SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D
Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.
Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän.
Kommentit (160)
^ Ilmeisesti on myös yliopistokoulutuksia jotka alkavat tammikuussa. Kiinnosti itseäkin mutta lyhyellä googlettamisella ei selvinnyt mitä ne koulutukset on XD Joka tuloksessa vain maininta että tämmösiä on ja linkki opintopolkuun. Josta en jaksanut alkaa etsiä tietoa jota ei selkeästi ollut tarjolla. Ennenvanhaan kaikki yliopistokoulutukset alkoi syksyllä eikä niitä ollut kuin keväällä. Alan kallistua sille linjalle että tilanne on edelleen sama.
Vajaat kaksi viikkoa todistusvalintojen tulosten julkistamiseen!
Tuli haettua kolmeen kohteeseen ja olen vähän miettinyt että otanko paikan vastaan heti jos jonnekin pääsen. Miten niin epätoivoinen :D Mulla on nuo hakemani paikat kohtuullisen samalla tasolla eli tavallaan kelpaisi mikä vaan. Olen työtön joten mulle opiskelu on mahdollisuus työllisyyteen ja pois tästä noidankehästä. Toisaalta voishan sitä pääsykokeen käydä tekemässä ja katsoa muuttuko tilanne. Täytyy miettiä, etenkin sitä minne eniten haluan. Eikös se ollut niin että jos on hakenut useampaa paikkaa niin sieltä tavallaan katoaa vaihtoehtoja sitä mukaa kun tulee hyväksytyksi johonkin korkeammalla sijalla olevaan koulutukseen.
Täällä odotellaan ensimmäisiä todistusvalinnan tuloksia Jos homma kulkee kuten esimerkiksi viime vuonna niin tämän viikon aikana alkaa tippua tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö kellään palkkeja
Mitä palkkeja? :D
Ensikertalainen kysyy
Mietinkin, kun kaikkialla lukee että 20.10 viimeistään saa tiedon, niin voihan ne tulekset tulla hieman aikaisemminkin?
Hakiko kukaan Samkin liiketalouden tradenomi verkko-opintoihin? Sinne on oma pääsykoekurssi. 160 parhaiten pärjännyttä pääsee 2.vaiheeseen..Luin jostain, että siihen koulutukseen oli hakijoita jotain olikohan 1445. Mietin, että miten tasapistetilanteessa toimitaan kun valitsevat ne 160 parasta..? Siis jos on useita samanverran pisteitä saanutta.. Kellään kokemusta?
Kunpa todistusvalinnan tuloksia tulisi viimeistään ens viikon alussa, ettei mene koko syyslomaviikko jännittäessä...
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö kellään palkkeja
Kävin juuri katsomassa ja minulla ei näkynyt palkkeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö kellään palkkeja
Kävin juuri katsomassa ja minulla ei näkynyt palkkeja
Sama täällä, ei näy vielä palkkeja. Josko ne ilmestyvät viikonloppuna?
Mä hain, joku oli siel kysynykki mun mielestä tästä, ja jatkoon pääsee jos on tasatilanteessa jos oikein ymmärsin
Juuri nyt ei toimi omat hakemukset -sivu. Lataa vaan hakemuksia. Päivityksiä menossa ja huomenna ensimmäiset palkit ja pisteet tiedossa?
Itsellä lukee edelleen, että opiskelijavalinta kesken. Onko muille tullut tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä lukee edelleen, että opiskelijavalinta kesken. Onko muille tullut tietoa?
eip, taitaapi mennä ensviikkoon
Joo opiskelijavalinta kesken. Keväästä muistelen että tiedot päivittyy myös viikonloppuisin elli tuloksia voi tippua mikä päviä tahansa. Itse en usko että todistusvalinnan tuloksia saadaan ennen ensi viikkoa. Ääh, tässähän joutuu odotellassa olemaan ihan tulisilla hiilillä :D
Kuinka montaa paikkaa olette hakeneet? Itse laitoin kolmeen paikkaan hakemuksen. Kahteen on noin 800 hakijaa, kolmanteen tai olla 700 hakijaa, Keväällä oli hilkulla sisäänpääsy mutta luulen että syksyllä se on vaikeampaa. Hakijoita on suunnilleen yhtä paljon kuin keväällä. Vaikeampaa siksi että kun hakijoita on suunnilleen yhtä paljon mutta hakukohteita huomattavasti vähemmän ei jonosta vähene samalla tavalla ykkösvaihtoehtoonsa päässeitä hakijoita. Lisäksi ei-enskoille on vain pari paikkaa eli tuntuu vähän turhalta edes hakea.
Edelleen opiskelijavalinta kesken. Toivottavasti siellä ollaan töissä myös syyslomaviikko ettei ensimmäiset tulokset tosiaan veny ensi viikon yli.
Ei voi venyä, todistusvalinnan tulokset tulee viimeistään 17.10.
Eipä ollut vieläkään päivittynyt opintopolku, sama näkyi olevan opiskelijavalinta kesken.
Onko kaikki hakukohteet korkeasaarta vai onko joihinkin yliopiston kohteisiin hakua myös syksyllä?