Olenko kohtuuton - en halua mennä enää vanhemmilleni kylään.
Olin taannoin perheeni luona pari yötä kylässä. Taustaksi voin kertoa, että edellisestä kerrasta oli pitkä aika, minua oli pyydetty useampaan kertaan käymään jne jne.
Välimatkan vuoksi olen yleensä useamman yön. Olen myös autoton ja tuolta ei pääse helposti kotiini julkisilla.
Välittömästi saavuttuani äitini aloitti haukkumiseni. Ilmeeni olivat (en tajua itsekään) vääränlaisia, oli kuulemma ollut ihanan rauhallista kun olin ollut pidempään poissa jne jne.
Tässä vaiheessa (ensimmäinen ilta) aloin ääneen puhua kotiin lähdöstäni, muistin että minulla olikin "menoa" huomenna ja pitäisi päästä lähtemään. Olin siis useamman tunnin jo kuunnellut.
Äitini ei ymmärtänyt, että miksi edes tulin yhdeksi illaksi? No, hän oli koittanut koko illan heittää minua ulos. Olisin jo lähtenyt, jos olisin kehdannut soittaa jonkun hakemaan.
Pääsin kotiin, aikaa tuosta muutama viikko. Nyt taas pommitetaan kylään kutsuilla ja ilkutaab, että välttelenkö heitä?
Hohhoijaa, mielipiteitä?
Kommentit (16)
Et tietenkään mene sinne enää. Miksi menisit? Kuuntelemaan veetuiluja?
Välit poikki ja heti. Toksisia ihmisiä ei pidä pitää elämässään syömässä omaa onnea ja mielenterveyttä.
Onko luonne muuttunut aikaisemmasta? Alkava muistisairaus?
Jos haluat kertoa miten asiat ovat niin kerro äidillesi oma kokemuksesi tapahtuneesta. Kirjoita vaikkapa se kirjeeksi ja lähetä postitse. Kerro myös kirjeessäsi että et aio enää tulla käymään ellei sinulle luvata asiallista kohtelua. Ja että jos kohtelu on asiatonta niin se on sitten viimeinen kerta kun tulit käymään.
Ketto tuo sama asia puhelimitse myös isällesi jos siis asuu vielä yhdessä äitisi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Välit poikki ja heti. Toksisia ihmisiä ei pidä pitää elämässään syömässä omaa onnea ja mielenterveyttä.
Tämä! Tuo, että on kyselty vältteleekö ap heitä on jo vierailun kuvauksen perusteella ihan pelkkää vttuilua! Taitaa ap olla liian kiltti, eikä ole suoraan sanonut ettei ala kynnysmatoksi?
Tottakai menet ja pidät yhteyttä vanhempiisi muutenkin. Kerro heille, jos jokin heidän toiminnassaan ärsyttää. On se kumma, kun tällä palstalla neuvotaan katkaisemaan välejä. Ei ole hyvä ihmiselle se.
Sanoisin, että voin kyllä kyläillä, mutta haukkumisen ja valituksen täytyy loppua. Jos tämä ei sopisi, niin en varmaan kovin paljon kyläilisi.
Ilmeisesti teidän perheessä ei sovi kertoa, jos jokin ärsyttää. Puhutteko muuten tunteista? Voit aloittaa vaikka kertomalla, miltä sinusta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai menet ja pidät yhteyttä vanhempiisi muutenkin. Kerro heille, jos jokin heidän toiminnassaan ärsyttää. On se kumma, kun tällä palstalla neuvotaan katkaisemaan välejä. Ei ole hyvä ihmiselle se.
Niin. Sulla ei taida olla kokemusta toiminnasta, joka täyttää henkisen väkivallan tunnusmerkit? Omat vanhemmat ovat varmaan aina kohdelleet sua hyvin? Et varmaan ole koskaan joutunut miettimään samanlaisia asioita kuin esim ap?
Tuttua juttua. Itseäni harmittaa, että suhteeni vanhempiini on ollut niin etäinen ja nyt alkavat olla jo niin vanhoja ja huonossa kunnossa, että aikaa ei saa takaisin. Syy on se, että minua on haukuttu ja arvosteltu koko ikäni. Paino on ollut se, mihinkä on kärkkäästi tartuttu. Jos lihon pari kiloa niin se pitää heti sanoa ääneen. Jos laihdun hiukan, niin olen laihtunut ja nätti. Vanhemmillani on myös aina ollut erittäin huono parisuhde ja se on tuntunut ilmapiiriin kireytenä ja jakuvana mökötyksenä. Kummallakin oli ulkopuolisia suhteita ja me lapset jäätiin heitteille. Kumpa silloinkin oltaisiin erottu niinkuin nykyään, niin ei olisi tarvinnut elää niin turvatonta lapsuutta.
En menisi, jos kohtelu on tuota luokkaa. Äitisi pyytää aikuisena ihmisenä vieraita ennenkaikkea kylään, ei kiusattavaksi.
Jos ei tätä ymmärrä, saa huomata ettei kukaan enää halua tulla kylään. Miksi haluaisit?
Hui. Kuulostaa pelottavalta. Itsekin joutunut nuoresta lähtien välttelemään, ettei synny tuollaisia kohtauksia. Mikä on surullista koska nyt äiti vanhempi kuin ennen. Soittelua.
Joo-o. En menisi minäkään kylään. Tuo, että kysytään välttelysyä on tosiaan vttuilua tai ainakin naureskulua. Tyyliin "Maija otti itseensä eikä sano sitä, hihhihhi"
Tuollaisiin ihmisiin toimii vain suoraan sanominen. Tai todella raju etäisyys.
Sanoisin aivan suoraan syyn, miksi en haluasi mennä.
Laittaisin välit poikki. Blokkaisin totaalisesti. Niin stana.