Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko poikkeava vanhus?

Vierailija
04.10.2025 |

Olen vähän yli 60-vuotias, eikä minulla ole sokeritautia, sydäntautia, suonikohjuja, eikä ilmeisesti polvissa eikä lonkissa kulumia (ei ainakaan särje tai ole kipua), ei kaihia, ei korkeaa verenpainetta, kaikki hampaat tallella yms.

Jatkuvasti tulee terveystalosta mainoksia, joissa mainostetaan, että heille pääsee jonottamatta tekonivelleikkauksiin, kaihileikkauksiin, hampaisiin voidaan laittaa implantit yms. 

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näitä mainoksia "jatkuvasti tulee"?

Itse olen kohta 60, eikä ole tullut yhtään tuollaista mainosta ikinä mistään. Eiköhän se ole lääkärin asia päättää tekonivelleikkaukset jne. Vähän vaikea uskoa, että niitä lähdettäisiin tuolleen kuluttajille suoraan mainostamaan. 

Vierailija
82/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulepa uudelleen kertomaan 20 vuoden kuluttua. Oletan, että listasi on toisenlainen.

No en ole väittänyt, että en sairastuisi. Ehkä en kuitenkaan heti 60 vuotta täytettyäni tarvitse kaikkia mahdollisia hoitoja. Voi lisäksi olla, että on moniakin vaivoja, joita ei ole löydetty, mutta eihän niitä tutkita, jos ei ole oireita. 

Mitä kautta saat noita mainoksia? Itselleni ei tule mitään lääkäriasemien mainoksia, jotain vitamiinimainoksia tulee, kun erehdyin joskus tilaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulepa uudelleen kertomaan 20 vuoden kuluttua. Oletan, että listasi on toisenlainen.

No en ole väittänyt, että en sairastuisi. Ehkä en kuitenkaan heti 60 vuotta täytettyäni tarvitse kaikkia mahdollisia hoitoja. Voi lisäksi olla, että on moniakin vaivoja, joita ei ole löydetty, mutta eihän niitä tutkita, jos ei ole oireita. 

Mitä kautta saat noita mainoksia? Itselleni ei tule mitään lääkäriasemien mainoksia, jotain vitamiinimainoksia tulee, kun erehdyin joskus tilaamaan.

Vastasin jo tähän. En halua enempää kertoa.

Vierailija
84/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jatkuvasti tulee terveystalosta mainoksia, joissa mainostetaan, että heille pääsee jonottamatta tekonivelleikkauksiin, kaihileikkauksiin, hampaisiin voidaan laittaa implantit yms". 

Minkä kautta ap saat mainoksia, ei minulle ole tullut.

terv 75 v mummo

Sähköpostin yms. 

No, jos sinulla on työterveys Terveystalossa, niin tottakai ne mainostaa muitakin hoitoja ja leikkauksia.

Tuollaisen mainonnan voi varmaan kieltää.

Vierailija
85/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sen verran, että jos on käynyt vaikka silmälääkärissä jossain paikassa tai hammaslääkärissä niin ihan varmasti tiedot on hoitavalla taholla. 

Vierailija
86/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jatkuvasti tulee terveystalosta mainoksia, joissa mainostetaan, että heille pääsee jonottamatta tekonivelleikkauksiin, kaihileikkauksiin, hampaisiin voidaan laittaa implantit yms". 

Minkä kautta ap saat mainoksia, ei minulle ole tullut.

terv 75 v mummo

Sähköpostin yms. 

No, jos sinulla on työterveys Terveystalossa, niin tottakai ne mainostaa muitakin hoitoja ja leikkauksia.

Tuollaisen mainonnan voi varmaan kieltää.

Kiellänkin, mutta silti ihmetyttää, että kun tulee tiettyyn ikään tämä tiedotus alkaa. 

Vierailija
87/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi tutkimus kertoo, että kalaöljyt suojaavat sydänkohtauksilta.

Syökää kalaöljyä,hyvät ihmiset.

Itse olen syönyt 20 vuotta, eikä mitään oireita, vaikka eläke on lähellä.

