Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
04.10.2025 |

Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D

Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.

Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän. 

Kommentit (435)

Vierailija
221/435 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen ensikertalainen. Oli tosiaan kakkosena Oamk, toivon niin kovasti, että vielä aukeaisi ovet rikosseuraamusalalle 🙏🏻 Toivottavasti on mennyt yhtä hyvin pääsykokeet sinne. 

Ja tosiaan ostin Eezyn valmennuskurssipaketin, jonka ansiosta sain kuukaudessa opiskeltua asiat haltuun, lähtötaso oli ihan nolla. Suosittelen lämpimästi valmennuspakettia jos jaksaa nähdä vaivaa kouluun pääsyn vuoksi. Oli todellakin hintansa arvoinen. Maksoin siitä jotain 89€? Ja ei tullut näköjään lainaus edelliseen viestiin, niin tämä oli alunperin vastaus kysymykseen, olenko ensikertalainen. Sain valintakokeissa siis 473 pistettä, ihan vain valmennuksen ansiosta. 

Sulla on niin kovat pisteet että uskoisin rise sosionomin ovienkin aukeavan 😊

Siksi kiinnostaa kun hain itsekin Oamkiin, sain pisteitä 380 ja ensikertalaisena riittäisi, mutta koska en ole ensikertalainen niin olen tällä hetkellä 7. varasijalla. Toisena vaihtoehtona oli Diak, sinne ei ole vielä päivittynyt edes pisteitä näkyviin. Mulla on opiskelupaikka muualla, mutta paikkakunnan vaihdoksen vuoksi hain nyt Ouluun. Pitää jännittää loppuun asti miten käy.

Vierailija
222/435 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon Jyväskylään fysioterapeutiksi varasijalla 18, ei oo vielä tullu valintakoe tulokset Jyväskylään mutta onkohan minkälaiset mahdollisuudet enskana päästä vielä tuolta varasijalta 18? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/435 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiko kukaan Lab sosionomin verkko-opintoihin? Ei ole vielä tulleet tulokset. Hain toisena hakutoiveena Laureaan ja siihen 2.varasijalla pisteillä 418. Jännittää miten käy tuon Labin suhteen, sinne siis ykköstoiveena hain. En ole ensikertalainen niin vaikeaa on kyllä pääsy 

Vierailija
224/435 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen ensikertalainen. Oli tosiaan kakkosena Oamk, toivon niin kovasti, että vielä aukeaisi ovet rikosseuraamusalalle 🙏🏻 Toivottavasti on mennyt yhtä hyvin pääsykokeet sinne. 

Ja tosiaan ostin Eezyn valmennuskurssipaketin, jonka ansiosta sain kuukaudessa opiskeltua asiat haltuun, lähtötaso oli ihan nolla. Suosittelen lämpimästi valmennuspakettia jos jaksaa nähdä vaivaa kouluun pääsyn vuoksi. Oli todellakin hintansa arvoinen. Maksoin siitä jotain 89€? Ja ei tullut näköjään lainaus edelliseen viestiin, niin tämä oli alunperin vastaus kysymykseen, olenko ensikertalainen. Sain valintakokeissa siis 473 pistettä, ihan vain valmennuksen ansiosta. 

Sulla on niin kovat pisteet että uskoisin rise sosionomin ovienkin aukeavan 😊

Siksi kiinnostaa kun hain itsekin Oamkiin, sain pisteitä 38

Riselle oli aivan oma valintakoe, niin ei vielä mitään varmuutta, pääseekö sisään, vaikka menikin tuo toinen pääsykoe noin hyvin. Pitää jännittää vielä sitä. Mutta toivotaan, että saan paikan sieltä, niin sinullakin sitten paranee mahdollisuus pikkuisen mahtua Oamkille 😊

Vierailija
225/435 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huominen on mielessä odottavaisin tunnelmin, jos silloin saa tietää oman kohtalon. Toivottavasti tulos tulee aamupäivällä ennen iltavuoroon lähtemistä, niin kerkeää suuntaan tai toiseen purkaa pahimman tunnekuohun. 😄 Keväällä olin töissä kun tuli tieto etten päässyt, kyllä tuntui työpäivä pitkältä siinä pettymyksessä...

Vierailija
226/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain savoniaan verkko sosionomiksi. Ainoona vaihtoehtona. Mitää ei o viä tapahtunu. Olis pitäny hakee varmaa useempana ni olis nyt jo jotai tapahtunu. Sais tulla, vaan kaikille jo tulokset

Vierailija
227/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudelleenkouluttautuminen pitäisi tehdä helpommaksi myös terveydellisten syiden takia. Ei voi tietää, jos jossain ammatissa terveys prakaa, eikä sitä voi enää tehdä.

Itseäni esimerkiksi kiinnostaisi suuhygienistin työ, mutta entä jos tuleekin käsiongelmia? Sittenkö täytyy heittää koulutus hukkaan ja palata osa-aikaiseen myyjän työhön tai hankkia joku amiskoulutus? Joka on muuten ajettu niin alas, että ei sieltä taida kunnon ammattilaisia valmistua enää...

Todellakin terveyssyistä pitäisi olla joku ei kiintiö tms alanvaihtoon. Olen sairaanhoitaja. Amk, jolla tosi hankalat ja krooniset käsi-ihottumat. Sairaanhoitajan työt eivät onnistu. Paitsi joku toimistotyö, mitä vain promille sh:n työpaikasta. Koittanut jo pari vuotta hakea tradenomiksi ja on lääkärin lausunnot ym, mutta kun ei ole ensikertalainen niin tyssää koko ajan siihen. Nytkin noilla todistusvalinnassa saadullla pisteillä olisi jo opiskelupaikka mennen tullen jos olisin ensikertalainen. 

Harmittaa! 

Vierailija
228/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellekään tippunut mitään tuloksia vielä tänään? 

Vierailija
229/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolialta tuli (pääsin sisään!)

Vierailija
230/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä yamk paikkoja kenelläkään tullut tiedoksi? Itse jännitän Labiin yamk paikkaa.....

Vierailija
231/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAB sosionomi verkko-opinnoista oli tullu tulokset. Toiveissa oli että, Vaasa ja Lappi sosionomi verkko-opintojen varasijat olisi edennyt, mutta ei sijoituksissa eloa näy.

Puhtaista sosionomi verkko-opinnoista taitaa olla enää Diak ja Savonia (omalla pääsykoekurssillaan) olla tulematta.

Onkohan muista potentiaalisista varasijojen liikuttajista ( monimuodot / verkkopainotteiset monimuodot) vielä tuloksia tulematta?

Vierailija
232/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoniaa odottelen, ei ole vielä YAMK tullut

Vierailija
233/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonia verkko-sosionomit edelleen tulematta.

Vierailija
234/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin YAMK tuloksia odottelen. Jännittää riittääkö pisteet vai onko ollut kova taso tänä vuonna.

Vierailija
235/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savonia verkko-sosionomit edelleen tulematta.

Savoniaa odottelen minäkin.. 

Vierailija
236/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Savonia oli 1 vaihtoehto mutta onneksi laiton myös muita vaihtoehtoja. Tamk Sosionomiksi oon päässy mutta se odottaa vielä muita hakukohteita. Joensuu ja Kuopio. Joensuuhun en pääse kun en tehnyt sitä valintakoe tenttiä. Eli käytännössä Kuopiota odottaa koska muihin oon joko varalla tai sisällä. 

Jännittävää kun en alkuunkaan uskonut omiin mahdollisuuksiin mutta tässä sitä ollaan 😄

Vierailija
237/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä odotellaan Samkin tuloksia, toivottavasti tulis pian!

Vierailija
238/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lab tulokset tuli. Olen nyt sinne ja tamkiin varasijoilla 2 ja 3. En usko, että tämä tästä liikahtaa ja nyt vaan kevään hakua odottelemaan. Harkitsen, jos kävisin kirjoituksissa vielä kirjoittamassa yhden aineen lisää. Todistuspisteet voisivat sitten riittää. 

Vierailija
239/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä muutamia sijoja kyllä ovat liikkuneet, että en heittäisi kyllä kirvestä vielä kaivoon, kun olet kuitenkin aika hyvillä varasijoilla.

Vierailija
240/435 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LAB sosionomi verkko-opinnoista oli tullu tulokset. Toiveissa oli että, Vaasa ja Lappi sosionomi verkko-opintojen varasijat olisi edennyt, mutta ei sijoituksissa eloa näy.

Puhtaista sosionomi verkko-opinnoista taitaa olla enää Diak ja Savonia (omalla pääsykoekurssillaan) olla tulematta.

Onkohan muista potentiaalisista varasijojen liikuttajista ( monimuodot / verkkopainotteiset monimuodot) vielä tuloksia tulematta?

Joensuun monimuoto Sosionomin tulokset ovat tulematta..(Heillä oli myös oma valintakoe kurssi) mutta Joensuu ei ollut niin super suosittu edes hakukohteissa että en tiedä miten paljon vaikuttaa varasijoihin.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä