Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
04.10.2025 |

Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D

Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.

Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän. 

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakiko kukaan sairaanhoitajaksi vai kaikki vaan tradenomeiksi?

Minä hain sh, th ja kätilö!

Vierailija
122/155 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakiko kukaan sairaanhoitajaksi vai kaikki vaan tradenomeiksi?

Minä hain sh, th ja kätilö!

Pääsitkö todistusvalinnalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan sanoa jos ei tule hylky ilmoitusta vaan kutsu valintakokeisiin niin jos niihin ei mene niin onko mitään mahiksia'?

Menet yleiseen valintakokeeseen omatoimisesti sen mukaan, minkä valitsit hakukaavaketta täyttäessäsi.

Vierailija
124/155 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ihan suosiolla odottaa 20.11 eli kuukausi vielä. Ei tuossa tuu kuin hupsuksi jännittäessä joka päivä.

Vierailija
125/155 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Metropoliaan todistusvalinnalla.. pää ihan pyörällä kun aina jäänyt varasijalle.

Vierailija
126/155 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Turun AMK jo tullut tuloksia?

Vierailija
127/155 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opintopolku päivittynyt sunnuntain jälkeen, tietääkö joku?

Vierailija
128/155 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Metropoliaan todistusvalinnalla.. pää ihan pyörällä kun aina jäänyt varasijalle.

Onnittelut. Mikä linja?

Täällä edelleen varasijoilla, sijoitus ei ole muuttunut.

Vierailija
129/155 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! geronomi

Vierailija
130/155 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Metropoliassa varasijalla 11 niin onkohan mahkuja? Olen yllättynyt, että niinkin korkealla, koska a) en ole ensikertalainen ja b) haen niin vanhalla yo-tokarilla, ettei reaalia huomioida 

Vierailija
131/155 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut. Mikä linja?

Täällä edelleen varasijoilla, sijoitus ei ole muuttunut.

Miksi mulla ei näy Metropolian kohdalla noita todistusvalinnan tietoja? Muilla amk näkyy

Vierailija
132/155 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään kutsun Kokkolaan Chydenius-instituutin opekoulutuksen haastatteluun. Muita?

Vierailija
133/155 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyykö toi Opintopolku yhtään? 

Vierailija
134/155 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yamk tuloksia tullut vielä kenellekkään? 

Vierailija
135/155 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siellä hirveästi tapahtuu ennen pääsykoetuloksia.

Vierailija
136/155 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Metropoliassa varasijalla 11 niin onkohan mahkuja? Olen yllättynyt, että niinkin korkealla, koska a) en ole ensikertalainen ja b) haen niin vanhalla yo-tokarilla, ettei reaalia huomioida 

Kato en ehkä olekaan ainoa naavaparta hakijoitten joukossa 🤭 Mille linjalle olet hakenut? Itse hain terveydenhuollon puolelle, sijoitus 15 tms. Tässä on joutunut pettymään jo muutaman kerran niin en oikein jaksa uskoa positiiviseen lopputulokseen nytkään. 

Vierailija
137/155 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siellä hirveästi tapahtuu ennen pääsykoetuloksia.

Samaa veikkaan. Keväällä liikehdintää on enemmän jo ennen pääsykoetta kun tyypit hyväksyy opintopaikan tai vaan poistuu useammasta jonosta saatuaan paikan /ehdollisen paikan jostain ylempänä olevasta hakukohteesta.

Vierailija
138/155 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla. Minne hait?

Vierailija
139/155 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato en ehkä olekaan ainoa naavaparta hakijoitten joukossa 🤭 Mille linjalle olet hakenut? Itse hain terveydenhuollon puolelle, sijoitus 15 tms. Tässä on joutunut pettymään jo muutaman kerran niin en oikein jaksa uskoa positiiviseen lopputulokseen nytkään. 

Et ole ainoa 😅 Tradenomiksi haen. Sh-tutkinto on, mutta terveydelliset syyt ajavat hakemaan alanvaihtoa

Vierailija
140/155 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita samk yamk-kurssin tehneitä? Millaisia pisteitä saitte? Itse sain 81/100 ja olen vähän hämmentynyt siitä, miten meni noin pieleen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi