Olenko poikkeava vanhus?
Olen vähän yli 60-vuotias, eikä minulla ole sokeritautia, sydäntautia, suonikohjuja, eikä ilmeisesti polvissa eikä lonkissa kulumia (ei ainakaan särje tai ole kipua), ei kaihia, ei korkeaa verenpainetta, kaikki hampaat tallella yms.
Jatkuvasti tulee terveystalosta mainoksia, joissa mainostetaan, että heille pääsee jonottamatta tekonivelleikkauksiin, kaihileikkauksiin, hampaisiin voidaan laittaa implantit yms.
Kommentit (31)
Et ole vielä vanhus kun olet työikäinen.
Vierailija kirjoitti:
No en omasta mielestäni, mutta nuo mainokset ovat vähän sen kaltaisia, että tuntuu välillä siltä, että nyt on vanhuus alkanut, vaikka toki
noita leikkauksia tehdään nuoremmillekin, mutta huomasin, että 60 ikävuoden jälkeen ovat tulleet ylisimmiksi.
Olet todellakin poikkeava, nauti siitä! Nuoremmillakin on paljon sairauksia.
Suonikohjuja on, polvet kiukkuilee ja olen ryppyisempi kuin rusina. Silti 60+ nuori
Ehkä olen. Olen 69-vuotias, mutta en millään tavalla ns. "tavallinen" mummo.
Mun mummo on 80+ eikä tunne olevansa vanhus 😀
Jos aamuisin ei mikään paikka ole kipeä niin tietää olevansa hengissä,
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti rahastusta, varmaan leikkaisivat minulle tekonivelet, vaikka ei tunnu mitenkään ihmeemmin vaivaa olevan ainakaan vielä, ehkä varmuuden vuoksi.
Höpö höpö.
Hyvin monella 50-vuotiaalla on jo useita lääkärin määräämiä lääkkeitä.
Verenpaine, sepelvaltimotauti, diabetes, glaukooma (silmätipat reseptillä), hormonikorvaus, migreeniin täsmälääkkeet..
> > >
Tuota lääkearsenaalia napsii päivittäin MaijaMatti Mallikas, 53. Tekonivel tai sydämen ohitusleikkaus tehty. 4 implanttia yläleuassa, 7 vanhaa amalgaamipaikkaa. Ei harvinaista 50-60 ryhmässä.
Olet harvinainen dimangi, Ap.
Kerro vielä, että painoindeksisi on matala.
Jaa toki muutama Pirkka-niksi,
ei tuo kaikki voi olla geeniloton tulosta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en omasta mielestäni, mutta nuo mainokset ovat vähän sen kaltaisia, että tuntuu välillä siltä, että nyt on vanhuus alkanut, vaikka toki
noita leikkauksia tehdään nuoremmillekin, mutta huomasin, että 60 ikävuoden jälkeen ovat tulleet ylisimmiksi.
Mikä on työhistoriasi?
Ei tuossa iässä pitäisikään olla paljoa mitään, jos on normiterveellisesti elänyt. Olet ihan normaali. Ehkä mediassa ja markkinoinnissa nostetaan näitä vaivaisjuttuja ja sairauksia liikaa, että tervekin alkaa epäillä itsessään kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti rahastusta, varmaan leikkaisivat minulle tekonivelet, vaikka ei tunnu mitenkään ihmeemmin vaivaa olevan ainakaan vielä, ehkä varmuuden vuoksi.
Eivät tee yhtään turhaa lonkkaleikkausta. Mielelläni antaisin tehdä, mutta ei vielä tarpeeksi kulunut kun "vaan" toinen lonkka.
Kaverillani leikattiin polven nivel monen kipuvuoden jälkeen. Minulla polvessa samantyyppisiä kipuja, joita hoidan lähinnä Tallinnan apteekin pippurilaastarilla ja Tens-laitteella. Ylipainoa tai muita vaivoja ei ole paitsi hormonikorvaushoito on käytössä.
Et muuten ole vanhus. Olet seniori-ikäinen.
Senioreiksi siirrymme
myöhäiskeski-iän jälkeen.
Vanhuus alkaa vasta 75-vuotiaana.
Silloinkin voi vielä olla todella ok,
jos välttyy muistisairaudelta, jonka
alkamisikä näyttää alentuneen 15-20 vuotta.
Nykyään diagnosoidaan alk. muistisairautta
jo alle 55, jopa 45 ikäisissä. Ennen 65 -70 +.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tee yhtään turhaa lonkkaleikkausta. Mielelläni antaisin tehdä, mutta ei vielä tarpeeksi kulunut kun "vaan" toinen lonkka.
Oon ollu n. 7kk polvileikkausjonossa 😡 70+
Vierailija kirjoitti:
Jos aamuisin ei mikään paikka ole kipeä niin tietää olevansa hengissä,
Päinvastoin. Jos mitään paikkaa ei kolota, on kuollut.
Uusi tutkimus kertoo, että kalaöljyt suojaavat sydänkohtauksilta.
Syökää kalaöljyä,hyvät ihmiset.
Itse olen syönyt 20 vuotta, eikä mitään oireita, vaikka eläke on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
'Uusi tutkimus kertoo, että kalaöljyt suojaavat sydänkohtauksilta.
Syökää kalaöljyä,hyvät ihmiset.
Itse olen syönyt 20 vuotta, eikä mitään oireita, vaikka eläke on lähellä.'
Totta.