Mää syön kalaa pari kolme kertaa viikossa, kalaöljy haisee aivan kamalalle. Ei ole vielä vikoja tullut kroppaan, vähän nivelrikkoa näyttää olevan ja verenpaine on liian alhainen 117/57 oli tänään. Kardiologi sanoi että sydän tykyttää kuin parikymppisellä. Olen 75 v. enkä vanhus ollenkaan. 

Vierailija
88/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaskaavaat taas paljon rahaa turhiin mainoksiin. Heittäisin roskikseen saman tien tuommoiset. 

Vierailija
89/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kummallista tuossa on jos senioreille tulee mainoksia erilaisiin tutkimuksiin. Minullekin tuli mainos/ pyyntö kuulokokeeseen, ( olen 70 ). Mutta en koe siihen tarvetta mennä. Menen sitten kun itsestä tuntuu siltä.

Mainokset menee suorilla roskakoriin.

Vierailija
90/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo 65v vanhus? 65 on vanha.

65v ei ole vanha 😠

Vierailija
91/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Haluat kutsua itseäsi vanhukseksi. Edes sinua 20 vuotta vanhemmat eivät tunnu haluavan olla vanhuksia. Joten olet kyllä poikkeus.

Vierailija
92/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Haluat kutsua itseäsi vanhukseksi. Edes sinua 20 vuotta vanhemmat eivät tunnu haluavan olla vanhuksia. Joten olet kyllä poikkeus.

No se nyt "vanhus" on eräänlaista huumoria. Eipä tuossa mitään niin pahaakaan ole.  No ihan kiva, kun voin olla vanhus.

Muistan kun me jo nuorina ehkä vähän yli 20-vuotiaina sanoimme, kun ikää tuli, että tässä alkaa olla jo varsinainen vanhus. 

Vierailija
93/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aamuisin ei mikään paikka ole kipeä niin tietää olevansa hengissä,

Mutta jos joku paikka on kipeä, niin sittenkö on kuollut? Sulla on nyt vähän outo logiikka.

Vierailija
94/105 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä ole vielä vanhus. Kymmenisen vuotta vielä niin seniori olet.

Vierailija
95/105 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummallista tuossa on jos senioreille tulee mainoksia erilaisiin tutkimuksiin. Minullekin tuli mainos/ pyyntö kuulokokeeseen, ( olen 70 ). Mutta en koe siihen tarvetta mennä. Menen sitten kun itsestä tuntuu siltä.

Jotenkin kyllä yritykset, jotka mainostavat, ehkä sitten ajattelevat, että tietyn ikäiset saattavat tarvita näitä apuvälineitä yms. Eivät he niitä ainakaan 20-vuotiaille lähettele. 

Vierailija
96/105 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä puolestani ihmettelin muutamia vuosia sitten, kun minulle alkoi tulla lastenlehtien mainoksia, että luullaanko minua nyt lapseksi.

Sitten yksi ystävä sanoi, että ei, sinua luullaan isoäidiksi.

En ole isoäiti vieläkään enkä luultavasti tule olemaankaan. Silti niitäkin mainoksia tulee välillä.

Vierailija
97/105 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan poikkeava, jos mielestäsi olet vanhus.

Vähän päälle kuusikymppiset eivät vielä ole normaalisti vanhuksia.

Vierailija
98/105 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 62-vuotias. Ei minulla ole mitään lääkityksiä eikä vaivoja. 

Harvalla saman ikäluokan ystävälläkään on. Mutta olemmekin helsinkiläistä, akateemista eliittiä. 

Sanomattakin selvää,  että elämme terveellisesti ja olemme hoikkia. 

Vierailija
99/105 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaskaavaat taas paljon rahaa turhiin mainoksiin. Heittäisin roskikseen saman tien tuommoiset. 

Kyse on varmaan lähes ilmaisesta sähköpostimainonnasta.

Vierailija
100/105 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään mummo 80+ ei tuntenut olevansa vanhus, mahtavaa. Minun tätini on 90+ ja vaikka hänellä on tekonivelet lonkassa ja polvessa, parikin sydäninfarktina koettuna, hän on yhä aktiivinen, asuu yksin, ei tarvitse siivous- tai ruokapalveluja ja matkustelee ahkerasti ulkomaillakin. Pystyäpä itse samaan. Yritän ainakin pitää valoisan elämänasenteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän