihit kun eivät suostu maksamaan hyllypaikasta.
Tosin sinne hyllylle yritetään panna näitä ilmaisia nyssyköitä, etteivät ole tiellä jaloissa. Kun sitten emo käskee laittamaan ne lattialle on naama norsun vi....lla. Niin se idea on nimeltään raha.
Minä olen kolmen viikon matkalla Lanzarotella ja mulla on vain lentolaukku ja pikkulaukku, jossa lähinnä vain tärkeät paperit ja känny. Miehellä samoin.
Ostin täältä Lidlistä hammasharjat, -tahnan aurinkorasvan, käsivoiteen ja pyöröharjan, joka unohtui kotiin - n.10€.
Täällä on pesukone, kerran on pyykännyt ja poislähtiessä teen samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sisältää toilet-laukku joka mukana pienessä matkalaukussa?
Mulla ainakin hammasharjan ja -tahnan ja meikit.
Useimmissa maissa jopa lentokentällä myydään hammasharjoja, jos sattuu unohtumaan Suomeen.
Ne hyllyillä olevat tavarat on usein niin huonosti, että jos sattuu vaikka paha turbulenssi, niin joku voi kuolla, kun mammojen kivikokoelma sieltä lysähtää päähän. Monet penkoo sieltä jotain kesken matkan jatkuvasti ja ne luukutkin jää sitten auki.
Parempi olisi varata tyhjää tilaa laukkuihin, jos vaikka ostaa jotain tuliaista. Itse pakkaan tyynyn mukaan, koska haluan oman tyynyn, ja sen voi sitten jättää hotelliin ja mahdolliset tuliaiset mahtuu sitten laukkuun.
Älkääkä ottako kultakorujanne mukaan, esim Espanjassa ovat suosittuja myös tullivirkailijoiden keskuudessa.
Toivottavasti nuo matkustamon tuodut matkalaukut lasketaan koneen painoon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan matkan kestosta ja tarkoituksesta, tuleeko kabiinilaukku mukaan tai mitä sinne pakataan. Viimeksi minulla oli matkustamoon tuleva laukku mukana ja siellä oli nämä: läppäri, laturit, hiusharja, aurinkolasit, hammasharja, deodorantti, kosteuspyyhkeitä, nenäliinoja, pari pikkuhousunsuojaa, meikkipussi, vähän vaihtovaatetta, pieni rasia evästä (pilkottuja hedelmiä ja ruisleipää). Matka kesti 36 tuntia ja siinä oli 2 vaihtoa. Kaikki mainittu oli tarpeen.
Tämä. Riippuu tosiaan ihan matkasta. On aivan eri asia lentää pari vuorokautta Australiaan kuin pyrähtää muutamassa tunnissa Keski-Eurooppaan. Varsinkin jos vielä työmatka, niin perilläkin pitäisi olla raikkaana. Ärsyttävimpiä on ne reissut, missä loppupäässä viimeisellä etapilla on jokin pieni paikallinen lentoyhtiö, jolla omat tiukat rajoitukset, esim. kabiinilaukku max 6 kg.
Saakeli, että raivostuttaa noi "pienet" matkalaukut. Täysi kone, eikä kaikkien pakaasit mahdu sinne ylähyllylle ja sit lento viivästyy kun osa siirretään ruumaan jne. Voisivat reippaasti pienentää matkustamoon tuotavaa matkalaukun kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä tunnistaa köyhän.
Siis mistä tunnistaa? Käsimatkatavarastako? Höpön löpön.
Vierailija kirjoitti:
Saakeli, että raivostuttaa noi "pienet" matkalaukut. Täysi kone, eikä kaikkien pakaasit mahdu sinne ylähyllylle ja sit lento viivästyy kun osa siirretään ruumaan jne. Voisivat reippaasti pienentää matkustamoon tuotavaa matkalaukun kokoa.
Se koko on nyt jo tarkoituksella määritelty sellaiseksi, että laukun pitää mahtua edessä olevan tuolin alle. Jos kaikki ei mahdu matkatavarahyllylle, niin ne täytyy laittaa edessä olevan tuolin alle. Jos jotain siirretään ruumaan, niin se johtuu yleensä siitä, että joku on ehkä yrittänyt tuoda matkustamoon liian ison käsimatkatavaran, eikä ongelma poistu sillä, että rajoitusta pienennetään, jos sitä ei noudateta. Lisäksi myös lastenrattaat laitetaan koneen ovelta ruumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se koko on nyt jo tarkoituksella määritelty sellaiseksi, että laukun pitää mahtua edessä olevan tuolin alle. Jos kaikki ei mahdu matkatavarahyllylle, niin ne täytyy laittaa edessä olevan tuolin alle. Jos jotain siirretään ruumaan, niin se johtuu yleensä siitä, että joku on ehkä yrittänyt tuoda matkustamoon liian ison käsimatkatavaran, eikä ongelma poistu sillä, että rajoitusta pienennetään, jos sitä ei noudateta. Lisäksi myös lastenrattaat laitetaan koneen ovelta ruumaan.
Eihän ne matkalaukut mahdu siihen tuolin alle. Tai sanotaanko, ettei matkustajat suostu ottamaan edes talvitakkejaan sieltä ylähyllyltä alas saati noita 8kg matkalaukkujaan. Ja jos oot erehtynyt pienemmän repun laittamaan ylähyllylle, niin joku pelle ottaa oikeudekseen poistaa sen repun sieltä, jotta saa oman matkalaukkunsa mahtumaan. Koska "enhän voi istua koko lentoa jalat sykkyrällä matkalaukun kanssa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikimaailmassa viitsisi rontata hiki päässä isoa ruumaan menevää laukkua matkoilla.
Kannatko itse oman laukkusi? Noh, se on merkki siitä että sinä ET OLE aktiivinen bisnesmatkustaja. Meillä homma menee näin:
Taksinkuljettaja hakee matkalaukut minun kotioveltani, kantaa laukut autoon ja ajaa lentokentälle. Laukut otetaan pois autosta ja nostetaan suoraan matkatavarakärryyn. Kärry on helppo työntää suoraan lähtöselvitykseen. Perillä matkakohteessa laukut tulevat lentoaseman halliin ja minä poimin ne siitä suoraan kärryyn. Kärryllä mennään taksitolpalle. Taksinkuljettaja nostaa laukut kärrystä autoon. Kun saavumme hotellin ovelle, taksinkuljettaja nostaa laukut pois takakontista ja hotellin henkilökunta kantaa laukut sisälle. Minä menen respaan, haen avaimet ja henkilökunta tuo laukut minulle huoneeseen. Loman jälkeen pakkaan laukut, soitaan respaan ja py
Hyvä, kiva, sinä sinä sinä. Tukehdu!
Läskin ja vanhankin on otettava mukaan kaikenlaista, kun läski ei saa kaupasta ostamalla esim uikkareita eikä paitoja eikä varsinkaan pitkiksiä, mummokalsareita kun persvälipikkareita ei o niin isoja, ne menis pienempään tilaan, mutta 7 pvn matkalle on oltava 14 kpl mummokalsareita, 2 joka päivälle kun hikoo ja DD kupin rintsikoita useat, niistä jo laukku täyttyy. Repikää niille, tilat käsimatkatavaroihin. Parempi ois pysyä kotona. Maailmakin pelastuis. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Siitä tunnistaa köyhän.
Niin no, mulla on varaa ostaa paikan päältä sen mitä tarvin, ei tarvi raahata laukkuja. Rahvasten hommia ne.
Vierailija kirjoitti:
Pikkulaukkuun voi pakata yöpuvun mukaan jos on yölento.
Ja nallen...
Sensuuri poisti kirjoitukseni. Yritän nyt sievistellä saman asian. Jos olet muodokas ja kokoa 48-52 nainen,esim uimapukua ei saa todennäköisesti kaupasta, on oltava käsitavaroissa. Kaikki muukin tällä koolla vie tilaa enemmän kuin koolla 36-38.
Eli alusvaatteet, yöasut, leningit kuin armeijan telttoja vie tilaa, ei vaan mahdu käsipakaasiin.
Pakko laittaa ruumaan laukku. Katsotaan on sananvapautta vai ei.
Koko mun vaatekaappi mahtuisi siihen lentolaukkuun. Saisin täytettyä ison laukun jos kasaisin sinne kaikki talvitakitkin. En ymmärrä mitä viikon reissulla tekee 30kilolla vaatetta.
Jonkin verran reissaan. Joskus nuorempana oli kerran matkalaukku ruumassa. 3/4 oli tyhjää siinäkin.
T: M51