Naiset, meikkaatteko te hautajaisiin?
Tarkoitan nyt siis hillittyä meikkiä eli ei tarvitse tulla viisastelemaan.
Ensi viikonloppuna on hautajaiset ja mietin, että laittaisinko edes meikkivoiteen ja puuterin. Ripsiväri mulla olisi kyllä vedenkestävä. Mun kasvojen iho ei ole mikään tasainen ja ehkä olo olisi mukavampi, kun osa naamasta ei helota punertavana. Arjessa voin kyllä olla ilman meikkiä.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Huoliteltu voi olla vaikka ei olisikaan meikannut
Vaatteet ja hiukset tietysti voivat olla huolitellut, mutta se kokonaisuus ei kuitenkaan jos joku osa-alue jää uupumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan spurgu tai joku muu rappiolla oleva tulee juhlavaan tilaisuuteen ilman meikin häivääkään.
Eli kaikki miehet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ja hiukset tietysti voivat olla huolitellut, mutta se kokonaisuus ei kuitenkaan jos joku osa-alue jää uupumaan.
Sinä et voi päättää sitä toisten puolesta, vain omastasi.
Minä olen huoliteltu ilman meikkiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri meikkaaminen tekisi ulkonäöstä huolitellun?
Ihanko oikeasti jotkut ajattelee hautajaisissa sitä onko toisilla meikkiä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä meikkiä olisi pakollista laittaa jos ei koe tarvetta?
Miksi vaatteitakaan olisi tarvetta pestä, tai räkää pyyhkiä poskelta jos ei itse koe tarvetta?
Niin, ei ole pakko. Mutta kyllä se fiksua kuitenkin on.
Minulla sekä ollut kevyt meikki että ihan ilmankin meikkiä olen mennyt. Jos hyvin läheinen, en voi laittaa kuin jonkin ohuen meikkikerroksen peittämään ihoa, olen niin vuolas itkijä, että kyllä ne suttuiset silmät on kauheat, sekin on tullut koettua. Jos tiedät, että et ole kovin sureva, kevyt meikki OK, jos taas olet vuolas itkijä, mieti uudelleen. Ripsiväri, meikkivoide, kulmat, kevyt poskipuna, ei siinä mitään väärää ole. Itkun runsaus määrittää kaiken. Minulla läheisen ollessa kyseessä, niin silmät, nenä ja kasvot ovat melkein punaiset, joten mitäpä sitä etukäteen peittämään, ei voi pyyhkiä kasvoja kaiken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaatteitakaan olisi tarvetta pestä, tai räkää pyyhkiä poskelta jos ei itse koe tarvetta?
Onko tosissaan vertaat perushygieniaa meikkaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole. Kuvittelet ehkä olevasi, mutta muut kyllä katsovat että jahas, Marjatta Metsäläinen ei taaskaan ole osannut.
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko nainen vai mies itse?
Siis tottakai, se on arvokas tilaisuus ja kunnioitetaan vainajaa ja hänen lähimpään myös. Tottakai sinne ehostaudutaan ja laitetaan paremmat meikit ja mustaa päälle.
Oletko jotenkin vajaa? Vai mietin oletko mies, jolla on punainen naama..jos olet nainen niin on epäsiistiä kulkea meikittä aina jos on huono iho hoida se kuntoon.
EI OLE PELKÄSTÄÄN NAISIA JA MIEHIÄ VAAN ON MYÖS MUUNSUKUPUOLISIA t. Eräs transpoika/transmaskuliini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan spurgu tai joku muu rappiolla oleva tulee juhlavaan tilaisuuteen ilman meikin häivääkään.
Eli kaikki miehet?
Otsikossa oli hyvin selkeästi eritelty, että tässä keskustelussa puhutaan naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole. Kuvittelet ehkä olevasi, mutta muut kyllä katsovat että jahas, Marjatta Metsäläinen ei taaskaan ole osannut.
Eiköhän se ole lähinnä hänen ongelmansa, jos joku alkaa arvostella lähiomaisen meikkaamattomuutta.
Mutta kerro toki, mihin tarkoitukseen minun pitäisi käyttää meikkiä, ja mitä varten?
Meikkaan.
Edesmennyt ei loukkaannu meikistä/meikkaamattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole metsäläistä arvostella toisten mikittömyyttä hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä huolittelet meikillä?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti jotkut ajattelee hautajaisissa sitä onko toisilla meikkiä vai ei?
Hautajaisissa se huoliteltuna tuleminen on jopa tärkeämpää kuin monissa muissa juhlissa, esim häissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vastaavanlaista kunnioitusta kuollutta kohtaan on. Siistinä ja huoliteltuna tuleminen.
Sinänsä ulkonäkö ja hygienia ovat eri asioita, mutta tässä, vainajan kunnioituksen suhteessa kyllä menevät samaan kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisissa se huoliteltuna tuleminen on jopa tärkeämpää kuin monissa muissa juhlissa, esim häissä.
Millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vastaavanlaista kunnioitusta kuollutta kohtaan on. Siistinä ja huoliteltuna tuleminen.
Sinänsä ulkonäkö ja hygienia ovat eri asioita, mutta tässä, vainajan kunnioituksen suhteessa kyllä menevät samaan kategoriaan.
Kerro nyt ihmeessä, mikä siinä meikkaamisessa on niin maagisen tärkeää, kunnioituksen kannalta?
En, meikkaa yleensä tosi harvoin. Ulkonäössäni ei oikeastaan ole sellaista mitä pitäisi korjailla meikillä, iho on hyvä, kasvonpiirteet ok ja kulmat ja ripset tummat luonnostaan.