Olenko poikkeava vanhus?
Olen vähän yli 60-vuotias, eikä minulla ole sokeritautia, sydäntautia, suonikohjuja, eikä ilmeisesti polvissa eikä lonkissa kulumia (ei ainakaan särje tai ole kipua), ei kaihia, ei korkeaa verenpainetta, kaikki hampaat tallella yms.
Jatkuvasti tulee terveystalosta mainoksia, joissa mainostetaan, että heille pääsee jonottamatta tekonivelleikkauksiin, kaihileikkauksiin, hampaisiin voidaan laittaa implantit yms.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
No jos olet niin poikkea meilläkin.
tv. terveystalo
Olen poikennut teillä, koska olen työterveyshuollon kautta teidän asiakkaanne. En kuitenkaan tarvitse nyt mitään näitä kalliita operaatioita. Sori siitä.
Oletko jo 65v vanhus? 65 on vanha.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä, minulle tulee mainoksia hautauspalvusta, ölen kyllä sinua vähän vanhempi, mutta ihan kunnossa.
Kiva juttu, että on vertaistukea. Olen ihan "pelästynyt", kun yhtäkkiä minusta tuli kerralla "vanha", joka tarvitse kaikkea mahdollista...
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka. Ap ei ole vielä 65. Yllä 60 vuotiaskin on jo vanha, jos verrataan vaikka 30 vuotiaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka. Ap ei ole vielä 65. Yllä 60 vuotiaskin on jo vanha, jos verrataan vaikka 30 vuotiaaseen.
Ei välttämättä vanha vaan vanhempi.
Toki yksityisten terveysfirmojen täytyy nyt saada rahaa, koska ihmisillä ei ole varaa hoidattaa itseään, koska taloudellinen tilanne on mikä on. On vain vähän huono köyhän hoidattaa itseään viimeisillä rahoillaan itseään kuntoon, jos/kun kerran pitää vielä seuraavankin päivänä olla katto pään päällä.
Vierailija kirjoitti:
Tasainen tappaa.
No älä sure. Me kaikki kuolemme joskus. Nekin kuolevat, joilla on varaa maksaa niistä yksityisten lääkärikeskusten palveluista.
Olen vähän yli 60-vuotias, eikä minulla ole sokeritautia, sydäntautia, suonikohjuja, eikä ilmeisesti polvissa eikä lonkissa kulumia (ei ainakaan särje tai ole kipua), ei kaihia, ei korkeaa verenpainetta, kaikki hampaat tallella yms.
Jos olet niin olen minäkin, tosin pari hammasta on jouduttu ottamaan pois, toinen tosin jo 60-luvulla. Olen sinua kymmenkunta vuotta vanhempi. Ai niin eikun on mulla alkaava kaihi, mistään en sitä vielä itse huomaa, mutta se nyt tulee kaikille aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet niin olen minäkin, tosin pari hammasta on jouduttu ottamaan pois, toinen tosin jo 60-luvulla. Olen sinua kymmenkunta vuotta vanhempi. Ai niin eikun on mulla alkaava kaihi, mistään en sitä vielä itse huomaa, mutta se nyt tulee kaikille aikanaan.
No mulla ei ole vielä kaihia, vaikka koko ajan siitä muistutetaan. Sitä on tehty jo 10 vuotta. Hyvä, että löytyy lisää vertaistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole poikkeava. Olen samanikäinen ja terve. Tosin lääkäri totesi pakollisen terveystarkastuksen jälkeen, että vain ne ovat terveitä, joita ei ole tarpeeksi tutkittu.
Juurikin tämä. Meidänkin leikkausosastolle tulee paljon "terveitä" ihmisiä ihan tavallisiin leikkauksiin. Mutta kun verenpaineita seurataan tiiviimmin ja otetaan verikokeita, niin tilanne onkin toinen. Ihmiset on vaan sellaisia, että jos jokin asia ei oireile, niin sitä ei ole. Keho sopeutuu ja tottuu poikkeaviin tilanteisiin, esim. korkeaan verenpaineeseen ilman että tuntevat mitään oiretta siitä. Ja sitten kun se huomataan, niin peruuttamatonta vahinkoa on tapahtunut jo kehossa.
