Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, meikkaatteko te hautajaisiin?

Vierailija
03.10.2025 |

Tarkoitan nyt siis hillittyä meikkiä eli ei tarvitse tulla viisastelemaan. 

Ensi viikonloppuna on hautajaiset ja mietin, että laittaisinko edes meikkivoiteen ja puuterin. Ripsiväri mulla olisi kyllä vedenkestävä. Mun kasvojen iho ei ole mikään tasainen ja ehkä olo olisi mukavampi, kun osa naamasta ei helota punertavana. Arjessa voin kyllä olla ilman meikkiä. 

Kommentit (211)

Vierailija
121/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoliteltu voi olla vaikka ei olisikaan meikannut 

Vaatteet ja hiukset tietysti voivat olla huolitellut, mutta se kokonaisuus ei kuitenkaan jos joku osa-alue jää uupumaan. 

Sinä et voi päättää sitä toisten puolesta, vain omastasi.

Minä olen huoliteltu ilman meikkiäkin.

Et ole. Kuvittelet ehkä olevasi, mutta muut kyllä katsovat että jahas, Marjatta Metsäläinen ei taaskaan ole osannut. 

Eiköhän se ole lähinnä hänen ongelmansa, jos joku alkaa arvostella lähiomaisen meikkaamattomuutta.

Mutta kerro toki, mihin tarkoitukseen minun pitäisi käyttää meikkiä, ja

Vainajaa kunnioitetaan sillä, että tilaisuuteen tullaan mahdollisimman huoliteltuna. 

Vierailija
122/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ja hiukset tietysti voivat olla huolitellut, mutta se kokonaisuus ei kuitenkaan jos joku osa-alue jää uupumaan. 

Et ole. Kuvittelet ehkä olevasi, mutta muut kyllä katsovat että jahas, Marjatta Metsäläinen ei taaskaan ole osannut. 

Eiköhän se ole lähinnä hänen ongelmansa, jos joku alkaa arvostella lähiomaisen meikkaamattomuutta.

Mutta kerro toki, mihin t

Vainajaa kunnioitetaan sillä, että tilaisuuteen tullaan mahdollisimman huoliteltuna.

Et sitten edes osannut vastata kysymykseen. Mihin tarkoitukseen, mitä meikkiä ja mihin aiheeseen, sitä meikkiä olisi pitänyt käyttää näyttääkseen huolitellulta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kerro toki, mihin t

Eli siis nainen joka ei meikannut kahden lapsensa hautajaisiin, ei kunnioittanut näitä kuolleita lapsiaan?

Vierailija
124/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä meikkiä olisi pakollista laittaa jos ei koe tarvetta?

Miksi vaatteitakaan olisi tarvetta pestä, tai räkää pyyhkiä poskelta jos ei itse koe tarvetta?

Niin, ei ole pakko. Mutta kyllä se fiksua kuitenkin on. 

Onko tosissaan vertaat perushygieniaa meikkaamiseen? 

Kyllä se vastaavanlaista kunnioitusta kuollutta kohtaan on. Siistinä ja huoliteltuna tuleminen. 

Sinänsä ulkonäkö ja hygienia ovat eri asioita, mutta tässä, vainajan kunnioituksen suhteessa kyllä menevät samaan kategoriaan. 

Miksi pitäisi meikata hautajaisiin jos ei tarvitse meikkiä? Sama kuin vänkäisi, että kyllä rakennekynnet kuuluu kaikille naisille huoliteltuun ulkonäköön.

Vierailija
125/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan joka päivä, enkä ymmärrä, miksi hautajaiset olisivat poikkeus. Ripsarin pitää olla kyynelen kestävä ja värien hillittyjä. 

Vierailija
126/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa. Toki ymmärrän jos joku haluaa niin tehdä.

Vierailija
127/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa meikata.

Itse en meikkaa.

Vierailija
128/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien roskapussinkin meikattuna, joten luultavasti tulen hautajaisiinkiin laittamaan arkimeikkini mikä on vahva.

Vierailija
129/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omiini en ajatellut, mutta muuten kyllä, hillitysti.

Jaa minä taas olen pyytänyt siskoltani, että hän laittaisi hiukseni ja muutoinkin katsoisi, että näytän mielellään siltä mitä eläessänikin. N. 69v.

Vierailija
130/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas kummallinen aloitus. Jos meikkaat säännöllisesti aina miksi hautajaiset tekisi poikkeuksen. Jos et muutenkaan meikkaa niin mene hautajaisiin meikkaamattomana. Ei meikki tai sen puute tee tilaisuudesta enemmän tai vähemmän arvokasta. 

Vierailija
131/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Meikkaan vaikka menisin vain lähikauppaan tai roskikselle tai olisin koko päivän etäpalavereissa. Hautajaiset ovat surujuhla, joten niihin kuuluu itsestäänselvästi arkea siistimpi pukeutuminen ja muu laittautuminen. 

Vierailija
132/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Meikkaan vaikka menisin vain lähikauppaan tai roskikselle tai olisin koko päivän etäpalavereissa. Hautajaiset ovat surujuhla, joten niihin kuuluu itsestäänselvästi arkea siistimpi pukeutuminen ja muu laittautuminen. 

Millainen meikki, eli siis mitä sillä meikillä saadaan konkreettisesti aikaan?

Vierailija
133/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa muualle paitsi bileisiin 

Vierailija
134/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit täytyy aina olla kohdallaan 🙄💅🏻

Vierailija
135/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ei tarvitse

Vierailija
136/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meikkaan. Ei mitään iltameikkiä, kevyt ehtostus riittää. Ripsari vain yläripsiin, ei tahriinnu itkiessä.

Vierailija
137/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä, kertaakaan, laittanut kasvoilleni mitään peitevoidetta ja puuteria kummempaa. Viime kerrasta on jo noin 20 vuotta.

Pukeutuminen hautajaisiin tietysti siistiä ja hillittyä, kuten minulla aina. Sama hiustyyli (nopea nuttura) on minulla ollut jo yli 20 vuotta miltei joka päivä ja jokaisessa tilaisuudessa.

On se kumma, kun miehille ja naisille on joidenkin mielestä eri "säännöt" näissä tyyliasisoissa. Mies saa olla koko ikänsä ilman meikkiä, samassa hiustyylissä ihan ilman mitään kommenttia. Jostain syystä ei päde naisiin. Voisiko joku selventää, miksi?

Vierailija
138/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
139/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meikkaa muualle paitsi bileisiin 

Mä en jaksa bileisiin meikata, mut juhliin kyllä meikkaan, ja hautajaiset on juhla rakkaan ihmisen elämälle. Juhla siitä etuoikeudesta että on päässyt kyseisen ihmisen elämään. 

Vierailija
140/211 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä, kertaakaan, laittanut kasvoilleni mitään peitevoidetta ja puuteria kummempaa. Viime kerrasta on jo noin 20 vuotta. 

Sehän nimenomaan on se hautajaisiin sopiva hillitty meikki. Kuvitteleeko täällä jotkut että meikkaus tarkoittaa jotain järkyttävää sotamaalausta? 

Ei hautajaisiin mitään suurta silmämeikkiä laiteta, vaan juurikin tuollainen hillitty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme