Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
04.10.2025 |

Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D

Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.

Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän. 

Kommentit (435)

Vierailija
181/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut sosionomihakijat koitte pääsykoetentin? :) Mielestäni se meni ihan hyvin ja suurin osa vastauksista oli maalaisjärjellä pääteltävissä. Toki nyt mietin, että tajusinko sittenkään mitään kun koe tuntui niin helpolta :D 

Vierailija
182/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin amk hakutuloksiin oli ilmestynyt pääsykoe- kohta. Saas nähdä monta viikkoa menee ennen kuin tulokset julkaistaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lampin amk yamk valintakoekurssin arvosana julkaistu amk omilla sivuilla. 

Vierailija
184/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko hyvät pisteet? Minulla myös Lapin amk yamk arvosana tullut.

Vierailija
185/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain myös rise-sosionomiksi Savoniaan. Vipusen mukaan hakijoita on ollut 1023, joista ensisijaisia hakijoita 360. Sisään otetaan 15. Siitä voi alkaa laskea mahdollisuuksiaan :/

Vierailija
186/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seamk tulokset tullut😁

Vierailija
187/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tyytyväinen tulokseen, mutta toisaalta en odottanutkaan mitään kovin hyvää arvosanaa. Valintakoekurssi oli omasta mielestä aika vaikea ja töiden ym perhearjen ohessa täysin uuden asian opiskeleminen yksin oli haastavaa.

Koulupaikka minulla on joka tapauksessa, mutta odotellaan nyt vielä tuo lopullinen tulos, koska lappi oli ensisijaisena.

Vierailija
188/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko katsoa, kuinka monta ensisijaista hakijaa oli tavalliseen sosionomiin?

Vierailija
189/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Samk Yamk tuloksia vielä tullut?

Vierailija
190/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pisteitä tullut yamk?

Vierailija
191/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat liikahtaneet Jamkissa. Ikävä homma, en haluakaan sinne.

Vierailija
192/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain myös rise-sosionomiksi Savoniaan. Vipusen mukaan hakijoita on ollut 1023, joista ensisijaisia hakijoita 360. Sisään otetaan 15. Siitä voi alkaa laskea mahdollisuuksiaan :/

Suhdelukujen luulisi antavan vahvaa viestiä päättäjien suuntaan. On kohtuutonta jos ei-enskoille on vain kaksi aloituspaikkaa kun hakijoista 2/3 edustaa heitä. Koulutukset joihin itse hain, 52 otetaan sisään, näIstä 2kpl ei-enskoja. Ei näin vaan tulee järkeistää sisäänotettavien ei-enskojen määrää suuremmaksi. Muuten tehdään uudelleenkouluttautuminen mahdottomaksi ja loppupeleissä alati kasvava joukko työikäisiä putoaa ikuisuustyöttömiksi. Työelämän tarpeet muuttuvat sellaista tahtia että melkein kaikkien on ennen pitkää kouluttauduttava uudelleen. Eikä ainoa tie korkeakoulutetulle uudelle alalle voi eikä saa olla ammattikoulu.

Olisi mielenkiintoista kuulla millä näin vähäiset ei-ensikertalaisille tarkoitettujen paikkojen vähyys on perusteltu. Laista se ei tule.

Vierailija
193/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Savoniaan myös ensisijaisesti Sosionomiksi verkkotototeutukseen vielä saa jännittää tuloksia.. 

Seinäjoen sosionomi tulokset olivat tulleet ja sinne olin varasijalla 46, kun todistustvalinnalla olin jossain 80 tienoilla. 

Vierailija
194/435 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sosionomi pääsykoe tuntui myös helpolta ja mietin myös että oliko liian hyvä ja vahva tunne helppoudesta 😂 

Seinäjoella oli tulokset tulleet ja minun pisteet olivat 280.527 ja alin hyväksytty pisteraja oli 327.77.. 

En tiedä onko tuo tulos hyvä vai ei 🙃

Vierailija
195/435 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös jänskätään, milloin Lapin amk valintakoetulokset ilmestyy. Sosionomi verkko-opintoihin hain, kokeet jännitti ja enkku meni kehnosti, enkä usko että tulen valituksi, mutta jännättää silti. Oon lähäriksi valmistunut 2007 että hitusen on opiskeluista aikaa... Oi kumpa tulokset tulisi nopsaa!

Vierailija
196/435 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleenkouluttautuminen pitäisi tehdä helpommaksi myös terveydellisten syiden takia. Ei voi tietää, jos jossain ammatissa terveys prakaa, eikä sitä voi enää tehdä.

Itseäni esimerkiksi kiinnostaisi suuhygienistin työ, mutta entä jos tuleekin käsiongelmia? Sittenkö täytyy heittää koulutus hukkaan ja palata osa-aikaiseen myyjän työhön tai hankkia joku amiskoulutus? Joka on muuten ajettu niin alas, että ei sieltä taida kunnon ammattilaisia valmistua enää...

Vierailija
197/435 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, Metropoliaan tullut palkit!

Vierailija
198/435 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita jotka hakenut HAMK:iin sosionomi muuntokoulutukseen? Onkohan noiden muuntokoulutusten tulokset tullut aikaisempina vuosina vielä myöhemmin kuin valintakokeiden tulokset?  Kiinnostaisi tietää omat pisteet kun tuo valintaopintojakson tehtävä oli melko mielenkiintoinen..

Vierailija
199/435 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sosionomi pääsykoe tuntui myös helpolta ja mietin myös että oliko liian hyvä ja vahva tunne helppoudesta 😂 

Seinäjoella oli tulokset tulleet ja minun pisteet olivat 280.527 ja alin hyväksytty pisteraja oli 327.77.. 

En tiedä onko tuo tulos hyvä vai ei 🙃

Vierailija
200/435 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olin varasijalla 39 Seinäjoelle sosionomiksi. Xamx Mikkelin pääsykoe pisteet puututtavat, samoin Tampere joka oli rajatun pohjakoulutuksen tutkinto (Nuoriso ja yhteisöohjaaja) 

Huikean jännittävää kun olin kuvitellut että en osaa mitään pääsykokeissa. Pisteitä oon saanu pääsykokeissa 280.537... 

Hain Savoniaan myös ensisijaisesti Sosionomiksi verkkotototeutukseen vielä saa jännittää tuloksia.. 

Seinäjoen sosionomi tulokset olivat tulleet ja sinne olin varasijalla 46, kun todistustvalinnalla olin jossain 80 tienoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan