SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D
Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.
Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän.
Kommentit (435)
Huumorilla käyty pääsykoe meni kuten arvata saattaa eli penkin alle. Pitää jälkikäteen katsoa mistä sai pisteitä ja mikä meni huonosti, niin ehkäpä seuraavalla kerralla jaksaa panostaa paremmin.
Pääsin sosionomikouluun OAMK:lle. Sain 473 pistettä pääsykokeissa 😭 Vielä odotan tuloksia Savonian riseltä, se oli ykkösenä.
YAMK tuloksia ei varmaan ole tullut vielä juuri mistään?
Tampereelta tuli YAMK-tulokset just äsken.
Xamkilla oli tullu pisteet. En päässy opiskelemaan, mutta valintakoe meni penkin alle joten en odottanukaan pääseväni. Silti kyllä harmittaa.
Tampereelta tuli myös AMK tulokset ja meikä pääsi opiskelemaan sinne Sosionomiksi 💪👩🎓
(Toki se on ehdollinen siihen asti kunnes ylemmät hakutoiveet on selvinnyt).
Itse olen Xamx varasijalla 39 😄💪
Varasijat 2 ja 3 todistusvalinnoissa, mutta en ole ensikertalainen. Nyt jännittää! Toisesta ei ole vielä pääsykoetulokset tulleet.
Tulis nyt Metropoliankin tulokset, tulee muuten pitkä viikonloppu... 😅
Toivottavasti pian tulisi myös Samk:in tuloksia näkyville!
Mikä helpotus.. pääsin Xamkin tradenomi verkkototeutukseen!! Enää tarvii oottaa ykkösvaihtoehdon tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Huumorilla käyty pääsykoe meni kuten arvata saattaa eli penkin alle. Pitää jälkikäteen katsoa mistä sai pisteitä ja mikä meni huonosti, niin ehkäpä seuraavalla kerralla jaksaa panostaa paremmin.
Ai nyt se sitten näyttää, että koulupaikka onkin tullut. No kiva yllätys tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin sosionomikouluun OAMK:lle. Sain 473 pistettä pääsykokeissa 😭 Vielä odotan tuloksia Savonian riseltä, se oli ykkösenä.
Tosi hyvät pisteet! Oletko ensikertalainen?
Mistä näkee tarkemmin, kuinka eri osiot ovat menneet pääsykokeissa? Katsoin jotain vallu valintakoejuttua, mutta siellä ei näkynyt tehtyjä kokeita.
Joo olen ensikertalainen. Oli tosiaan kakkosena Oamk, toivon niin kovasti, että vielä aukeaisi ovet rikosseuraamusalalle 🙏🏻 Toivottavasti on mennyt yhtä hyvin pääsykokeet sinne.
Vierailija kirjoitti:
Joo olen ensikertalainen. Oli tosiaan kakkosena Oamk, toivon niin kovasti, että vielä aukeaisi ovet rikosseuraamusalalle 🙏🏻 Toivottavasti on mennyt yhtä hyvin pääsykokeet sinne.
Ja tosiaan ostin Eezyn valmennuskurssipaketin, jonka ansiosta sain kuukaudessa opiskeltua asiat haltuun, lähtötaso oli ihan nolla. Suosittelen lämpimästi valmennuspakettia jos jaksaa nähdä vaivaa kouluun pääsyn vuoksi. Oli todellakin hintansa arvoinen. Maksoin siitä jotain 89€? Ja ei tullut näköjään lainaus edelliseen viestiin, niin tämä oli alunperin vastaus kysymykseen, olenko ensikertalainen. Sain valintakokeissa siis 473 pistettä, ihan vain valmennuksen ansiosta.
Olen varasijalla 18
Omat pisteet 376.412
Alimmat pisteet joilla joku pääsi tohon 324.966
Kertokaa mikä logiikka? 😁 Mulla korkeammat pisteet kun valituksi tulleella? 🤨
Et ole ensikertalainen. Keväällä ja nyt syksyllä itsellä sama kohtalo toistunee. Omat pisteet noin 100 yli alimman päässeen rajan, mutta ei ensikertalaisena aloituspaikkoja, ainakin minun hakemissa kohteissa on vain muutama niin minkäs teet
Itse hain Xamk ja VAMK sosionomiksi verkkototeutuksella, vielä ei oo tuloksia tullut. Pisteitä valintakokeesta vähän reipas 410, jännityksellä vielä odotetaan riittääkö..