Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies alkanut taas polttamaan...

Vierailija
04.10.2025 |

Kaipailisin teiltä hyviä vinkkejä minulle vaikeaan tilanteeseen.

Eli, mieheni on alkanut taas polttamaan tupakkaa. Lopetimme yhdessä noin 10 vuotta sitten. Tämä selvisi noin kuukausi sitten, kun mies töistä kotiin tultuaan haisikin röökille. Asian tultua minulle ilmi onkin sitten ravannut röökillä ihan kotonakin.

Tämä on minulle hyvin vaikea paikka. Mies haisee röökiltä, auto haisee röökiltä, hänen vaatteensa haisee röökiltä, myös minun takkini haisee röökiltä koska haju tarttuu naulakossa. Ääni käheänä ja tupakkayskä tähän päälle. Olen miehelle sanonut, että tuo xylitolpurkan mässytys röökin jälkeen ei auta mitään - haiset pahalta silti.

Haju ja koko tapa ällöttää suuresti. Eilen oli ihana hetki saunan jälkeen, kun mies tuoksui puhtaalta, sitä iloa ei kauan kestänyt kun olikin taas röökin aika 😔

Tiedostan että tähän sortumiseen on ilmeisesti vaikuttanut hänen työkaverin vakava sairastuminen. En voi silti sille mitään, että minua harmittaa että joudun haistelemaan elävää tuhkakuppia kotonani.

Mikä avuksi?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin itse kun mies alkoi nuuskata. En voi sietää. En tupakkaa, nuuskaa, alkoholia, enkä huumeita. Ei kiitos minun elämääni ja kotiini.

Vierailija
22/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko kertonut miehellesi suoraan että tupakan haju inhottaa sinua. Oletko koettanut kysyä mieheltä miten asia hänen mielestään voitaisiin ratkaista? Jos mies ei ole valmis lopettamaan (tai edes polttamaan vain töissä) tai vaihtamaan vaikka nikotiini purkkaan ym niin ei kai tuossa ole muuta tehtävissä kuin ero? Jos miehen ainoa ehdotus on että sinun pitää vaan tottua tupakan hajuun niin itse eroaisin.

Olen kertonut. Hän sanoo vain että tietää että huono tapa, ja lopettaa kyllä sitten joskus. Käyttäisikin mieluummin vaikka nikotiinipusseja tms, ne olisi ihan ok, mutta tämä HAJU mikä miehestä lähtee... olen itsekin entinen tupakoitsija, mutta en ikinä sortuisi enää siihen p*skaan. Ja ei ilmeisesti voi polttaa pelkästään töissä, päivä päivältä ravaa useammin röökillä ja päivä päivältä minulla kiristää hermoja enemmän. Töissäkin jo kysyttiin minulta, olenko alkanut tupakoimaan, koska nyt MINUNKIN takkini haisee tupakalta... 

T: Ap, huono puoliso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Jätä se tupakalta haiseva sika! Ei ole sivistyneet ihmisen toimintaa röökaaminen.

Vierailija
24/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä ketjuista aina näkee miten ohutta monen naisen rakkaus on. Pienikin vastoinkäyminen ja heti on lusikat jaossa. 

Pieni vastoinkäyminen? Toinen aloittaa tappavan täysin turhan addiktion mikä vaarantaa myös ap.n oman terveyden sekä pilaa kodin, vaateet, auton jne. Lisäksi rahaa kirjaimellisesti palaa lähes 6000e vuodessa savuna ilmaan.

Ps. Läskit siedän tupakkaa en.

Vierailija
25/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele kun avaaja vaikuttaa melkoiselta nalkuttajalta 

No kyllä minua ainakin vtuttaisi. Itse lopetin 10 vuotta sitten ja en halua enää haistella sitä paskan käryä. Myöskin se aina houkuttelee sitten kun kumppanikin polttaa, ei tarvii kun yks stressaava päivä ja se voi alkaa siitä.

Vierailija
26/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laksatiiveja ruokaan niin peräpää näyttää vaippapaviaanilta. Josko se auttaisi. 

Vierailija
27/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuuska tai niksapussi?

Hyi vitvtu jotakin mällihuulta pussailla .. oksu lentää.

Vierailija
28/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ongelmaan, että tupakan haju tarttuu naulakossa myös minun takkiini.

Mieheni näköjään keksi juuri ihan itse ratkaisun: Röökitakki heitetty eteisen lattialle.

Vierailija
29/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä ketjuista aina näkee miten ohutta monen naisen rakkaus on. Pienikin vastoinkäyminen ja heti on lusikat jaossa. 

Pieni vastoinkäyminen? Toinen aloittaa tappavan täysin turhan addiktion mikä vaarantaa myös ap.n oman terveyden sekä pilaa kodin, vaateet, auton jne. Lisäksi rahaa kirjaimellisesti palaa lähes 6000e vuodessa savuna ilmaan.

No eikä vaaranna millään tavalla ap:n terveyttä. Joku tolkku nyt. Jos mies omia rahojaan siihen käyttää, niin mitä nokan koputtamista ap:lla siihenkään on? Totta kai teikäläski läskit sietää. 

Vierailija
30/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä vaaranna millään tavalla ap:n terveyttä. Joku tolkku nyt. Jos mies omia rahojaan siihen käyttää, niin mitä nokan koputtamista ap:lla siihenkään on? Totta kai teikäläski läskit sietää. 

Aamulääke ja akkeli pois ja puurolle.

Sitten sulla onkin persereijän kairauttaminen vuorossa.

Vierailija
31/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen siirtymään vapeen.

Popcorn-keuhkot on toki siistimmät kuin tervakeuhkot.

Aikoinaan työkaveri sairastui keuhkoahtaumaan ja oli kyllä kamalan kuuloista se hengitys ja puhe. Silti poltti edelleen.

Kyllä se normi tupakkakin on haitallista niin on myös vape.Sen tiedän kyllä.Mutta ketään aikuista ei pysty kieltämään.Aikuiset saa lain mukaan käyttää päihteitä jos haluavat.

Vapaa tahto on ihmiselle suotu.

Olin nuorena töissä sairaaloissa ja näin myös ne keuhko-osastot. Potilailla (eivät olleet tuolloin vielä asiakkaita) oli yöpöydillä ns. räkämukit, joihin tyhjensivät keuhkojaan. Sitä lähes täysinäistä vihreää limaklönttimukinäkyä on mahdotonta täysin häivyttää mielestä - ajatuskin aiheuttaa yhä yökkäysrefleksin.

Vierailija
32/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko siihen että parin kerran jälkeen vielä poppari keuhkot tulee.

Mutta onhan niitä vaihtoehtoja.

Esim se vape tai nuuska tai nikotiinipussit.Tai vaikka vesipiippu.

Ja jos haluaa lopettaa tai edes yrittää lopettaa tupakointia voi kokeilla vaikka nikotiinilaastareita tai purkkaa.

Olen kuullut sellaistakin että on pystytty lopettaa tupakointi esim vaihtamalla tupakkalaatuja ja merkkejä.

Olen kuullut myös että vapen avulla on pystytty lopettamaan tupakointi.

Aikuista ihmistä ei kuitenkaan voi pakottaa lopettamaan vaan se päätös pitää lähteä itsestä.

Vierailija
33/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi et kommentoi vaihtoehtoa ero? 

Vierailija
34/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani alkoi polttaa kun hän löysi ystävänsä itsemurhan tehneenä vaikka ei ollut teinivuosiensa jälkeen polttanut ollenkaan. Poltteli noin vuoden ajan ja sitten se loppui. Ilmeisesti tupakka auttoi käsittelemään traumaa niin hullulta kuin se kuulostaakin.

Vierailija
35/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi et kommentoi vaihtoehtoa ero? 

Jos nyt kuitenkin katsotaan muut vaihtoehdot ensin ennen eroa 😀

En usko että olen ensimmäinen ihminen maailmassa samassa tilanteessa. Kiinnostaisi tietää onko muut miten saaneet puolisonsa äkillisesti alkaneen tupakoinnin loppumaan. Loppuelämä elävän tuhkakupin kanssa ei kyllä toki sekään kovasti houkuttele. 

Kaikki lähtee tietysti miehestä itsestään - en voi pakottaa häntä lopettamaan.

T: ap, huono puoliso

Vierailija
36/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa mainitaan 8 kertaa sana rööki. Jos muija on tällainen hokija joka asiassa, en ihmettele, että ukko on ottanut tupakat esille ja ryhtynyt jälleen polttamaan. 

Vierailija
37/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kontrolloida aikuista ihmistä. Sellainen on todella ahdistavaa.

Vierailija
38/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vape. Ja sitä vain ulkona. Et haista mitään ja mies saa nikotiininsa.

Näin on ratkaistu täällä. Ja mieskin tykkää vapesta enemmän.

Vierailija
39/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en voikaan kontrolloida. Onko muita hyviä ideoita? Haistella pa*kan hajua kotona ja kuunnella käheää ääntä ja tupakkayskää ja hymyillä tyytyväisenä ja olla vain hiljaa?

Vierailija
40/70 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vape. Toimii oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan