Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa kun sanotaan, että se tyyppi ei vastannut tunteisiini?

Vierailija
04.10.2025 |

Oon aina luullut, että se tarkoittaa sitä, että itse tykkäsi tyypistä mutta tyyppi ei tykännyt susta.

Mutta miten te muut tämän miellätte? Kuuntelin podia tunteista ja siinä puhuttiin, miten parisuhteessa toisen pitäisi nähdä ja ymmärtää toisen tunteet, että miksi on vaikka surullinen ja vastata tähän ottamalla syliin ja sanomalla, että olen tässä ja kannan sinua niin kauan kunnes itse jaksat taas kävellä. Että tarkoittaako tunteisiin vastaaminen sittenkin sitä, että huomioi ne ja toimii toista kannattelevasti tai miten sitten ikinä siinä hetkessä toinen tarvitseekaan tukea ja myötäelämistä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ettei toinen vain myötäillyt toisen tunteita. 

Oikeasti tunteista puhuminen tarkoittaa, että miehen pitää kuunnella naisen tunnetta. Ja tässä piilee oleellisin sääntö, kun joku puhuu tunteistaan, niitä pitää myötäillä. Suuri loukkaus on esittää ratkaisuehdotus.

Syy tässä on se, että miehet ovat keskivertoisesti rationaalisempia ihmisiä kuin naiset. Siksi naiset myös luonnostaan puhuvat tunteista enemmän. 

Aidossa lämminhenkisessä parisuhteessa kukaan ei  myötäile ketään, vaan silloin molemmat haluavat aidosti kannatella toinen toistaan erilaisissa tunteissa. 

Eikä yritä muuttaa sitä toista itsekseen. Kaikki lähtee itsensä hyväksymisestä, kun hyväksyy itsensä vikoineen ja puutteineen päivineen kestää epätäydellisyyttä myös toisessa. Silloin ei tarvitse toista rakastamaan itseään ehjäksi.  Missä mukamas on se täydellisen ihmisen malli, jonka mukaan meitä mitataan? Ei missään. Olemme itse kehittäneet sen omassa päässämme.

Vierailija
22/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötäelämistä tuossa haetaan, ja se omiin tunteisiin vastaamattomuus on ihan oma lukunsa. Ei ole mitään järkeä koettaa niputtaa saman termin alle. Joku castaaja on vain yrittänyt keksiä pyörää uudestaan jotta saisi näkyvyyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo fraasi tarkoittaa vain sitä, että joku tykkäsi toisesta romanttisella tavalla eikä saanut vastakaikua. Muu tunnetyöskentely on tarpeellista, mutta ei mene tuon fraasin alle.

Vierailija
24/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itsellä sama juttu, olen aikuisena oppinut tunnistamaan tunteitani ja elämään ne läpi. Lisäksi olen käsitellyt tukahdutettuja tunteitani, joihin en lapsena saanut vastakaikua tunnekylmiltä vanhemmiltani. Ja luonnollisesti hakeuduin aina parisuhteisiin tunnekylmien ihmisten kanssa, koska en tiedostanut että se on lapsuudessa minuun koodattu käyttäytymismalli.

"Kiva" kuulla, etten ole ainoa! Ja luulen, että itse päädyin tähän suhteeseen taas siksi, kun tässä ei ole mitään draamaa. Kun toisella ei tunteet heittele, hyvä että edes kokee niitä, on elämä tasaista ja rauhallista. Mutta samalla tunnen itseni yksinäiseksi, enkä osaa avautua toiselle, kun toinen on viilipytty. Ja kuitenkin haaveilen parisuhteesta, jossa kumpikin uskaltaa olla haavoittuva, sillä siten vasta pystyy avautum

Kiva" kuulla, etten ole ainoa! Ja luulen, että itse päädyin tähän suhteeseen taas siksi, kun tässä ei ole mitään draamaa. Kun toisella ei tunteet heittele, hyvä että edes kokee niitä, on elämä tasaista ja rauhallista. Mutta samalla tunnen itseni yksinäiseksi, enkä osaa avautua toiselle, kun toinen on viilipytty. Ja kuitenkin haaveilen parisuhteesta, jossa kumpikin uskaltaa olla haavoittuva, sillä siten vasta pystyy avautumaan toiselle täysin ja ainakin itse koen, että vasta sitten osaan rakastaa syvästi ja aidosti. Ap

Kaikki ihmiset eivät ole rikki. Terveen ja vahvan parisuhteen perusedellytys on itsensä rakastamisen taito, se on ainut mahdollisuus ehjään parisuhteeseen. Muuten koko ajan turvataan ja nojataan siihen toiseen ja odotetaan häneltä samoja epävarmuuden tunteita. 

Vierailija
25/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa nimenomaan sitä, että vastapuoli näkee toisen ihmisen kokonaisuutena, kaikkien tunteiden kanssa. Oli toinen sitten vihainen tai iloinen, toinen hyväksyy toisen eikä hylkää. 

Tyypillinen esimerkki suomalaisessa parisuhteessa on se, että toinen sanoo vaikka että on ahdistunut syystä x, niin vastapuoli alkaa järkeilemään ja sanoo  että ei tuollaisesta kannata ahdistua tai syyllistää sanomalla että itse olet tilanteen aiheuttanut. Sen sijaan parisuhteen kannalta olisi parempi ymmärtää toisen tunne ja sanoittaa toiselle, että ymmärtää miksi häntä ahdistaa. Tällöin toinen tulee näkyväksi tunteensa kanssa sekä kannatelluksi.

Kerrotko ap mitä podcastia kuuntelit?

Psykopodia, jakso 108, tunne hyvä parisuhde, vieraana Maaret Kallio. Oli kyllä silmiä avaava jakso! Kasvoin narsistisessa perheessä ja tunnetaitoni

Ihan itsekö olet perheesi diagnosoinut kenties jonkun podin pohjalta? Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä. 

Vierailija
26/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa nimenomaan sitä, että vastapuoli näkee toisen ihmisen kokonaisuutena, kaikkien tunteiden kanssa. Oli toinen sitten vihainen tai iloinen, toinen hyväksyy toisen eikä hylkää. 

Tyypillinen esimerkki suomalaisessa parisuhteessa on se, että toinen sanoo vaikka että on ahdistunut syystä x, niin vastapuoli alkaa järkeilemään ja sanoo  että ei tuollaisesta kannata ahdistua tai syyllistää sanomalla että itse olet tilanteen aiheuttanut. Sen sijaan parisuhteen kannalta olisi parempi ymmärtää toisen tunne ja sanoittaa toiselle, että ymmärtää miksi häntä ahdistaa. Tällöin toinen tulee näkyväksi tunteensa kanssa sekä kannatelluksi.

Kerrotko ap mitä podcastia kuuntelit?

Psykopodia, jakso 108, tunne hyvä parisuhde, vieraana Maaret Kallio. Oli kyllä silmiä avaava jaks

Suomessa tunnekylmyys on todella tyypillistä mm. sodanjälkeisten traumojen vuoksi. En siis epäile etteikö ap:n perheessä olisi myös tällaista, jos hän sellaisia piirteitä on tunnistanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi