Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies alkanut taas polttamaan...

Vierailija
04.10.2025 |

Kaipailisin teiltä hyviä vinkkejä minulle vaikeaan tilanteeseen.

Eli, mieheni on alkanut taas polttamaan tupakkaa. Lopetimme yhdessä noin 10 vuotta sitten. Tämä selvisi noin kuukausi sitten, kun mies töistä kotiin tultuaan haisikin röökille. Asian tultua minulle ilmi onkin sitten ravannut röökillä ihan kotonakin.

Tämä on minulle hyvin vaikea paikka. Mies haisee röökiltä, auto haisee röökiltä, hänen vaatteensa haisee röökiltä, myös minun takkini haisee röökiltä koska haju tarttuu naulakossa. Ääni käheänä ja tupakkayskä tähän päälle. Olen miehelle sanonut, että tuo xylitolpurkan mässytys röökin jälkeen ei auta mitään - haiset pahalta silti.

Haju ja koko tapa ällöttää suuresti. Eilen oli ihana hetki saunan jälkeen, kun mies tuoksui puhtaalta, sitä iloa ei kauan kestänyt kun olikin taas röökin aika 😔

Tiedostan että tähän sortumiseen on ilmeisesti vaikuttanut hänen työkaverin vakava sairastuminen. En voi silti sille mitään, että minua harmittaa että joudun haistelemaan elävää tuhkakuppia kotonani.

Mikä avuksi?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vape. Ja sitä vain ulkona. Et haista mitään ja mies saa nikotiininsa.

Näin on ratkaistu täällä. Ja mieskin tykkää vapesta enemmän.

Kiitos tästä. Ehdotan miehelle. 

T: Ap, huono puoliso

Vierailija
42/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vape. Toimii oikeasti.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että vapessa on paljon sellaisia hyviä puolia joita ei ole normi tupakassa.

Ei tarvi sytkäreitä.

Helppokäyttöinen.

Helppo kuljettaa mukana.

Pieni ja näppärä.

Haihtuu nopeasti.

Hyvän makuinen.

Hajut ei tartu hiuksiin tai vaatteisiin.

Ainakaan samalla tavalla kuin tupakka.

Hiukset ei rasvoitu ja p**kaannu yhtä helposti kuin tupakan savusta.

Ja olen tosiaan kuullut että sen avulla pystyy lopettamaan tupakoinnin.

Eikä vapessa edes ole savua vaan makeaa höyryä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vape. Ja sitä vain ulkona. Et haista mitään ja mies saa nikotiininsa.

Näin on ratkaistu täällä. Ja mieskin tykkää vapesta enemmän.

Kiitos tästä. Ehdotan miehelle. 

Ehdotin sitä itsekin.Ehdotin tosin muutakin mutta omasta mielestä vape on se paras vaihtoehto.

Haihtuu nopeasti eikä haisekaan samalla tavalla kuin tupakka.

Pieni ja näppärä.Helppo kuljettaa mukana.Niitä on erilaisia.Niitä on kertakäyttöisiä ja ladattavia.

Vierailija
44/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole itselläni kokemusta vapesta. Paljonko tuollainen maksaa ja ne nesteet siihen päälle? Mietin jos hakisin tuollaisen miehelleni ja kehottaisin kokeilemaan, hän itse ei melko varmasti sellaista käy hakemassa kuitenkaan. Ilmeisesti tupakoita ei enää myydä mentolinmakuisina, olenko väärässä? Mieheni röökit ilmeisesti autossa piilossa niin en pysty tarkastamaan mitä merkkiä röyhyttelee.

Pelottaa myös että hänen mielestään sellainen on "nolo", kun pomo ja työkaverit ringissä polttaa oikeaa tupakkaa. Mies 41v käyttäytyy välillä valitettavasti kuin teini-ikäinen.

Vierailija
45/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole itselläni kokemusta vapesta. Paljonko tuollainen maksaa ja ne nesteet siihen päälle? Mietin jos hakisin tuollaisen miehelleni ja kehottaisin kokeilemaan, hän itse ei melko varmasti sellaista käy hakemassa kuitenkaan. Ilmeisesti tupakoita ei enää myydä mentolinmakuisina, olenko väärässä? Mieheni röökit ilmeisesti autossa piilossa niin en pysty tarkastamaan mitä merkkiä röyhyttelee.

Pelottaa myös että hänen mielestään sellainen on "nolo", kun pomo ja työkaverit ringissä polttaa oikeaa tupakkaa. Mies 41v käyttäytyy välillä valitettavasti kuin teini-ikäinen.

Minä olen enimmäkseen näitä kertakäyttöisiä käyttänyt siis niitä mitä ei pysty ladata.

En ole ostanut Suomesta niin en osaa sanoa minkä hintaisia ovat Suomessa.

Kannattaa varmaan ensin ostaa sille ihan kertakäyttöinen.

Vierailija
46/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttö vape on sähkötupakka, jota ei voi ladata eikä täyttää uudella nesteellä sen loputtua.

Vierailija
47/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kuulostaa kalliilta. Ja jotenkin niin surullisen turhalta, kertakäyttöiset sähkötupakat... ihan samoin kuin oikeat tupakatkin, niin turhaa rahanmenoa ja roskaa tähän maailmaan 😒

Mies meni taas röökille. Turhauttaa ja lapsettaa, kaivoin wc-raikastimen jostain kaappien kätköistä ja aion sillä "raikastaa" ympäristön kohta puoliin kun haju pöllähtää taas kohta kotiin.

T: Ap, huono puoliso (ja lapsellinen sellainen)

Vierailija
48/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja satelee, ilmeisesti pitäisi vain kannustaa jatkamaan? 😄

Nämä sun oudot provot on todella helppo tunnistaa, ja alapeukkujahan sä näillä haet. Sun kirjoittamisen taso on säälittävä.

Vierailija
49/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa laillinen tapa ostaa kertakäyttöisiä vapeja Suomessa on ostaa tuotteet fyysisistä myyntipisteistä, kuten erikoisliikkeistä, kioskeista ja kaupoista. Sähkötupakkatuotteiden etämyyntikielto koskee myös kuluttajia, eli kertakäyttöisiä vapeja ei ole laillista tilata ulkomaisista verkkokaupoista.

Vierailija
50/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja satelee, ilmeisesti pitäisi vain kannustaa jatkamaan? 😄

Nämä sun oudot provot on todella helppo tunnistaa, ja alapeukkujahan sä näillä haet. Sun kirjoittamisen taso on säälittävä.

Mä kirjoittelen tänne ehkä kerran vuoteen, enkä kyllä yhtään provoa tietääkseni ole kirjoittanut. Kirjoittamisen taso saattaa kyllä olla säälittävä 🤔

Vierailija
51/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa laillinen tapa ostaa kertakäyttöisiä vapeja Suomessa on ostaa tuotteet fyysisistä myyntipisteistä, kuten erikoisliikkeistä, kioskeista ja kaupoista. Sähkötupakkatuotteiden etämyyntikielto koskee myös kuluttajia, eli kertakäyttöisiä vapeja ei ole laillista tilata ulkomaisista verkkokaupoista.

Joo pikaisella googletuksella aika lähellä olisi jokin erikoisliike. Hintoja ja tuotteita ei sivulla ollut.

Vierailija
52/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttöisen vapen hinta on halvimmillaan noin 6€. Riippuen vapen kapasiteetista ja valmistajasta, hinnat vaihtelevat noin 6 15 euron välillä.

Vierailija
53/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttöisen vapen hinta on halvimmillaan noin 6€. Riippuen vapen kapasiteetista ja valmistajasta, hinnat vaihtelevat noin 6 15 euron välillä.

Apua, no nyt on kyllä yhdellä tupakalla hintaa! Ehkä se kestokäyttöinen sitten kuitenkin. Jos yksi kertatupakka maksaa noin paljon, niin paljonkohan täytyy varautua maksamaan ei-kertakäyttöisestä...

Vierailija
54/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlesta noita tietoja katsoin kun en ollut niin kovin perillä Suomen hinnoista koska olen itse ostanut vaan Kreikasta ja laivan tax freestä.

Alaikäisillä on sitten taas omat tapansa hankkia.Aina löytyy joku joka myy.Sen käsityksen olen saanut.

Vierailija
55/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijan mätälöyhkäistä spermaa et ota kehoosi enää koskaan. Muuten, miten työkaverin tilanne hänen tupakointiinsa vaikuttaa? Heikkoluonteisella on vain tekosyitä.

Vierailija
56/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, no nyt on kyllä yhdellä tupakalla hintaa! Ehkä se kestokäyttöinen sitten kuitenkin. Jos yksi kertatupakka maksaa noin paljon, niin paljonkohan täytyy varautua maksamaan ei-kertakäyttöisestä...

Ehdotan että ehdotat miehelle tuota vaihtoehtoa.Ja otat selvää millaisen haluaisi.Kertsin vai ladattavan.

Ja että onko lähellä paikkaa mistä voisi ostaa.Kyllä käsittääkseni Suomessakin niitä myydään.

Vierailija
57/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit uuden kämpän ja lähdet. Se on sun ainoa elämä, ei tarvi sietää moista.

Vierailija
58/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin inhoan tupakansavua, en istu polttajan autossa edes. Oli joskus sama tilanne ja mies sai valita joko minä tai tupakka. Tiesi että olen tosissaan, niin stten se tupakka jäi.

Polttajan kanssa jos asut, olet samalla passiivinen polttaja itsekin ja se on kovin haitallista, terveys siinä menee.

Vierailija
59/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran katsoo elokuvan The Insider (Al Pacino ja Russell Crowe) niin tupakointi loppuu - varmasti.

Vierailija
60/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran katsoo elokuvan The Insider (Al Pacino ja Russell Crowe) niin tupakointi loppuu - varmasti.

Hauska idea! Laitan illalla leffan pyörimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän