SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D
Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.
Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakiko kukaan sairaanhoitajaksi vai kaikki vaan tradenomeiksi?
Minä hain sh, th ja kätilö!
Pääsitkö todistusvalinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa jos ei tule hylky ilmoitusta vaan kutsu valintakokeisiin niin jos niihin ei mene niin onko mitään mahiksia'?
Menet yleiseen valintakokeeseen omatoimisesti sen mukaan, minkä valitsit hakukaavaketta täyttäessäsi.
Taidan ihan suosiolla odottaa 20.11 eli kuukausi vielä. Ei tuossa tuu kuin hupsuksi jännittäessä joka päivä.
Pääsin Metropoliaan todistusvalinnalla.. pää ihan pyörällä kun aina jäänyt varasijalle.
Onko Turun AMK jo tullut tuloksia?
Onko opintopolku päivittynyt sunnuntain jälkeen, tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Pääsin Metropoliaan todistusvalinnalla.. pää ihan pyörällä kun aina jäänyt varasijalle.
Onnittelut. Mikä linja?
Täällä edelleen varasijoilla, sijoitus ei ole muuttunut.
Jos Metropoliassa varasijalla 11 niin onkohan mahkuja? Olen yllättynyt, että niinkin korkealla, koska a) en ole ensikertalainen ja b) haen niin vanhalla yo-tokarilla, ettei reaalia huomioida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut. Mikä linja?
Täällä edelleen varasijoilla, sijoitus ei ole muuttunut.
Miksi mulla ei näy Metropolian kohdalla noita todistusvalinnan tietoja? Muilla amk näkyy
Sain tänään kutsun Kokkolaan Chydenius-instituutin opekoulutuksen haastatteluun. Muita?
Päivittyykö toi Opintopolku yhtään?
Onko yamk tuloksia tullut vielä kenellekkään?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin siellä hirveästi tapahtuu ennen pääsykoetuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos Metropoliassa varasijalla 11 niin onkohan mahkuja? Olen yllättynyt, että niinkin korkealla, koska a) en ole ensikertalainen ja b) haen niin vanhalla yo-tokarilla, ettei reaalia huomioida
Kato en ehkä olekaan ainoa naavaparta hakijoitten joukossa 🤭 Mille linjalle olet hakenut? Itse hain terveydenhuollon puolelle, sijoitus 15 tms. Tässä on joutunut pettymään jo muutaman kerran niin en oikein jaksa uskoa positiiviseen lopputulokseen nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin siellä hirveästi tapahtuu ennen pääsykoetuloksia.
Samaa veikkaan. Keväällä liikehdintää on enemmän jo ennen pääsykoetta kun tyypit hyväksyy opintopaikan tai vaan poistuu useammasta jonosta saatuaan paikan /ehdollisen paikan jostain ylempänä olevasta hakukohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato en ehkä olekaan ainoa naavaparta hakijoitten joukossa 🤭 Mille linjalle olet hakenut? Itse hain terveydenhuollon puolelle, sijoitus 15 tms. Tässä on joutunut pettymään jo muutaman kerran niin en oikein jaksa uskoa positiiviseen lopputulokseen nytkään.
Et ole ainoa 😅 Tradenomiksi haen. Sh-tutkinto on, mutta terveydelliset syyt ajavat hakemaan alanvaihtoa
Onko muita samk yamk-kurssin tehneitä? Millaisia pisteitä saitte? Itse sain 81/100 ja olen vähän hämmentynyt siitä, miten meni noin pieleen!
Minä hain sh, th ja kätilö!