Joo mutta kyse ei ole tällaisista tavallisista mittauksista kuin verenpaine ja veriarvot. Nyt oli kyse tekoniveli
Aijaa.. missä täällä rajattiin keskustelu tekoniveliin ja silmäluoniin?? Ap aloituksessa mainitsi mm. diabeteksen, sydänsairaudet, korkean verenpaineen.. ym ym
Vierailija kirjoitti:
Uusi tutkimus kertoo, että kalaöljyt suojaavat sydänkohtauksilta.
Syökää kalaöljyä,hyvät ihmiset.
Itse olen syönyt 20 vuotta, eikä mitään oireita, vaikka eläke on lähellä.
Ja tuon takia vuotaa kuiviin leikkauspöydällä, kun leikkausviiltojen vuotoja ei saada tyrehtymään. Siis jos ne öljyt syödään kapseleina..
Ap:n sairaudet voivat tulla minkä ikäisenä tahansa, mutta niiden esiintyminen yleistyy kun ikää tulee lisää. Tässä on kait kysymys siitä, että ikääntyneille lähetetään juuri tällaisia tekonivel, silmäluomi, silmä yms operaatiomainoksia. Tuskin nuo yksityiset nyt niin vanhemmille mainostavat noita verenpaine, verensokeri, verenpaine kokeita, joita voi jo otattaa jo monissa apteekeissakin.
Vierailija kirjoitti:
Et muuten ole vanhus. Olet seniori-ikäinen.
Senioreiksi siirrymme
myöhäiskeski-iän jälkeen.
Vanhuus alkaa vasta 75-vuotiaana.
Silloinkin voi vielä olla todella ok,
jos välttyy muistisairaudelta, jonka
alkamisikä näyttää alentuneen 15-20 vuotta.
Nykyään diagnosoidaan alk. muistisairautta
jo alle 55, jopa 45 ikäisissä. Ennen 65 -70 +.
Täällä yksi 75 v mummeli, mutta en koe vielä olevani vanhus.
Olen terve, mitään lääkkeitä en käytä (paitsi D- ja B-vitamiinia).
Vietän aktiivista elämää, auttelen lasten perheitä, tapaan tuttuja, luen paljon.
Olen normaalipainoinen ja ajattelen, että olen onnekas, kun olen saanut olla näin pitkään terveenä.
Lapsuus oli köyhää ja koulut kaukana, ja koulumatka tehtiin tossua toisen eteen laittamalla.
Olisko se terveyden pohja siellä, ruisleipää ja liikuntaa, ei mitään höttöruokaa eikä löhöilyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos aamuisin ei mikään paikka ole kipeä niin tietää olevansa hengissä,
Päinvastoin. Kun jonakin aamuna herää eikä mikään paikka ole kipeä, tietää olevansa kuollut.
"Jatkuvasti tulee terveystalosta mainoksia, joissa mainostetaan, että heille pääsee jonottamatta tekonivelleikkauksiin, kaihileikkauksiin, hampaisiin voidaan laittaa implantit yms".
Minkä kautta ap saat mainoksia, ei minulle ole tullut.
terv 75 v mummo
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen. Olen 69-vuotias, mutta en millään tavalla ns. "tavallinen" mummo.
Niinhän kaikki luulee. Etteivät ole 'tavallisia', siis nimenomaan tavallisia lainausmerkillä. Tuo keskiluokkaisten, keskitapaisten ja keskinkertaisten käsitys ironiasta - lainausmerkit. Täsmälleen sama asia kuin heittomerkki Emmi Vilenille: se pieni juttu, mikä erottaa tavallisen 'tavallisesta'. Ja ovat juuri sen takia niin tavanomaisia kuin olla jo voi.
Olen myös 60- vuotias ja terve. Kaikilla ikätovereillani on paljon erilaisia sairauksia. Koen olevani onnekas, mutta varmasti elintavoillani on vaikutusta. Harrastan aktiivisesti liikuntaa, syön terveellisesti, käytän harvoin alkoholia, muita päihteitä en koskaan ja pyrin menemään nukkumaan joka ilta ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
"Jatkuvasti tulee terveystalosta mainoksia, joissa mainostetaan, että heille pääsee jonottamatta tekonivelleikkauksiin, kaihileikkauksiin, hampaisiin voidaan laittaa implantit yms".
Minkä kautta ap saat mainoksia, ei minulle ole tullut.
terv 75 v mummo
Sähköpostin yms.
No jos olet niin poikkea meilläkin.
tv. terveystalo