Tuntuu, että syömisen vähentämistä ei ikinä nähdävaihtoehtona
Mikä siinä on niin vaikeaa olla syömättä niin paljon päivässä? Hyvä lukijan mielipide tästä järjettömyydestä. Lihavien ja ylipainoisten työkalupakissa ei ikinä ole vähemmän ruokaa, vaan joko leikkaus tai lihavuuslääke?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ikinä ole keinona? Valehtelet.
Tilastot kertoo karua kieltä. Läskin määrä senkun kasvaa. Vientituotteeksi siitä ei ole Suomen taloutta pelastamaan.
Muilla on läskit omasta takaa. Ei tämä nyt pelkästään mikään suomalainen ilmiö ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei vaadi kyllä mitään mahtavaa itsekuria tämä. Mikä siinä on, että näinkin pienten mielitekojen sivuuttaminen on joillekin niin vaikeaa?
Meillä oli kerran töissä koulutuspäivä, jossa piti tehdä ryhmätöitä. Omaan ryhmään sattui yksi tupakoitsija, joka kävi valehtelematta kerran tunnissa tupakalla. Aloin jo hermostua siihen jatkuvaan ramppamiseen ja sanoin hänelle suunnilleen noin. Meinasin saada turpiini. Se tyyppi ei osannut sivuuttaa pientäkään mielitekoa.
Työpaikkoihin ylipainoisille siis napostelutauot samaan tahtiin kuin tupakoitsijoille. Sama asia.
Eli ylensyönti on kuin onkin sairaus, kuten päihdeaddiktio vai? Päättäkääs nyt.
Sarkasmi on vaikea laji joillekin. Kuten syömisen hallinta.
Syömisen hallinnassa vaan on se, että epäterveen tottumuksen muuttaminen tuosta noin vaan kohtuulliseksi ei ole aina kovin yksinkertaista, vaikka se saattais siltä vaikuttaa. Syöminen on normaali toiminto, jota ei voi täysin lopettaakaan. Vois verrata tilanteeseen, jossa toipuvan alkoholistin täytyis pystyä juomaan maltillisesti ehkä 1-2 annosta alkoholia päivittäin, ilman, että lähtee lapasesta. Tuollainen kohtuukäyttö ei tarvis hirveästi kuria, jos ei ole alkoholisti, vähän niin kuin ruoankaan kanssa kohtuudessa pysyminen ei vaadi kaikilta samaa määrää kuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat ja ylipainoiset menevät lääkäriin hakemaan diabeetikoille kehitettyjä lääkkeitä sen sijaan että söisivät vähemmän mitä päivässä/viikossa kuluttavat. Ihme touhua.
Syömishäiriöihin on soveliasta hakea apua jos niitä ei saa itse kuriin.
Ylipainoon ei ainakaan saa mitään apua, pitäisi olla anorektikko.
Osallistukaa vaikka vegaaniselle meditaatioretriitile. Ette varmasti kuole nälkään ettekä pysty ohjelman puitteissa ylensyömään. Omat eväät jätätte kotiin. Itse voitte lystinne kustantaa, koska terveyshän on teille tärkeintä, eikö?
Pitää käydä töissä. Ei ole aikaa mennä jonnekin ylihinnoiteltuun idunsyöntiseuraan, jossa tuijotetaan viikko tolkulla seinää.
Ai, että kaipaan Painonvartijoita! Ryhmäpunnitus oli se maaginen taikasauva, keikahduspiste, joka piti syömiset ja juomiset KURISSA. Kaikki oli niin selkeää.
Nälkä ei ollut eikä tullut. Kiloja lähti, rahaa tosin paloi. Ne kilot olivat kalliita tullessaan ja mennessään.
Pitää vaan olla tarkkana, joustovyötäröhousut ovat tosi pahat, niihin mahtuu ylensyöty makkara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ikinä ole keinona? Valehtelet.
Tilastot kertoo karua kieltä. Läskin määrä senkun kasvaa. Vientituotteeksi siitä ei ole Suomen taloutta pelastamaan.
Muilla on läskit omasta takaa. Ei tämä nyt pelkästään mikään suomalainen ilmiö ole.
Suomessa tilanne EU:ssa pahin. Ja aika kökkö argumentti tuo koska muuallakin on niin otetaanpas sille buffet-lautasellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullahan tulikin nälkä ! Nyt on äkkiä päästävä syömään. Kiire kiire !
Nopeesti tänne ruokaa !!! Mä kuolen ihan just !
Mulla on juuri tuollainen kaveri. Käydään joskus aina syömässä jossain.
"Tulis nyt äkkii se ruoka kauhee nälkä"...Ei mitään itsekuria.
Ei se ole itsekurista kiinni vaan sokeriaddiktio. Jos ruokailusta on 2-3 tunnin kuluttua taas nälkä, on ruokavalio pielessä. Antti Heikkilän ohjeilla tämäkin hoituu kuntoon. Itsekuri ei auta mitään kun hiilaripitoisessa ruokavaliossa verensokeri romahtaa ja tulee se kiljuva nälkä käsientärinän kanssa. Sellaista ei olekaan joka homman itsekurilla hoitaa kun ruokavaliota pitää muuttaa jotta oireilu loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullahan tulikin nälkä ! Nyt on äkkiä päästävä syömään. Kiire kiire !
Nopeesti tänne ruokaa !!! Mä kuolen ihan just !
Rasittavaa seuraa.
Onpas ylipainoiset suomalaiset herkkää porukkaa. Jääkaapissa on varmasti odottamassa jotain hyvää tälläkin hetkellä. Sitä ovea ei ole pakko avata. Kukaan ei sitä ruokaa suuhusi väkisin laita. Kaupastakaan sitä ei ole pakko ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ylipainoiset suomalaiset herkkää porukkaa. Jääkaapissa on varmasti odottamassa jotain hyvää tälläkin hetkellä. Sitä ovea ei ole pakko avata. Kukaan ei sitä ruokaa suuhusi väkisin laita. Kaupastakaan sitä ei ole pakko ostaa.
Olet suorastaan nero ja ratkaisit koko ongelman! Miksei kukaan ole tajunnut tätä aikaisemmin?
Ylipainoiset ne muuten on aina kommentoimassa (jopa ilkkuu), jos itse syö maltillisia määriä. Mikähän tuossakin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet suorastaan nero ja ratkaisit koko ongelman! Miksei kukaan ole tajunnut tätä aikaisemmin?
Kadulla kun ihmisiä katsoo, niin puolet ei ole tajunnut. Sitä tässä keskustellaan.
Yletön nälkä loppuu, kun huolehtii rasvan saannista. Ihmiset ovat vain lihoneet rasvattomien tuotteiden myötä. Rasvaa reippaasti yli 100g päivässä voin, oliiviiölyjen ja pähkinöiden muodossa. Hiilihydraattimäärät vähenee automaattisesti, kun ei tarvi puputtaa joko ajan jotain. Sokeria ei tee mieli, kun ravitsemus on kunnossa.
Kasviksia lautaselle, jotta saa syödä kukkurallisen laitasellinen ruokaa eikä ole nälkä kolmeen tuntiin. Rasva ja ruoan määrä pitää siitä huolen. Elimistö saa ravintoa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Epämukavuutta ei nykyään siedetä yhtään. Itse olen tottunut nälän tunteeseen eikä ole heti pakko ahtaa suuhun pienistä tuntemuksista. Yllättäen olen hoikka.
No itse tunnen monta hoikkaa jotka eivät ole tottuneet nälän tunteeseen vaan syövät ihan normaalisti monta kertaa päivässä. Ei tuo ole mikään ratkaisu. Ei myöskään ravitsemusterapeuttien mukaan.
Peili eteen, vaaka alle ja laskin käteen. Puhelintakin voi käyttää muuhun kuin viihteeseen, vaikka välillä tarkistaa kuinka paljon kaloreita missäkin ruoissa on.
Mua ärsyttää kun oletetaan, että jokainen ylipainoinen syö koko ajan, makaa sohvalla ja haluaa laihtua lääkkeillä tai leikkauksella. Miksi ei mene millään jakeluun, että kaikki ylipainoiset eivät ole tuollaisia?
Mä en todellakaan syö koko ajan ja liikun jo ihan töissäkin. Työpäivinä herään puoli kuudelta, menen töihin seitsemäksi ja syön ensimmäisen kerran n.10 aikaan. Kyllä mä kestän nälkää eikä mun tarvitse koko ajan syödä jotakin. Painoa pudotan elämäntaparemontilla eli ruokailu ja liikunta kuntoon. En halua lääkkeitä tai leikkausta.
N46
Ylipainoiset taitaa luulla, että hengitysilma on se joka lihottaa. Läski ei voi tulla siitä mitä suuhun laittaa, ei millään voi.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset ne muuten on aina kommentoimassa (jopa ilkkuu), jos itse syö maltillisia määriä. Mikähän tuossakin on?
Ei ole kukaan koskaan kommentoinut syömistäni. Vedätkö herneen puoliksi lounaalla?
Vierailija kirjoitti:
Yletön nälkä loppuu, kun huolehtii rasvan saannista. Ihmiset ovat vain lihoneet rasvattomien tuotteiden myötä. Rasvaa reippaasti yli 100g päivässä voin, oliiviiölyjen ja pähkinöiden muodossa. Hiilihydraattimäärät vähenee automaattisesti, kun ei tarvi puputtaa joko ajan jotain. Sokeria ei tee mieli, kun ravitsemus on kunnossa.
Kasviksia lautaselle, jotta saa syödä kukkurallisen laitasellinen ruokaa eikä ole nälkä kolmeen tuntiin. Rasva ja ruoan määrä pitää siitä huolen. Elimistö saa ravintoa tarpeeksi.
Sadassa grammassa rasvaa on 900 kcal. Tuo energiamäärä vastaa 1,3 kg perunaa tai 2,2 kg porkkanaa tai 1,7 kg omenaa tai 1,2 kg keitettyä alaskanseitiä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä se on, asia esitetty juuri niin kuin se on, ei mitään lisättävää. Tässä on lääke suomen käsiin räjähtäneeseen ylipaino/diabetes ongelmaan