Lue keskustelun säännöt.
SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D
Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.
Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän.
Kommentit (161)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Enkku meni mulla oman arvion mukaan hyvin mutta minä olenkin asunut siellä ja kielitaito on lähellä natiivipuhujaa. Siihen se sitten jäikin. Sosiaalisten taitojen osiosta saan aina huonot pisteet, olen oikeassakin elämässä sosiaalisesti kömpelö. En osaa oikein tulkita ilmeitä vaikka toisaalta aistin tunnetilat. Päätöksenteko vai mikä se on meni täysin penkin alle samoin se suomen kielen osio. Matikka meni miten meni, tuskin kovin hyvin.
Mun oli jotenkin tosi vaikea keskittyä pienessä tilassa, häiriinnyin muista kokelaista sekä valvojista vaikka yritin sulkeutua omaan kuplaani. Kevään koe järjestettiin isossa hallissa mikä sopi mulle paremmin. Nyt sitten jännätään pari kolme viikkoa tuloksia. Tuskin tämän päivän suoriutumisella opiskelupaikkaa irtoaa.